Wat moet ik doen ...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blauwpaardje

Wat moet ik doen ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 19:24

Heee bokkers :)

Ik zit met iets en weet niet goed wat ik moet doen.
Ik woon alleen met mn moeder. (heb wel broers/zussen) maar zijn al het huis uit(veel ouder)
Maar dat is het probleem natuurlijk niet :+

We zijn niet echt rijk en we gaan ook nooit op vakantie, omdat we het gwn niet kunnen betalen.
Maar mijn tante, oom , neefjes , en mn nichtje(bijna even oud als mij) Gaan naar Italie.
Ze vroegen als ik mee wou , Er was nog net 1 plek in de auto en in de caravan.
Het lijkt me echt super leuk ! En gezellig want we gaan sws best veel met elkaar om.
Maar nu het stomme : Heimwee . ik heb best snel last van heimwee. en ik voel me dan gewoon echt ziek.
We zijn dan intotaal 10 dagen weg. en ben nu 14 en ik vind het echt gewoon stom... Ik wil eigg heel graag mee .. maar dan zegt weer iets in mij van .. nee .. Wat als.. Wat als er iets is ... ik denk veeelste veel na.
En ja als er wat is. ik ben niet binnen een uurtje thuis. en hun gaan ook niet hun vakantie op de kop zetten voor mij (en dat zou ik ook helemaal niet willen) .
Wat moet ik nou doen .. ik wil het heel graag en het is dan ook wel weer een overwinning als ik het doe. en iin de 3e klas gaan we ook op werkweek ofzo en zal ik ook wel mee moeten (toch)?.. wat zal ik doen ... of heeft iemand tips tegen heimwee ofzo ?

Ik zit me nu eigenlijk al helemaal van binnen op te vreten .. Ik wil heel graag , zon zee strand , venetie.
tsja
Veel respect voor het lezen _/-\o_
Groetjess

Talindos

Re: Wat moet ik doen ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:26

Kun je het niet met hen bespreken?

En het is dus wel familie waar je veel mee omgaat, dus dat kan ook al helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:28

Neem wat kleine dingetjes mee van thuis, fotos/je eigen kussen/dekbed etc. Verder is het altijd handig om contact te houden met je moeder, dus kun je een bundel voor bellen/smsen/internetten in het buitenland nemen zodat je nog met je vrienden en moeder contact kunt houden.

blauwpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 19:28

Talindos schreef:
Kun je het niet met hen bespreken?

En het is dus wel familie waar je veel mee omgaat, dus dat kan ook al helpen.

Ze weten ook wel dat ik last heb van heimwee en hebben we ook wel is over gepraat ... maar ja ... het is wel 10 dagen .. en ze gaan echt niet terug ( wat ik ook goed snap)

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:28

Ga mee, maar vertel je familie waar je mee zit. Laat ze je helpen. Zorg dat het vertrouwd voelt om bij hun te zijn. En ga genieten!

blauwpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 19:30

Boself schreef:
Neem wat kleine dingetjes mee van thuis, fotos/je eigen kussen/dekbed etc. Verder is het altijd handig om contact te houden met je moeder, dus kun je een bundel voor bellen/smsen/internetten in het buitenland nemen zodat je nog met je vrienden en moeder contact kunt houden.

ik heb gewoon prepaid ,, daar kun je toch wel gewoon mee bellen / sms-en ? alleen wel wat duurder ..
Maar foto/ spullentjes doe ik sws dan wel. .. t is gewoon best stom ... kan je ooit over heimwee heenkomen ?

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:31

Wat super lief dat je mee mag! :-)

blauwpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 19:36

ssssuus schreef:
Wat super lief dat je mee mag! :-)

hahah jaa dat vind ik ook :D

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:40

Lastig hoor heimwee hebben.

Is het een idee om een keer een weekend bij je oom en tante te gaan logeren?
Ben je toch van huis, lukt het niet kan je altijd naar je moeder.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:41

Och meis, wat vervelend he die heimwee? En het is absoluut geen schande hoor, ik heb hier tot zeker mijn 21ste last van gehad en je kunt er letterlijk ziek van zijn :\ Wat bij mij goed hielp was als ik weg was met iemand waarbij ik op mijn gemak was, dus alleen gaan als je geen spanningen oid bij je familie hebt. En de nummer 1 tip is afleiding zoeken, geen tijd hebben om thuis te missen. Voor mij zijn ochtenden altijd het lastigst, ik ging juist dan veel doen, proberen plezier te maken zodat je het gemis even vergeet.
En als je het enigzins ziet zitten zou ik toch proberen om mee te gaan, door toch van huis weg te zijn is mijn heimwee stukken minder geworden.

