jetlag?

Moderators: EvelijnS, Murthul, Muurp, Berdien

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Suzan

jetlag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-03 22:38

Ik geloof dat ik een vreselijk hardnekkige biologische klok heb. Ben vanmorgen teruggekomen van een weekje Aruba. De hele week werd ik daar steevast tussen 3 en 4 's nachts wakker! Want ja, rond die tijd, hoor ik op kantoor te beginnen, maar dan de Nederlandse tijd! Scheve mond

Hoewel ik vanacht in het vliegtuig geen minuut geslapen heb, (hoe kan je in godsnaam nagenoeg rechtop zittend slapen? Verward ) ben ik nu vreselijk wakker. Tja, volgens de Aruba tijd is het nog lang geen bedtijd.

Nu heb ik best al wat verre reizen gemaakt, maar elke keer is het weer hetzelfde: ben ongeveer een week van slag. Maakt niet uit of ik nu 10 uur tijdverschil moet overbruggen of 5 uur. Erg irritant, want m'n vriend zit binnen een dag weer in z'n normale ritme.

Heeft iemand misschien tips?

24 juni 2011 Fedde.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 05:47

Vroeg opstaan helpt al een heel stuk! Niet uitslapen, want dan ben je de volgende avond weer klaar wakker.

Het is het makkelijkst om je jetlag te beperken voordat je gaat vliegen, dus als je nog eens een keer ver weg gaat is het een goed idee om even op google te kijken.

Kijk bijvoorbeeld eens op deze site: Masta - Jet Lag Calculator

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie