Hoe betalen jullie via internet gekochte spullen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Hoe betalen jullie via internet gekochte spullen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-03 14:44

En dan bedoel ik of je eerst het door jouw gekochte iets thuis gestuurd wil hebben en dan pas betaald of betaal je altijd voor dat je datgeen je wilde ontvangen hebt?
Zelf doe ik het altijd het liefst op de eerst genoemde manier omdat dat voor mij veiliger is en postorde bedrijven en verzend huizen het immers ook zo doen. Maar heel vaak willen verkopers van spullen het andersom doen wat ik best raar vind. Verzendhuizen hoef je toch ook pas te betalen als je het bestelde artikel in huis hebt?


isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 14:46

ik koop nooit spullen via internet, als het dan niet past of niet werkt heb je alijd pech en blijf je heen en weer sturen, mocht ik het toch doen dan betaal ik altijd 8 dgn na levering, wil wel weten opf het werkt of als het kleding is kunnen passen en dat gaat niet als de postbode aan de deur staat, hij mag niet meekijken Bloos

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 14:52

Je moet meestal eerst betalen. Ik koop alleen bij winkels op internet en op Ebay. Dat is in de meeste gevallen wel veilig. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 14:57

Het ligt er een beetje aan van wie ik iets koop. Laatst heb ik van een meisje wat ik via het net ken iets gekocht, dat heb ik eerst netjes betaald, en drie dagen later had ik het pakketje binnen.

Andere dingen als mijn online spelletje betaal ik via een creditcard die ik daarvoor heb aangeschaft Haha!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 14:59

Ik heb al eens een enkele keer via Bokt gekocht. Ik had het geld opgestuurd (als ik het via rekening deed, waren die kosten vreselijk hoog), en een week ofzo daarna niks ontvangen, terwijl het echt opgestuurd is. De verkoper had nog een tweede dekensingel(juist dezelfde, iets ouder) en heeft die dan speciaal opgestuurd, dus was zij voor het eenmalige bedrag, 2 singels kwijt. Dat vond ik wel super van haar.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 15:00

We kopen en verkopen redelijk vaak,
Idd eerst betalen en dan opsturen.
Het is tot nu toe 1 keer fout gegaan.
Gelukkig was het geen schokkend bedrag, maar je baalt wel. Scheve mond
Jammer dat er mensen misbruik maken van de goedheid van... maar goed... dat is het risico....

We proberen eigenlijk zoveel mogelijk op te halen/of op te laten halen... Dat is gewoon het veiligst.
Ik vind het erg leuk als er weer iets goed gegaan is..

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 15:08

Eerst betalen, dan opsturen. Zo doe ik het al tijden en dat werkt goed. Ik heb nog niet meegemaakt dat ik bedonderd ben. Wel dat het iets tegenviel, maar goed, dat is het risico van het vak.

Toos paardloos

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-03 15:09

Ik bedoelde eigenlijk niet via een bedrijf maar wanneer je iets koopt van een particulier zoals bv via Bokt. Dat is toch anders omdat je dan zelf de afspraken maken moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 16:10

Ik maak het geld vooraf over. Ik stuur geen geld via de post op, heb het 1 keer gedaan, en het kwam niet bij de persoon aan, wat heb ik me rot geschaamd, dat vind ik heel erg. Zij vond het niet erg, ze wilde het zo, en was bereid de risico's te nemen. Maar ik vond het echt erg.
Als ik iets verkoop, wil ik eerst geld hebben voor ik het ontvang. En als ik iets koop, maak ik ook eerst het geld over. Dat is gewoon de meest betrouwbare en fijnste manier. En sja, bedonderd kan je altijd worden Scheve mond

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 16:18

ik koop vaak wat op marktplaats, ik betaal dan eerst (doet bijna iedereen) is op 2x na altijd goedgegaan. 1x een boek van 2,50, diegene ging moeilijk doen en heeft het niet opgestuurd, en een keer een cap wat erg lang duurde, maar na flink aandringen toch gekregen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 18:30

Ik betaal altijd vooraf. Als het om grotere bedragen gaat, dan laat ik er een rembourszending van maken. Kost iets meer, maar dan weet ik ook dat ik het artikel thuis krijg.
Als ik zelf iets verkoop wil ik ook eerst betaald worden of stuur ik het onder rembours op.

