Wat voor makeup past bij mij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Wat voor makeup past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 01:46

Hoihoi! :)


Ik zit altijd naar makeup tutorials te kijken op youtube, maar ik heb toch echt geen idee wat mooi bij mij zou staan.

Wie heeft er tips of advies? :)


Dit ben ik (helemaal makeuploos):

Afbeelding


Tutorials, kleuradvies, etc... alles is welkom! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 03:43

Ga eens naar een Douglas/Bijenkorf/Ici Paris/Mac store oid en laat je opmaken.

Schaf een Urban Decay palette (1/2/3) aan en kijk op Pinterest/Youtube voor tutorials, die zijn ontzettend veelzijdig. :)

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Wat voor makeup past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 04:27

Waarom in godsnaam die gore troep als het niet nodig is? Waarom kies je bewust voor het opsmeren van al die ellende als je net zo mooi bent zonder?

Ik heb het nooit begrepen waarom zoveel vrouwen erbij willen lopen alsof ze Prins Carnaval gaan trouwen... 7 op de 10 vrouwen weten niet hoe het fatsoenlijk moet en hebben strepen en vegen, uitlopers, dikke klonten mascara etc.

Begin er niet aan. ;)

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Wat voor makeup past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 05:07

Nou nou, KimD, zo erg is het nou ook weer niet gesteld met make-up dragend Nederland hoor :').
Ik snap waar je vandaan komt, maar met de juists make-up kan je de mooie aspecten van je gezicht juist nóg mooier en / of opvallender maken!
Zo heb ik hele lange wimpers, maar omdat ze zo blond zijn, zijn ze totaal niet zichtbaar. Met een beetje mascara komen ze veel meer tot hun recht.

TS, volgends mij heb jij een prachtige huid :D!
Ik denk dat een beetje mascara bij jou zeker al volstaat. Ik denk ook dat bruintinten je heel goed zullen staan, qua oogschaduw.

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Wat voor makeup past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 05:17

Ik heb ook lange wimpers maar doe er ook niks op. ;)

Het is wel degelijk zo erg met make-up dragend NL, waar ik werk zie ik per jaar duizenden mensen langs komen en dan vooral Nederlanders. Kinderen van 13 die compleet zijn opgemaakt van oor tot oor tot vrouwen van 95 die de coördinatie niet meer hebben om de rode lippenstift op te doen. Om over alles daartussenin nog maar te zwijgen.

Het is echt verschrikkelijk en bovenal lachwekkend, aan de meeste vrouwen is ook nog eens te zien of ze de make up hebben van een fatsoenlijk merk of van de action. Hoevaak ik last krijg van plaats vervangende schaamte. :oo

Als je naturel gewoon goed uitziet dan moet je geen troep gaan smeren, je huid gaat naar de klote. Als ik leeftijdgenootjes zie die al jaren smeren en mezelf bekijk ben ik blij dat ik het nooit gedaan heb.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23446
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 06:45

KimD schreef:
Ik heb ook lange wimpers maar doe er ook niks op. ;)

Het is wel degelijk zo erg met make-up dragend NL, waar ik werk zie ik per jaar duizenden mensen langs komen en dan vooral Nederlanders. Kinderen van 13 die compleet zijn opgemaakt van oor tot oor tot vrouwen van 95 die de coördinatie niet meer hebben om de rode lippenstift op te doen. Om over alles daartussenin nog maar te zwijgen.

Het is echt verschrikkelijk en bovenal lachwekkend, aan de meeste vrouwen is ook nog eens te zien of ze de make up hebben van een fatsoenlijk merk of van de action. Hoevaak ik last krijg van plaats vervangende schaamte. :oo

Als je naturel gewoon goed uitziet dan moet je geen troep gaan smeren, je huid gaat naar de klote. Als ik leeftijdgenootjes zie die al jaren smeren en mezelf bekijk ben ik blij dat ik het nooit gedaan heb.


_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ amen!!!

Om het maar niet te hebben over de meiden die zoveel plamuur opsmeren dat je gewoon bang bent dat het open barst als ze glimlachen :')

Anoniem

Re: Wat voor makeup past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 06:48

Gore troep, ellende, klote.. Trauma? :=

Sure_lee

Berichten: 10393
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Wat voor makeup past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 06:53

Je bent een hele mooie meid om te zien. Dus waarom make up en niet gewoon puur natuur?
Wil je het dagelijks gebruiken of voor gelegenheden?