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:41

Wat lief dat ze jou meevragen!
Meis ik zou er gewoon lekker voor gaan als ik jou was. In Italië heb je zoveel te zien en te doen dat je je denk ik niet gaat vervelen, en voordat je het weet zijn die 10 dagen weer om :) Je gaat er vast geen spijt van krijgen, geweldig land!

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:42

Daar kom je echt een keer over heen :j Heb er zelf ook tot ongeveer mijn 16de last van gehad...neem idd wat dingetjes mee en zorg dat je bellen kunt met thuis..Succes en veel plezier

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:45

Lekker meegaan, zo te horen heb je er hartstikke veel zin in *\o/* . Bespreek dat je snel heimwee krijgt, begrip doet vaak al wonderen en wellicht kun je elke dag even met je moeder bellen?

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:45

Ik zou gaan! Had vroeger (en nog steeds als ik me niet op me gemak voel) last van heimwee, maar het scheelt zo veel als je op vakantie gaat met familie waar je je blijkbaar wel goed bij voelt!

Is het een ondernemende familie? Die dus veel dingen doen op vakantie? Want afleiding scheelt ook al heel erg veel.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:46

Inderdaad hartstikke leuk dat ze jou meevragen!

Zoals veel bokkers al zeggen, zeg ik ook: Ga er lekker voor! :D Juist omdat je nu bij familie bent waar je relatief veel mee omgaat. Deze mensen kennen jou en ze weten van je heimwee. Daarnaast is juist het niet naar huis kúnnen misschien wel heel goed om met je heimwee om te leren gaan! Je kan er niet aan toegeven, wat je misschien wel veel sterker maakt :)

Lekker genieten dus. Zijn er neefjes/nichtjes van jouw leeftijd? Dan gaat het vast helemaal goed komen! :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:49

Bespreek het en ga lekker mee. Geniet van het mooie weer, schitterende omgeving en een ervaring om niet te vergeten.

Probeer eens voor jezelf uit de vinden wat precies het probleem is. Waarom heb je heimwee en wat zou je er op vakantie aan kunnen doen omdat te minderen. Bedenk voor jezelf of je gevoel gerechtvaardigd is of dat je verstand een loopje met je neemt!

Misschien kun je met je oom en tante afspreken of je binnenkort een klein weekje of lang weekend bij hun mag logeren. Met hemelvaart bijvoorbeeld. Kun je een beetje oefenen en kijken of je een manier kan vinden om het gevoel te minderen.

En het is helemaal niet erg hoor. Ik ben 31 en bel tijdens vakanties ook bijna elke dag naar huis. En ondanks dat ik altijd hele fijne vakanties heb en het heerlijk vind om weg te gaan ben ik ook altijd blij weer thuis te zijn en lekker met mijn katten op de bank te zitten ;)

Bedenk je dat het niet erg is om heimwee te hebben.

blauwpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 19:51

anniekasaur schreef:
Ik zou gaan! Had vroeger (en nog steeds als ik me niet op me gemak voel) last van heimwee, maar het scheelt zo veel als je op vakantie gaat met familie waar je je blijkbaar wel goed bij voelt!

Is het een ondernemende familie? Die dus veel dingen doen op vakantie? Want afleiding scheelt ook al heel erg veel.

We zitten op een camping die veel organiseert , veel (hele mooie) zwembaden .. we zitten binnen 5 min lopen op het strand .. en we gaan venetie nog in . Dus volgens mij genoeg te doen :+

blauwpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 19:53

Mars schreef:
Och meis, wat vervelend he die heimwee? En het is absoluut geen schande hoor, ik heb hier tot zeker mijn 21ste last van gehad en je kunt er letterlijk ziek van zijn :\ Wat bij mij goed hielp was als ik weg was met iemand waarbij ik op mijn gemak was, dus alleen gaan als je geen spanningen oid bij je familie hebt. En de nummer 1 tip is afleiding zoeken, geen tijd hebben om thuis te missen. Voor mij zijn ochtenden altijd het lastigst, ik ging juist dan veel doen, proberen plezier te maken zodat je het gemis even vergeet.
En als je het enigzins ziet zitten zou ik toch proberen om mee te gaan, door toch van huis weg te zijn is mijn heimwee stukken minder geworden.

Er is geen spanning met de familie .. maar bij mij is het vooral S'avonds als we gaan slapen ... Want ja iedereen is dan stil ... en dan slaap je niet echt snel en dan ga je aan huis denken ..
Dus overdag veel gaan doen zodat ik s'avonds doodop ben en in slaap van :+

blauwpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 19:56

Flux schreef:
Inderdaad hartstikke leuk dat ze jou meevragen!

