Saddam Hoessein misschien opgepakt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 16:09

Mooi dat ze hem opgepakt hebben. OK dan! Verbaasd me een beetje dat Amerika hem niet eerder op heeft kunnen pakken. Met al hun moderne dingen...

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 16:32

Als ik kijk naar die tvopnames krijg ik zowaar medelijden met hem. Ja, misschien eigen schuld, maar wellicht ook schuld door de Amerikaanse propaganda?
Dat wordt daar maar tentoongesteld als een dier
Waar zijn we mee bezig mensen?

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 16:36

Oh, spaar me Weet je wel hoeveel mensen hij de dood in heeft gejaagd.

SophieB
Berichten: 412
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 16:38

Die man is voor mij lager dan een dier. Ik kan het echt niet voor zo'n persoon opnemen

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 16:42

mdmoiselle schreef:
Oh, spaar me Weet je wel hoeveel mensen hij de dood in heeft gejaagd.

Dat geld voor vrijwel alle leiders, in alle eeuwen. Of dat nou voor een "goede" zaak is of niet.

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 16:46

ze hebben een dna test gedaan die overeen kwam met The real one
dus ik weet niet....

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 16:54

Dan weet je het waarschijnlijk juist wel Knipoog

Al vraag ik me af hoe ze aan het vergelijkende DNA-materiaal gekomen zijn...

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 16:55

zij nafgeschoren baard? Haha!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 17:04

_Scarlet_ schreef:
Als ik kijk naar die tvopnames krijg ik zowaar medelijden met hem. Ja, misschien eigen schuld, maar wellicht ook schuld door de Amerikaanse propaganda?Waar zijn we mee bezig mensen?
daar sluit ik me bij aan. het is gewoon een trofee geworden. volgens mij is hij, wat hij ook gedaan heeft, altijd nog een mens, en heeft daarom mensenRECHTEN.

verder ben ik natuurlijk blij dat hij gepakt is en dat hij terecht zal staan voor zijn daden.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 14-12-03 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 17:07

Ilindra schreef:
Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren
Zelf had ik verwacht dat als hij opgepakt zou worden hij zelfmoord zou plegen, maar dat heeft hij dus niet gedaan.

Wat ik meer verwacht is dat zijn arrestatie beantwoord gaat worden met aanslagen hier of daar. De handlangers van de op-één-na-gevaarlijkste-man-ter-wereld zullen dit toch niet zomaar over hun kant laten gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 17:08

Sorry SP, maar mensen die dit soort dingen doen, zijn voor mij geen mensen meer. Maar ik ben het eens, dat je niet als een soort van trofee te presenteren. Houd de eer aan jezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 17:09

Lovely schreef:
Wat ik meer verwacht is dat zijn arrestatie beantwoord gaat worden met aanslagen hier of daar. De handlangers van de
op-één-na-gevaarlijkste-man-ter-wereld
zullen dit toch niet zomaar over hun kant laten gaan?


Bush.......de gevaarlijkste of Bin Laden?

Ga zelf voor de eerste optie!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 17:20

Pipo schreef:
Sorry SP, maar mensen die dit soort dingen doen, zijn voor mij geen mensen meer.
uit de universele verklaring van de rechten van de mens:
Citaat:
Artikel 5
Niemand zal onderworpen worden aan folteringen, noch aan een wrede, onmenselijke of onterende behandeling of bestraffing.

Artikel 6
Een ieder heeft, waar hij zich ook bevindt, het recht als persoon erkend te worden voor de wet.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 17:33

Normaal gesproken ben ik het helemaal met deze universele verklaring eens, maar als ik (zoals vanmiddag) beelden zie van een dode koerdische vader die zijn eveneens dode kindje vasthoudt na de gif-aanval waarvoor Sadam de opdracht heeft gegeven dan gaan die regels wat mij betreft niet meer op voor desbetreffend persoon Misselijk

Eigenlijk wilde ik hier nog iets neerzetten over een duitser die 60 jaar geleden zaken geflikt heeft, maar dat gaat allemaal wat ver Lips are sealed

Sadam had de universele rechten van de mens ook niet in zijn binnenzak zitten toen hij opdracht gaf om 60 mensen van zijn partij te fussileren

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 17:34

klopt, in principe heeft iedereen die rechten, maar ik denk dat hij wel wat verspeeld heeft...
Hij is verantwoordelijk voor vele gruwelijke daden en hij heeft zelf veel mensen ook niet volgens die regels behandeld. Dus waarom zou hij wel volgens die regels behandeld moeten worden?

