morgen schaapjes rijden :o

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 18:31

crossmonster schreef:
en missouri,idd ik heb nooit geweten dat er zoveel waarheid in dat gezegde zat !! een schaap trok ik van de wagen af en de rest rende er kei hard achteraan, echt schattig! Lachen


"Als lammeren naar de slachtbank" schiet me hierbij te binnen... Haha! Haha!

Ik vind schapen leuk. Maar shoarma ook... dilemma... Tong uitsteken Haha!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 18:43

crossmonster schreef:
yellow fish, bedoel je dat ik ze naar de slacht heb gebracht?

sja varkens naar de slachtfabriek brengen vond ik in het begin ook onwijs zielig !!! Huilen maar dat went op een gegeven moment wel hoor. okej ik moest wel even slikken met al die lieve saapies , maar ja ik hou ook van shoarma en kebab enzo
en ook van me varkenslapje Tong uitsteken
en ach ze mogen blij zijn dat ze met mij mee mochten, meeste chauffeurs zijn lomper hoor !

en missouri,idd ik heb nooit geweten dat er zoveel waarheid in dat gezegde zat !! een schaap trok ik van de wagen af en de rest rende er kei hard achteraan, echt schattig! Lachen


Stoom uit je oren Ik ben ook niet voor niets Vega geworden

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 18:59

Yellowfish schreef:
Ik ben ook niet voor niets Vega geworden


Wees blij dat iemand die beesten kan en wil wegbrengen... anders ging het slecht met de economie in Nederland, hoor!!!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 19:01

Missouri"]
[quote="Yellowfish schreef:
Ik ben ook niet voor niets Vega geworden


Wees blij dat iemand die beesten kan en wil wegbrengen... anders ging het slecht met de economie in Nederland, hoor!!!
[/quote]

Blij ? Nee, in de verste verte niet.
En de economie, waha ! alsof het daar NU zo geweldig mee gaat..

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-03 19:06

ach missouri, ik maak me niet druk om zulke mensen,ik vind het goed van ze dat ze iets doen waar ze helemaal achter staan!!
maar als je alles goed bekijkt mag je niets eten, want planten leven toch ook? Verward

maar goed, ik vind het hun goed recht om vega te zijn
en voor de rest maak ik me niet druk om hun opmerkingen.

en idd zijn varkens een groot exportproduct van nederland!!
dus wel belangrijk voor de economie , die ja al behoorlijk slecht is

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 19:07

Yellowfish schreef:
Blij ? Nee, in de verste verte niet.
En de economie, waha ! alsof het daar NU zo geweldig mee gaat..


Moeten al die beesten dan maar blijven leven? waar ga je ze laten? Hoe komen die boeren die ze verkopen aan de slacht dan aan hun geld?

NU kun jij nog mooie nieuwe leren schoenen kopen...

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 19:08

crossmonster schreef:
en idd zijn varkens een groot exportproduct van nederland!!
dus wel belangrijk voor de economie , die ja al behoorlijk slecht is


Ik ben erg blij met mensen zoals jij! OK dan!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 19:11

Missouri schreef:
NU kun jij nog mooie nieuwe leren schoenen kopen...


Mooie leren nieuwe schoenen ? Nee !

Ik draag geen leer, geen bont, eet geen vlees, geen vis, geen gelatine, geen lecitine en ik gebruik geen op dieren geteste cosmetica.

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 19:13

Missouri"]
[quote="Yellowfish schreef:
Blij ? Nee, in de verste verte niet.
En de economie, waha ! alsof het daar NU zo geweldig mee gaat..


Moeten al die beesten dan maar blijven leven? waar ga je ze laten? Hoe komen die boeren die ze verkopen aan de slacht dan aan hun geld?

NU kun jij nog mooie nieuwe leren schoenen kopen...
[/quote]

Ja, al die beesten moeten blijven leven, gewoon niet verder fokken, heb je ook geen ruimtegebrek.
Haal het geld dat je er normaal aan verdient maar fijn uit andere producten die je ipv vlees gaat verkopen.
Die boeren .. zoeken fijn ander werk .. alsof geld belangrijker is dan een dier dat ook pijn en angst voelt .. nee
Leren schoenen ? nee gatver, draag ik niet, ooit van NEPLEER en SYNTETISCH MATERIAAL gehoord ? Knipoog

Groetjes

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 19:23

Spetterlover"]
[quote="Missouri"][quote="Yellowfish schreef:
Blij ? Nee, in de verste verte niet.
En de economie, waha ! alsof het daar NU zo geweldig mee gaat..


Moeten al die beesten dan maar blijven leven? waar ga je ze laten? Hoe komen die boeren die ze verkopen aan de slacht dan aan hun geld?

