Wie rookt er hier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Rook jij?

Poll eindigt op

Ja
47 (25%)
Nee
138 (74%)

Totaal aantal stemmen: 185


Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 18:54

nooit gerookt...

aan iedereen die rookt en zichzelf niet verslaafd vind: probeer eens te stoppen. Ik heb m'n broertje (rookte weinig, was er zeker van dat ie zo kon stoppen) nog nooit zo stom zien kijken toen ie na 1 dag alweer rookte omdat ie er niet zonder kon...

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 18:54

ik rook heeel af en toe, als ik er behoefte aan heb, maar nooit als mijn vriend erbij is (dat heb ik nu wel geleerd... tijdje geleden btje ruzie dr over gehad... :s )

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 18:59

Ik rook niet, heb ook nog nooit gerookt, maar zit helaas wel veel te vaak mee te roken, daar de kantine bij ons op stal 1 groot rokershol is en het met deze temperaturen nou niet echt een pretje is om alleen maar in de stallen rond te lopen de hele dag. aar na een zaterdag stinken mijn haren en kleren echt veel meer naar die vieze stinkrook dan naar paard.
Daarom ben ik wel erg blij met de regel dat er in de bak niet gerookt mag worden, al houdt dus niet iedereen zich hieraan.
Ik wil ook niet weten hoe mijn longen eruit zien, ben bang dat als ik ze laat scannen oid ik van de arts een vermanend "je moet niet zoveel roken' op mijn dak zou krijgen. Maar ja, ik kom er voor de paarden en ook voor de gezelligheid, dus het zal wel moeten zo he?
Want ik geloof er niet in, dat onze kantine ooit rookvrij zal worden.

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 19:03

Ik heb nooit gerookt, rook niet, en ben ook niet van plan het te gaan doen Knipoog

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 19:05

Pas gestopt Haha! en heb er geen behoefte meer aan, dus heel trots natuurlijk. Ik ben al eens 4 maanden gestopt. Maar nu ga ik het volhouden *LOL*

Charaz

Berichten: 24300
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 19:10

nee, steek heel soms wel een sigaretje op, maar een echte roker nee

tamfawn

Berichten: 169
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Amstrd.{Beyond the Woods}

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 19:26

Ok hierbij zal ik het maar belissen,....Ik had mezelf voorgenomen als er 75 % van de mensen zou zeggen dat ze niet roken,ik zou stoppen,dus doe ik het metteen morgen!!eneuh,...keep hold it That Way!!Stay gezond zou ik zeggen,...Ga ik nu ook doen Haha!!!

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 19:26

heb 3 jaar gerookt en nu al ehm...1,5 jaar gestopt!
rook alleen heel soms met een collega van mn werk

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 19:44

Ik rook nou zo'n 6 jaar, ben ermee begonnen met oud en nieuw. Continu een sigaret aan om je vuurwerk mee aan te steken. En maar hijsen! Bloos Haha! Ja als je dan in zeg 4 dagen 6 pakjes sigaretten oprookt voor je vuurwerk... Bloos! Reken maar dat je het dan wel lekker gaat vinden. Vingers aflikken

En ja, ik blow en drink ook, dus ik ben een rasechte aso. *LOL*

Maar ik rook dus niet bij Ewalda, en al zeker niet erop!!! OK dan!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 20:20

Ik rook. Zou ik beter niet doen.
Marlboro Light, 2 tot 3 pakjes per week.
Ik ben een gelegenheidsroker, maar dat is wat uit de hand gelopen Haha!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 20:20

Ik rook wel maar het word steeds minder.... vroegah Haha! rookte ik mij een slag in de ronte maar nu ik in een gebouw werk waar niet gerookt mag worden en aangezien het buiten erg koud is rook ik minder......

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 20:32

Heb ooit 1x een haaltje gehad van iemand en sindsdien weet ik zeker dat ik nooit maar dan ook nooit ga roken. Vindt het gewoon smerig Misselijk

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 20:39

Ik rook niet.
Ik heb het trouwens ook nog nooit geprobeerd en ben het ook niet van plan om te proberen Knipoog

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 21:12

annemieke schreef:
Ik rook niet.
Ik heb het trouwens ook nog nooit geprobeerd en ben het ook niet van plan om te proberen Knipoog

hier hetzelfde, en als ik het tot mn 18e volhou krijg ik mn rijbewijs en alles eromheen gratis dus Tong uitsteken

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 21:35

ik rook wel, helaas. een pakje marlboro light per dag ongeveer, best wel veel dus.Ik roep al jaren dat ik ga stoppen, maar nog nooit volgehouden, maar het moet er maar eens van komen. Vind het erg irritant dat ik zo afhankelijk ben van sigaretten, het is ook te gek voor worden eigenlijk.

