Dierentolk gezien?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Dierentolk gezien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-03 20:42

Ik zat net een stukje van dierentolk te kijken, dr was een hengst waarmee ze ging "praten". Wat een flut mens zeg!
Dat paard wilde soms niet meewerken, dat kwam volgens haar doordat hij af en toe wil klieren en de baas wil zijn en wil zeggen nu doe ik t even niet. Die hengst zei tegen haar dat ie wel mee wilde werken als ie heel veel suikerklontjes kreeg van zn baas...
Echt t meest standaard wat iemand kan zeggen die niks van paarden weet! Die eigenaar zei ook al, hij heeft nooit suikerklontjes gehad.
En hij was vroeger mishandeld zei die man, daar wilde ie wat over weten maar volgens die vrouw wilde de hengst er niet over praten.

Gaat echt nergens over dat programma!


beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 20:56

ik zag het net idd Haha!

ik vond het best beetje intressant Lachen
maar dat eene vond ik ook beetje belachelijk ja,hij wou wel mee werken als die suikerklontjes kreeg,pfff.
maar dan nog wat een paard wat dat nog nooit heeft gehad,hoe weet die wat dat is?
zit die eigenaar hem dadelijk vol te stoppen met suikerklontjes *LOL*

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 20:57

hahaha, zo kan ik ook beginnen Haha!
Maak maar allemaal een afspraak met mij, en ik zal met je dieren gaan praten. Let wel op, het kan zijn dat ze tegen mij liegen en ik dus onjuiste informatie geef, of dat ze weigeren te praten, maar als je ze héél veel knuffelt en snoepjes geeft worden ze vanzelf lief (wat een pennymeisjesniveau Haha! )

idd ik geloof hier ook niets van. Iemand die gewoon op geld uit is en totaal niet paranormaal begaafd is.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 21:00

Ik heb het ook gezien, ben er ook niet echt kapot van.
De antwoorden die ze gaf waren echt heel standaard! (zoals idd. die suikerklontjes. Dat paard had nog nooit suikerklontjes gehad, hoe weet ie dan wat het is en dat het lekker is oid?)

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 21:04

Ik heb het ook gezien. Mijn reactie erop:

Deze hengst heeft gewoon een pokke-opvoeding gehad en probeert nu een beetje zijn baas onder te sneeuwen, wat hem nog aardig lukt ook!

Suikerklontjes om je baas om te kopen? Haha!

Laat me niet lachen, dit kan iedere Jan-Met-De-Pet....

Toos paardloos

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 21:16

imker schreef:
dit kan iedere Jan-Met-De-Pet....


oftewel,Jan-Met-De-Suikerklontjes Haha!

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 21:21

beautyfull_mickey"]
[quote="imker schreef:
dit kan iedere Jan-Met-De-Pet....


oftewel,Jan-Met-De-Suikerklontjes Haha!
[/quote]


Je hebt helemaal gelijk. Excuses voor mijn taalblooper. Bloos!

Toos paardloos

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 21:37

Ik ken iemand die er ook geweest is met haar hond. Ze zal 5 december worden uitgezonden. Sja, ik weet echt niet wat ik er van moet denken hoor. Als je haar hoort en je gelooft erin, dan weet je dat er een hiernamaals is. MAar die dieren met hun denkwijzes en argumenten..... net mensen, precies mensen. Allee, ik, zal de laatste zijn die ontkent dat er veel meer in dieren omgaat dan mensen erg in hebben. Ik weet dat mensen dieren zwaar onderschatten. MAar dit...... dit is het andere uiterste. In de Telegraaf heeft er ook een heel stuk over in gestaan. Ze zal best een gave hebben hoor.... maar vertaalt ze alles wel goed, of beter gezegd, weergeeft ze wel het juiste beeld van wat ze door krijgt? Draaft ze niet te ver door? Denken dieren wel in bepaalden woorden of zo, of denken ze niet simpeler, in beelden?

De hond is de betere mens

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 21:39

Vergeet niet dat er een hoop wordt geknipt in zo'n programma. Er zal dus heus meer zijn verteld. Had ik ook gemerkt toen ik een opname van Char bijwoonde. De echt persoonlijke details werden weggelaten.

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 21:44

Ik heb het net ook gedeeltelijk gezien, en vorige week ( ?) ook een stukje. Van wat ik gezien heb vond ik het behoorlijk ongeloofwaardig overkomen.
Ben benieuwd wat die vrouw over een dier zal zeggen, zonder dat de eigenaar eerst vanalles erover verteld...

ElCid

Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 22:27

Inderdaad, het heeft veel weg van de programma's met Char en het doet me ook wel aan Jomanda denken. Ik doe zelf aan dierencommunicatie e.d.( zie profiel) maar van dit soort shows wordt ik een beetje misselijk. Alles wat Cecilia te zeggen had kan door iedereen, die zijn ogen open houdt, gezegd worden en dieper op feiten ingaan, zoals bij de hengst kan ze schijnbaar niet. Dat kost nl. echt heel veel energie, ervaring, tijd en betrokkenheid.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-03 22:46

Desiree schreef:
Denken dieren wel in bepaalden woorden of zo, of denken ze niet simpeler, in beelden?


