Borstverkleining

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 11:34

Toen ik 20 was,hab ik cup B.Ik ben nu 36 en na 3 kinderen heb ik nu cup D/DD.Als je dus vroeg laat verkleinen,wil dat niet zeggen dat het zo klein blijft.Ik heb er trouwens weinig last van.Soms als ik een tijdje niet gereden heb en weer begin,heb ik wel eens spierpijn in mijn borsten.Verder geen last eigenlijk.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 12:02

Ik heb op mijn 17e een verkleining gehad van dik E (ik weigerde groter te kopen, was stiekum waarschijnlijk wel groter Haha! ) naar toen een B. Dat is nu tien jaar later weer een D, maar wel een kleine D. En ik ben er nog steeds dik tevreden mee!

Ik ben juist ook heel erg blij dat ik het toen heb laten doen en niet heb gewacht. Juist als je jonger bent is de psychologische druk groter met stappen en zwemmen op vakanties ed. Nu maakt dat me allemaal geen zak meer uit en ben ik gewoon ook een stuk zelfverzekerder, en het aller belangrijkste ik heb er fysiek geen last meer van. Ik kan nu evengoed gaan paardrijden met een normale BH, tien jaar geleden had ik dat echt nooit gedaan.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 12:08

Lenn schreef:
Citaat:
75G = 80F = 85E/DD = 90C = 95B = 100A

Ja, dat vind ik nou zo raar he! Want het getal is toch van de omvang van je borstkas?? Snap dat echt niet Schijnheilig


Het getal is de cm van je borstkas... en de A/DD etc. is hoeveel cm de borsten van je borstkas af staan.

Ik draag 85 DD ... heb tijdens de borstvoeding van de eerste nog even een 90 F gehad... dat waren mijn 8 maanden Pamela Anderson tijden vooral 's ochtends *LOL*

Ik heb verder nergens last van, vind het wel een mooi maatje, truitjes met knoopjes kan ik alleen haast niet dragen (staan snel iets open van voren)...

Voordat ik kinderen had had ik een 75 C ... maar goed eveneens een paar maten groter geworden qua kleding...

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 12:24

Ben 9 jaar geleden geopereerd van cup 80HH !!! naar cup 80 C In totaal is er 2,5 kilo afgehaald. Operatie is me 100 % meegevallen. Al ben je er 6 weken zoet mee. Zou het zo weer doen. Nooit geen spijt van gehad. Gevoel in tepels is wel wat minder geworden, zal nooit geen borstvoeding kunnen geven maar weegt niet op tegen de voordelen!! voor meer informatie pb je me maar

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 12:46

Ik ben het met Dees eens, een borstverkleining doe je niet voor het mooie. Onder je borsten loopt een litteken, van de tepel naar beneden loopt een litteken, rond de tepel... En vergeet niet dat je hoogstwaarschijnlijk geen borstvoeding meer kunt geven en het gevoel in je tepels kan wegblijven aangezien deze er geheel afgehaald worden en er weer opgezet op een andere plek.

Wanneer je echt last hebt van grote borsten, lichamelijk en psychisch heb je de littekens en de pijn er voor over, en anders niet.

Rodi
Berichten: 1201
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Krimpen a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 13:07

Ik heb nu zo'n 1,5 jaar geleden mijn borsten laten verkleinen. Ben van een 80F naar een 80C/D gegaan. Bij mij werd het allemaal door de verzekering vergoed. Had zelf erg veel last met paardrijden van rug- en nekklachten. Heb er nooit een seconde spijt van gehad en zou het zo weer doen als het nodig is. De littekens zijn mooi geworden en als je het niet weet dan zie je het haast niet Lachen Van de arts mocht ik trouwens een half jaar niet paardrijden. De eerste 6 weken heel voorzichtig doen. Is me verder allemaal reuze meegevallen ook, de pijn viel heel erg mee ook. Is echt een aanrader, als iemand vragen heeft stel ze gerust. Heb trouwens foto's als iemand die wil zien. (wel als je zelf echt interesse hebt)

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 14:15

mij staat me eerste consult de wachten en ik hoor hier moet ik zegge best posistieve verhalen..
ik weet niet hoe de dokter zal reageren.moet ik 5 jaar wachten?
gaat het pijn doen..grote littekens..
ik heb het er wel voor over..dit is niks...ik zwem nooit meer want ik schaam me dood..
met paardrijden draag ik body warmers..zelfs in de hete zomer..want ik schaam me dood..ze gaan op en neer en met een body warmer niet..
oh wat ben ik blij als ik straks met kleine tietjes Tong uitsteken lekker kan gaan paardrijden in een spaghettie truitje Haha!

