Actiefoto's!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 17:30

Met een digitale camera van gemiddelde kwaliteit blijft het toch lastig om actiefoto's te maken vanwege de vertraging.Toch krijg ik er dikwijls toch nog wel leuke foto's mee. In de schemer of het donker is het niet te doen.
Het juiste weer scheelt heeeeel veel. Met goed licht en een beetje gevoel voor timing heb je toch al snel redelijk goede foto's.

Deze foto is buiten genomen met voldoende daglicht.
Afbeelding

Deze foto is binnen genomen, 's avonds, met flits
Afbeelding

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 14:57

Deze foto is helaas niet van goede kwaliteit,maar het totaal beeld vind ik erg mooi.Dan vooral het effect wat de wolken geven.
Afbeelding

De foto is met een digitaal fototoestelletje gemaakt,echt een simpel ding..Inzoomen etc zit er niet op,alleen op het knopje drukken en foto maken..
Het merk weet ik eigenlijk niet,maar op het toestelletje staat oregon scientific' dus dat zal het wel zijn.
Op de lens staat 1=6 0mm F3.0
Mij zegt het niets.

De tweede foto,ook niet echt van super kwaliteit.
Afbeelding
De achtergrond is wat druk,maar eigenlijk gaat het mij juist hierom.
Links de koeien,helemaal achter de boerderij..Op de achtergrond zie je ook de boer zitten.En dan die wolken.De achtergrond leidt eigenlijk af van het oorsprongkelijke onderwerp..Ruiter en paard.
Persoonlijk vind ik dat ruiter en paard juist weggelaten kunnen worden.
Een erg drukke foto,je moet er van houden.Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Afbeelding

Dit is meer een toevalstreffer.. Niet echt van fototechnische waarde,meer een standaard snapshot..Wel actie Knipoog .

Dan de laatste
Afbeelding
Hoewel ik de hoek waaruit de foto is genomen, wel leuk vind, gaat het mij toch vooral weer om het licht.
Als achtergrond zie je erg donkere wolken, terwijl het onderwerp toch echt verlicht is.
Ook het beeld dat paard en ruiter afgeven,beide geconcentreerd,vind ik mooi in het plaatje passen.

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:05

LadyVal schreef:
Afbeelding
kheb em al zo vaak uitgelegd dat ie niet zo moet trekken!

deze vind ik echt geweldig! hoe heb je dat het hondje ooit geleerd(in evenwicht blijven en blijven staan)?

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:57

ik heb vaak van dit soort effecten:

Afbeelding

maar soms lukt het ook wel goed:

Afbeelding

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:04

ik (mijn moeder Haha! ) heeft een kodak easy share CX4230, maar ik gebruik hem vooral. maak heel veel foto's en er komen af en toe best leuke uit.

een selectie van de door mij gemaakte foto's

deze vind ik persoonlijk erg leuk geworden
Afbeelding
wel leuk net te vroeg
Afbeelding

maar mijn paardje ging nog een keer, wel leuk geen mooie achtergrond, en t draad he Huilen
Afbeelding

ik heb nog wel meer maar die moetennog upgeload worden, ik vind het heel leuk om foto's te maken, niet zo zeer van mijn paard speciaal, maar ik vind t leuk om paarden in t algemeen. t lukt nog niet echt, maar ja oefening baart kunst

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 23:41

Wow!
zitten echt mooie foto's tussen he!
super!

ik ben zelf niet zo een beste fotograf Knipoog

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 21:42

Probeer ook altijd weer mooie scherpe actiefoto's te krijgen, maar ben niet zo super tevreden over m'n digi...die wel lekker duur was....maar soms zijn de foto's goed maar ook soms zijn ze enorm ruizig....

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 13:47

Onze digi knipt meestal wel de benen scherp. Als ze onscherp worden is het mijn schuld want dan heb ikzelf te veel bewogen.

Deze vond ik wel leuk, met die tak in dr mond Haha!
Afbeelding

en doris:
Afbeelding

van deze is het jammer dat ie niet helemaal scherp is
Afbeelding

als iemand commentaar heeft laat het maar horen, ik ben er (nog) niet echt goed in Lachen

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 16:25

plagom schreef:
ik heb vaak van dit soort effecten:

Afbeelding

maar soms lukt het ook wel goed:

Afbeelding


Die eerste foto vind ik net heel mooi,
de bedoeling is toch je paard over te laten komen...

