Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DeniesRos
Berichten: 2334
Geregistreerd: 26-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:00

Mag ik vragen wie er hier een single dame is met een normale betaalde baan en ook een paard in het bezit?
Redden jullie dit elke maand makkelijk of zitten jullie vaak krap bij kas?

Ik wil zo ontzettend graag op mezelf wonen, echter heb ik een paard die me elke maand 400 euro kost.
Weg doen vindt ik echt geen optie want hij betekend alles voor mij..
Ik heb een goede/vaste baan waar ik normaal mee verdien.

Zijn hier succes verhalen?

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:06

400??? Jeetje :=
Ik zou dat wel kunnen betalen maar heb geen auto en dan moet ik kromliggen :') ik wil je eventueel wel overzicht van mijn kosten sturen dan kan je even kijken :) doe maar pbtje dan

F_inley

Berichten: 6405
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:43

Morgen krijg ik te horen of ik mijn huisje krijg helemaal leuk was het. De woning bouw gaat me nu na trekken maar ik sta nergens geregistreerd dus daar zijn ze snel klaar mee haha.

Mandarijn
Berichten: 9071
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:05

Ik. Woon alleen, normale baan en twee paarden.
Nu staan ze altijd 24/7 buiten dus ik heb geen dure stalling. 200 pm voor ze samen.
In totaal met lessen en dergelijke erbij zit ik meestal rond de 300/350 per maand.

Heb ook geen onwijs grote woning, maar ruim genoeg.
Doe budget boodschappen, maar dat is omdat ik het stiekem een leuke uitdaging vind om die zo goedkoop mogelijk te doen, niet omdat ik er op moet besparen. :')

Kan ook iedere maand sparen, dus ik klaag niet. :D

[Edit] Alleen ook geen auto inderdaad, scheelt best wat qua kosten.

Mandyy

Berichten: 30493
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:30

Single, auto, scooter, pony, normale baan, 1 x per jaar op vakantie (ver/luxe).

Let met boodschappen heel erg op aanbiedingen. Wasmiddel/shampoo en dat soort dingen koop ik niet zonder aanbiedingen.

Heb nooit krom hoeven liggen, kijk gewoon goed wat ik uitgeef.

F_inley, spannend!

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 08:06

DNIEZE schreef:
Mag ik vragen wie er hier een single dame is met een normale betaalde baan en ook een paard in het bezit?
Redden jullie dit elke maand makkelijk of zitten jullie vaak krap bij kas?

Ik wil zo ontzettend graag op mezelf wonen, echter heb ik een paard die me elke maand 400 euro kost.
Weg doen vindt ik echt geen optie want hij betekend alles voor mij..
Ik heb een goede/vaste baan waar ik normaal mee verdien.

Zijn hier succes verhalen?


Helaas lukte het hier niet. In April is mijn paard verkocht en in Mei kwam dit huisje op mijn pad. Ik werk wel maar 25 uur. Zonder paard kom ik prima rond.

LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 09:50

Ik heb mijn paard verkocht voordat ik m'n huis kocht. Wilde graag op mezelf en niet iedere maand krom liggen.

Jildau

Berichten: 9410
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 09:50

Het zou mij niet lukken met een paard wat 400 euro kost. Stalling kost hier €190 en dan lukt het.

F_inley

Berichten: 6405
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 09:57

Op papier gaat het hier makkelijk lukken pony ben ik 280 stalling kwijt en 39,00 verzekering. En de rest zijn extra's die je moet beslissen of je die doet denk wedstrijden en lessen

DeniesRos
Berichten: 2334
Geregistreerd: 26-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:04

Stalling waar ik sta is super de luxe, alles erop en eraan.
Goedkoper kan ik altijd nog gaan staan, maar ik zou het heel jammer vinden om hier weg te moeten want ik sta hier echt perfect.

Zou het zelf ook geen enkel probleem vinden om met boodschappen hier op te moeten letten.
Wel een leuke uitdaging.

Op het moment moet ik nog even door sparen, maar ik ben me zeker wel aan het oriënteren al.

F_inley

Berichten: 6405
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:07

Ik heb een lijst gemaakt met alle vaste lasten. De bedragen heb ik van mijn zus overgenomen dus kunnen wel iets minder zijn. Dan kijk je wat erin komt per maand en zo zie je wat je wel en niet kan.
Ik nam ook in dat lijstje de huur mee van het huisje en de huurtoeslag die ik krijg. Zo heb je op papier wat je overhoud nou is dit op papier altijd meer dan in het echt heb ik al van meerdere mensen begrepen :o

DeniesRos
Berichten: 2334
Geregistreerd: 26-10-07

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:11

Spannend voor jou Lisanne.. Hopelijk gaat het voor jou door!
Hoe ben jij aan dit huis gekomen? Via de woningbouw of via een andere manier?

