Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:51

_Evelien schreef:
Lees hier over dat sociale huurwoningen enz te lange wachttijden zijn. Wat is de reden dat jullie niet naar particulier huren kijken? :-) Gewoon uit nieuwsgierigheid! Ik ben er nog vrij nieuw in, ik huur vanaf maart met mijn vriend van een particulier.

Ik huur ook particulier. Wel de stad uit, maar dan wel goedkoper dan sociale huurwoning. Geluk mee gehad. :)

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:57

Nou geen goedkeuring vandaag had ze nog gebeld maar helaas hadden ze ergens iets nog niet van binnen.
Word dus morgen weer in spanning wachten tot ze bellen

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:57

_Evelien schreef:
Lees hier over dat sociale huurwoningen enz te lange wachttijden zijn. Wat is de reden dat jullie niet naar particulier huren kijken? :-) Gewoon uit nieuwsgierigheid! Ik ben er nog vrij nieuw in, ik huur vanaf maart met mijn vriend van een particulier.


Als ik hier naar particulier huren zou kijken dan is het rekesommetje als volgt:

Te vinden met een huur vanaf ongeveer €800 ex. en als inkomenseis bruto 4*huur, soms zelfs netto. Om aan die inkomenseis te voldoen moet ik bijna €1000 meer verdienen per maand dan ik doe en dan krijg ik een tweekamerappartement. Ik betaal nu voor mijn koopapartement aan hypotheek, servicekosten, gas, water, electra en verzekeringen (voor het huis) ongeveer €950. Dan komen mijn andere vaste lasten er nog bij maar al in al ben ik goedkoper uit (omdat een deel van de hypotheekkosten aftrekbaar zijn van de belasting en het andere deel ter aflossing van de schuld is en dus in feitte een spaarpotje opbouwt tussen woningwaarde en hypotheekschuld)

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 18:17

Ik stond 6,5 jaar ingeschreven.

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:09

_Evelien schreef:
Lees hier over dat sociale huurwoningen enz te lange wachttijden zijn. Wat is de reden dat jullie niet naar particulier huren kijken? :-) Gewoon uit nieuwsgierigheid! Ik ben er nog vrij nieuw in, ik huur vanaf maart met mijn vriend van een particulier.

ik huur particulier en ben daar wel een beetje klaar mee.
Vorige huis stond de huisbaas gewoon op de stoep wanneer hem dat uitkwam terwijl ik heel nadrukkelijk had aangegeven dat wanneer hij in huis moest zijn dat dat op afspraak ging, toen ik voor de zoveelste keer niet open deed (ivm niet thuis) werd hij kwaad want hij wilde in huis klussen.
Toen nogmaals aangegeven dat het enkel op afspraak kon en toen kwam hij met een datum maar gaf geen tijd ondanks herhaaldelijk vragen dus ik moest maar de hele dag thuis zitten en m'n afspraken afzeggen.
Deed ik niet dus stond hij weer voor een dichte deur. :+

bij dit huis is het vnl de gehorigheid die me enorm stoort, plus de laksheid met bepaalde dingen.
Voor mij hierna dus geen particuliere huur meer, maar sociale huur.
Dan maar alles zelf moeten regelen maar dan heb ik get iig wel zelf in de hand ipv continue te moeten melden dat iets nog steeds kapot is.

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:11

Hallo allemaal!

Mag ik mij hier ook melden? :) Aanstaande maandag krijg ik de sleutels van mijn eerste huisje! Een benedenwoning met aardig grote tuin en via particuliere huur bij een grote vastgoedonderneming. Helemaal zin in :D Volgende week gelijk beginnen met schilderen en behangen. De tuin is ook nog een groot project :') Maar eerst binnen alles netjes krijgen en dan in juni/juli aan de tuin beginnen.

Deze week allerlei verzekeringen afgesloten en vorige week gas, water, licht, internet en tv. Heb al wel pannen en bestek :') Maar moet verder alles dus nog kopen, wel heel leuk!

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:13

Welkom! Mag ik vragen waar jij het goedkoopste uit kwam met gas,water en licht en internet tv? Moet dat namelijk ook afsluiten binnenkort

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:51

Ik heb Eneco met toon bevalt zeer goed.

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:55

Ja natuurlijk! :)

Internet & TV heb ik bij de NLE (Nationale Energiemaatschappij) afgesloten voor €35 per maand. Sinds vorig jaar, dacht ik, bieden ze dat ook aan en in 2016 waren ze verkozen tot de beste provider voor Alles-in-1. Op internet las ik ook allemaal goede ervaringen en ze gebruiken zowel de apparatuur (kastje, afstandsbediening) als het netwerk van de KPN, dus durfde het wel aan :) Zit 50 mb/s internet bij en TV met pauzeren en extra opnemen (geen glasvezel en basispakket qua zenders incl HD, https://www.nle.nl/alles-in-1/tv-basis). Eind maart gaat het in, dus ben benieuwd! Zit geen gratis installatie bij, maar dat is vrij makkelijk te installeren dus gaat mijn vriend gewoon zelf doen.

Gas en elektra heb ik bij Engie afgesloten. Dat heb ik via een collectieve regeling van de verhuurder afgesloten en dat was ook wel wat goedkoper dan het goedkoopste waar ik zelf had gekeken via internet. Het is trouwens een benedenwoning met 1 slaapkamer en zowel boven als aan beide kanten buren en de huidige huurder gaf ook aan dat ze de verwarming bijna niet aan had, dus verwacht nog wel wat terug te krijgen. Water kon ik in mijn regio alleen via Vitens afsluiten, maar dat is dus per regio verschillend.