Idd dat vraag ik me ook af, er zal best iets van waar zijn, maar dat ze zo precies alle woorden kan zeggen wat een dier zegt daar geloof ik niks van!
Bij char zaten af en toe nog wel stukken tussen waarvan ik dacht, ja dat kan nog wel s waar zijn, maar hierbij..

ElCid

Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 22:54

Dieren denken inderdaad niet in de woorden die door ons gebruikt worden. Als " dierentolk" vertaal ik hetgene wat ze aan mij doorgeven, dat gaat meestal via beelden en gevoelens. Mede daarom kan het soms lastig zijn de juiste " vertaling" te vinden en kan het soms ook wel wat zoektochten opleveren voordat ik, of de baas v/h dier, begrijpt wat er precies bedoeld wordt. Daarom ook is het toch altijd weer een wondertje als je de dingen die een dier wil zeggen goed onder woorden kan brengen, zodat de mensen die er om vragen er ook echt wat mee kunnen en begrijpen.

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 00:14

Ik heb het vanavond in gedeeltes gezien, de vorige keer heb ik het stukje met die pappegaai gezien, en die keer daarvoor met die hond en die wolven.
Ja ik vind het eigenlijk heel erg ongeloofwaardig, terwijl ik wel iemand ben die er echt voor open staat.
Maar ik ben er van overtuigd dat een dier in beelden en gevoelens denkt..
Als ik zo de beelden bekijkt, zoals die pappegaai ging die gewoon door waar hij mee bezig was. Het leek helemaal niet op contact met..

Ik had toevallig laatst dat mijn vriend zijn kat, mij zo raar aankeek omdat ik met krukken liep. In gedachte liet ik hem zien wat er gebeurd was, en op dat moment kijkt ie me aan, en rent naar me toe. En blijft er vervolgens ruim een half uur leggen.. Misschien toeval, maar ik denk eerder toeval bestaat niet! Maar die kat reageerde dus ook echt, en met dit programma viel het me op dat ze het niet doen.
Mijn gevoel zegt ook dat er veel aangedikt/ verzonnen wordt.
Maar wie ben ik? *LOL*

"Be the change you wish to see in the world."
"Happy Barehoof"

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 00:51

afgezien van het feit dat ik het gewoon pure onzin vind, zou ik bij god niet weten wat ik pepeijn zou moeten vragen.

Amor Vincit Omnia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 00:56

SuperPepeijn schreef:
afgezien van het feit dat ik het gewoon pure onzin vind, zou ik bij god niet weten wat ik pepeijn zou moeten vragen.


Of hij het ausbildungsskala begrepen heeft en zo ja, waarom je daar zo weinig van merkt Verward.

Als je het mij vraagt is die Cecilia gewoon héél handig in het losmaken van geld bij mensen met een probleem en daar hou ik niet zo van.
En op de belangrijkste vraag die ik aan mijn paard zou kunnen stellen, kan ik zelf het antwoord wel begrijpen. Daarnaast denk ik dat zo iemand me niks nieuws over mijn paard kan vertellen dat ik nog niet zou weten.

Shiloh

Berichten: 19772
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 01:24

ja ik vind het ook echt DIKKE onzin, echt ge***, ik heb een stukje met een papagaai gezien, nou het sloeg echt werkelijk nergens op, hoezo je staat de dingen ter plekke te verzinnen...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 01:33

Ik zag pas een stukje over een hond, en de hond mocht een vraag aan zijn baas stellen. En de vraag was "waarom ben ik gecastreerd", en ik vraag mij af of een hond daar wel bewust van is?

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 01:33

weet je die vrouw zou pas een goeie voor onze werkgroep zijn

als zij nu eens met die paarden ging praten die bij die mishandelde merries stonden
dan weten we zo wie de dader(s) is/zijn

ze verdient gelijk een bak met de beloningen die er lopen
en als ze het dan toch niet voor geld doet kan ze het gelijk doorstorten naar Brooke

wat een bullshit zeg he
weten ze niets beters meer uit te zenden of zo Boos!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 05:49

organisator schreef:
weet je die vrouw zou pas een goeie voor onze werkgroep zijn

als zij nu eens met die paarden ging praten die bij die mishandelde merries stonden
dan weten we zo wie de dader(s) is/zijn


ze verdient gelijk een bak met de beloningen die er lopen
en als ze het dan toch niet voor geld doet kan ze het gelijk doorstorten naar Brooke

wat een bullshit zeg he
weten ze niets beters meer uit te zenden of zo Boos!


Puik plan! OK dan!

Er is een site van dat programma.
Misschien wil je je vraag daar doorgeven?
Dan kun je toch nog een positieve/constructieve
draai geven aan je negatieve beleving.

'Niet geschoten, altijd mis', nietwaar?
Wie weet wat dit nog kan opleveren.
Ik ben benieuwd...

