Abortus (nodig voor school...)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 23:04

Vermoorden is wel het uiterste wat je kan doen met een pasgeboren kind. Kan er ook nog steeds niet bij dat mensen daartoe in staat zijn, dan moet je toch heel gevoelloos zijn. Maar dat is ieder zijn/haar eigen mening, al denk ik dat veel mensen mijn mening zullen delen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 23:10

Er zijn regelmatig nieuwsberichten over pasgeboren kinderen die gevonden worden. (En hoeveel zullen er nooit gevonden worden?)
Het veelbesproken vondelingenluik maakt ook duidelijk dat er wel degelijk vraag is naar een manier om een ongewenst kind ergens achter te laten. Voor veel van deze vrouwen zou een abortus waarschijnlijk een manier geweest zijn om legaal een ongewenste zwangerschap af te breken.
Het lijkt me voor een kind verschrikkelijk om te weten dat het nooit gewenst was en daarom "weggegeven" is, de vorm doet dan niet zo veel terzake (vondeling of adoptie). Hij/ zij zal misschien wel levenslang met de vraag blijven zitten of hij/zij niet goed genoeg was...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 23:12

Marreke schreef:
Hij/ zij zal misschien wel levenslang met de vraag blijven zitten of hij/zij niet goed genoeg was...
hoe kan een baby nou niet goed genoeg zijn? dat is onlogisch denken. ik ken mensen die geadopteerd zijn en ook een vondeling, zij vinden het helemaal niet verschrikkelijk en zijn juist blij met hun leven.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 23:16

Ik ken een jongen die geadopteerd is en die is heel blij met het leven wat hij nu heeft. Daarbij vraagt hij zichzelf ook ZEKER niet af of hij wel goed genoeg was. Ieder persoon is uniek en als die kinderen van jongs af aan goed verzorgd worden weten ze dat zelf ook. Ik denk dat ze niet snel dat gevoel hebben omdat ze het nu (als het goed is) goed hebben...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 23:19

het is vreemd hoe mensen vaak denken dat de kinderen er later zo mee zouden zitten. ik kan me trouwens wel voorstellen dat de moeders er moeite mee hebben van het aborteren van hun kind en dan later zelfs liever voor adoptie hadden gekozen. abortus is immers onomkeerbaar.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 23-12-03 23:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 23:19

SuperPepeijn"]
[quote="Marreke schreef:
Hij/ zij zal misschien wel levenslang met de vraag blijven zitten of hij/zij niet goed genoeg was...
hoe kan een baby nou niet goed genoeg zijn? dat is onlogisch denken. ik ken mensen die geadopteerd zijn en ook een vondeling, zij vinden het helemaal niet verschrikkelijk en zijn juist blij met hun leven.
[/quote]

Wat blijkbaar niet duidelijk overkwam, was dat mensen met de vraag kunnen blijven zitten: "Waarom heeft mijn moeder mij in een container gelegd? Ze moet wel een vreselijke hekel aan mij gehad hebben. Was ik niet goed genoeg om van te houden?"

Zo duidelijker wat ik bedoelde?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 23:21

nee hoe kan een baby niet goed genoeg zijn? ze hebben niets gepresteerd ze bestaan alleen. daarom vind ik het moeilijk te begrijpen dat een vondeling of adoptiekind tot die vraag kan komen.

kan me wel voorstellen dat ze benieuwd zijn hoe hun ouders eruit zouden zien en wat dat voor mensen waren.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 23:22

Ik denk dat ze dat ook niet eens zo heel snel zullen denken. Dan denk ik dat ze eerder afvragen wie hun moeder is of zo. Vaak weten ze wel dat ze achter zijn gelaten omdat waarschijnlijk de moeder niet voor hen konden zorgen.

De eerste levensjaren weten ze het toch niet en tegen de tijd dat het hen verteld wordt snappen ze het ook wel en zullen ze niet snel denken waarom hun moeder hun heeft achter gelaten. Dit is ook wat die vriend van me verteld, hij heeft ook contact met anderen die geadopteerd zijn. Hij is zelfs blij dat hij geadopteerd is want hij heeft nu zeker een beter leven dan als zijn moeder hem niet had achtergelaten... Wie weet waar hij nu anders geleefd had.

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-03 00:38

ik ken er toch wel een paar die zich dat afvragen...
maar hun leven is ook niet echt een pretje geweest...

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 02:26

even de tijd genomen om het hele topic door te lezen en kwam toen tot de volgende vraag:

En de as vader dan? Heeft hij geen inspraak? wel of niet getrouwd niet van toepassing...
Heeft een vrouw altijd het alleen recht te beslissen?
Als de as vader nu de zorgen (opvoeding financieel etc) geheel over wil nemen....