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 12:19

Ik heb nog een paar actiefoto's gevonden die ik gemaakt heb van de verzorgpony van Nikkiemisty.

Afbeelding
Afbeelding

Iemand nog commentaar/tips? Ik weet dat het niet de mooiste foto's zijn, en een andere achtergrond kan helaas niet, tenminste niet als ze los loopt.

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 13:46

( mooie tinker)

KellyenXena.... ik vind die tweede 'drukke' foto echt iets hebben: ik val zelf ook voor van die verstilde simpele foto's , maar deze heeft toch echt wat..Het is een stukje tijd stilgezet... die boer, de wolken, de schapen het zweefmoment, maakt de foto een stukje gechiedenis...want zo is het leven toch echt (op zijn mooist, maar wel echt)

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 13:56

Misschien een hele domme vraag (ik weet hier namelijk niks vanaf) maar als jullie een foto met de digi maken, kijken jullie dan door de zoeker heen (dat kleine gaatje) of op het schermpje?

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:02

dapperdier schreef:
( mooie tinker)

KellyenXena.... ik vind die tweede 'drukke' foto echt iets hebben: ik val zelf ook voor van die verstilde simpele foto's , maar deze heeft toch echt wat..Het is een stukje tijd stilgezet... die boer, de wolken, de schapen het zweefmoment, maakt de foto een stukje gechiedenis...want zo is het leven toch echt (op zijn mooist, maar wel echt)


Inderdaad,rijtechnisch geen enkele waarde,hoewel,leuk om eens terug te kijken hoe hard we vooruit zijn gegaan..Maar het is precies wat jij zegt,'een stukje tijd stil gezet'..
Bedankt voor je reactie overigens!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:05

lindatje schreef:
Misschien een hele domme vraag (ik weet hier namelijk niks vanaf) maar als jullie een foto met de digi maken, kijken jullie dan door de zoeker heen (dat kleine gaatje) of op het schermpje?


Bij de foto's die ik in dit topic heb gezet is er gewoon door dat kijkgaatje gekeken.Iets anders zit er niet op.
Nu we een nieuwe digi hebben kijk ik meestal op dat schermpje,dat gaat toch iets gemakkelijker.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:36

Ik heb ook nog altijd ruzie met mijn camera. De canon A70 powershot...
Zelfs met tips (stel de camera in op de hoogte resolutie 2048x1536 en de kwaliteit op Super-Fine anders had je beter een goedkopere kunnen kopen.) van Photodude (bokker) krijg ik ze niet goed... Boos!
De pony's blijven wat wazig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Bij de laatste heb ik de rest van het lijf eraf "geknipt" omdat ie er net niet helemaal opstond...

Tips zijn meer dan welkom!!! Haha!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 21:03

niet scherp, maar ook niet wazig. het niet scherpe komt dus door mijn beweging en niet de hunne:

Afbeelding

iets scherper
Afbeelding

springen: praktisch altijd scherp bij paarden, bij de geitjes iets minder (moment van afzet heel moeilijk te bepalen enzo)
Afbeelding

ook niet 100% scherp, ik moet echt leren stilstaan!
Afbeelding

heel scherpe beentjes, vind ik. foto zelf weer niet 100%
Afbeelding

heel slechte belichting, bovendien door scanner verdonkerd, maar hier wel geen wazigheid

Afbeelding

deze reeks was vaak onscherp, hier valt het niet echt op
Afbeelding

geen superkwaliteit maar wel scherp
Afbeelding

RoCKyLoVE

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 21:20

Ik heb ook nog een hele mooie foto gevonden (vind ik zelf dan)
Afbeelding

Gewoon gemaakt met de digi een TRUST 730S POWERC@M ZOOM. 8.7 mm

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 22:46

Mijn digi maakt heel vaak bewogen foto's.. het is meer geluk hebben als hij eens scherp is, deze vind ik toch wel leuk gelukt:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

het is wel jammer van de achtergrond.