Dees

Berichten: 18914
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 14:20

Paardrijden in spaghettie-truitjes is er vast niet echt bij, later. Maar de operatie zal je wel uitkomst bieden, denk ik zo.
Ik moest ongeveer 0,6 jaar wachten om van huisarts naar Plastisch Chirurg te komen. Tussen de eerste afspraak met de PC en de werkelijke operatie zat ongeveer een jaar. 5 jaar lijkt me dus ruim geschat *LOL*
Na 4 weken na de operatie zal de pijn echt meevallen, en ben je weer in staat om bijv. auto te rijden en bh's te shoppen. Hoe snel je weer fit in het hoofd bent van de narcose is per person verschillend; ik ben er wel goed 3, 4 weken door van de leg geweest, heel duf.
Verwacht niet van een bijv 80F terug te gaan naar een 80A/B, dat is niet realistisch. Reken een maat of 3, 4 terug. En bij vriendinnen kan je wel peilen wat hun maat is en hoe zich dat verhoud tot de rest van het lijf. Dan zal je gauw merken dat B klein is, en C prima.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 14:25

Dees schreef:
Een borstverkleining laat je niet doen uit 'esthetisch', dat laat je doen omdat je pijn hebt van wat je natuurlijk is gegeven. Dat kan fysiek zijn, maar ook psychologisch.
Een ieder met echt grote borsten kan ik van harte aanraden deze operatie te laten doen; het leven wordt er veel beter van en je lichaam draaglijker. Echt waar. Het is zonde om door het leven te gaan met zo'n zwaar juk om je nek.


Ik had het niet beter kunnen zeggen. OK dan!

En als je echt last hebt van je zware borsten, dan neem je die littekens en de pijn van/na de operatie wel voor lief. Wat zijn nou littekens en een paar weken ongemak tegenover de rest van je leven bevrijd zijn van dat letterlijke 'zware juk om je nek'?

Citaat:
Maar als je een maatje 80 B/C van de natuur hebt gekregen....voel je gezegend. Want waar wil je naar toe verkleinen? 80A? Dikke kans dat je dan een half jaar later weer om bijvulling zit te springen..


En eerlijk gezegd kan ik me in die woorden ook wel vinden. Aan de andere kant moet je ook kijken naar de verdere lichaamsbouw van de betreffende persoon: een cup C kan bij een fijn gebouwde vrouw ogen als een cup E bij een wat grof gebouwde vrouw. Uiteindelijk is het toch aan de verzekering om te beoordelen of iets wordt vergoed. En wordt het niet vergoed, dan is het aan jou om te beoordelen of je het geld en alle moeite er voor over hebt.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 14:28

Ik moest 2 weken wachten om van huisarts naar chirurg te komen, en toen met heel veel mazzel 2 maanden op de operatie. Nou heb ik echt heel veel mazzel gehad doordat er iemand uitgevallen was en ik net op dat moment belde. De wachttijd zou in eerste instantie 6 tot 8 maanden zijn na het eerste consult.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 14:30

Dees schreef:
Paardrijden in spaghettie-truitjes is er vast niet echt bij, later. Maar de operatie zal je wel uitkomst bieden, denk ik zo.
Ik moest ongeveer 0,6 jaar wachten om van huisarts naar Plastisch Chirurg te komen. Tussen de eerste afspraak met de PC en de werkelijke operatie zat ongeveer een jaar. 5 jaar lijkt me dus ruim geschat *LOL*
Na 4 weken na de operatie zal de pijn echt meevallen, en ben je weer in staat om bijv. auto te rijden en bh's te shoppen. Hoe snel je weer fit in het hoofd bent van de narcose is per person verschillend; ik ben er wel goed 3, 4 weken door van de leg geweest, heel duf.
Verwacht niet van een bijv 80F terug te gaan naar een 80A/B, dat is niet realistisch. Reken een maat of 3, 4 terug. En bij vriendinnen kan je wel peilen wat hun maat is en hoe zich dat verhoud tot de rest van het lijf. Dan zal je gauw merken dat B klein is, en C prima.


ik heb ook lang moeten wachten voor me eerste consult..
ben in de zomervakantie..(augustus) naar de huisarts geweest voor een verwijs brief...diezelfde dag nog afspraak gemaakt in het ziekenhuis en kon pas in december terecht..vandaar dat ik verwacht dat het wel wat langer duurt..
dokter zei er wel bij dat hij denkt dat het wel verzekerd word..daar ben ik al blij mee..
zou helemaal depressief worden stel dat het niet vergoedt word zeg...

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 14:51

ik deed het en omdat ik natuurlijk last had van al dat gewiebel, maar ik deed het ook zeker omdat het geen gezicht was, en de dokter zei ook dat het dan ook moet kunnen. ik zit nog midden in t herstel (is nu 2 weken geleden) en de littekens zijn flink, maar goed niet heel nederland hoeft mijn borsten te zien, dus heeft niemand last van die littekens. ik heb alleen zo'n behoeft om weer op mijn paardje te rijden,maar ik moet nog ruim 3 weken wachten

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 14:58

jah dat lijkt me het vreselijkste van alles..niet kunnen paardrijden..maar ach..dat heb je er allemaal wel over toch Haha!

