kunst of echte kerstboom

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

kunst of echte kerstboom?

kunstkerstboom
51 (39%)
echte kerstboom
77 (60%)

Totaal aantal stemmen: 128


_flo_

Berichten: 1269
Geregistreerd: 02-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 09:08

Voor mij alleen maar een echte.
Het is maar een maal per jaar kerst en dan wil ik ook een echte kerstboom in huis.
En geen gewone den maar een nordland met van die mooie, volle, groene takken.
Deze houden hun naalden ook langer vast.
Zaterdag maar eens op pad.


Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 10:05

Wij hebben een nepperd.
Alleen als alles er in hangt dan zie je door de versieringen de boom niet meer...
Nooit geen ballen te weinig of over, of met ijzerdraad de boom in het fatsoen proberen te krijgen zodat het toch een beetje op een kerstboom gaat lijken...
De kids tuigen de boom op, die vervolgens door mij (als de kids in bed liggen) weer op nieuw opgetuigd wordt...Aan elk takje komen van die glitterdraadjes (kom even niet op de naam) te hangen, 2 rood en 2 goud.

Zal mij benieuwen wanneer de kids vragen of de boom opgezet mag worden...

Niets geen naalden in huis en tja de geur.... tijdens de kerstvakantie wordt er bij ons koekjes gebakken (door de kids) zo'n beetje dagelijks, en dan ruik je de dennegeur niet meer en ben je na de kerst misselijk al misselijk als iemand het woord koekje zegt.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 11:03

Ik heb sinds vorig jaar een nep boom.
Ik werd echt gek van al die naalden die je een jaar later nog terug vond
Vindt die boom die ik nu heb erg mooi en niet te groot.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 12:29

ECHT!

Om de lekkere echte geur en die dennennaalden die je met de zomer nog in je sokken hebt Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 12:32

ik heb een kunstkerstboom. Ziet er mooier uit qua model he. Daarbij kan hij langer staan zonder naald uitval. En ruiken doen echte kerstbomen toch niet, tenminste, het is lang geleden dat ik ze geroken heb, de echte. MAar gelukkig heb je dennegeur in spuitbus.

De hond is de betere mens

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-03 19:20

nou tja qua model al pak je een mooie echte vind ik die veeel mooieer Tong uitsteken:P

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:24

Kunst!
Die echten hebben meestal boven een hele lange stok zonder takjes eraan en sommige plekjes zijn kaal enzo...Lelijk!...Een neppe vind ik veel mooier want die is echt helemaal vol enzo...Maar idd een echte ruikt lekker!...Dit jaar hebben wij geen kerstboom...We gaan verhuizen voor kerst en dan past er ff geen kerstboom bij. Maar er is een hele grote denneboomgeval in de tuin en daar gaan we allemaal lichjes indoen!

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:44

Echt Lachen Die lucht doet het hem idd

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:50

Ja wij hebben een neppe maar ik ga dit jaar voor het eerst een echte kopen hoeveel kosten die dingen eigenlijk?

ik weet nog wel toen ik thuis woonde dat wij altijd een echt hadden maar dat we nog steeds dennennaalden vonden in de zomer hiihihihihih
maar ik vind het persoonlijk heerlijk ruiken en een stuk gezelliger!!

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:09

Een echte is veel mooier, is een lekker geurtje en natuurlijk een echt kerssfeertje
Mango: hoe hoog wil je hem hebben?? Een normale is volgens mij rond de 10-15 euro (van 1.20 m hoog!)

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:11

Kunstkerstboom.

Geen onderschrift.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:59

eeen echte!!!! vind ik toch iets meer hebben dan een neppe. En mijn ouders vinden de geur ook lekker en bij ons komt er GEEN NEPBOOM in huis.

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:13

Een hele echte nepperd.
Ik heb dus ook een kunstboom. Ik vind een echte ook wat mooier. Maar na een paar dagen beginnen die dingen meestal al uit te vallen, en ik moet niezen als ik naast een echt boom zit Bloos

Mijn boom is wel erg mooi, de meeste mensen denken dat als ze bij ons binnen komen dat het een echte is

Ik probeer mijn ouders er ook een aan te smeren, mijn moeder vind het geweldig, maar mijn vader moet er niet aan denken.
Die komt altijd thuis met een boom die zo op de Dam kan staan..... Nagelbijten / Gniffelen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:17

Kunstboom, omdat ik allergisch ben met het optuigen en opruimen.
De geur haal ik dan wel in huis met behulp van een kerststukje o.i.d.
Een kunstboom is ook makkelijker versieren omdat de takken regelmatig uit elkaar staan. Hij komt bij mij echt heel erg vol te hangen, en blijft meestal een maand staan!