Wat ik verder nog tegen ben gekomen: zwanger ondanks pilgebruik, ligt in hoofdzaak bij de gebuikster....duh, niet dus 3 X ongewenst zwanger en 3 kids ondanks pilgebruik, bij de laatste zelfs nog andere methodes erbij gebruikt voor het zingen de kerk uit, temperatuur en kalenderbij de eerste zelfs al bijna 6 maand zonder verschijnselen, periode normaal, werd niet dikker, niet misselijk etc.....ik heb nooit een normale (=geplande) zwangerschap gehad....

En ja, heb manlief voor het feit gesteld of vetersknippen of....niets meer. Afschuiven van verantwoording? nee hoor, bij een eventuele volgende zwangerschap zouden we beide evenveel verantwoording hebben.... bij eventuele scheiding is het voor hem toch financieel niet haalbaar om nog een kind te onderhouden, want stel dat die relatie met nog een kind ook op de klippen loopt....deze laatstee gedeelte in mijn reactie omdat je niet altijd uit kunt van een ja maar als-situatie in het enegatiefste geval, maar ook kunt uitgaan van een ja, maar in een positieve benadering...
Want: ja maar als ik geboren was als jongen....dat was ik niet getrouwd met mijn huidige partner en had ik nu zelf geen kids op de werled gezet...

En dan nog de verantwoordelijkheid van de vrouw: er zijn er 2 voor nodig om zwanger te worden....dan is eigenlijk de ongewenste zwangerschap de schuld van de onvoldoende voorlichting van een van de beider ouders, of die van de man of die van de vrouw...
Daarnaast bestaat naast voorbehoedingsmiddelen ook nog zoiets van de morningafterpil (of is die afgeschaft?) Dus ook voor vruwen die verkracht zijn, onbewust sex hebben gehad etc...
Mag een vrouw daarom dan geen abortus laten plegen?
bij een verkrachting gebeurd de daad ongewild en toch is er de mogelijkheid om na de daad te voorkomen dat de zwangerschap doorzet..dus was op dat moment de keus aan de vrouw...daarnaast mocht dit nit tot het gewenste resultaat hebben geleid is er een intensieve controlemogelijkheid die het een en ander kan volgen (doorzetten van de zwangerschap) en zijn er nog weer andere medicatie mogelijkheden om de zwangerschap te laten eindigen in een "kunstmatig opgewekte" miskraam.
De vrijpartij tijdens/na een feestje: idem als boven...ik kan me absoluut niet voorstellen dat tegen de tijd dat je weer enigzins nuchter bent je niet kan merken/zien of je dan wel of geen gemeenschap hebt gehad...en je kunt dan alsnog kiezen voor bijv. morningafterpil omdat je dan waarschijnlijk ook niet 100 % kunt weten of je "normale" pil afdoende gewerkt heeft.

Abortus omdat het een jongen of een meisje is: wat nu dat je weet dat een bijv. jongen een erfelijke afwijking zal hebben die resluteerd in een zeer vroegtijdige dood of zeer ernstige afwijkingen? ik vind dat dan beide ouders de keus gelaten moet worden voor een vroegtijdige afbraak van de zwangerschap...
idem voor andere afwijkingen, of die nu wel of niet zorgen voor een vroegtijdig overlijden van het kindje....

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-03 03:46

ik vind dat de beide (aanstaande) ouders ook zeker moeten overleggen over het 'probleem' of ze abortus laten plegen, dit alleen als man en vrouw bij elkaar zijn. ik vind niet dat manlief recht heeft om te weten dat vrouwlief zwanger is als ze uit elkaar zijn. op dat moment delen zij hun leven niet meer met elkaar en hoeven dus elkaar niet meer alles te laten weten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 04:41

Alane schreef:
even de tijd genomen om het hele topic door te lezen

Bravo, ben je verder dan de meesten

Citaat:
Wat ik verder nog tegen ben gekomen: zwanger ondanks pilgebruik, ligt in hoofdzaak bij de gebuikster....duh, niet dus 3 X ongewenst zwanger en 3 kids ondanks pilgebruik, bij de laatste zelfs nog andere methodes erbij gebruikt voor het zingen de kerk uit, temperatuur en kalenderbij de eerste zelfs al bijna 6 maand zonder verschijnselen, periode normaal, werd niet dikker, niet misselijk etc.....ik heb nooit een normale (=geplande) zwangerschap gehad....

Blijkbaar ben je heel voorzichtig geweest! OK dan!


Citaat:
bij een verkrachting gebeurd de daad ongewild en toch is er de mogelijkheid om na de daad te voorkomen dat de zwangerschap doorzet..dus was op dat moment de keus aan de vrouw...daarnaast mocht dit nit tot het gewenste resultaat hebben geleid is er een intensieve controlemogelijkheid die het een en ander kan volgen (doorzetten van de zwangerschap) en zijn er nog weer andere medicatie mogelijkheden om de zwangerschap te laten eindigen in een "kunstmatig opgewekte" miskraam.

