Heeft iemand Nova gekeken (Anky contra Aalderen)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:16

gijsenkim schreef:
Er is nog nooit een paard POEM zo dood neergevallen van een rijtechniek.


O nee? Dan weet ik niet waar het anders aan lag met eerder beschreven persoon...

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:19

Wat ik niet snap:
waarom geef je mensen die een bepaalde rijtechniek aanhangen, waarvan jij vindt dat je er al een paard aan hebt verloren, de opdracht weer een paard voor je te zoeken?
De kans is zeer groot dat dat paard ook op die manier gereden wordt, en dus ook zal omvallen Verward

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:19

daar waren we toch al uit missouri, dat was de temperatuur toch,

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:21

Jantien schreef:
Wat ik niet snap:
waarom geef je mensen die een bepaalde rijtechniek aanhangen, waarvan jij vindt dat je er al een paard aan hebt verloren, de opdracht weer een paard voor je te zoeken?
De kans is zeer groot dat dat paard ook op die manier gereden wordt, en dus ook zal omvallen Verward


Dat is nu juist het punt.
Sjef had niet snel genoeg een nieuw en goed paard.

Als je dan een procedure start sleep je toch alles erbij wat maar in je voordeel kan werken?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:24

Wat ik raar vind, is het argument van de keuring. Een verkoper KAN een keuringsrapport bij de hand hebben (en deze is geloof ik bij de verzekeringsmaatschappijen hooguit 3 maanden geldig dus zou het paard per 3 maanden herkeurd moeten worden, dat is krankzinnig). MAar is het niet zo dat een keuring op initiatief van de KOPER moet? Ik heb zelf ook paarden gekocht en verkocht, andere prijsklasse uiteraard, maar dan nog. Het laatste paard dat ik gekocht heb, is niet gekeurd, hoewel ik de koper dat wel aanraadde. Ik had zelf vertrouwen in dat paard, zoals Anky en Sjef dat in Idool hadden. MAar ja, we zijn geen veeartsen, we kunnen er niet in kijken en dat pretenderen we ook niet. De koper moet gewoon ZELF het gezonde verstand tonen door het paard te laten keuren toch?

CGJ12 schreef:
Dat is nu juist het punt.
Sjef had niet snel genoeg een nieuw en goed paard.

Nog al zoiets. Alsof die voor het oprapen liggen. Ik vond Danielle nogal hoogdravend bezig over de aangeboden paarden, "leuk om in de bak rond te sjezen". Dan zal ze mijn paarden wel betitelen als "slachtafval".

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:26

Desiree schreef:
De koper moet gewoon ZELF het gezonde verstand tonen door het paard te laten keuren toch?
dat is maar net waar je vertrouwen ligt en in welke mate je geindoctrineerd bent. de uitspraak die in het programma naar voren kwam dat sjef en anky geadviseerd hadden het paard niet te keuren zou je kunnen opvatten als misleiden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:27

Dat lijkt me stug, dat Anky en Sjef dat hadden geadviseerd. Anky zei letterlijk dat zij en Sjef geen veeartsen zijn en dat ze alleen maar kunnen beoordelen op het oog en op de training. MEer niet. volgens mij zijn hen dus woorden in de mond gelegd.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:28

Desiree schreef:
Dat lijkt me stug, dat Anky en Sjef dat hadden geadviseerd.
dat is de verklaring van de advocaat.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:29

gijsenkim schreef:
daar waren we toch al uit missouri, dat was de temperatuur toch,


Ik was ook aan het rijden op mijn paard, en die ging niet dood... en ik was bezig met sgw-training...

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:30

Ik ben benieuwd of Anky en Sjef onder ede ook gaan verklaren dat ze geadviseerd hebben om het dier niet te keuren.............

Wellicht deden ze dat om de familie van Aalderen niet nog meer op kosten te jagen.
Trouwens 2 maand is netjes bij een 13-jarige.
Ze hadden er hoogstens klinisch naar kunnen kijken, of een second opinion vragen.

Er komt vast en zeker wel een getuige-deskundige opdraven die verklaart dat het "acute hartfalen" twee maand van te voren nooit te constateren zou zijn geweest.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:30

SuperPepeijn schreef:
dat is de verklaring van de advocaat.

Die van Van Aalderen?
Advocaten zijn toch de laagste levensvorm? Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:31

Die advocaat legt hen gewoon woorden in de mond in zijn verklaring. En hij zei wel meer dingen die hij niet hard kan maken. Ook zijn aantijgingen t.a.v. training over stress oproepen. ik denk dat je een gestressed paard heel goed kunt herkennen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:32

Missouri schreef:
Advocaten zijn toch de laagste levensvorm? Knipoog
het is maar net wat je definitie is van lage levensvorm. zo vindt een advocaat iemand die de hele dag op een paardenwebsite leest misschien wel een lage levensvorm Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:32

CGJ12 schreef:
Ik ben benieuwd of Anky en Sjef onder ede ook gaan verklaren dat ze geadviseerd hebben om het dier niet te keuren.............