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 06:57

Overdrijven is ook een vak.. Heb je nagevraagd dan of ze high end of budget make up dragen? Make up hoeft je huid echt niet kapot te maken hoor! Over het algemeen vind ik de meeste vriendinnen die ik ken eerlijk gezegd toch net wat mooier met make up dan zonder.

Ik denk ook dat bruintinten oogschaduw je erg mooi zullen staan! :)

Oeska

Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 07:12

Zoek een tutorial van iemand met dezelfde haarkleur, dat is vast te vinden ;) (ben er zelf niet in thuis)

De Ici Paris ben ik laatst zelf een keer binnen gestapt, ik moet er ook aan geloven voor de bruiloft van een vriendin.
Was erg handig; meisje wat me hielp had al snel door dat ik niet heel erg van de make-up ben dus is ze niet aangekomen met foundation of andere 'plamuur' (in jouw geval lijkt me dat ook niet nodig...). Dat had ik toch niet gekocht :+ . Gewoon naturel (in mijn geval bruine mascara en een vrij lichte lipgloss, geschikt voor een gevoelige huid want die heb ik natuurlijk ook nog) maar wel nét dat beetje extra.

Wat ook erg leuk is, is een make-up party organiseren met je vriendinnen! Als je een paar vriendinnen hebt die er toch al goed in zijn, willen zij dat misschien wel doen. Of je doet zo'n officiële party, is meestal gratis als er een minimale verkoop bereikt wordt. Nodig meteen al je buurvrouwen / tantes / etc uit dan, dan kom je daar echt wel aan ;)

fro

Berichten: 738
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 07:12

Ik zou gewoon wat mascara opdoen. Voor de rest is het zonde als je zonder make up al zo mooi eruit ziet.

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 07:41

Anthea schreef:
Gore troep, ellende, klote.. Trauma? :=


Helemaal geen trauma, ik heb het nooit gedragen omdat ik mezelf leuk genoeg vind zonder dat gore spul. Maar vriendinnen hadden het wel op en als ze het dan niet op hadden dacht je gelijk "ZAK ZAK, WIE HEEFT ER EEN ZAK?" Kwestie van wat je gewend bent. Het maakt je huid meer kapot dan je daadwerkelijk beseft. Ik sta wel eens model, en nu ook een keer of 3 met extreme make-up, ik raakte aan de klets met de visagist en als je dat hoort ben je direct genezen.

Veel meiden (en mannen :') ) vind ik er juist op achteruit gaan. Als ook maar een druppel regen valt dan hoor je altijd wel iemand schreeuwen "Oh nee mijn make-up!"

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Re: Wat voor makeup past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 08:00

Jij hebt ook een prachtig gezicht zonder make-up, laten we dat voorop stellen.

Als ik jou was zou ik naar een ICI Paris of Douglas gaan om in ieder geval de juiste kleuren bij elkaar te vinden.
Een concealertje voor onder je oog is misschien wel mooi, voor een uitgeslapen look. Verder inderdaad mascara.
Jij hebt net als ik dat je bovenste ooglid vrijwel wegvalt onder je wenkbrauwbot, hiervoor zou ik advies vragen bij een ici of Douglas, wanneer je oogschaduw op wilt doen.
Persoonlijk zou ik oogschaduw alleen op doen naar feestjes, dat geeft je op dat moment net weer iets extra's.

KimD ik ga er maar van uit dat jij mensen bedoeld met dichtgeplamuurde gezichten?
Van een beetje concealer, mascara en eyeliner gaat je huid echt niet stuk hoor!

Ik vind een beetje mascara en concealer er vaak juist verzorgd uit zien (mits netjes aangebracht).

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 08:21

Wow KimD, gaat het even niet?

Ik vind juist dat vrouwen in NL zich wel wat meer morgen verzorgen. Onverzorgde wenkbrauwen, niet even de moeite nemen om de huid goed te verzorgen en een klein make-upje op te doen etc.