NU kun jij nog mooie nieuwe leren schoenen kopen...
[/quote]

Ja, al die beesten moeten blijven leven, gewoon niet verder fokken, heb je ook geen ruimtegebrek.
Haal het geld dat je er normaal aan verdient maar fijn uit andere producten die je ipv vlees gaat verkopen.
Die boeren .. zoeken fijn ander werk .. alsof geld belangrijker is dan een dier dat ook pijn en angst voelt .. nee
Leren schoenen ? nee gatver, draag ik niet, ooit van NEPLEER en SYNTETISCH MATERIAAL gehoord ? Knipoog

Groetjes
[/quote]

!!!

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 12:18

Missouri"]
[quote="Yellowfish schreef:
Ik ben ook niet voor niets Vega geworden


Wees blij dat iemand die beesten kan en wil wegbrengen... anders ging het slecht met de economie in Nederland, hoor!!!
[/quote]
boeien voor de economie Verward
ik wees niet blij want als er geen slachters en geen transporten mer waren dan werden ze ook niet geslacht en at niemand meer vlees want veel mensen zeggen dat als ze neit meer geslacht werden en ze het anders zelf moesten doen dat ze dan geen vlees meer zouden eten

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 13:36

Het is ook hardstikke zielig levend vee vervoeren maar......ik ben blij dat er nog chauffeurs zijn die het op een normale manier doen en die van hun werk en dieren houden(klinkt mischien krom)..
Want je hebt er varkens van chauffeurs bij......nou dan kan je volgens mij als het toch gedaan moet worden beter een chauffeur met een hart hebben......

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-03 15:36

idd cars. maar ik moet wel toegeven dat de meestechauffeurs die ik ken en mijn collega's . allemaal heel diervriendelijk te werk gaan hoor !
op de slacht fabriek valt het ook allemaal wel mee. okej het is zielig wat er daar gebeurt. maar op alleen fruit en groente (agossie is ook zielig want leeft ook ! ) kan IK echt niet leven.
maar ik kan me wel heel goed voorstellen dat mensen vega worden,ik vind het knap en goedvan ze maar ik vind niet dat ze hun mening bij vleeseters door de neus moeten blijven boren

het grootste probleem is eik de economie, als die beter was, zou een varken meer opleveren, waardoor de boer minder varkens hoeft te houden , dus hebben ze meer ruimte in de hokken en krijgen ze veel betere verzorging,omdat ze gewoon meer waard zijn
ik hoorde deze week nog dat er weer klanten van ons moesten stoppen van de bank, dat ze op de varkenshouderij geld toe deden leggen ipv geld over hielden. dat vind ik dus zo triest. boeren zijn hardwerkende mensen die kei hard werken voor een heel klein beetje. en dat ze op deze manier hun bedrijf kwijt raken vind ik echt diep triest..!!!

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 20:15

mensen zijn toch ook niet te koop maargoed ik hou me mond maar ik wil je topic nite verpesten

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-03 17:29

je verpest mijn topic niet hoor, ik hou wel van een discussie !
hoezo zijn mensen ook niet te koop?
paarden worden tog ook verkocht en honden enzovoort
ik snap wel dat mensen het zielig vinden. dat is het ook wel maar de evolutie heeft ervoor gezorgt dat wij omnivoren zijn , vlees word door heel erg veel mensen als heel erg lekker bevonden,
het kleine groepje dat vega is, respecteer ik. maar sommigen zijn teveel bezig om hun mening door iedereens neus te boren. en dat waardeer ik niet bepaald zo.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 17:46

Hmmm... de aloude discussie weer. Dit zou pagina's door kunnen gaan volgens mij. Om gelijk maar even de mensen de mond te snoeren die hier het hardste tekeer gaan tegen de intensieve veehouderij... ik heb even in 2 profielen gekeken van twee mensen die heel hard roepen dat vlees niet kan (tenminste zo komen de antwoorden op mij over): allebei de dames houden huisdieren in een onnatuurlijke omgeving, een konijn in een hok en heeeeeel veel visjes (ik neem aan in een aquarium) Knipoog Waarom worden deze huisdieren gehouden? Hoogstwaarschijnlijk voor het genoegen van de dames. Waarom worden varkens gehouden? Voor het genoegen van het overgrote deel van de nederlandse maatschappij omdat zij graag een lekker stuk vlees op hun bord willen hebben. U vraagt, wij draaien...