Wellicht deden ze dat om de familie van Aalderen niet nog meer op kosten te jagen.
Trouwens 2 maand is netjes bij een 13-jarige.
Ze hadden er hoogstens klinisch naar kunnen kijken, of een second opinion vragen.

Er komt vast en zeker wel een getuige-deskundige opdraven die verklaart dat het "acute hartfalen" twee maand van te voren nooit te constateren zou zijn geweest.

O kom op! Wat is nou 450 euro aan foto's en klinische keuring op 4 ton? Een piece of cake! Ik geloof niet dat Anky en sjef het keuren afgeraden hebben.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:34

Als iemand bij mij een paard zou kopen met een 2 maand oud rapport hoop ik ook dat ie niet herkeurd wordt. Je weet namelijk maar nooit......

Wellicht een idee voor A&S om elk paard in een aparte BV te stoppen en het geld na verkoop direct "op te maken door kosten op te voeren" zodat bij gezeur achteraf de BV failliet is en de koper een serieus "probleem" heeft..............
Ik zal daar eens even over nadenken.
Bij dekhengsten is die constructie reeds gangbaar.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:35

Desiree schreef:
O kom op! Wat is nou 450 euro aan foto's en klinische keuring op 4 ton? Een piece of cake! Ik geloof niet dat Anky en sjef het keuren afgeraden hebben.


Ga je er nog serieus op in ook..... Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:36

CGJ12 schreef:
Als iemand bij mij een paard zou kopen met een 2 maand oud rapport hoop ik ook dat ie niet herkeurd wordt. Je weet namelijk maar nooit......

Voor de verzekering mag een rapport geloof ik slechts 3 maanden oud zijn en daarna is het niet meer geldig. Mensen zullen denk ik bij een bestaand rapport niet snel overgaan op een nieuwe keuring, kost allemaal weer extra geld. TEnzij ze alleen vertrouwen hebben in hun eigen dierenarts.

Maar ja, bij 4 ton maal je niet op die paar centen. Bij 4000 wel.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:40

Daar komt bij dat A&S ook nog wel een naam hoog te houden hebben. Ze zijn niet zomaar de eerste de beste.
Als dit bv. bij een van den Oetelaartjes was gebeurd, kon de koper fluiten naar de centen.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:41

Waar 2 vechten hebben er waarschijnlijk 2 schuld....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:42

Tyrza schreef:
Waar 2 vechten hebben er waarschijnlijk 2 schuld....

DAt vind ik niet eerlijk. als eentje aanvalt, hoeft daar niet altijd een eerlijke aanleiding voor te vormen. En als die ander dan vervolgens in de verdediging gaat (wat ik heel logisch vind) is het heel l*llig als ze dan zo'n uitspraak te horen krijgen, omdat ze nergens om gevraagd hebben. Het is nu eenmaal zo dat er veel vreselijk onredelijke mensen zijn hoor.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 11-12-03 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:42

Tyrza schreef:
Waar 2 vechten hebben er waarschijnlijk 2 schuld....


In dit geval misschien wel, maar in het algemeen vind ik dat toch iets te kort door de bocht.............

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:46

Ik zeg dan ook WAARSCHIJNLIJK....

Ik ken het verhaal net als jullie in grote lijnen. Wat voor details we allemaal niet hebben gezien, blijft over te speculeren. Zodoende kies ik geen partij.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:48

Een vriendin van me kwam gisteren even op stal langs om te kletsen, en dan krijg je dus dingen te horen als "van de 4 woorden die Sjef spreekt zijn er 3 gelogen. Wat kan die vent l*llen zeg!".
Ik ken hem niet persoonlijk, maar die vriendin van mij wel. En die poetst ook de ramen bij Van Aalderen... (ja echt waar!)

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:56

Ze zijn allebei heel dom geweest, ik ben heel benieuwt wie de zaak gaat winnen.
Heel dom van Danielle's opa om het paard niet te keuren.
En heel dom van Anky en Sjef om het paard nog op hun terrein te laten. Ik hoorde dat Anky er geen afstand van kon nemen.
Maar volgens mij is het zo dat als je een verkocht paard op jouw terrein laat, dat je dan ook deels aansprakelijk word gesteld.
Anky heeft ook dreigbrieven gekregen.

En of de dood aan een trainingsmethode ligt, die discussie is al geweest toen Cocktail een hartstilstand had, en Bonfire hartstoornissen had.
Nu Idool dood ook door een hartstilstand.
Sjef staat wel bij vele ruiters bekend als een harde paardenman.

Ik ben echt heel benieuwt wie de zaak gaat winnen.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:58

Als Sjef nu óók hartklachten heeft, verklaart dat wellicht meer over de technieken van Anky......... Haha!