Hoe sla je een website op?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Hoe sla je een website op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-03 15:28

Ok, dit is vast een hele domme vraag, maar hier komt ie...
Voor informatica moest ik een website maken voor een vak op school. Ik heb AK gekozen en een website gemaakt. Hij is nog niet af, maar we moeten laten zien wat we hebben. Nou moeten we volgens de leraar de website opslaan op diskette Verward
Nou ben ik natuurlijk heel erg blonT en snap ik niet hoe hij dat bedoelt...Alles opslaan in een worddocument met de afbeeldingen erbij? Maar dat past niet op 1 diskette.... *zucht*
Kan ik hem niet gewoon uitleggen dat hij op show source moet klikken?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 15:46

Euh? Nee gewoon de html bestanden op de diskette zetten? Met de foto bestanden erbij, want de html verwijst naar die bestanden, maar dan moet je wel de code aanpassen zodat hij weet dat die foto's op de diskette staan. Dat is het lastige van het werken met programma's om websites te maken. Als je ze handmatig maakt hoef je er geen directe verwijzing naar een locatie in te zetten, terwijl die progjes dat meestal wel doen.

Btw naar de broncode laten kijken kan lastig zijn, omdat er (zeker bij frames) heel wat onderzoek komt kijken om te zien hoe het in elkaar zit.

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-03 15:48

Ja, ik maak ze allemaal handmatig...Want ik heb dus de HTML bestanden gewoon online staan, niet op m'n HD. Dat is dus ook meteen het lastige Scheve mond

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 15:50

Hmmm dat is in mijn ogen ook niet zo handig, aangezien je geen backup hebt dan, en de testfase veel meer tijd in beslag neemt als je dit alleen maar online kunt doen. Maar waarom moet hij het op diskette hebben dan?
Wat je zou kunnen doen is de kwaliteit van de plaatjes flink omlaag halen, de html bestanden zelf zijn niet zo groot. En dan tegen hem zeggen dat de plaatjes die online staan, beter van kwaliteit zijn.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 15:52

Klinkt alsof je ze in een online programma maakt ofzo? Als je zelf een website maakt staan alle bestanden eerst op je eigen computer en upload je ze later pas om ze online te zetten.

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-03 15:56

ArwenLune"]
Klinkt alsof je ze in een online programma maakt ofzo? Als je zelf een website maakt staan alle bestanden eerst op je eigen computer en upload je ze later pas om ze online te zetten.
[/quote]
Nee, ik maak ze dus gewoon meteen direct online (http://www.freewebs.com/ak_jvs is overigens de site)...Geen programma'tjes komen er aan te pas.

[quote="Sypheron schreef:
Hmmm dat is in mijn ogen ook niet zo handig, aangezien je geen backup hebt dan, en de testfase veel meer tijd in beslag neemt als je dit alleen maar online kunt doen. Maar waarom moet hij het op diskette hebben dan?
Wat je zou kunnen doen is de kwaliteit van de plaatjes flink omlaag halen, de html bestanden zelf zijn niet zo groot. En dan tegen hem zeggen dat de plaatjes die online staan, beter van kwaliteit zijn.

Dat is een goed idee...Hoe bedoel je dat de testfase veel meer tijd in beslag neemt? Ik weet ook niet waarom hij het zonodig op diskette moet hebben Scheve mond

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 16:00

Nou, als jij online alles maakt, dan moet je dan weer terug switchen naar de website zelf, waarvan het laden langer duurt dan dat je het lokaal op de pc hebt staan, plus je moet weer terug inloggen etc. Als je de bestandjes op je pc hebt staan, dan kun je binnen 1 seconde je website compleet voor je hebben en zo terug switchen.

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-03 16:14

Ik hoef niet opnieuw in te loggen hoor Verward En ik heb gewoon in het ene venster m'n hoofdpagina waar al m'n bestandjes staan, in het andere de echte site...
Maar ik kan gewoon niet omgaan met sites offline maken, ik weet niet waarom...Vind ik vreselijk onhandig :/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 16:27


Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-03 16:42

Ja, hoezo? Een heleboel links doen het nog niet, ik weet het...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 16:46

_Scarlet_ schreef:
Ja, hoezo? Een heleboel links doen het nog niet, ik weet het...