Je suis Charlie.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 20:09

Wij hebben altijd een echte, die vinden mijn ouders mooier. Ent jah ik vind ook dat het wel wat meer heeft dan een kunstboom.
Maar ik ben allergisch voor échte kerstbomen en loop dus de hele kerstperiode te niezen en te snotteren Scheve mond ook niet zo lekker dus
En sommige kunstbomen zijn heel eg mooi! Maar ook weer heel erg duur dnek ik Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 21:38

Wij hebben een echte staan, terwijl de nepperd in de kelder ligt.
Dit jaar toevallig een kleintje, maar kleine boompjes worden groot. Wij planten ze na de kerst in de tuin en soms doen ze het ook nog.
Ondanks 4 kinderen, een hond en 4 katten nog geen last gehad van vallende bomen. De ballen vallen wel regelmatig, maar die zijn dan ook van plastiek.
Stofzuigen moet ik toch elke dag, dus een paar naalden maken dan ook niet uit en na de kerst gewoon een laken eromheen om de naalden op te vangen en de boom de tuin in.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 22:37

Er is een heel nieuw feestdagen forum Haha!
Vandaar dat ik dit topic even verhuis Knipoog

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 23:35

Doe mij ook maar een echte! dan maar een keertje meer stofzuigen.... een neppe is zo nep Haha!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 07:24

Ik vind kunst vaak veel mooier , maar wij nemen elk jaar een echte.... is toch leuker... het begint al bij het kopen van de boom..... dan die geur in huis, de boom recht proberen te zetten, lekker versieren en goed kijken of je die ballen wel op een stevige tak hangt....

GAAF hoor... ja wij nemen lekker elk jaar een ECHTE!!!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 08:33

das idd het enige wat ik echt mis....... de geur van de kerstboom, maarja ik heb straks in juni niet meer dat ik nog naalden vind en dat is me ook wel wat waard Lachen

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 09:47

Wij hadden elk jaar een nepboom staan maar ik werd er helemaal ziek van om dat ding in elkaar te zetten en tja..altijd als het ventje niet thuis was.
Gisteren even geshopt en wat kom ik tegen... een schattig klein kerstboompje van ongeveer 30cm hoog in een pot voor 5 euro. Dus een rieten mand erbij gekocht voor 2 euro en nu staat dat kleine ding te staan in de gang.... tja nu nog optuigen, hoe krijg ik daar 100 lampjes in hahahahaha... en ballen... en een slinger die gemaakt is voor een boom van 1.80 hoog.... Verward
Dus dat wordt toch weer worstelen dit jaar.

Zal er maar eens aan gaan beginnen... en een plekje voor zoeken zodat hij niet achter de bank verdwijnt.... (ja zo klein is die).

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 09:53

Ik heb een nepperd.

O
http://www.getyourwallie.com/vote/7093/TexasNTe Graag ff op klikken
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
<'\___~ <'\___~
...(\...)\... ...(\...)\...

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 11:03

Als wij een kerstboom hebben,hebben wij een echte.
Vind ik veel leuker dan een nep-boom weet alleen niet of wij een kerstboom nemen dit jaar Scheve mond

Lovers Sound Lovers
Ik denk altijd goed na, voordat ik iets stoms zeg Haha!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 17:08

Ik heb er dit jaar helemaal geen eentje, omdat we kerst in Nederland vieren Knipoog !
Als ik er wel eentje heb, is het een echte Lachen ! Bij mij krijgt ´ie niet echt de kans om uit te vallen , want ik zet hem pas op kerstavond op en blijft uíterlijk tot 6 jan. staan! Als we na de kerst gaan skien (meestal 28 of 29 dec.) haal ik de boom nog weg voor we gaan Clown ! Dan staat ´ie er dus maar een dag of 4-5 Tong uitsteken ! (Ik heb er nl. gruwelijk de pest aan, om als ik thuis kom, veel was heb enz. ook die boom nog eens te moeten aftuigen !)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 18:09

We hebben de laatste jaren altijd een kunstboom gehad, maar nu hebben mijn ouders weer eens een echte kerstboom gekocht!

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Nadia_, AmyII, DenieesB, Eapy, GrapeshotBot, lies_sparkle, maessie, meggiemeg, sasja0705, scappa, spookyskippy, supervon78, Titsia en 62 bezoekers