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 17:50

Vlees eten vind ik niets mis mee, de mens is nou eenmaal als alleseter geboren en eet ook vlees.
Alleen de manier waarop men met de dieren omgaat tijdens hun leven, dat vind ik niet kunnen.
Dan bedoel ik de manier waarop ze gehouden worden (kleine donkere hokjes, geen beweging, weinig sociale contacten met soortgenoten), het gezeul met dieren en de manier waarop een groot aantal mensen met hun dieren omgaat (slaan, schoppen, slechte verzorging, slecht voedsel, enz).

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 18:12

Maarten schreef:
Hmmm... de aloude discussie weer. Dit zou pagina's door kunnen gaan volgens mij. Om gelijk maar even de mensen de mond te snoeren die hier het hardste tekeer gaan tegen de intensieve veehouderij... ik heb even in 2 profielen gekeken van twee mensen die heel hard roepen dat vlees niet kan (tenminste zo komen de antwoorden op mij over): allebei de dames houden huisdieren in een onnatuurlijke omgeving, een konijn in een hok en heeeeeel veel visjes (ik neem aan in een aquarium) Knipoog Waarom worden deze huisdieren gehouden? Hoogstwaarschijnlijk voor het genoegen van de dames.

de konijnen in de dierenwinkel worden toch wel verkocht. dan hebben ze het bij mij nog goed want ze kunnen elke dag wanneer ze willen loslopen of in hun hok zitten en ze hebben heel veel ruimte, zitten met ze 2en en kunnen lekker hun benen strekken.
Vissen die merken niet eens dat ze in een aquarium zitten. En ze merken het verschil niet tussen een aquarium van 20 bij 20 of van 40 bij 40.
Ik heb ook geen opmerkingen over het slachten het gebeurt toch wel maar het zou fijn zijn als die beesten gewoon veel jaren in de polder mogen staan en dan geslacht worden dan dat ze als kalfje in een hokje van 2 bij 2 meter staan en vetgemest worden en dan geslacht worden

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-03 18:13

tinkerLuna schreef:
Vlees eten vind ik niets mis mee, de mens is nou eenmaal als alleseter geboren en eet ook vlees.
Alleen de manier waarop men met de dieren omgaat tijdens hun leven, dat vind ik niet kunnen.
Dan bedoel ik de manier waarop ze gehouden worden (kleine donkere hokjes, geen beweging, weinig sociale contacten met soortgenoten), het gezeul met dieren en de manier waarop een groot aantal mensen met hun dieren omgaat (slaan, schoppen, slechte verzorging, slecht voedsel, enz).



dat slaan,schoppen , slechte verzorging en slecht voedsel ed valt reuze mee
geef dan maar eens een concreet voorbeeld??

boeren zijn juist op het voer heel kritisch. goed voer geeft een varken met een mooievleesstructuur! goed voer zorgt ervoor dat ze goed groeien !!!
slaan/ schoppen.... mm biggen jaag je met een zogenaamd schotje de stal in, beetje erbij roepen en kssssst kssst zeggen of fluiten en ze lopen zo voor je uit de stal in!
mestvarkens worden op dezelfde manier geladen alleen als het nodig is word bij het opsluiten op de klep of op de wagen even een prikje stroom gegeven ( net als schrikdraad op de wei, is dat dan ook zielig????)
slechte verzorging,sja wat kan ik daarvan zeggen je hoeft varkens niet te poetsen hoor ! zeugen worden nog wel eens gewassen onder de zeugen douche.
ik ken ook een boer die echt heel goed met zijn varkens opmgaat. je merkt zoiets aan de varkens,die varkens van hem zijn helemaal niet bang van mensen en beginnen aan je overall te sabbelen / bijten als je in het hok bent, boeren die miner goed voor hun varkens zijn ,daarvan zijn de varkens schrikachtig en bang!
maar desalniettemin, het castreren en knippen van de staartjes dat vind ik wel heel erg zielig. maar dat heeft ook allemaal weer ermee te maken dat een varken per stuk gewoon veels te weinig oplevert.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-03 18:15

djangogirl"]
[quote="Maarten schreef:
Hmmm... de aloude discussie weer. Dit zou pagina's door kunnen gaan volgens mij. Om gelijk maar even de mensen de mond te snoeren die hier het hardste tekeer gaan tegen de intensieve veehouderij... ik heb even in 2 profielen gekeken van twee mensen die heel hard roepen dat vlees niet kan (tenminste zo komen de antwoorden op mij over): allebei de dames houden huisdieren in een onnatuurlijke omgeving, een konijn in een hok en heeeeeel veel visjes (ik neem aan in een aquarium) Knipoog Waarom worden deze huisdieren gehouden? Hoogstwaarschijnlijk voor het genoegen van de dames.