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 17:36

Maarten schreef:
Normaal gesproken ben ik het helemaal met deze universele verklaring eens, maar als ik (zoals vanmiddag) beelden zie van een dode koerdische vader die zijn eveneens dode kindje vasthoudt na de gif-aanval waarvoor Sadam de opdracht heeft gegeven dan gaan die regels wat mij betreft niet meer op voor desbetreffend persoon Misselijk


Dat heb ik ook gezien, Lips are sealed
Helemaal met je eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 17:37

SH zal in Irak berecht worden en het rechtssysteem aldaar is volgens mij niet zo heel erg mensenrechten-achtig.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 17:38

Maarten schreef:
Normaal gesproken ben ik het helemaal met deze universele verklaring eens, maar als ik ...
ik herken je gevoel helemaal maarten. maar als we de verklaring bij de ene gaan toepassen en bij de ander niet, heeft hij geen waarde meer.

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 17:39

Maarten schreef:
Normaal gesproken ben ik het helemaal met deze universele verklaring eens, maar als ik (zoals vanmiddag) beelden zie van een dode koerdische vader die zijn eveneens dode kindje vasthoudt na de gif-aanval waarvoor Sadam de opdracht heeft gegeven dan gaan die regels wat mij betreft niet meer op voor desbetreffend persoon Misselijk

Eigenlijk wilde ik hier nog iets neerzetten over een duitser die 60 jaar geleden zaken geflikt heeft, maar dat gaat allemaal wat ver Lips are sealed

Sadam had de universele rechten van de mens ook niet in zijn binnenzak zitten toen hij opdracht gaf om 60 mensen van zijn partij te fussileren


Daar sluit ik me helemaal bij aan. Ze lieten op de NOS beelden zien, echt gruwelijk.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 17:39

MrMagic schreef:
klopt, in principe heeft iedereen die rechten, maar ik denk dat hij wel wat verspeeld heeft...
niemand verspeelt ooit zijn mensenrechten, ook misdadigers niet.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 17:41

De op 1 na gezochtste man is wel diegene die waarschijnlijk het brein is achter alle aanslagen. Dus waarschijnlijk kunnen we wel wat verwachten.
En ik ben ook van mening dat Sadam best een beetje zielig was. Niemand verdiend het om zo neergezet te worden.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 17:47

ik ben het met SP eens, je staat ergens voor. In dit geval de universele verklaring van de rechten van de mens. Dan de dingen die de man "geflikt" heeft gaan aanvoeren om in het geval van Saddam maar te concluderen dat ze niet voor "zulke mensen" gelden. Dat is erg inconsequent en daarmee ontkracht je 1 van de grootste redenen en/of functies die die verklaring voor ons ALLEMAAL heeft. Er staat nergens in dei verklaring dat een mens die rechten kan verliezen. Dat geldt dus ook voor Saddam. Ieder zijn persoonlijke interpretatie of visie op hoe het in Saddams zijn geval moet zijn is niet interessant! Die regels gelden voor iedereen, dat zijn we met zijn allen overeengekomen! Ze gelden dus terecht ook voor Saddam. Als je een bepaling wilt dat zulke regels niet voor "mensen als hij" gelden zouden moeten, dan moet je de tekst van het verdrag herzien en zal dat voor alle gevallen NA Saddam pas geldingskracht kunnen hebben.
p.s. Ik vind hem tot nu toe erg sterk overkomen, ondaks zijn verslagen status. Een btje het idee van ook "groot" in zijn nederlaag

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 17:52

Ja ruiterinrust, zo oogde hij bij mij ook.
Ik moest wel lachen, dat hij een witte geplakte baard ophad. Was hij kerstman aan het spelen ofzo, dacht ik meteen.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 17:55

Er zijn uitzonderingen in mijn ogen voor personen waarvoor dergelijke rechten niet gelden. Ik zeg het toch Bloos : dus Hitler had ook een eerlijk proces moeten krijgen omdat hij ook rechten heeft? Nee... die rechten had hij verspeeld toen hij zoveel miljoen mensen naar de gaskamers stuurde. Je hoort als gezond mens na te denken voordat je iets uitvoert. Je weet dat je zwaar gestraft kunt worden voor dergelijke praktijken, aanvaard dan ook de mogelijke gevolgen. Don't do the crime if you don't want to do the time (of iets in die strekking...)

Verplaats jezelf eens in de schoenen van een overlevende van die gifaanval op de koerden: vind je dan nog dat SH bepaalde rechten heeft? Lijkt mij niet...

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 17:56

Hitler had ook eerlijk proces moeten krijgen. Maar hij pleegde zelf al zelfmoord. Nog makkelijker.