Moeilijk, moeilijk, moeilijk...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 13:48

Maak het af! Dat is de enige echt tip die ik voor je heb!
Fontys is HBO toch? Daar kom je niet zonder diploma, tenzij je 21 bent of ouder en een loeizware test doet.
Het is 4 jaar en daarna kun je altijd nog naar Fontys gaan toch?


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131946
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 13:54

melancholy schreef:
Ik weet dat ik me er niet schuldig over moet voelen omdat pap het graag voor me over heeft, maar toch vind ik het rot voor hem.


Niet schuldig over voelen ?
Ik zou me hartstikke schuldig voelen als ik 5500 euro (wat een bedrag Scheve mond ) "gekregen" had en er verder niks zinvols mee zou doen; een terecht schuldgevoel, lijkt me zo.

Mijn advies: ga iets zinvols doen zonder het geld van je ouders te verbrassen.
Wat je nu doet heeft totaal geen zin.
Geen diploma, niet de motivatie om door te zetten, geld kwijt........
Geef jezelf een schop onder je kont en doe iets zinvols met je leven.

Veel succes Knipoog

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 13:58

Maak dit jaar af (daar is toch al voor betald lijk me?) en Kap er dan mee zeg dat eerlijk tegen je ouders voor ze nog meer geld erin stoppen terwijl je nu al weet dat je er niets mee gaat doen.
Denk het komende half jaar heel goed over wat je wilt en overleg ook met je ouders.sterkte

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 13:59

ik sluit me helemaal aan bij Oscar!

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 13:59

ik zou deze opleiding afmaken! Je hebt geen diploma niks!
de kans dat je werkelijk op die opleiding komt is volgens mij aanzienelijk klein..

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 14:35

Idd, ik ook ook met Oscar mee.. Geef jezelf een enorme schop onder je kont.
Met zo'n instelling haal je nooit wat..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 15:39

Heeft je vader al geld moeten betalen aan deze opleiding? Of kan je er nog kosteloos onder uit??? Want als het laatste het geval is dan zou ik lekker zoeken naar een opleiding waar je meer aansluiting mee vindt... maar als het eerste het geval is dan zou ik op mijn kiezen bijten en iig (in overleg met je ouders?) het reedse betaalde jaar af maken om 'my money's worth' te krijgen... Moeilijk hoor...

*ik lees net nog een keer de berichten na en begrijp nu dat er al betaald is... dus dan zou ik of iig het reeds betaalde jaar afmaken... of stoppen (als je daar echt 100% achter staat) en dan tot het nieuwe lesjaar van een andere opleiding werken zodat je je vader iig ten dele terug kan betalen... en tsja, het is nou eenmaal verrekte moeilijk om te bedenken wat je graag wil doen... ik weet niet hoe oud je bent, maar ik heb pas ontdekt wat ik nou eigenlijk graag wou toen ik 27 was... Haha!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 16:06

melancholy schreef:
tja aan de instelling ligt het niet hoor...
hoewel het wel zo bij de middelbare school was, daar kan ik je geen ongelijk in geven.
Maar wat voor mij het belangrijkste is (heb ik er misschien niet bijgezet hierboven) is dat deze school niet bied wat ik wil. Kijk...toen ik deze open dagen bekeek was het echt een geweldige school, leek me echt super.
Maar nu ineens na dit deel van het leerjaar krijgt de opleiding een totale wending, het gaat nu om het echte drama...een stuk moeilijker, okay...prima
Maar nu is het zo dat we in de "fase" komen waar de hele opleiding mee verder gaat, het ECHTE drama volgens hun.
Musical wat mij meer ligt wordt er nu niet meer geaccepteerd, ze gaan echt naar diepe stukken toewerken, echt van die vage stukken als je snapt wat ik bedoel. Veel bewegen, woorden roepen, vage muziek...ik voel me hier niet thuis bij. Dit wil ik gewoon niet.
En aangezien deze opleiding nog 3 jaar zo verder gaat lijkt het mij wel degelijk slim dat ik het nu al halt roep voordat ik nog 2/3 jaar geld laat weg gooien...
Kijk dan heeft het niets met motivatie "maken" te maken...
Als dit het niet is is het gewoon over, toch? zou jij er dan zoveel geld aan weggooien?


Kijk dit is al een heel stuk duidelijker. Maar in een musical moet je toch ook van alles kunnen?? Lijkt mij dan alleen maar dat je meer ervaring krijgt als je deze opleiding erbij doet, ook al staat niet alles je aan.
heb je al en gesprek gehad op je school, hoe jij erover denk enzo??

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 16:14

Als ik het goed begrijp, ontbreekt het je nogal aan doorzettingsvermogen, sorry dat ik het zo banketstaaf zeg. Je krijgt in je leven namelijk gewoon te maken met dingen die je minder leuk vind, maar wel MOET doen. Er bestaat geen enkele opleiding die helemaal super is ofzo.

Als ik jou was zal ik proberen om te stoppen, nu heb je minder kosten gemaakt als wanneer je pas over een jaar ofzo stopt.

En dan eens een jaar op reis (naar australie ofzo), en dan helemaal op jezelf aangewezen zijn. Daar leer je zo veel van over jezelf, en ook zoveel om respect en doorzettingsvermogen te krijgen.... Dat raadt ik je echt aan. Of ga naar afrika om vrijwilligerswerk te doen.

Gedurende dat jaar kun je dan goed gaan nadenken wat je nou eigenlijk wilt...

Een jaar werken lijkt me geen oplossing. Als je eenmaal aan dat geld gewend bent, dan kom je nooit meer aan studeren toe, en daar leer je ook niet zoveel over jezelf van.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 20:37

Goh je bent een kopietje van mij Knipoog Ik wil alles .... maar wil er weinig voor voor doen en zeker niet de dingen die niet leuk zijn Scheve mond
Doorzetten en discipline opbouwen... anders bereik je nooit iets
Alles wat je doet of moet doen daar zit een minder leuke kant aan vast als je de mindere leuke kant hebt doorstaan heb je wel een gevoel van voldoening.... je hebt het toch gedaan.
Probeer ook de leuke kanten van de minder leuke kanten te bekijken Haha!
Even je schouders eronder en doorzetten!!!

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rensjee, teunis001 en 144 bezoekers