de konijnen in de dierenwinkel worden toch wel verkocht. dan hebben ze het bij mij nog goed want ze kunnen elke dag wanneer ze willen loslopen of in hun hok zitten en ze hebben heel veel ruimte, zitten met ze 2en en kunnen lekker hun benen strekken.
Vissen die merken niet eens dat ze in een aquarium zitten. En ze merken het verschil niet tussen een aquarium van 20 bij 20 of van 40 bij 40.
Ik heb ook geen opmerkingen over het slachten het gebeurt toch wel maar het zou fijn zijn als die beesten gewoon veel jaren in de polder mogen staan en dan geslacht worden dan dat ze als kalfje in een hokje van 2 bij 2 meter staan en vetgemest worden en dan geslacht worden
[/quote]


idd die kistkalveren daar ben ik ook zwaar tegen Boos! !
maar tegenwoordig gebruiken boeren steeds vaker grote opfok stallen , met een automatisch voer /melkgeef systeem, dat kost veel minder tijd als al die kistkalveren twee keer per dag een emmer melk te geven!
Maar idd die kistkalveren vind ik echt heel diep triest

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 18:45

Kistkalveren mogen ook niet meer.
En over dat vervoeren valt over het algemeen ook mee.
Hier thuis heb ik nooit erge dingen meegemaakt toen we nog varkens hadden.
Bij ons ging het ook vriendelijk aan toe. DIE boeren bestaan ook!!!

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 19:40

crossmonster"]
[quote="tinkerLuna schreef:
Vlees eten vind ik niets mis mee, de mens is nou eenmaal als alleseter geboren en eet ook vlees.
Alleen de manier waarop men met de dieren omgaat tijdens hun leven, dat vind ik niet kunnen.
Dan bedoel ik de manier waarop ze gehouden worden (kleine donkere hokjes, geen beweging, weinig sociale contacten met soortgenoten), het gezeul met dieren en de manier waarop een groot aantal mensen met hun dieren omgaat (slaan, schoppen, slechte verzorging, slecht voedsel, enz).



dat slaan,schoppen , slechte verzorging en slecht voedsel ed valt reuze mee
geef dan maar eens een concreet voorbeeld??

boeren zijn juist op het voer heel kritisch. goed voer geeft een varken met een mooievleesstructuur! goed voer zorgt ervoor dat ze goed groeien !!!
slaan/ schoppen.... mm biggen jaag je met een zogenaamd schotje de stal in, beetje erbij roepen en kssssst kssst zeggen of fluiten en ze lopen zo voor je uit de stal in!
mestvarkens worden op dezelfde manier geladen alleen als het nodig is word bij het opsluiten op de klep of op de wagen even een prikje stroom gegeven ( net als schrikdraad op de wei, is dat dan ook zielig????)
slechte verzorging,sja wat kan ik daarvan zeggen je hoeft varkens niet te poetsen hoor ! zeugen worden nog wel eens gewassen onder de zeugen douche.
ik ken ook een boer die echt heel goed met zijn varkens opmgaat. je merkt zoiets aan de varkens,die varkens van hem zijn helemaal niet bang van mensen en beginnen aan je overall te sabbelen / bijten als je in het hok bent, boeren die miner goed voor hun varkens zijn ,daarvan zijn de varkens schrikachtig en bang!
maar desalniettemin, het castreren en knippen van de staartjes dat vind ik wel heel erg zielig. maar dat heeft ook allemaal weer ermee te maken dat een varken per stuk gewoon veels te weinig oplevert.
[/quote]
Ik heb vaak genoeg koeienhandelaren bij ons op de boerderij gezien die met een stok de wagen in gingen om de koeien eruit te slaan (of er in) of met een stok met zo'n schrikapparaat waarmee ze de koeien een stroomschok geven.
En ik heb ook al eens op de markt rondgekeken.
Er zijn genoeg dieren die ziek, kreupel of wat dan ook zijn en die eerst nog een hele dag op de markt moeten staan voor ze afgevoerd worden naar de slacht.
Ik bedoel niemand hier persoonlijk maar zulke mensen zijn er altijd nog te veel.
De koeienhandelaar die momenteel aan ons levert gaat ook altijd gewoon zijn wagen in nadat hij een hek heeft neergezet en dan roept ie ook t 1 en ander en meestal lopen de koeien er zo uit anders pakt hij een halster en neemt ie ze op die manier mee naar buiten.

Dreamy

Berichten: 24066
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 20:27

emmatjuh schreef:
Ooo ik dacht dat je OP de schapen ging rijden! Bloos!


ik dus ook *LOL*

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 15:20

Yellowfish schreef:

Ik draag geen leer, geen bont, eet geen vlees, geen vis, geen gelatine, geen lecitine en ik gebruik geen op dieren geteste cosmetica.


Dan heb je ook geen leven als je daar de hele tijd op moet gaan letten.