help! bezwaarbrief of....?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lon
Berichten: 886
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:12

Je kunt je kaartje declareren bij de IBG

laura1979

Berichten: 574
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 18:09

Een paar jaar geleden is dat bij mij en Mistic hier op bokt ook overkomen, daarbij had de agent haar geboortedatum verkeerd geschreven. Als de geboortedatum echt zo was, was ze nog niet geboren toen de boete was geschreven.

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 18:47

irish_lady schreef:
Dit is al de zoveelste keer dat ik zo een topic van je zie staan! Ik vind dat je niet zo moet z*ken! Jij vergeet je OV dus zal je ook zelf die consequenties moeten dragen! Jij zit fout en niet de NS Grow up!


de 2e x Scheve mond

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 18:58

Mijn moeder werd een keer gebelt, ze konden haar gegevens niet vinden.
Ze had een boete gehad omdat de auto papieren niet compleet waren (was heel l*llig hoe dat toen gegaan is, maargoed) en ze hadden haar achternaam aan elkaar gezet en daar kwamen ze pas ene kwartier later achter, toen mijn moeder der rijbewijs nummer opgegeven had. Dus ik riep toen:"vormfout" en mijn moeder vroeg dus of dat onder vormfouten hoorde, agent moest lachen en zei toen dat het daar niet onder valt, maar omdat mijn moeder zo netjes was gebleven en geholpen had zou hij de bon doorscheuren Lachen

Het valt dus niet onder vormfouten.

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 19:05

Een vriend van mij heeft een maandkaart, en die wil hem ook nog wel eens vergeten Maar hij maakt dan altijd een kopie van zijn kaart en stuurt die op. Toen had hij de boete niet hoeven te betalen. Als het goed is zie ik hem morgen weer op het station, dan zal ik het nog eventjes navragen Lachen

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 19:18

Gewoon betalen zeg, ik heb ook weinig geld, maar als ik een boete krijg ben ik nog we lzo beschaafd om hem te betalen Scheve mond

Machie

Berichten: 16012
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 19:24

loulou"]
[quote="CCCCorine schreef:
Misschien de volgende keer een kaartje kopen?
En je moet inderdaad gewoon betalen, zelfs in het strafrecht mag er best een schrijffoutje gemaakt worden, als maar ondubbelzinnig duidelijk is wie er bedoeld wordt.


ik heb ov, maar die was ik vergeten Scheve mond
[/quote]

dan hoef je NIET te betalen!
staat in het OV studentenboekje wat je dan wel moet doen!

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 22:42

Ik heb het net dus eventjes aan mijn vader gevraagd (werkt bij de NS )
En die zei dat als je een o.v. maandkaart of jaarkaart of zo iets dergelijks hebt je er een kopie van moet maken en die gewoon terug terug moet sturen, en dan hoef je je boete niet te betalen.

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 23:23

okey dank je wel!!
ik bel morgenmiddag de ns nog even Lachen

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 03:02

Van de site van de NS

Citaat:
Vergeten Jaartrajectkaart of NS- of OV-Jaarkaart
In geval een reiziger zijn Jaartrajectkaart of NS- of OV-Jaarkaart is vergeten, wordt driemaal per contractjaar het voor die dag geldige vervangende vervoerbewijs, giraal terugbetaald mits:

- deze vervoerbewijzen met een fotokopie van de vergeten Jaartrajectkaart of NS- of OV-Jaarkaart met een aan het loket verkrijgbaar formulier binnen een maand wordt opgestuurd aan: NS Klantenservice, Postbus 2685, 3500 GR Utrecht;

- het een vergeten Jaartrajectkaart of NS- of OV-Jaarkaart betrof die geldig was voor een reis waar de vervoerbewijzen zijn gekocht, en

- de geldigheid van een Jaartrajectkaart of NS- of OV-Jaarkaart uiterlijk op de vorige dag was ingegaan.