Is dat dan geen "chemisch opgewekte" abortus?


De vragen waarmee een ongewenst zwangere vrouw wordt opgezadeld zijn enorm. Daarom vind ik dat een vrouw altijd het laatste woord heeft. Het is haar lichaam waar een kind in groeit, en als zij dat niet wil is de keus aan haar.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 10:28

[queoteDe vragen waarmee een ongewenst zwangere vrouw wordt opgezadeld zijn enorm. Daarom vind ik dat een vrouw altijd het laatste woord heeft. Het is haar lichaam waar een kind in groeit, en als zij dat niet wil is de keus aan haar.[/quote]

Ja daar ben ik het mee eens, je kan een vrouw toch niet 9 maanden dwingen om een kind te dragen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 10:34

Solide"]
Ik heb het nooit gezien. Ik weet alleen dat er veel kinderen ergens als vondeling neer gelegd worden, maar vermoord??? Nee volgens mij gebeurd dat nog niet zo heel erg veel en anders zijn ze wel heel erg gek bij hun hoofd.

In andere landen zou het misschien weleens kunnen gebeuren, maar ik denk dat het hier in Nederland niet zo snel zal gebeuren...
[/quote]
in bepaalde culturen waar ze op gruwelijke wijze behandeld kunnen worden of verstoten, zullen vrouwen in hun wanhoop best een pasgeborene vermoorden, zoals in sommige islamitsche landen, of in het katholieke Ierland tot slechts een paar decennia geleden. Ook omdat ze denken dat het voor het kind ook beter is als het dood is. MAar hier krijg je hulp en word je geen paria. Iin een westers land is er onvoldoende aanleiding voor een vrouw om zo wanhopig te zijn dat ze haar baby vermoord.

[quote="e_l_m_o schreef:
door de wc spoelen enzo... kan me sws nog een keer herinneren dat er toen een keer op tv was dat iemand bij een benzinestation een baby had doorgespoeld en in de trein op de wc...

DAt klopt, is nog niet zo heel lang geleden en ze is streng berecht. MAar was zij ook niet een buitenlandse uit een niet-westerse cultuur die onder druk stond van haar omgeving?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 10:50

Zou idd best kunnen ja, dat ze uit een andere cultuur kwam. Maar volgens mij zijn er meer vrouwen geweest die hun baby hebben vermoord na de geboorte, of hebben gedumpt in een container in een vuilniszak..
Er was pas op de tv ook zoiets, was een vader met zijn baby in de wachtkamer van het ziekenhuis omdat zijn kind het benauwd had. Ze hadden camera's daar staan en de verpleegers zagen dat die vent op zijn kind ging liggen, om het zo proberen te laten stikken. Het kindje heeft het godzijdank overleeft. Maar zulke dingen gebeuren dus echt..
Ook in ons land..

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 11:22

Ik heb niet alles gelezen, het was zoooo lang Schijnheilig

Ik heb mezelf even gequote uit een ander topic...

griebels"]
[quote="noortje"]aan de ene kant vind ik dat je zelf voor de gevolgen moet opdraaien....
[/quote]

[quote="isabelle"]
maar in het val van die 13 jaige meid, je was oud genoeg om de beentjes te spreiden dan ben je oud genoeg om je verantwoordelijkheid te dragen!!
[/quote]

[quote="runningkawa schreef:
Als je denkt sex te kunnen hebben, ongeacht leeftijd, weet je ook wat de gevolgen hiervan kunnen zijn.
En die gevolgen moet je ook maar dragen.


Hmm hier wil ik toch wel iets over kwijt. Ik zou zo'n bovenstaande niet als moeder willen hebben. Als je zo onverantwoord bezig bent om onveilig sex te hebben, is het ook niet verantwoord om een kind op te voeden. Ik vind dan een abortus een goede oplossing. Een kind kan geen kind opvoeden, en dat het nog een kind is ipv een aanstaande moeder blijkt wel uit haar onveilige sex-gedrag.

Als ik nu zwanger mocht worden (dus door de pil heen) laat ik het toch wel degelijk weghalen. Ik ben niet dol op kinderen (heb er zelfs een bloedje hekel aan!), heb geen moederwens, en zal ik misschien ook wel nooit krijgen... Voor mij en het "eitje" zou dit de beste oplossing zijn.
En nee!!! Ik ga me niet als een non gedragen omdat ik geen kinderen wil. Dat ik geen kinderen wil, wil nog niet zeggen dat ik ook geen liefdesleven mag hebben...
[/quote]

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 12:41

Desiree"]
[quote="Solide schreef:
Ik heb het nooit gezien. Ik weet alleen dat er veel kinderen ergens als vondeling neer gelegd worden, maar vermoord??? Nee volgens mij gebeurd dat nog niet zo heel erg veel en anders zijn ze wel heel erg gek bij hun hoofd.

