Mag er in jouw huis gerookt worden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Mag er in jouw huis gerookt worden?

Ja, want ik rook zelf
34 (24%)
Ja, maar alleen de visite
11 (7%)
Nee, absoluut niet
69 (49%)
Nee, eigenlijk niet, maar bepaalde mensen wel
25 (17%)

Totaal aantal stemmen: 139


kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 19:38

Ik rook niet en mijn vriend wel.
Over 2 weken gaan we verhuizen en ik wil eigenlijk niet (ook omdat ik zwanger ben) dat er in het nieuwe huis gerookt word.
Mijn vriend is het hier natuurlijk niet mee eens.
Hij kan maar niet begrijpen dat ik het vies vind en dat ik het vind stinken, stom he ?

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 19:39

Das indd stom!

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 19:45

Hier wordt ook niet gerookt. Mijn moeder en ik roken buiten in de tuin Haha!
En Kojack, het is hardstikke schadelijk voor een (ongeboren) baby (voor volwassenen trouwens ook Scheve mond ).
Ik zou het eisen van je vriend!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 19:49

Ludo schreef:
Hier wordt ook niet gerookt. Mijn moeder en ik roken buiten in de tuin Haha!
En Kojack, het is hardstikke schadelijk voor een (ongeboren) baby (voor volwassenen trouwens ook Scheve mond ).
Ik zou het eisen van je vriend!


In eerste instantie zag hij helemaal niet dat het schadelijk was, zijn moeder en een buurvrouw hebben namelijk ook gerookt en die hebben gezonde kinderen.
Na een bezoek aan het ziekenhuis van de week vertelde de arts dat er beter niet in mijn buurt grookt kon worden, Thank god !

Ik ga helemaal niks eisen, hij moet het ook zelf willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 19:57

Nee, er wordt in pricipe niet gerookt bij ons maar heel soms maak ik wel eens een uitzondering.
Heb wel een goede luchtreiniger in huis ivm met honden en daardoor is de sigarettenlucht eigenlijk ook weer direct weg.

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 20:14

Mijn vader rookt. Maar die rookt altijd buiten zijn sigaretje. Lachen

En als er een verjaardag is of de kaartclub ofzo is er dan wordt er wel binnen gerookt. Wat ik veel liever niet heb. Scheve mond Toen mijn zus jarig was, gingen al haar vrienden (want die roken echt bijna allemaal) buiten staan. Echt lief anders was de woonkamer echt een groot stinkhok geworden. En die lucht blijft altijd zo lang hangen. Misselijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 23:00

Nee, eigenlijk niet, maar bepaalde mensen wel. En dan alleen beneden, in de zitkamer... Ik heb het niet, maar nog maar 1 persoon heeft het gevraagd, en toen vond ik niet dat ik tegen dr kon zeggen dat ze maar naar buiten moest. Van 1 persoon kan ik het wel verdragen. Maar als er meerdere willen roken, dan is het jammer, maar daar is de tuin Lachen

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 00:32

Ik ben het helemaal met Sonja eens dat het belachelijk is dat je je moet verdedigen als je niet wilt dat er in je huis gerookt wordt.
Maar goed, een paar stellingen;

-Wie niet buiten roken kan moet maar buiten roken... Knipoog
-Als ik mijn modderschoenen bij iemand thuis kom trek ik toch ook netjes mijn schoenen uit om de boel niet te bevuilen, waarom mag een ander met zijn/haar sigaret mijn huis wel bevuilen? Weet je wel hoe lang die stank blijft hangen en hoe goor het is als er wordt gerookt in een ruimte waar normaal niet gerookt wordt?

De afgelopen 2 maanden is ons huis flink verbouwd. Onze eis aan de aannemer en installateur: Er wordt in ons huis NIET gerookt. Er zijn tig verschillende mensen aan het werk geweest en ze hebben zich allemaal keurig aan de afspraak gehouden. Dat is door hun werkgevers flink ingepeperd. Het kan dus wel..