@ Ts: Je huid ziet er supermooi uit, dus ik zou zeker niet met foundation enz. gaan rommelen. Wat ik zou doen als ik jou was is:

Mascara (breng ik altijd op deze manier aan:)


Concealer onder je ogen, ik zag laatst een goede review:
http://www.misslipgloss.nl/estee-lauder ... n-glow-bb/

Blush:
Ik zou bij jou huidskleur kiezen voor een beetje een peachy roze met een warme (gouden) toon. Bijvoorbeeld Nars Orgasm (moeilijk te krijgen in NL maar wel veel swatches te zien op internet, dus dan kan je zien wat ik bedoel)

Lippen:
Ik vind mooie verzorgde lippen een look echt afmaken. Dit kan gewoon met een balsem (labello) maar ook met een 'my lips but better' kleur. Dit is een kleur lippenstift die heel dicht bij je eigen lipkleur ligt, alleen de boel er net even iets verzorgder of mooier uit laat zien. Google maar eens op 'my lips but better lipstick'. De kleur is voor iedereen anders, dus dat is een kwestie van proberen. Heb je een wat ruimer budget? Laat je dan eens bij een MAC counter adviseren.

Wenkbrauwen:
Ik denk dat er weinig nodig is voor mooie wenkbrauwen bij jou, want ze zijn van nature al super. Wil je toch iets doen, kun je de onderste wenkbrauwlijn net even iets strakker epileren en met een webkbrauwgel je wenkbrauwen doorborstelen. Thats it. :)

Oogschaduw: ik zou niet teveel oogschaduw gebruiken. Wil je een leuke look, zoek dan op youtube op 'daily-looks', die zijn wat draagbaarder dan de hele uitgebreidde tutorials.

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Wat voor makeup past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 08:44

Nou nou nou, KimD, slechte ervaringen?
Make-up hoeft helemaal niet schadelijk te zijn. Het is maar net welke producten je gebruikt, hoeveel en hoe je verder voor je huid zorgt. Zo is het bijvoorbeeld heel slecht om je make-up 's avonds te laten zitten, beter is het eraf te halen (met zo min mogelijk zeep) en dan een nachtcrème op te smeren (en die zijn ook goed voor je als je geen make-up draagt).

Laat ik voorop stellen dat ik mezelf prima vindt zonder make-up en ga dan ook vaak de deur uit zonder. Maar soms vind ik het gewoon leuk iets op te doen. Voor danswedstrijden is het bijvoorbeeld heel normaal te make-uppen. Ook voor een feestje zal ik het niet laten. Daarnaast geeft make-up me soms net een wakkerdere look, na een nacht slecht slapen. Tja, dan smeer ik echt wel wat. Soms is alleen mascara al genoeg daarvoor, soms moet er een concealer aan te pas komen.

TS, ik vind jou een hele mooie huid hebben en ik denk dan ook dat je zeker niet met foundation hoeft te klooien. Mocht je een keer een puistje o.i.d. hebben denk ik dat een concealer volstaat.
Verder zijn er al hele goede tips gegeven. Houd het in het begin lekker naturel en werk vanuit daar naar meer als je meer zou willen. Een bruine mascara is vaak minder hard dan een zwarte. Lichte bruintinten zijn onopvallender dan blauw, groen en paars.

Succes!

Skinnylove
Berichten: 557
Geregistreerd: 03-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 08:45

Jemig wat een reacties weer.. ze vraagt toch om TIPS voor make-up?! Waarom altijd meteen een storm aan negatieve reacties?! Triest..

Rocamor

Berichten: 10878
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 08:51

Polly schreef:
KimD schreef:
Ik heb ook lange wimpers maar doe er ook niks op. ;)

Het is wel degelijk zo erg met make-up dragend NL, waar ik werk zie ik per jaar duizenden mensen langs komen en dan vooral Nederlanders. Kinderen van 13 die compleet zijn opgemaakt van oor tot oor tot vrouwen van 95 die de coördinatie niet meer hebben om de rode lippenstift op te doen. Om over alles daartussenin nog maar te zwijgen.

Het is echt verschrikkelijk en bovenal lachwekkend, aan de meeste vrouwen is ook nog eens te zien of ze de make up hebben van een fatsoenlijk merk of van de action. Hoevaak ik last krijg van plaats vervangende schaamte. :oo

Als je naturel gewoon goed uitziet dan moet je geen troep gaan smeren, je huid gaat naar de klote. Als ik leeftijdgenootjes zie die al jaren smeren en mezelf bekijk ben ik blij dat ik het nooit gedaan heb.


_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ amen!!!