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 21:42

Yessy"]
[quote="annemieke schreef:
Ik rook niet.
Ik heb het trouwens ook nog nooit geprobeerd en ben het ook niet van plan om te proberen Knipoog

hier hetzelfde, en als ik het tot mn 18e volhou krijg ik mn rijbewijs en alles eromheen gratis dus Tong uitsteken
[/quote]
Hmm...die afspraak zou ik ook eens moeten maken Tong uitsteken Ik weet toch wel dat ik nooit ga roken Knipoog

Miss X
Berichten: 604
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 22:30

Ik Rook helaas en ik wil echt stoppen heb vandaag maar 2 sigaretjes gerookt terwijl ik een hele pak per dag rook.
Ik wil ook echt stoppen, maar niet zo graag dat ik de motivatie heb om te kunnen stoppen in me eentje, ik denk echt dat ik hulp ervoor nodig heb.
Ik vind roken zo ontzettend gezellig en vraag mij niet waarom? Het heeft een zweer, buiten dat rookt bijna iedereen in mijn omgeving en is het dan ook zo moeilijk om te stoppen.

Het liefst was ik nooit eraan begonnen, en ik probeer er ook echt mee te stoppen ben nog alleen aan het kijken hoe? want tegen mijzelf zeggen dat ik ga stoppen help niet want ik ga toch weer kopen of bietsen dat heb ik al een keer geprobeerd.
Terwijl er genoeg redens zijn om te stoppen, ik val heel erg af ervan en ik ga er slechter uitzien, maar blijkbaar vind ik roken belangrijker terwijl ik er wel heel graag wil uitzien als toen ik nog niet rookte. Maar ik heb niet genoeg motivatie en ik weet ook niet hoe ik dat kan opbouwen

Dus als je tips heb

Buiten dat blow ik ook maar daar zal ik mee door blijven gaan.

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 22:43

Ethelate"]
[quote="Cinzano schreef:
Ik heb in mijn hele leven nog nooit een sigaret gerookt en daar ben ik best trots op


Ik ook Lachen
[/quote]

ik sluit me daar maar bij aan Knipoog

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:04

Nee ik rook niet, vindt het vies en wordt er misslelijk van.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:16

Miss X schreef:
......

Ik Rook helaas en ik wil echt stoppen heb vandaag maar 2 sigaretjes gerookt terwijl ik een hele pak per dag rook.
Ik wil ook echt stoppen, maar niet zo graag dat ik de motivatie heb om te kunnen stoppen in me eentje, ik denk echt dat ik hulp ervoor nodig heb.
Ik vind roken zo ontzettend gezellig en vraag mij niet waarom? Het heeft een zweer, buiten dat rookt bijna iedereen in mijn omgeving en is het dan ook zo moeilijk om te stoppen.

Dus als je tips heb


Niet minderen maar in een keer stoppen. Als je mindert sta je er niet voor 100% achter en dat moet wel om echt te kunnen stoppen (spreekt uit ervaring )

Jorrit86

Berichten: 775
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:29

Nee, nooit geprobeerd, ook niet van plan.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:45

Ransie"]
[quote="snoopy_689"][quote="vikki"]
[quote="Ethelate"][quote="Cinzano schreef:
Ik heb in mijn hele leven nog nooit een sigaret gerookt en daar ben ik best trots op


Ik ook Lachen
[/quote]

Idem Lachen
[/quote]

Hier nog 1 !! Haha!
[/quote]


Me to Haha! Mijn vriend, ouders, broer, zus, en de rest van de aanhang rookt wel, ik ben de enigste die niet rookt.
[/quote]

En ook ik sluit me hierbij aan Lachen
En ben er blij om!

Lizz

Berichten: 8893
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 13:37

ik rook ook niet! maar heb het wel ooit eens geprobeerd, uit nieuwgierig heid! vond het alleen maar vies!

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 14:06

Ja, ik rook ook... helaas... en ook niet weinig.. Iets meer als een pakje per dag... (Marlboro...)

Ooit ga ik stoppen... Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 14:09

over 5 weken zijn Gijs en ik een jaar gestopt...................