Je hoeft de boete dus niet te betalen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 09:25

Nou, heb je toch nog mazzel.
Maar wat betreft fout gespelde naman, dat wil niet zeggen dat je een boute niet hoeft te betalen, hoor. Ik heb jaren geleden ook eens geprobeerd onder een bekeuring uit te komen omdat zowel mijn voorletters als achternaam verkeerd waren gespeld. Na een hele papieren rompslomp moest ik uiteindelijk toch betalen omdat de fouten niet zo groot waren dat aannemelijk was dat er iemand anders mee werd bedoelt.

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 11:49

Guinevere schreef:
Van de site van de NS

Citaat:
Vergeten Jaartrajectkaart of NS- of OV-Jaarkaart
In geval een reiziger zijn Jaartrajectkaart of NS- of OV-Jaarkaart is vergeten, wordt driemaal per contractjaar het voor die dag geldige vervangende vervoerbewijs, giraal terugbetaald mits:

- deze vervoerbewijzen met een fotokopie van de vergeten Jaartrajectkaart of NS- of OV-Jaarkaart met een aan het loket verkrijgbaar formulier binnen een maand wordt opgestuurd aan: NS Klantenservice, Postbus 2685, 3500 GR Utrecht;

- het een vergeten Jaartrajectkaart of NS- of OV-Jaarkaart betrof die geldig was voor een reis waar de vervoerbewijzen zijn gekocht, en

- de geldigheid van een Jaartrajectkaart of NS- of OV-Jaarkaart uiterlijk op de vorige dag was ingegaan.


Je hoeft de boete dus niet te betalen.


Dit had ik ook al eerder geschreven en waarschijnlijk heeft ze meer boetes gehad waardoor het 3 x per jaar niet meer geldt. Knipoog

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 16:09

basje01"]
[quote="Guinevere schreef:
Van de site van de NS

Citaat:
Vergeten Jaartrajectkaart of NS- of OV-Jaarkaart
In geval een reiziger zijn Jaartrajectkaart of NS- of OV-Jaarkaart is vergeten, wordt driemaal per contractjaar het voor die dag geldige vervangende vervoerbewijs, giraal terugbetaald mits:

- deze vervoerbewijzen met een fotokopie van de vergeten Jaartrajectkaart of NS- of OV-Jaarkaart met een aan het loket verkrijgbaar formulier binnen een maand wordt opgestuurd aan: NS Klantenservice, Postbus 2685, 3500 GR Utrecht;

- het een vergeten Jaartrajectkaart of NS- of OV-Jaarkaart betrof die geldig was voor een reis waar de vervoerbewijzen zijn gekocht, en

- de geldigheid van een Jaartrajectkaart of NS- of OV-Jaarkaart uiterlijk op de vorige dag was ingegaan.


Je hoeft de boete dus niet te betalen.


Dit had ik ook al eerder geschreven en waarschijnlijk heeft ze meer boetes gehad waardoor het 3 x per jaar niet meer geldt. Knipoog
[/quote]

nee, ik heb pas 2x een boete gehad. maar er word onderscheid gemaakt tussen een OV jaarkaart en een OV studentenjaarkaart!
en met een OV studentenjaarkaart kun je maar 1x per jaar je geld terug vragen.



ik heb net met de NS gebeld en het formulier van die 34,5 euro die ik begin oktober heb opgestuurd om terug te vragen hebben ze pas 3 december ontvangen zeggen ze!! (beetje vreemd Scheve mond )
ze hebben nou veel zieken enz en met een beetje geluk krijg ik dat geld in januari of februari terug. terwijl mij vorige keer is verteld dat dit meestal na 10 dagen gebeurd Scheve mond

ook is mij vorige keer verteld dat het bedrag van mijn boete niet klopte. dit moest 11 euro zijn ipv 18. maar deze mevrouw beweerde dat het wel gewoon klopte. en dat ik dus gewoon 18 euro moet betalen.
maar ze zou nog wel proberen te regelen dat ik geen treintarrief hoefde te betalen maar stationstarrief ofzo, nou sorry, maar ik geloof nie dat ze da nog gaat doen Scheve mond
ik ga zelf nog wel ff een briefje typen, misschien dat da help. maar denk eigenlijk van nie:\