* To Belg, or not to Belg *

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 18:35

Als ik iets koop dan maak ik het geld eerst over en als ik iets verkoop dan wacht ik ook tot het geld binnen is.

Als verkoper heb je ook risico dus het is gewoon een kwestie van vertrouwen.
Op het moment dat ik geld heb overgemaakt en die betreffende persoon zegt het pakketje te hebben verstuurd en het duurt te lang, dan vraag ik om het nummer waarmee je het pakketje kunt volgen.
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
Niet met zelf kopen en ook niet met verkopen.

Enne bij veel winkels moet je ook van tevoren betalen hoor, of het is een rembourszending.

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 19:15

ik vind het zelf altijd wel een beetje eng om zomaar van vreemde mensen iets via internet te kopen. zo wou ik eerst een hoofdstelletje van iemand kopen, maar ze zou het opsturen en telkens kwam er een smoesje. ben ik toch ff blij dat ik niet eerst betaald had.
en toen ik laatst een keer reflectors had gekocht kreeg ik die eerst thuisgestuurd en dat vond ik erg fijn. ik heb toen zo snel mogenlijk betaald, maar het geld kwam wat laat aan dus die vrouw was zih al een beetje zorgen aan het maken, maar ik heb haar mijn telefoonnummer gegeven zodat ze altijd kon bellen om te vragen hoe het zit. Want ik kan me wel voorstellen dat je dan iemand niet echt vertrouwt ofzo...

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 19:33

het is bij mij zowel op Bokt als op Marktplaats al een paar keer fout gegaan met iets verkopen.
De koper wil eerst het artikel hebben en ik wil dat er eerst betaald wordt, ik was in het begin dus zo'n dombo dat het gewoon opstuurde en zo is het al 2 x voorgekomen dat er niet betaald is......maar al doende leert men...

Met een aantal mensen op Bokt gaat het hartstikke goed, doe ik veel "zaken"mee OK dan!

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 19:35

Ik heb nog niet veel gekocht via Bokt, maar ik doe het liever onder rembours. Dan weet ik zeker dat het gevraagde product bij mij komt en de verkoper is ook zeker van zn geld.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 21:36

ik koop vaak wat op internet en ik betaal altijd eerst, is tot nu toe altijd goed gegaan! k hbe eigenlijk nog nooit iets onder rembours laten verzenden, vind ik te duur! Haha!

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:03

Als k wat koop dan betaal k de helft vooraf en de helft nadat k het ontvangen heb.

Als k wat verkoop is het of vooraf betalen of hetzelfde als k wat koop.

En natuurlijk telefoonnummers en adres uitwisselen.

Tis pas een keer fout gegaan met kopen, maar uiteindelijk kreeg k t toch

En een keer met verkopen, t pakje kwam niet aan... Jammer voor mij.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:24

rebeltje schreef:
En natuurlijk telefoonnummers en adres uitwisselen.


Dat doe ik ook altijd.
Ik heb mijn dressuurzadel laatst verkocht aan een bokker. En dat ging echt op goed vertrouwen, zij heeft het geld overgemaakt (was een best bedrag) en ik heb na ontvangst het zadel verstuurd.
Was een spannende verkoop, vond ik...
Ik ben de koper ook erg dankbaar voor het gestelde vertrouwen in mij.. want je kent elkaar niet. Nu vind ik iets via Bokt minder "eng" dan via bijv. marktplaats.
Hier heb je redelijk een sociale controle...