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:58

Thnx voor de info ga het allemaal weer even bekijken :D

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 07:47

DNIEZE schreef:
Mag ik vragen wie er hier een single dame is met een normale betaalde baan en ook een paard in het bezit?
Redden jullie dit elke maand makkelijk of zitten jullie vaak krap bij kas?

Ik wil zo ontzettend graag op mezelf wonen, echter heb ik een paard die me elke maand 400 euro kost.
Weg doen vindt ik echt geen optie want hij betekend alles voor mij..
Ik heb een goede/vaste baan waar ik normaal mee verdien.

Zijn hier succes verhalen?


Hier een succes verhaal..
Woon alleen, hiervoor in een huur appartement, nu sinds 1.5 maand in mijn koophuis.
Heb een paard en auto.. en werk als verpleegkundige..

Moet zeggen dat ik heus andere dingen moet laten. Kan niet altijd mee naar feestjes, etentjes, of elke maand nieuwe kleding kopen. Maar ik heb alles wat ik graag wil hebben dus dat is het waard :j

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:26

_Evelien schreef:
Lees hier over dat sociale huurwoningen enz te lange wachttijden zijn. Wat is de reden dat jullie niet naar particulier huren kijken? :-) Gewoon uit nieuwsgierigheid! Ik ben er nog vrij nieuw in, ik huur vanaf maart met mijn vriend van een particulier.


De prijs, kun jij wat je particulier huurt opbrengen in je eentje???
Ik betaal nu 550 voor een 80m2 (ongeveer) appartement. In de particuliere huur mag je blij zijn als je voor 700 euro 40m2 hebt. Nu kan ik nog leuk sparen en leuke dingen doen :)

Ik heb vandaag een vaatwasser besteld O:) Kan het kwijt en heb zo'n hekel aan dat afwassen. Dus toch maar besloten er 1 te kopen :+

LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:38

Ik huur dan niet, maar heb particulier wel rond gekeken. Staat nu een studiootje bij mij om de hoek te huur, wel met tuin: €770 ex GWL; appartement onder me komt te huur €850 ex. Ik kan dat echt niet betalen met m'n zorg-salarisje hoor.

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:15

Mijn huisje gaat door helemaal blij volgende week hoor ik wanneer de overdracht is *\o/*

DeniesRos
Berichten: 2334
Geregistreerd: 26-10-07

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:34

Gaaf Lisanne! Gefeliciteerd
Waar ga je wonen?

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:38

Thnx in Hellevoetsluis :D

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:39

Gefeliciteerd!

Ik betaal 520 inclusief GWL en tv voor 40m2 (inclusief kleine berging dan) en ik huur dus particulier.
Gelukje, want zie idd dat het over het algemeen een stuk duurder is dan sociaal huren. :)

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:45

ik kom ook meepraten
ik ga op mezelf wonen
(huur) en kan de tips die hier voorbij komen wel gebruiken
ik ga gewoon vinyl op de vloer laten leggen
en heb eigenlijk al het meeste van de inrichting bij de leenbakker gezien :P

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:39

F_inley schreef:
Mijn huisje gaat door helemaal blij volgende week hoor ik wanneer de overdracht is *\o/*

Gefeliciteerd :D

Zojuist alle spullen voor behangen en schilderen gehaald en behang en vouwgordijnen uitgezocht :) Wilde eigenlijk van die houten jaloezieën hebben, maar die moesten op maat worden gemaakt en was dan voor 1 raam €660 kwijt :=

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:40

shilady schreef:
ik kom ook meepraten
ik ga op mezelf wonen
(huur) en kan de tips die hier voorbij komen wel gebruiken
ik ga gewoon vinyl op de vloer laten leggen
en heb eigenlijk al het meeste van de inrichting bij de leenbakker gezien :P

Leuk! Waar ga je wonen? :)

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:46

Welkom shilady.


WoW duur geintje die houte jaloezieën had er net ook naar zitten kijken toevallig!

Thnx allemaal heb er helemaal zin in maar eerst ook maar eens alles gaan regelen komt toch een hoop bij kijken.

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:58

#yonker Nee hoor, ik ga het samen met mijn vriend betalen. Anders had ik het ook nooit alleen kunnen doen. Ooohhh ik vind het echt zo lastig een kleur verf te kiezen! Iemand ideeën wat mooi is? We hebben bruine banken, geen idee wat daar allemaal mooi bij is! Haha

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:59

Gefeliciteerd F_inley! Spannend! :-D

youaremystar

Berichten: 489
Geregistreerd: 21-06-14
Woonplaats: Potjewold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 00:01

_Evelien schreef:
#yonker Nee hoor, ik ga het samen met mijn vriend betalen. Anders had ik het ook nooit alleen kunnen doen. Ooohhh ik vind het echt zo lastig een kleur verf te kiezen! Iemand ideeën wat mooi is? We hebben bruine banken, geen idee wat daar allemaal mooi bij is! Haha


Wij hebben dit op de muur. Was de enige kleur waar vriendlief en ik het over eens waren. :+

Afbeelding

Afbeelding

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:51

_Tamara schreef:
shilady schreef:
ik kom ook meepraten
ik ga op mezelf wonen
(huur) en kan de tips die hier voorbij komen wel gebruiken
ik ga gewoon vinyl op de vloer laten leggen
en heb eigenlijk al het meeste van de inrichting bij de leenbakker gezien :P

Leuk! Waar ga je wonen? :)


Friesland
liefst Sexbierum
de huren liggen er erg laag vanaf 315-450 kan je al huren :D