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 02:39

Bij ons thuis wordt er wel gerookt (ook door mij Bloos !).
Eigenlijk wilde ik niet dat er binnen grookt werd, maar het argument van mijn man was: "als ik zoveel geld voor m´n huis heb betaalt, wil ik ook lekker op de bank een peuk kunnen roken" Frusty .
Overdag rook ik niet binnen, ´s avonds als mijn man er is, wel.
Ik heb er alle begrip voor als iemand het niet prettig vind dat er bij hem/haar/hun binnen gerookt wordt ! Als ik dan toch wil roken, ga ik wel even naar buiten hoor Knipoog !
Ik heb mijn man overgens wel duidelijk gemaakt, dat er in het nieuwe "huis", alleen nog maar in de keuken gerookt mag worden Knipoog ! (Die ligt een beetje gescheiden van de rest en veroorzaakt zo nauwelijks stank en overlast Lachen !)

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 09:09

er wordt bij mij in huis niet gerookt!
In mijn auto overigens ook niet.

Ik heb kennissen die roken, maar nooit bij mij in huis, ik heb dat niet eens hoeven vragen, er staan geen asbakken, ik rook zelf niet, dus dat snappen ze zelf ook wel!

Kimmie2
Berichten: 33
Geregistreerd: 21-09-03
Woonplaats: wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 10:28

Bij mij thuis wordt wel gerookt ........ me pa, me zus en ik roken ook duzz wrm niej Lachen me ma vindt ut vies maar we hebben zo'n apparaatje die de rook opzuigt ofzo :S heel vaag Tong uitsteken

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 10:32

Ja, bij ons mag gerookt worden.
We roken nl. zelf allebei Bloos

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 10:39

Yep, we zijn allebei stevige rokers (ik het ergst) dus bij ons thuis wordt er gewoon gerookt.
Bij iemand anders rook ik niet tot iemand anders een sigaret opsteekt en ik dus weet dat het mag, verder rook ik niet als ik op visite ben want ik weet hoe erg het kan zijn voor een niet roker en daar hoef je niet eens een cara patient voor te zijn. Voor een niet roker stinkt het gewoon ontzettend en is ronduit vies.
Bij de familie roken we meestal alleen buiten als de nood echt hoog is (dus alleen als we er een hele dag zijn) want daar lopen ook nog eens een heleboel kleine kids rond.

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 11:53

Nee, liever niet, ik vind het zo stinken en word er een beetje duizelig van, dus niet!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 12:04

Mijn huis is helemaal nieuw, alles keurig netjes in lichte kleuren geverfd, witte bankjes etc. Dan zal ik daar iemand met zo'n smerig ding in laten paffen zeker? Noway

Buiten dat het natuurlijk smerig en ongezond is en ik de volgende ochtend nog steeds in de stank zou zitten. Ranzig.

Ik werkte een tijd lang in een restaurant. Daar deden we aan het einde van het seizoen een grote schoonmaak. Ik de ramen lappen...... Weet je wat daar vanaf komt?? Smeeeeerig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 12:24

Nee, bij ons in huis mag er absoluut niet gerookt worden. Mijn zus kan er niet tegen, en onze kat heeft astma dus die kan er al helemaal niet tegen. Scheve mond

Bovendien vind ik het enorm stinken

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 12:27

Bij ons in huis mag er niet gerookt worden en eerlijk gezegd maakt niemand daar een probleem van.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 13:00

In ons huis wordt niet gerookt, we roken zelf niet en hebben een nieuwbouwhuis en heb geen zin om met die stinklucht in mn huis te zitten. Ze mogen van ons op het terras roken, weer of geen weer, hun probleem Haha! . Wat zijn we streng he?

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 13:18

Ik wil niet dat Jurrian in de rook van een ander moet zitten, en daarnaast heeft hij astma, dus, no way!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 13:58

absoluut niet. niemand rookt bij ons en iedereen vindt het ook echt walgelijk. En daarnaast hoef ik niet nog een dag in de rook van de ander rond te wandelen

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 15:14

Toen de laatste rokende huisgenoot verdween hebben we er meteen een rookvrij huis van gemaakt. Oh wat is dat prettig! Want ondanks dat je een verdieping boven de rokende huisgenoot zit, ruik je het en lekker kan ik het niet noemen. Als ik laten een eigen huis heb dan gaat er binnen ook niet gerookt worden. En dat is dat Haha!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 19:05

Bij ons in huis wordt niet gerookt. Buiten staat een asbak...
(die overigens slechts zelden gebruikt wordt, door bezoek)