Camera snelheid

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Camera snelheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 01:48

Ik weet niet precies hoe ik het moet noemen, maar zijn er verschillende camera snelheden? Mijn camera doet er namelijk erg lang over om een foto te maken.

Ik maak erg graag foto's van renpaarden, maar als ik een foto van de winnaar probeer te maken terwijl deze langs de finish rent, staat juist het laatste paard of de foto, of leuker nog, helemaal geen paard. Ik heb al geprobeerd om mee te bewegen, maar vaak zijn de foto's dan erg onscherp. Ook de foto eerder nemen heeft een nogal wisselend succes ... soms alleen zand, soms een hoofd, etc.

Staat mijn (digi) camera verkeerd ingesteld of is hier niks aan te doen? Kan het door het inzoomen komen? Ik kan me hier namelijk niets van herinneren toen ik nog wegwerpcamera's gebruikte ... of hebben alle camera's dit?

Kerstmuts


BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 01:54

Je hebt twee dingen, de tijd tussen het induwen en het scherpstellen en de tijd tussen het scherpstellen en het maken van de echte foto.

Heel belangrijk is dat je bij jouw camera de sluiterknop waarschijnlijk ook half in kan drukken. Wat je kan doen is het volgende: Je gaat bij de finish staan, je richt op een plek bij de finish waar het winnende paard waarschijnlijk langs gaat komen (of iig een punt op dezelfde afstand). Dan druk je de knop half in, als je camera klaar is met scherpstellen dan piept ie (brr, irritant! kan je ook uitzetten Haha!) of gaat er een lampje branden. Daarna ff wachten tot de winnaar ook echt langskomt en dan druk je de knop helemaal door.

Bij het laatste kan het zijn dat er ook nog wat tijd tussen het doordrukken en het maken van je foto zit, dit is een kwestie van even uitproberen. Na een tijdje heb je redelijk door wanneer je door moet duwen met die knop Knipoog

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 02:25

Ja dat kan inderdaad, maar of hij het ook echt doet is maar de vraag. Als ik het namelijk bij mijn normale camera zo doe, dan is alleen mijn "voorgrond" scherp, de achtergrond niet. Bij de digi is dan nog steeds alles scherp. Verward

Ik ga het in ieder geval volgende keer eens proberen! Of die echt focust of niet, maakt me bij dit soort foto's niet uit ... als hij maar snel is! Haha!

Kerstmuts

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 20:30

Dat probleem heb ik nou ook!
Idd kun je bij mij het knopje ook half indrukken, dan maakt ie een of ander geluidje. Ik druk altijd gelijk helemaal door. Maar ga het eens anders proberen dan morgen Lachen

Romeo Lovers

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 00:03

Onze doet dat ook ja.
Best irritant want zo lukt het nooit echt om goede draffoto's te maken.
Is daar verder nog wat aan te veranderen of...?

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 20:03

Ook die van ons, volgens mij is de sluitingstijd van dat pleurisding tráág! Zo maak je een foto van een springent paard, flitst 'ie 2 keer en de uitkomst is een hindernis met nog maar een stukje staart Boos! .

What to do?! Scheve mond

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 21:59

Na eerst half ingedrukt te hebben, en dan de rest, drukt die van mij meteen af.
maar druk ik het knopje in 1 keer helemaal in duurt het misschien wel 2 seconden.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 00:34

Bedankt Bart (en Kawa) ... of hij nu snel genoeg is weet ik nog niet, maar ik heb het vandaag even geprobeerd en het lijkt inderdaad veel sneller te gaan nu! OK dan!

Kerstmuts

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 01:04

Bij mij doet hij er ook een eeuwigheid over voordat de foto eindelijk opgenomen is. Hier heb ik het dan wel met gebruik van flits. Ook al heb ik de knop al half ingedrukt, moet ik nog best wel lang wachten voordat de foto gemaakt is. Eerst gaat hij een paar keer heel snel achter elkaar flitsen (waarschijnlijk voor red-eye-reduction) en dan de echte flits met opname.
Als ik zonder flits fotografeer, dan is er niks aan het handje.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 16:45

Ilse schreef:
Ook die van ons, volgens mij is de sluitingstijd van dat pleurisding tráág! Zo maak je een foto van een springent paard, flitst 'ie 2 keer en de uitkomst is een hindernis met nog maar een stukje staart Boos! .

What to do?! Scheve mond


Precies hetzelfde bij mij Scheve mond

Romeo Lovers

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 23:24

Ilse, kun je misschien instellen dat hij geen gebruik moet maken van de roden-ogen-reductieflits? Dat scheelt iig die voorflitsjes

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 19:48

Helaas is de handleiding helemaal engels, maar ik denk dat ik er wel achterkom. Volgens mij is hij zonder flits nl. iets sneller. Is er trouwens verder niks aan te doen? Hoe kan ik bv. de sluitertijd veranderen? Ik ben hier nl. erg slecht in.

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, _HS_, Amazonbot, Besje, Brimi_Disa, c_alsemgeest, Eliine, Ellen_ov, Googlebot, hagelslag, herr_balou, IASCrawler, Janneke93, Macs, Majestic-12, MoSt81, Paardennamen, RenskeFrea, SentiBot, Snippergroen, Wescha, Westhof, YandexBot en 202 bezoekers