baby van 6/7 weken, hoeveel kolven????

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

baby van 6/7 weken, hoeveel kolven????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 19:58

Mijn lieve zoontje Julian is inmiddels al weer 6 weekjes en volgende week wil ik een keertje iets langer weg dan een uurtje of 3 zodat ik zal moeten gaan kolven.

Hebben jullie enig idee hoeveel ik moet afkolven voor een baby van 6/7 weken? Kan ik er trouwens van uitgaan dat hij de fles accepteert of moet ik van tevoren oefenen?

Alvast bedankt!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 20:27

Oefenen zou ik zowie zo doen.Mijn dochter wilde wel vers gekolfde melk uit een flesje drinken maar geen opgewarmde...
Daarna maar niet meer geprobeerd en altijd meegenomen en ter plekke gevoed.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 23:45

Johan kreeg ongeveer 120/140 afgekolft toen hij zo oud was (heb net even gauw voor je in het boekje gekeken).
Ik zou ook eerst wel even oefenen met een flesje.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 00:31

Mijn zoon wou alleen van de bron, en niets anders, negen maanden lang Bloos! ... pas toen kreeg ik er iets anders in geduwd Haha!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 00:36

Hihi, waar Bokt.nl wel niet goed voor is Knipoog

Mja ik zou het dus echt niet weten *LOL*

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 02:37

en die van mij, tenminste de 2 oudsten en bij de derde al helemaal geen poging meer gewaagd, wilden alleen "blikvoer" Verward (toen zat het nog in blikken Haha! )

Ik zou het sowieso eerst proberen of hij überhaupt uit een fles wil drinken en dan eerst rechtstreeks (niet opgewarmd) en dan proberen of hij ook uit de fles opgewarmde melk drinkt...

En ik vond kolven maar niets, er kwam niets tenzij de baby huilde en dat werkte ook weer op mijn zenuwen.....

Mischien een idee om info te vragen via het consultatieburo, er is of was toch een vereniging/stichting van/over borstvoeding...Ik denk dat die je er meer over kunnen vertellen..en tips hebben.

Ik wens je veel succes en duim voor je dat het geheel probleemloos gaat..

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 09:46

Lijkt me niet het Forum bij uitstek om dit te vragen Haha!

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-03 23:23

He bedankt voor de info OK dan! . Ik zal zeker gaan oefenen de komende week.
Bokt is dus ook voor dit soort vragen geschikt Prima en Snowdon:D

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 23:47

laat je wel even weten hoe het gegaan is?

ene off-topic:
Was aan het smurfen op www, was wat aan het zoeken en kwam op een site terecht waar vragen gesteld kunnen worden aan DA's (moest je wel voor betalen Boos! ) En daar had iemand een vraag (weet de vraag even niet meer) en daar werd als antwoord gegeven: kijk eens op www.bokt.nl en stel daar je vraag..... Ik zie dat als een compliment (niet dat ik alle antwoorden weet) maar dat ik lid ben van dit forum
Yes de bokt familie.... en aan "familie"bokt leden kun en mag je (bijna) alles vragen...

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 02:54

Toen ik na de geboorte weer eens een middagje voor mezelf wilde hebben, heb ik ook afgekolfd. Ik zorgde ervoor dat ik ong. 2 x 125 ml. had, zodat het zeker niet te weinig was Knipoog !
Mijn moeder (verpleegster in hart en nieren Knipoog ) zei ook al dat het beter was om het van te voren een keer te proberen. (zeker voor mij, zodat ik niet steeds zou denken of mijn kind ook werkelijk wel wilde drinken Clown !).
Ze gaf mij de tip om het flesje niet zelf te geven, maar mijn man dat te laten doen! Je zoon is bij jou immers gewend dat de melk ergens anders vandaan komt dan uit dat flesje Knipoog ! Mijn man was iig blij met de tip. (en het lukte ook nog Knipoog !)