Abortus (nodig voor school...)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 16:05

op zich ben ik het daar wel mee eens marreke...

ik vind btw wel dat abortus legaal moet blijven...

anders krijg je ook dat vrouwen/meisjes hun pasgeboren baby's gaan vermoorden omdat ze nooit een kindje gehad willen hebben...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:31

e_l_m_o schreef:
ik vind btw wel dat abortus legaal moet blijven...

anders krijg je ook dat vrouwen/meisjes hun pasgeboren baby's gaan vermoorden omdat ze nooit een kindje gehad willen hebben...
dit is echt grote kolder. ik kan er niet mijn hoofd bij dat een moeder haar pasgeboren kind zal vermoorden. wel ter adoptie stellen of in een extreem geval als vondeling.

als je als moeder je eigen pasgeboren kind gaat vermoorden ben je ziek in je hoofd en dat heeft niets te maken met ongewenste zwangerschap. iemand die zo'n daad zou doen (moord dus) moet worden veroordeeld.

jouw argument vind ik geen reden om abortus legaal te houden, omdat het mijn inziens tegen de werkelijkheid in gaat.

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:35

Sp,

Ga a.u.b. nog een beetje in de bijbel lezen.....man ben jij vermoeiend! Tong uitsteken

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:40

bas, kan je aangeven waar je het in mijn posting niet mee eens bent. want ik vind jouw bijdrage zo niet nuttig.

wat ik van de bijbel vind kan je in andere topics lezen.

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:44

Ik de jouwe ook niet echt....omdat het hier om de vrouw gaat en niet wat iemand anders evan vindt.
Zoals ik al eerder aangaf, het is haar beslissing en daar heeft verder niemand iets mee te maken.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:44

Bas232 schreef:
Ik de jouwe ook niet echt....omdat het hier om de vrouw gaat en niet wat iemand anders evan vindt.
Zoals ik al eerder aangaf, het is haar beslissing en daar heeft verder niemand iets mee te maken.
dit heeft niets te maken met mijn posting hierboven. kan je er inhoudelijk op ingaan of alleen verwijten doen?

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:47

Ok, ik heb een goed idee.....
Alle vrouwen verbieden we abortus en jij gaat al die geboren kinderen opvoeden en verzorgen....
Ik vind het nl erg simplistisch dingen te roepen waar je zelf eigenlijk niets aan wil/kan doen....
Het is de vrouw haar eigen keuze...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:49

lees nu dan nog 1 keer de bovenstaande posting en je zal zowaar zien dat het niet meer om abortus, maar nu om moord gaat. lezen wat je wilt, dat is simplistisch.

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:54

SuperPepeijn schreef:
jouw argument vind ik geen reden om abortus legaal te houden, omdat het mijn inziens tegen de werkelijkheid in gaat.


Ben ik nu gek?
Je laat hier toch duidelijk blijken dat je vindt dat abortus verboden moet worden?
Wel ik kan je vertellen wat er gebeurd als je het gaat verbieden, welke reden de vrouw dan ook mag hebben....
Ze plegen zelfmoord of beginnen met breinaalden te prutsen....
Heb je liever dat dan?

Als er een uitweg bestaat, laat die dan bestaan...ik ben het dus niet met je eens....

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:00

waar zeg ik in die zin uberhaupt dat ik vind dat abortus verboden moet worden? ik zeg dat ik haar argument onrealistisch vind (extreme gevallen daar gelaten) en het daarom niet als reden mag dienen.

mensen die suicidaal zijn moeten hulp krijgen. mensen die pasgeboren kinderen vermoorden moeten achter de tralies.

dit hier heeft dus niet direct meer met abortus te maken en ook niet met mijn en jouw mening daarover. hou je bij de feiten en wat ik schrijf bas, en verbuig mijn woorden niet.

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:03

Sorry, je hebt voor mij afgedaan....je draait telkens in een andere windrichting....zinloze discussie....

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:03

Wat een leuk , een discussie! Op school moesten we ook discuseren en met het bedenken van de onderwerpen waren we ook op abortus gekomen. Maar dat werd zowiezo niets, want iedereen ging vreselijk tegen elkaar in. En probeerde in de pauze nog op elkaar in te praten.

