Abortus (nodig voor school...)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 17:59

Titsia"]
nog één vraagje, wat als je geen abortus kan doen? Hier in België kan je dat alleen als je verkracht ofzo bent.. Ik ben nu 19 en neem ook de pil, stel dat ik zwanger wordt, even naar het buitenland voor een abortus?? Is dat allemaal zo gemakkelijk?
[/quote]

ja jij mag in nederland dan abortus laten plegen (komt nu wel heel hard over he, is niet de bedoeling...)

[quote="Bas232 schreef:
Rare school ga jij eigenlijk naar toe!

Lees het nog maar eens:

Abortus (nodig voor school...)

Ik ken niet veel scholen waar dat noodzakelijk is Schijnheilig


ja als je het zo op vat wel, bedacht me ook later dat ik beter een andere titel had kunnen bedenken Tong uitsteken

en ik hoop wel dat er vanaf nu bij het onderwerp gehouden wordt Haha!

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 18:02

Sonja"]
[quote="e_l_m_o schreef:
Hallo allemaal,

Ik moet voor nederlands een opstel schrijven en een debat voeren (met 3 klasgenoten). Het gaat dus over abortus, maar nu heb ik voor- en tegenargumenten (en eventueel weerleggingen) nodig....
Zouden jullie mij willen helpen? Vast wel he *LOL*

Dank jullie wel OK dan!

Liefs xxx Sitie



Ik snap dat dit een makkelijke manier is hoor, maar is het wel eens in je opgekomen dat dergelijke opdrachten gegeven worden om wat van te leren? Om een eigen mening te vormen en deze te gaan verwoorden?

Zelf weten hoor, maar als je dergelijke opdrachten op deze manier blijft vervullen, ben je misschien over een paar jaar wel zo'n onmondig kuiken dat de rest van haar leven een muurbloempje zal blijven....

KOM OP iedereen die hier z'n huiswerk en opdrachten makkelijk probeert te vervullen: DOE EENS WAT VOOR JEZELF EN JE EIGEN ONTWIKKELING!!!


Zo, Oma heeft gesproken Haha! Schijnheilig
[/quote]


ik heb hier ook zeker mijn eigen mening over, alleen moet ik ook andere argumenten kunnen weerleggen (van mijn tegenpartij...)

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 18:25

Titsia schreef:
nog één vraagje, wat als je geen abortus kan doen? Hier in België kan je dat alleen als je verkracht ofzo bent.. Ik ben nu 19 en neem ook de pil, stel dat ik zwanger wordt, even naar het buitenland voor een abortus?? Is dat allemaal zo gemakkelijk?



In België is abortus legaal (wettelijk) tot de 12de week van de zwangerschap, voor medische redenen zelfs langer. Naar het buitenland gaan voor een abortus is erg eenvoudig, in Nederland kan je tot 22ste week van de zwangerschap terrecht, in Engeland tot de 7de maand. Gewoon kwestie van de doorverwijzing te krijgen. Als je dokter een moraalridder is zit je vast aan de Belgische wetten, maar als je de weg via de instanties kent die wel "open" zijn voor je probleem krijg je vrij makkelijk toegang tot buitenlandse klinieken voor de ingreep.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 18:34

Voor een abortus hoef je toch geen doorverwijzing te krijgen? Ik dacht dat dat ook anoniem kon.

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 18:44

Sonja schreef:
Ik snap dat dit een makkelijke manier is hoor, maar is het wel eens in je opgekomen dat dergelijke opdrachten gegeven worden om wat van te leren? Om een eigen mening te vormen en deze te gaan verwoorden?

Zelf weten hoor, maar als je dergelijke opdrachten op deze manier blijft vervullen, ben je misschien over een paar jaar wel zo'n onmondig kuiken dat de rest van haar leven een muurbloempje zal blijven....

KOM OP iedereen die hier z'n huiswerk en opdrachten makkelijk probeert te vervullen: DOE EENS WAT VOOR JEZELF EN JE EIGEN ONTWIKKELING!!!