In andere landen zou het misschien weleens kunnen gebeuren, maar ik denk dat het hier in Nederland niet zo snel zal gebeuren...

in bepaalde culturen waar ze op gruwelijke wijze behandeld kunnen worden of verstoten, zullen vrouwen in hun wanhoop best een pasgeborene vermoorden, zoals in sommige islamitsche landen, of in het katholieke Ierland tot slechts een paar decennia geleden. Ook omdat ze denken dat het voor het kind ook beter is als het dood is. MAar hier krijg je hulp en word je geen paria. Iin een westers land is er onvoldoende aanleiding voor een vrouw om zo wanhopig te zijn dat ze haar baby vermoord.
[/quote]

Ja dat bedoel ik dus ook dat het bij andere culturen misschien anders zou gaan. Maar hier in Nederland gebeurd het volgens mij onder de Nederlanders niet zo heel veel. Komt omdat hier de mensen het eigenlijk niet ongestraft kunnen doen (ook al zijn die straffen in mijn ogen dan nog veel te laag)... In Islamitische landen is dat allemaal volgens mij wat makkelijker.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 12:46

Solide schreef:
In Islamitische landen is dat allemaal volgens mij wat makkelijker.

Daar waar het geloof streng heerst, kunnen dingen gemakkelijker in de doofpot worden gestopt en komt de ellende niet aan de oppervlakte en gebeuren dingen in het diepste geheim.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 13:04

Desiree"]
[quote="Solide schreef:
In Islamitische landen is dat allemaal volgens mij wat makkelijker.

Daar waar het geloof streng heerst, kunnen dingen gemakkelijker in de doofpot worden gestopt en komt de ellende niet aan de oppervlakte en gebeuren dingen in het diepste geheim.
[/quote]

Inderdaad.. Het is vreselijk dat het daar gebeurd, maar vanuit hier kan je er weinig aan doen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 13:07

Hier gebeurt het ook, bij de zwarte kousen! Gelukkig zijn die hier niet in de meerderheid.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 11:14

Desiree schreef:
Hier gebeurt het ook, bij de zwarte kousen! Gelukkig zijn die hier niet in de meerderheid.


Maar hier worden ze er wel voor aangepakt als men erachter komt... Naar mijn mening is het hier allemaal wat moeilijker om je pasgeboren baby te vermoorden. Ik wil het eigenlijk niet weten.....

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 11:19

Nieuwe stelling....

beter het kind vermoorden als verkopen........... aan de sexindustrie.

Ik mocht gisteren op tv weer een 8!!! jarige aanschouwen die met een dikke duitser mee mocht.......... Ik denk dat je dan maar beter vermoord had kunnen worden als baby..........

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 11:38

stel je voor: je bent 14 jaar en je krijgt een kind, moet je die dan ook houden of ter adoptie afstaan? ten eerste kan je lijf het helemaal niet aan om een kind te krijgen en wie moet alles bekostigen?? vader en moeder.

ik denk dat je je zelf eens moet voorstellen dat jou zo iets zou gebeuren!! als ik NU zwanger zou zijn zou ik ook een abortus laten plegen. leuk is natuurlijk anders maar ik ben nou eenmaal geen kindervriend!!!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 13:51

kristie schreef:
stel je voor: je bent 14 jaar en je krijgt een kind, moet je die dan ook houden of ter adoptie afstaan? ten eerste kan je lijf het helemaal niet aan om een kind te krijgen en wie moet alles bekostigen?? vader en moeder.
iemand in zo'n nare situatie heeft dan duidelijk hulp nodig en ik vind dat de ouders van de aanstaande moeder ook verantwoordelijk zijn. ik denk dat in dit geval ook belangrijk is hoe oud het kind zelf is, tussen 14 en 14 kan een heel verschil zitten, zowel fysiek als lichamelijk. maar ook dit zijn weer uitzonderlijke situaties waar ik het evt. wel toegestaan vind.

ik kan niet ingaan op de stelling van gijs en kim, omdat het beide misdrijven zijn en ik daarom niet kan zeggen dat de ene beter is dan de andere. het ene is wel definitief en de andere niet. en ik vind niet dat je iemand kan vermoorden om de reden: nou die zou wel eens een sexslaaf kunnen worden.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 13:55

SuperPepeijn schreef:
ik kan niet ingaan op de stelling van gijs en kim, omdat het beide misdrijven zijn en ik daarom niet kan zeggen dat de ene beter is dan de andere. het ene is wel definitief en de andere niet. en ik vind niet dat je iemand kan vermoorden om de reden: nou die zou wel eens een sexslaaf kunnen worden.



natuurlijk is het beide misdadig, ik kan je vertellen dat ik van beide opties even misselijk word.......... Dat voorop gesteld....