Abortus (nodig voor school...)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:04

gijsenkim"]
Nieuwe stelling....

beter het kind vermoorden als verkopen........... aan de sexindustrie.

Ik mocht gisteren op tv weer een 8!!! jarige aanschouwen die met een dikke duitser mee mocht.......... Ik denk dat je dan maar beter vermoord had kunnen worden als baby..........
[/quote]

Even vooropgestelddat ik beide absoluut afkeur. Boos!

Maar juist de "verkoop" aan de sexindustrie kan voor dat meisje het verschil zijn tussen leven en dood, zo cru het ook klinkt...
Zolang er vraag zal zijn, is er ook aanbod....jammer genoeg Verdrietig

[quote="kristie"]
stel je voor: je bent 14 jaar en je krijgt een kind, moet je die dan ook houden of ter adoptie afstaan? ten eerste kan je lijf het helemaal niet aan om een kind te krijgen en wie moet alles bekostigen?? vader en moeder.
[/quote]
Indien de natuur van mening zou zijn dat een meisje op die leeftijd lichamelijk niet rijp zou zijn om zwanger te kunnen zijn/worden....zou een 14-jarige niet zwanger kunnen geraken..

[quote="kristie schreef:
ik denk dat je je zelf eens moet voorstellen dat jou zo iets zou gebeuren!! als ik NU zwanger zou zijn zou ik ook een abortus laten plegen. leuk is natuurlijk anders maar ik ben nou eenmaal geen kindervriend!!!

Dat kun je absoluut niet beoordelen, je kunt wel oordelen of veroordelen...tot het moment het jezelf aangaat.
Nu oordeel je ongevoelig (immers gaat het jezelf niet aan) als je echt zwanger zou zijn...dan spelen er veel meer gevoelens mee die je oordeel geheel anders zullen kunnen beinvloeden..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:30

gijsenkim"]
Nieuwe stelling....

beter het kind vermoorden als verkopen........... aan de sexindustrie.

Ik mocht gisteren op tv weer een 8!!! jarige aanschouwen die met een dikke duitser mee mocht.......... Ik denk dat je dan maar beter vermoord had kunnen worden als baby..........
[/quote]
Oh, walgelijk! Gebeurt veel in de oostbloklanden, ik zag het ook eens op tv. Het is wel verboden maar het gebeurt stiekum toch. Een meisje en haar pooier gaven zomaar haar 8 jarige zusje mee aan een vreemde vent. WALGELIJK! Nee, ik denk dat de dood dan inderdaad een betere optie is. Maar een leven in de kinderprostitutie HOEFT toch ook niet? ALS je al zo'n kind krijgt, ook al ben je er niet klaar voor kun je het toch tenminste beschermen tegen dat soor sh*t? [quote="kristie schreef:
stel je voor: je bent 14 jaar en je krijgt een kind, moet je die dan ook houden of ter adoptie afstaan? ten eerste kan je lijf het helemaal niet aan om een kind te krijgen en wie moet alles bekostigen?? vader en moeder.

ik denk dat je je zelf eens moet voorstellen dat jou zo iets zou gebeuren!! als ik NU zwanger zou zijn zou ik ook een abortus laten plegen. leuk is natuurlijk anders maar ik ben nou eenmaal geen kindervriend!!!


Ik vind seks net zo goed een volwassen aangelegenheid als kinderen krijgen. Ik vind het echt niks als 14 jarigen al aan seks doen. Het zou een hoop leed schelen als kinderen van 14 nog gewoon kinderen zouden zijn. Ik zie ze hier op bokt ook. Denken dat ze volwassen zijn omdat ze al een relatie hebben. MAar dan de manier waarop die relatie onderhouden wordt, zo kinderlijk, zo onvolwassen. Lichamelijk redelijk ver volgroeid zijn is nog niet het teken dat je volwassen bent. Vaak gaat het fysiek sneller dan het mentaal kan bijhouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:43

Ik heb het programma ook gezien, ging zowat over mijn nek!

Maar back on topic...........abortus.

Als ik nu zwanger zou worden, en dat heb ik vaker gezegd. Zou ik ook abortus plegen, heel egoistisch misschien ,maar ik wil dat kind gewoon niet. Mag ik dan ook geen sex hebben. Ben ik dan ook te jong?

Terwijl ik best het kind zo zijn kansen kan bieden, 27 jaar oud, bijna 28, goede baan. Ruimte in huis enz. enz.

Nou kom maar op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:58

Als je geen kind wilt, om wat voor reden dan ook, en je hebt genoeg voorzorgsmaatregelen genomen, is het jou beslissing of het kind al dan niet geboren wordt PUNT UIT
Dan kan de hele wereld op z'n kop gaan staan, maar als jij dat kind niet wilt komt het er niet.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 10:18

Aan de ene kant heel egoistisch en aan de andere kant juist niet........

heel egoistisch omdat je dus alleen aan jezelf denkt en daardoor een ongeboren vrucht de kans op leven ontneemt

En juist niet egoistisch omdat je aan jezelf denkt en daarom een ongeboren vrucht niet tot leven laat komen.......

Voor mij is het hele abortus vraagstuk een hele dubbele.......... ik zie honderd redenen om niet te aborteren en 100 om het wel te doen..... ik zie duizend verkeerde redenen en 1000 goede.........

Natuurlijk moet iedereen de consequenties dragen van hun eigen daden......

Duidelijk is dat ik daar dus niet een vaststaand standpunt in heb.......