Zo, Oma heeft gesproken Haha! Schijnheilig


Welnee Sonja, hoe kom je daar nu bij?????
Ze kan toch gewoon voor elke mening weer ons komen vragen?
Dan hebben we nog wat om op te reageren

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 18:47


sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 20:58

Tessebes schreef:
Voor een abortus hoef je toch geen doorverwijzing te krijgen? Ik dacht dat dat ook anoniem kon.


In België is dit anders dan in Nederland Tessebes, hier moet je een verwijzing hebben die als bewijs diend dat je voor je de stap neemt je de wachttijd hebt gerespecteerd waarin je je moet "bezinnen" over je aktie Haha!, rechstreekse aanmelding moet je de onderzoeken doorlopen en moet je alsnog terugkeren voor de ingreep. Als je eerst via een gewone arts gaat en de verwijzing krijgt hoef je niet twee maal bij het abortuscentrum aan te kloppen Knipoog Ik heb trouwens mijn ingreep ondergaan bij Utrecht NL, werd verwezen door een instantie in Brugge Knipoog

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 00:05

Volgens mij kan je hier in Nederland zo een instelling bellen voor een afspraak. Ik denk dan dat het niet nodig is om een verwijzing te hebben.
Moet je huisarts trouwens van de abortus af weten, of is er sprake van beroepsgeheim tegen over je huisarts?

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 00:19

Ik heb zelf deze keuze moeten maken.
mijn man was gestereliseert, en na 2 jaar was ik zwanger.
je kan je voorstellen dat dit een hele rare situatie was.
moeder natuur dacht er anders over, maar we hebben de keus gemaakt om het niet te houden.
we hadden gekozen voor 2 kinderen, en daarbij kwam dat het kind misschien niet in orde zou zijn doordat het zaad niet van beste kwaliteit was.
na nader onderzoek bleek dat de zaad leiders waren aangegroeid.
in ieder geval veel succes met je debat.
groetjes
Annick

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 02:35

Annick schreef:
we hadden gekozen voor 2 kinderen,


Wij ook, maar als je op een echo een "kind" van 12 weken ziet...
De echo werd gemaakt om de zwangerschapsduur te bepalen trouwens.
De radioloog bood nog aan om de zwangerschapsduur bij te stellen, ivm met eventuele abortus, naar 11,5 weken.
Nee, we hebben maar een stapelbed gekocht...
Bij een eerste zwangerschap is dit misschien anders Verward , maar wij hadden ook van de oudste twee de echo's gezien...
Als tiener zei ik ook altijd: "desnoods abortus", maar ik kon het echt niet, en kreeg gelukkig van mijn man (die absoluut niet meer dan twee kinderen wilde) 1000% steun. hij liet de keuze aan mij en steunde mij, wat mijn keuze ook zou zijn...

dank je, Basje!!

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 13:04

Hoho....

Voorwaarde was dan wel dat we voor 4 doorgingen....
En da's dus gelukt, want ik ben zeer vruchtbaar Schijnheilig

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 14:26

e_l_m_o"]
[quote="Marreke"][quote="Jamy schreef:
Hier 2 topics (voor het geval je ze gemist had Knipoog )
Uit dit topic [JH] Stel, je bent zwanger. en [JH] Abortus


Ja, die had ik gemist, ik kom nl bijna nooit op JH, ben daar ws net een pietsie te oud voor...
e_l_m_o zoekt misschien ook wat reacties van de wat oudere bokkers?
[/quote]

ja inderdaad, wilde graag wat meningen van wat oudere mensen...
ik heb deze topics inderdaad ook gelezen, alleen in die stel je bent zwanger stond grotendeels alleen in wat ze wel of niet moest doen, zonder echte argumenten...
[/quote]
Ow oke dat had ik dan niet echt begrepen..., maar ik weet wel dat daar toen best een discussie aan de gang was. (en op jeugdhonk reageren trouwens ook wel oudere mensen hoor Knipoog )
Maar succes met je schoolopdracht.