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 19:20

ik wel, zit vandaag op de helft, nog 3 weken niet, en dan moet sjors er weer aan geloven

Bolke
Berichten: 249
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 21:22

Ik heb zelf een 75E, maar kan niet zeggen dat ik er last van heb. Ik vind mijn borsten ook niet echt groot, ik zal er wel aan gewend zijn ofzo. Haha!

Ik kan me er dan ook niks bij voorstellen dat iemand met een D cupje haar borsten laat verkleinen. Niet banketstaaf bedoeld hoor, ik kan me er alleen letterlijk niks bij voorstellen dat je daar zoveel last van kunt hebben.

Ik hoef trouwens niet met alleen een beha te gaan paardrijden, al helemaal niet met een gewone. Bij mij is het standaard een sportbeha en een stevig, strak Nike sporttopje. Anders heb ik het gevoel dat de boel wel erg wordt opgerekt zeg maar. *LOL*

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 21:48

Oh, maar dat doe ik ook, en ik heb niet eens cup D/E. Zit gewoon lekkerder met sporten, vind ik.

Ik kan het me dus wel voorstellen dat iemand met cup D haar borsten wil laten verkleinen. Jaren geleden kende ik een meisje van zo'n 1.55 lang, heel tenger gebouwd en met cup D. Die was echt niet blij en overwoog ook een operatie. Ik kon me heel goed voorstellen waarom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 22:45

ik vind mijn borsten ook te groot,terwijl ik"maar'een stevige c cup heb,momenteel een d80.
ik voel me echt een zeur nu ik hier lees van mensen met cup hh.....
ik wacht dus sowieso ,ik ben aan het lijnen ook..

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 23:40

Ik ben maar 1,59m. en heb een gezond gewicht maar heb een DD/E soms zelfs F cup. Soms heb ik wel rugpijn en als ik ren shokkelt alles maar met een goeie BH valt het best mee. Overigens is het heel moeilijk om bikini's en bh's voor mij te vinden! Echt moeilijk Boos! Of alles gaat maar tot C of de ondermaat is te groot, alsof alleen wat flinkere mensen dikke tieten hebben Verward Daarbij krijg je altijd van die leuke opmerkingen of mensen die denken dat het hoofd 30 cm. lager zit als je met ze praat Scheve mond

Ik laat ze niet verkleinen denk ik Heb angst voor naalden en al helemaal voor zoiets. Daarbij wil ik niet 6 weken op non-actief liggen.

Rodi
Berichten: 1201
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Krimpen a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 21:29

6 weken niet paardrijden?
Ik mocht een half jaar niet paardrijden Boos!
De arts was zelf bekend met paarden en zei echt dat ik beter een half jaar kon wachten ermee... Was erg moeilijk, maar was het zeker waard..

Mocht na 6 weken weer auto rijden enzo...

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 22:08

Kan wat er bij jullie uitgaat, er niet bij mij in? Haha!

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 22:19

Ik kan me soms heel goed voorstellen dat je je borsten laat verkleinen. Zeker als je lichamelijke klachten hebt, maar ook als je er geestelijk heel erg onder lijdt vindt ik dat je het gewoon moet doen. Ikzelf heb het veoorlopig gelukkig niet nodig, ben 15, 1.65 m, 70 B (misschien wel iets meer maar dat hoeft niet zo van mij, dus is het ook niet zo Haha! ) en t past allemaal wel bij mijn lichaam. Het is wel vreemd: Soms denk ik dat iemand veel minder heeft dan ik, heeft ze zeker C ofzo. Ik ben wel vrij smal bovenin, en ik heb wel een beetje van die dicht bij elkaar staande 'oppuch-tieten,' misschien ligt het daaraan,(hoe schrijf je dat?).

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 23:04

Avanti schreef:
Kan wat er bij jullie uitgaat, er niet bij mij in? Haha!


same here Scheve mond Ik wil er wel wat van Tong uitsteken

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 11:09

Maar laat een arts iemand van 18 jaar al onde het mes gaan?? Volgens mij ben je dan nog niet helemaal uitgegroeid (hoop, hoop Knipoog )

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 11:59

Laura schreef:
Maar laat een arts iemand van 18 jaar al onde het mes gaan?? Volgens mij ben je dan nog niet helemaal uitgegroeid (hoop, hoop Knipoog )



*LOL* Woh wat hoop gevend Knipoog Maar ik ben nu aan de pil, me vriedninnen zeggen dat ze daar nog van gaan groeien. Bloos Haha!

Bolke
Berichten: 249
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 15:10

Okkie1 schreef:
Daarbij krijg je altijd van die leuke opmerkingen of mensen die denken dat het hoofd 30 cm. lager zit als je met ze praat Scheve mond


Hoe herkenbaar!! Die mensen zijn dan vooral kerels he? Die schijnen daar niks aan te kunnen doen, hun ogen worden als door een magneet naar beneden getrokken. Agossie.... Haha!