Ook even mijn mening: Eigenlijk ben ik tegen, er zijn genoeg anticonseptie middelen en het is (meestal) je eigen verantwoording als je zwanger wordt. Maar er zijn natuurlijk altijd twijfelgevallen en je moet je kind ook wel iets te bieden hebben. Als je het niet eens kan onderhouden, dan heeft dat kind ook geen leven. Maar ik denk dat een beetje vrouw niet zo maar een abortus pleegt. Ik zou het zowiezo nooit doen!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:18

Bas232 schreef:
Sorry, je hebt voor mij afgedaan....je draait telkens in een andere windrichting....zinloze discussie....
dat is het inderdaad als jij alleen leest wat je wilt lezen en niet inhoudelijk ergens op kan ingaan. wat dat eerste betreft is wederzijds, alleen kwam ik eerder tot die conclusie.

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 22:00

SuperPepeijn"]
[quote="e_l_m_o schreef:
ik vind btw wel dat abortus legaal moet blijven...

anders krijg je ook dat vrouwen/meisjes hun pasgeboren baby's gaan vermoorden omdat ze nooit een kindje gehad willen hebben...
dit is echt grote kolder. ik kan er niet mijn hoofd bij dat een moeder haar pasgeboren kind zal vermoorden. wel ter adoptie stellen of in een extreem geval als vondeling.

als je als moeder je eigen pasgeboren kind gaat vermoorden ben je ziek in je hoofd en dat heeft niets te maken met ongewenste zwangerschap. iemand die zo'n daad zou doen (moord dus) moet worden veroordeeld.

jouw argument vind ik geen reden om abortus legaal te houden, omdat het mijn inziens tegen de werkelijkheid in gaat.
[/quote]

op zich is het wel zo dat veel vrouwen/meisjes die geen abortus mogen plegen hun kind vermoorden...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 22:04

nadat het geboren is? wat is veel, waar gebeurt dat en hoe kom je aan die info?

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 22:08

SuperPepeijn schreef:
nadat het geboren is? wat is veel, waar gebeurt dat en hoe kom je aan die info?


Dat vraag ik me ook af, dan denk ik dat de kinderen eerder worden geadopteerd of als vondeling ergens neergelegd worden zoals SP al eerder zei...

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 22:15

ook dat, maar is ook veel in het nieuws geweest, kan ik me herinneren

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 22:26

Ik heb het nooit gezien. Ik weet alleen dat er veel kinderen ergens als vondeling neer gelegd worden, maar vermoord??? Nee volgens mij gebeurd dat nog niet zo heel erg veel en anders zijn ze wel heel erg gek bij hun hoofd.

In andere landen zou het misschien weleens kunnen gebeuren, maar ik denk dat het hier in Nederland niet zo snel zal gebeuren...

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 22:30

door de wc spoelen enzo... kan me sws nog een keer herinneren dat er toen een keer op tv was dat iemand bij een benzinestation een baby had doorgespoeld en in de trein op de wc...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 22:32

een levende baby door de wc spoelen lijkt me nogal tegen de moederlijke gevoelens inspelen en lijkt me geen gebeurtenis die veel voorkomt. dat zijn volgens zeer uitzonderlijke dingen.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 22:34

Hier in Nederland???

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 22:35

ja ik geloof het wel...

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 22:50

Dan is dat nieuws mij ontglipt, nog nooit van gehoord. Misschien andere bokkers die dit lezen.. Het zou best kunnen dat het hier gebeurd is, maar ik vind het meer iets voor andere landen..

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 22:58

ik vind het zelf btw wel belachelijk dat je je eigen kind kunt vermoorden, maar ja ik kan niks daar aan veranderen (aan mensen die hun eigen kind vermoorden) daarbij heb ik het niet over dat abortus moord op je kind zou zijn...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 22:58

het is mij ook ontglipt, wat niet wilt zeggen dat het nooit is gebeurd. maar het punt is dat het een zeer uitzonderlijke situatie is en je het daarom niet als reden kan geven om ten alle tijden te aborteren.