Ik sta ingeschreven bij woonnet rijnmond, maar daar hoor ik verhalen dan je jaren ingeschreven moet staan voor je kans maakt.

F_inley

Berichten: 6405
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:14

Ik heb hem via woonnet en sta idd al 7 jaar ingeschreven :j stond nu 3de maar al voor de bezichtiging vielen de eerste 2 af dus had eerste keus gisteren :D zeker Spijkenisse is een ramp om daar een huis te krijgen nou wil ik daar niet wonen dus dat scheelt. Je moet echt lang ingeschreven staan of mazzel hebben en een huis hebben waar het op loting gaat.

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:00

Wat een verschil per gemeente zeg qua wachttijden. :wow:
Hier kun je met 1,5-2 jaar een woning hebben als je geen gekke eisen stelt en een vriendin van me had een paar jaar geleden met 3 weken al een woning.

Anoniem

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:04

Hier ook 4 jaar of meer

Heb geen paard , maar zou ik ook niet kunnen betalen :)

F_inley

Berichten: 6405
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:20

Hier ligt het heel erg aan de plaats waar je een huis wil hoelang de wachtlijst is. Voor dit huis waren 200 reacties een ander huis waarop ik gereageerd had zelfs 350

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:31

Hier ligt dat een beetje aan de wijk, maakt het je niets uit kun je vrij vlot een huis hebben, wil je alleen in nieuwbouw/luxere buurt dan moet je langer wachten, stel je weinig eisen dan heb je met gemiddeld 1,5-2 jaar een woning.
Ik heb op meerdere wijken ingeschreven, de achterbuurt weggevinkt en als eisen 2-3 slaapkamers, balkon of tuin en bij hoger dan 1e verdieping een lift en een berging, in een rustigere buurt en een minder gehorige woning.
Woon nu aan een doorgaande weg waar bijna heel Almelo rijdt, inclusief 8 bussen per uur, de hulpdiensten en 's avonds is het het circuit van Almelo denken een hoop mensen, tel daarbij op dat het huis erg gehorig is en je het al hort als de bovenburen heen en weer lopen dus laat staan als de kinderen aan het spelen zijn (kudde olifanten boven je hoofd :Y)), wat maakt dat het nooit echt rustig is waardoor vorige week de bom een beetje barstte en ik ben ingestort omdat ik verschrikkelijk overprikkeld was en niet kon ontprikkelen.

Missy_

Berichten: 1789
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:34

Ik ben zelf ingeschreven bij woonnet haaglanden. In de gemeente waar ik nu nog woon reageren zo 600 mensen op een woning, heb nu een keer in een andere gemeente gereageerd, 120 mensen en ik ga straks het huurcontract tekenen :') Terwijl de gemeentes praktisch naast elkaar liggen (Rijswijk&Delft) Sta trouwens 5.5 jaar ingeschreven.

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:36

Hier 8-9 jaar heb ik me laten vertellen... ik was 26 en stond toen 8 jaar ingeschreven en stond nog niet op 1 :')
Omdat voor mij mensen t hadden afgewezen.

F_inley

Berichten: 6405
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:39

Ik laat me om de reden ook gewoon ingeschreven staan als ik dalijk een huis heb. Voor het geval je toch naar een ander huis wil met een jaar of 2

IMAY1990

Berichten: 1889
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:40

Ik heb nu een appartement gekocht. Ik wilde heel graag naar amsterdam verhuizen en vrije sector huur is hier echt niet te betalen en sociale huur moet je ook echt 10 jaar voor ingeschreven staan. Met het geluk van een fatsoenlijk betalende vaste baan en hulp van mijn ouders is het gelukt te kopen, en als ik kijk naar wat andere appartementen in mijn flat doen dan heb ik precies op het juiste moment kunnen kopen.

F_inley

Berichten: 6405
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:44

Vrije sector is echt drama hier ook. Kopen heb ik over nagedacht maar wacht ik liever nog 2/3 jaar mee aangezien ik nu nog single ben en vanuit ouderlijk huis op mezelf ga. Eerst maar eens wat jaartjes huren.

Wacht hier ondertussen ongeduldig op het telefoontje van de woningbouw

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:56

Probleem hier is niemand verhuist , als er een huis vrij komt zit de gemeente met 160 statushouders die voorang hebben op de bewoners van dit dorp . Mensen die terug willen , mensen die het ouderlijk huis uitwillen etc . Komt er wat vrij reageren gelijk heel veel mensen , mits het betaalbaar is en niet 55+

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:36

Lees hier over dat sociale huurwoningen enz te lange wachttijden zijn. Wat is de reden dat jullie niet naar particulier huren kijken? :-) Gewoon uit nieuwsgierigheid! Ik ben er nog vrij nieuw in, ik huur vanaf maart met mijn vriend van een particulier.

F_inley

Berichten: 6405
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:42

Hier in de buurt zijn die niet te betalen als alleen verdiener.