Om het maar niet te hebben over de meiden die zoveel plamuur opsmeren dat je gewoon bang bent dat het open barst als ze glimlachen :')


Soms zie je mensen met zoveel make-up, dat je niet meer weet wie iemand zelf is. Ik sluit me bij bovenstaande dus helemaal bij aan.

TS ik vind je prachtig zo naturel!! Dus van mij alleen de tip om het zo naturel mogelijk te houden.

it_is_me
Berichten: 3217
Geregistreerd: 10-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 08:52

Kijk eens naar een leuke make-up workshop, daar kan krijg je vast goede tips. Onlangs heb ik zelf via vakantieveilingen een workshop gedaan en heb toen kleur en make-up advies gehad. Was erg leuk, moet wel zeggen dat de make-up daar erg aan de prijs is. Maar dat kan je natuurlijk ook ergens anders halen...

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Wat voor makeup past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 08:55

Ik zou het lekker natuurlijk houden! Beetje mascara en aardetinten qua oogschaduw oid. Je hebt een erg mooi naturel gezicht! :) Dus ik zou het zo basic mogelijk houden!

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:13

Ik geef toe dat sommige mensen idd nog wel een paar make-up lesjes kunnen gebruiken.
En helaas is onder een bepaalde leeftijdsgroep spinnenpoot wimpers nog altijd een trend.

Als ik jou was TS zou ik gewoon met een paar kleine dingen beginnen :) .
Je bent naturel al erg mooi dus ik zou het neutraal houden.
Begin eens lekker met een beetje mascara en oefen wat met eyeliner, dat laat je ogen knallen!
Uiteraard wel beide met mate, beetje mascara en een dun lijntje boven je bovenste wimpers is genoeg.
Daarnaast zou je misschien wat poeder en blush op kunnen doen.
Verder zou ik voor nu nog niet gaan, want als het je goed bevalt kun je altijd nog meer gaan kopen zoals natuurlijke oogschaduwkleuren, BBcream/foundation en producten om te shapen.

tassie

Berichten: 2856
Geregistreerd: 13-10-05
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:36

Volgens mij maakt kimD er een missie van iedereen make-up loos rond te laten lopen. Er lopen idd mensen rond die veel te veel ophebben. Maar dat geld niet voot iedereen dus waarom je mening zo door duwen... ik gebruik alleen mascara (dun laagje) en heb permanente eyeliner. Ook een dun lijntje. Vind dat mijn ogen dan wat meer spreken dan zonder terwijl het vrij naturel blijft. Tip voor de TS. Ga naar de douglas of dergelijks, daar krijg je goede tips!

DWensink
Berichten: 500
Geregistreerd: 08-01-14
Woonplaats: Groenlo

Re: Wat voor makeup past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:38

Allereerst, wat een knap ding ben jij zeg! Daarom denk ik ook dat je niet te veel moet gaan 'smeren' met make-up. Je bent in mijn ogen al mooi genoeg van jezelf ;) Een beetje mascara, eyeliner en misschien wat oogschaduw lijkt me al meer dan genoeg! :j

Kana

Berichten: 9056
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:40

Mooi je wenkbrauwen bijhouden en een mascara (donkerbruin)
Beetje balsem op de lippen zodat je niet zo snel velletjes krijgt en je bent klaar.
Jij bent prachtig. En volgens mij wat ik zie op de foto heb jij geen foundation enzo nodig. :)

WithinYuuri
Berichten: 964
Geregistreerd: 02-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:41

Ik ben het wel een beetje met KimD eens hoor. Als je er naturel goed uitziet, waarom dan make-up op doen? Kijk als je je wimpers niet ziet en daarom mascara opdoet, oké. Maar waarom elke dag helemaal opmaken om het er vervolgens 's avonds weer af te halen en 's ochtends weer op te doen? Ik zie het nut van make-up niet helemaal in, er zijn belangrijkere dingen waar ik me mee bezig kan houden ;)

Kana

Berichten: 9056
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:42

Je krijgt door andere bokkers de aanrader voor eyeliner. Maar op de foto lijkt het alsof je best wel diepe ogen hebt. Dus dat dat stukje huid boven je wimpers al vrij snel in je crease gaat. Als dat zo is en niet aan de hoek van deze foto ligt dan raad ik je eye liner af omdat dat te massief voor je is.