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-03 16:09

over het algemeen zijn er meer oudere mensen op algemeen dan op JEUGDhonk, ik heb nu in ieder geval al aardig wat argumenten, die ik goed kan gebruiken....

meer is natuurlijk altijd beter

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 15:00

zacht shopje... Schijnheilig

verder nog mensen meningen (vast wel toch??) Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 15:23

Abortus zal in de toekomst wel vaker gaan gebeuren, gezien het feit dat de pil uit het ziekenfonds verdwijnt. Een zeer slechte zaak.

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 23:03

ja inderdaad, de pil wordt t/m je 21ste vergoed, slechte zaak, meer oudere mensen die abortus gaan plegen

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 14:38

*zacht schopje...*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 14:52

Gaan de andere anticonceptiemiddelen dan ook uit het ziekenfonds? Verward
Handig
De pil vergoeden wordt te duur, dus gaan we maar meer abortussen vergoeden? (ik neem aan dat een abortus wel vergoed wordt?)
Vrouwen slikken de pil juist om een abortus te voorkomen en dan krijg je dit soort maatregelen.

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 15:01

abortus wordt geloof ik wel vergoed...

ja de overheid is weer erg slim bezig (not )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:06

Harry Potter actie Verward

Waar halen ze het geld vandaan om dat dan wel te vergoeden? Of gaan abortussen er binnenkort ook uit?
Dan komen de illegale klinieken weer als paddestoelen uit de grond schieten...

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:11

Nog een paar dingen wat ik over abortus vind:

*Als je op je 13de in bed gaat met iemand en zo zwanger raakt vind ik dat abortus eigelijk niet zou mogen want het is jou schuld ook een beetje en jij had het kunnen voorkomen. Maar vool het baby'tje is het misschien het beste dat je abortus pleegt maar toch vind ik eigenlijk dat het niet kan!!!

*Als je door verkrachting of andere reden waar je niets aan kan doen, en je kunt je baby ECHT NIET verzorgen vind ik dat abortus zou moeten kunnen maar dan nog zou ik er heel lang over nadenken voor ik abortus pleeg.
het is ten slotte net als een moord plegen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:17

ABortus kan inderdaad anoniem en je hoeft niet doorverwezen te worden via je huisarts.

De eerste keer is het nog gratis ook Haha!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:22

Pipo"]
ABortus kan inderdaad anoniem en je hoeft niet doorverwezen te worden via je huisarts.

De eerste keer is het nog gratis ook Haha!
[/quote]
daarmee wordt dit verhaal (voor mij) gelijk ontkracht:

[quote="Marreke schreef:
Denk jij dan dat een arts die opties niet bespreekt?
Die gesprekken zijn echt diepgaande gesprekken en gaan wel iets verder dan:

Goedemorgen, gaat U zitten.
Dank U, ik kom voor een abortus.
Goed nagedacht?
Jazeker.
OK, schikt het U morgen om 10 uur


Een arts is een professional en heeft een beroepscode waarin het woordje zorgvuldig ook voorkomt.


en de drempel wordt wel erg laag gemaakt en daarmee de beslissing om een abortus te nemen imo veel te eenvoudig.

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 15:54

uuhh wat is imo Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:56

SuperPepeijn schreef:
dat ik het niet over respect voor de moeder heb gehad, wilt niet zeggen dat ik die niet heb. ik vind als er bijzondere omstandigheden zijn of de situatie is gevaarlijk voor de moeder een abortus geoorloofd.

ik erken de problemen die zep hier schrijft, maar behalve abortus, zou je dan ook de andere mogelijkheden, zoals adoptie, moeten bekijken.


Kijk daar was mijn reactie, die jij hierboven qoute, op gericht.

Ik blijf verder bij mijn standpunt dat er wel degelijk gesprekken gevoerd worden tussen arts en zwangere. Bovendien is er een wettelijke bedenktijd, waardoor de meeste vrouwen een weldoordachte keuze maken.

imo is: in mijn ogen