© Jan van Scorel 1999 - 2003. All rights reserved. Hierom Knipoog

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-03 16:51

Ja dat gedeelte niet Lachen De links die naar de website van het Jan van Scorel linken moet je negeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 16:55

Raar, als je zo'n site kan maken,en je broncode zo kan verbergen is het vreem dat je hem niet op kan slaan.

En haal de copyright van de persoon die hem gemaakt heeft even weg Knipoog

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-03 17:08

De site van het Jan van Scorelcollege is niet van mij. Ik heb dus ook niet het copyright erop, en heb evenmin de broncode ervan verborgen. Ik heb puur de aardrijkskundesite gemaakt. Ik dacht dat dat niet zo moeilijk te begrijpen was Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 17:11

_Scarlet_ schreef:
De site van het Jan van Scorelcollege is niet van mij. Ik heb dus ook niet het copyright erop, en heb evenmin de broncode ervan verborgen. Ik heb puur de aardrijkskundesite gemaakt. Ik dacht dat dat niet zo moeilijk te begrijpen was Verward


Nee maar je deed het overkomen alsof het jouw site was. Dus vandaar dat ik zeg dat je de copyright even moet verwijderen. Knipoog

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-03 17:13

Dat deed ik helemaal niet. De site http://www.freewebs.com/ak_jvs is van mij. Die heb ik gemaakt en gedesignd. De site die opkomt als je op de LINK JVS klikt, is die van het Jan van Scorelcollege. Ik heb nergens gezegd dat ik die gedesignd heb. Dus ik snap niet waar je het vandaan haalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 17:18

_Scarlet_ schreef:
Dat deed ik helemaal niet. De site http://www.freewebs.com/ak_jvs is van mij. Die heb ik gemaakt en gedesignd. De site die opkomt als je op de LINK JVS klikt, is die van het Jan van Scorelcollege. Ik heb nergens gezegd dat ik die gedesignd heb. Dus ik snap niet waar je het vandaan haalt.


Ik vroeg is dit jouw site,jij zegt ja dus ik ga ervan uit dat je ook de links gemaakt hebt! Dus vandaar, maar je hoeft niet boos te worden hoor! Zo was het helemaal niet bedoeld!! Lachen

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 17:19

Sorane je snapt het niet helemaal. De site is van haar, en dat gedeelte wordt doorgelinked in een frame.
Scarlet, er zijn nog wel enkele pagina's die niet functioneren maar ik neem aan dat je daarvan op de hoogte bent?

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-03 17:21

Sypheron schreef:
Sorane je snapt het niet helemaal. De site is van haar, en dat gedeelte wordt doorgelinked in een frame.
Scarlet, er zijn nog wel enkele pagina's die niet functioneren maar ik neem aan dat je daarvan op de hoogte bent?

Jup, ik ben nog druk bezig Lachen
Ik moet nog foto's maken en verschillende interviews afnemen, en m'n partner moet ook nog wat sites opzoeken (voor de samenvattingen etc.) maar tegen volgende week staat als het goed is de volledige site online.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 17:27

Sypheron schreef:
Sorane je snapt het niet helemaal. De site is van haar, en dat gedeelte wordt doorgelinked in een frame.
Scarlet, er zijn nog wel enkele pagina's die niet functioneren maar ik neem aan dat je daarvan op de hoogte bent?


Dat snap ik maar het is gebruikelijk in de wereld die webdesign heeft, te melden op het moment dat je doorlinkt. Dat wordt 9 van de 10 keer op scholen ook verteld, daarom begreep ik haar niet goed.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 17:30

Oke, zit misschien wat in, maar aangezien de sites wel beide over de school gaan, en het niet naar een andere onderwerp springt, erger ik me er eigenlijik helemaal niet aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 17:32

Sypheron schreef:
Oke, zit misschien wat in, maar aangezien de sites wel beide over de school gaan, en het niet naar een andere onderwerp springt, erger ik me er eigenlijik helemaal niet aan.


Ik erger me er ook niet aan, ik snapte haar alleen niet helemaal. Is het nu een profesioneel opgezette site dan erger ik me er kapot aan!!

Maar toch is het wat netter om een melding te geven Knipoog

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:50

Even on topic... Je kunt de pagina oplaan als html bestand en dit op je diskette zetten. Het kan wel zijn dat je dan een onvolledig beeld krijgt van de site. Verwijs de leraar gewoon naar de link. Ik neem aan dat de beste man internet heeft.