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:28

ik heb een paard gekocht via internet in Oostenrijk, 16 dec, vorig jaar is de koop gesloten, 28 febr. kwam het paard aan in Nederland en toen ben ik gaan betalen, dat was me een gesodemieter, moest met een Inernational Money transfer en in dat dorp in Oostenrijk hadden ze de goede bank niet.......dat was pas een spannende koop......het paard was een jaar jonger dan me gezegd was (bleek uit de Pferdepass en de stamboekpapieren), kon helemaal niets, was niet verkeersmak......maar wel heel lief Lovers en hij heeft het gewoon met een vreemde meegegeven die met een Hollandse jeep + trailer voor z'n neus stond Haha!

en alles is goed gekomen....

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 04:45

Ik betaal altijd van te voren van verkopers met een goede rating (op Ebay dus) ... nog nooit problemen gehad terwijl we toch echt veel kopen. Lachen

Kerstmuts

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 09:51

Ik betaal altijd van te voren. En wil dus ook van te voren betaald worden. Maar bij voorkeur haal ik het ergens op.
Het is pas één keer niet helemaal goed verlopen, maar ook dat is uiteindelijk helemaal goed gekomen

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 10:56

Ik maak het geld altijd eerst over en daarna wordt het pakje opgestuurd. 't Is tot nu toe nog nooit fout gegaan. Het blijft wel spannend altijd, ik heb vorige week nog geld naar iemand overgemaakt voor een paar rijbroeken. Nu maar hopen dat ze het pakje verstuurt!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 11:49

Als verkoper stel ik regels op, de koper moet zich daaraan houden, anders moeten ze maar niet kopen/bieden. Als koper vraag ik al snel hoe de betaling gewenst is, dan weet je ook waar je aan te houden. Ik vraag al snel de gegevens van de mensen waarna je die kan controleren.

Het omgekeerde bestaat ook ... Ik heb een pony verkocht, koper heeft betaald, maar komt het dier niet ophalen!!!!! Gevolg? Kosten zijn zo hoog opgelopen dat de koper de aankoopsom aan kosten kwijt is ...... koper weigerd alle contact Verward

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Yavanna

Berichten: 2635
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 20:44

Ik maak nogal eens op bestelling Gothic kleding, en dat gaat via Marktplaats. OK dan! Ik heb het daar erg druk mee, en wil ook dat het goed gaat. De mensen die kleding bij mij bestellen krijgen van mij een digitale foto als het kledingstuk klaar is, of ze hebben een bestelling van een foto van de advertentie. Gaan ze daar mee akkoord dan maken ze het geld over op mijn rekening, zodra ik dat geld binnen heb, stuur ik het kledingstuk op, en stuur dan gelijk een mailtje naar de koper dat ik het geld binnen heb, en de kleding weg heb gestuurd.
Tot nu toe is het perfect gegaan, even afkloppen, en hebben de kopers en ik geen klagen. Maar ik ga dus echt niet eerst de kleding opsturen en daana het geld afwachten of het ooit wel eens binnen komt. Knipoog

Kunstige knoop en vlechtwerk van paracord en touw.
https://www.facebook.com/Ropezzbyme/
Voor leuke ansichtkaarten om te postcrossen
https://www.facebook.com/groups/608080682565362

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 23:21

Ik haal de gekochte spullen het liefst op en betaal dan bij het ophalen.
Wanneer ik iets verkoop wil ik eerst het geld binnen hebben en dan stuur ik het op, wel direct nadat ik het geld binnen heb Haha! !

Op deze manier is het prettigst zaken doen en ik hou diegene dan ook goed op de hoogte van of ik het geld al heb en wanneer ik het verstuur etc. Knipoog


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aliida, ComscoreBot, Felixity, fleurtjeuh, karinmanon, Leo, Maaike_Indy, Mariett, Merileth, nicole_floor, primera, Roosch, Supervixen, Swift, Thrive en 168 bezoekers