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

ElCid

Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 12:12

Ik wil niet zeggendat ik meteen ga twijfelen aan wat Cecilia wel of niet kan, maar het programma roept die twijfels wel op. De meeste mensen die hier naar kijken worden wel nieuwsgierig, wat heel goed is, maar ik denk niet dat het echt positief werkt voor de dierencommunicatie in het algemeen. Het is hier zo duidelijk alleen een stukje commercie, Cecilia zal het heus niet gratis doen. Of ze er niet gelukkig mee is waag ik dan toch te betwijfelen om de simpele reden dat ze zich er dan in de 1e plaats al niet mee ingelaten had.
Daar komt bij dat dieren communicatie in dit programma afgeschilderd wordt als een bijna paranormale gave. Dat is het niet , het is telepathie en in feite kan iedereen dat, als je maar luistert. Paranormale gaven uiten zich op heel ander gebied.
Maar net zoals het modeverschijnsel " paardenfluisteraar", die ook opeens uit alle hoeken en gaten tevoorschijn kropen, zal dit ook wel weer overwaaien en alleen de serieuze beoefenaars overlaten.
De kans is alleen dat in de tussentijd een flink aantal beunhazen zich hieraan zal proberen te verrijken en dat is jammer.
Overigens praten met de mishandelde paarden lijkt me een heel goed idee en ik bied mijzelf daar voor aan. Dat wik ik dan best gratis doen, als het de kans oplevert om de daders te pakken lijkt me dat het zeker waard.
Overigens wat commercie betreft, het bedrag wat deze mevrouw rekent voor een consult van een uur ( nl. 50 euro!) vind ik ronduit schandalig.
Laatst bijgewerkt door ElCid op 29-11-03 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 12:16

Sja ik moest ook ontzettend lachen bij dat verhaal van die hengst? Hoe kan een hengst die nog nooit een suikerklontje heeft gehad, weten wat een suikerklontje is??? Verward
PLUS: hij zou op een gegeven moment hebben staan lachen... Sja, als je een leuke merrie voor z´n neus zet, krijg je iedere hengst volgens mij wel aan het "lachen" (gezien het feit dat het dier naderhand op 5 benen liep.... Knipoog )

Ook het verhaal over de hond die zijn baasjes ivm epileptie hadden laten inslapen. Die mevrouw "vertaalde" zo banketstaaf wat de hond dacht etc., dat die man er gewoon van moest huilen... echt heel zielig!

Ik geloof best dat er meer is tussen hemel en aarde... daar hoor je mij niets over zeggen... maar deze mevrouw, daar heb ik echt mijn twijfels bij..

Work like you don't need the money, Love like you've never been hurt, Dance like nobody is watching, Sing like nobody is listening. Live like it's Heaven on Earth..

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 12:17

En inderdaad Puik Plan van dat praten met die paarden die getuige zijn geweest van de mishandeling! Misschien kan het dan inderdaad iets positiefs opleveren.... (en kan ze haar geloofwaardigheid wat omhoog krikken???)

Work like you don't need the money, Love like you've never been hurt, Dance like nobody is watching, Sing like nobody is listening. Live like it's Heaven on Earth..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 13:30

Ik ken iemand die er geweest is, voordat ze op tv kwam.
Het leek toen allemaal geloofwaardig.
Ze zei dingen die ze niet zomaar kon weten.

Maar nu op tv krijg ik er een nare commerciele bijsmaak aan.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 13:50

He RK,

Je mag best zeggen dat ik het was geweest hoor.....

Het klopt dat ik bij Cecilia ben geweest en dat zij dingen heeft gezegd die zij vantevoren niet had kunnen weten of die ik vantevoren gezegd had tegen haar.

Zij wist feilloos te vertellen dat Lorenzo manegepaard is geweest, dat hij daar te weinig te eten kreeg en dat zijn stal koud en nat en lek was.

Ook wist zij te vertellen dat ik Lorenzo voor zijn dood had ingevlochten en gepoets alsof we op wedstrijd gingen. Want, zo zei ze, hij voelde zich belazerd, toen we uiteindelijk de trailer afkwamen. Dat bleef Lorenzo steeds maar herhalen, maar Cecilia wist niet te plaatsen waarom hij dit steeds maar zei, Ik kon hetgeen hij zei dus heel erg goed plaatsen.

Verder heeft zij diverse dingen en details gezegd die ze gewoonweg niet had kunnen weten en die te specifiek zijn om te verzinnen of te gokken.

Ik ben het eens dat er op tv te oppervlakkig werd gedaan, en dat kan voor negatieve gevoelens zorgen bij mensen.

Dat het commercieel is klopt, en aan de ene kant vind ik dat niet goed, aan de andere kant, het is wel haar werk en ze moet er iets aan over houden....

Ik geloof nog steeds in Cecilia's kunnen, dat heeft ze wat mij betreft bewezen.

Maar sinds ik naar een vrouwtje ga die zich ook bezighoudt met het paranormale en magnetiseren etc. en die kost een vierde van wat Cecilia kost...... tja, ik ben en blijf natuurlijk ook op de centen letten nietwaar!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aeckker03, Afanaisa91, Caoilfhinn, Chita, Jessica_1998, MarJon, MyChoice, robinxfellow, RoronaZorro en 25 bezoekers