Zoals veel bokkers al zeggen, zeg ik ook: Ga er lekker voor! :D Juist omdat je nu bij familie bent waar je relatief veel mee omgaat. Deze mensen kennen jou en ze weten van je heimwee. Daarnaast is juist het niet naar huis kúnnen misschien wel heel goed om met je heimwee om te leren gaan! Je kan er niet aan toegeven, wat je misschien wel veel sterker maakt :)

Lekker genieten dus. Zijn er neefjes/nichtjes van jouw leeftijd? Dan gaat het vast helemaal goed komen! :)

Ja zoiets dacht ik eigg ook ... Je kan niet terug .. en miss maakt dat je juist wel sterker.
Mn neefjes zijn iets van 9/10 maar mn nichtje is 13 dus dat zit wel goed :)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:00

hebben ze geen gratis wifi op die camping waar jullie heen gaan? Of anders betaalbaar? Kijken of je een laptop met cam mee kunt nemen en lekker videochatten met het thuisfront als je last van heimwee krijgt.
Zal vast al heel wat helpen.

En wanneer gaan jullie? Als het bv pas in juli is ofzo oefenen voor die tijd; oftewel; uit logeren gaan bij bv je oom en tante, vriendinnen. Wie weet ben je er al aardig overheen gegroeid ondertussen. En niet teveel erover nadenken en piekeren; daar voed je je heimwee alleen maar mee.

En scheelt ook al weer dat je met familie daar bent; grote kans dat dat je heimwee ook al heel erg verminderd

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:04

En volgens mij heb jij je keus allang gemaakt ;) je gaat gewoon lekker mee en er een super vakantie van maken.

Bedenk dat heimwee een soort angst is die niet reëel is. Je bent echt sterker dan dat :j

blauwpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 20:06

xxCYNNxx schreef:
hebben ze geen gratis wifi op die camping waar jullie heen gaan? Of anders betaalbaar? Kijken of je een laptop met cam mee kunt nemen en lekker videochatten met het huisfront als je last van heimwee krijgt.
Zal vast al heel wat helpen.

En wanneer gaan jullie? Als het bv pas in juli is ofzo oefenen voor die tijd; oftewel; uit logeren gaan bij bv je oom en tante, vriendinnen. Wie weet ben je er al aardig overheen gegroeid ondertussen. En niet teveel erover nadenken en piekeren; daar voed je je heimwee alleen maar mee.

En scheelt ook al weer dat je met familie daar bent; grote kans dat dat je heimwee ook al heel erg verminderd

Tsja we hebben een computer ipv laptop. en mn mam is nou geen held in de computer wereld. Maar ze heeft wel een mobiel.. Ze hebben volgens mij wel betaald internet. Wat we allemaal graag willen... dus dat is er dan wel denk ik . Ja we gaan direct als de school vak. begint 4 juli.
En ik ga dan ook nog wel bij vriendinnen ect logeren. maar als ik heimwee krijg... je gaat er vast niet dood aan :+ .
Ik ga gewoon mee en denk positief en anders kan ik vast wel bij hun terecht <3
Maarja positief denken is soms wat makkelijker gezegd dan gedaan ;(

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:07

Gewoon proberen! Neem een foto van je moeder en huisdier(en) mee en probeer vooral leuke dingen te doen en je daarop te concentreren. Italië is geweldig, dat wil je gewoon niet missen. :D

En, mocht het echt niet gaan dan pak je het vliegtuig naar Nederland. Kost ook niet de wereld en je bent er zo. :j

Gewoon lekker mee gaan! :)
Laatst bijgewerkt door Eunomia op 10-05-14 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

blauwpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 20:07

SAKKIA schreef:
En volgens mij heb jij je keus allang gemaakt ;) je gaat gewoon lekker mee en er een super vakantie van maken.

Bedenk dat heimwee een soort angst is die niet reëel is. Je bent echt sterker dan dat :j

jupp ..
Ik ga het proberen aan me zelf te bewijzen dat ik sterker ben idd als de heimwee ..
Bedankt iedereen ! <3

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:08

Ik ben 21 en heb ook nog steeds af en toe last van heimwee. Wat voor mij het beste werkt is zoveel mogelijk van mijn reisgenootjes vertellen dat ik er last van heb, zodat ze het niet raar vinden als ik ineens even zit te huilen.
De meeste reizen die ik onderneem zijn samen met mijn studiegenoten en die geven mij gerust een knuffel als het even niet zo goed gaat.
Verder probeer ik mezelf zo goed mogelijk bezig te houden, in elk geval de eerste paar dagen. Veel leuke dingen doen en zo min mogelijk alleen zijn, en pas gaan slapen als ik zeker weet dat ik binnen een kwartiertje in slaap val. Na een paar dagen wennen kan ik er dan meestal wel echt van genieten!