help ik zit met mijn handen in het haar.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:40

Hij zal geld aanbieden als gewoon mens,ziet zich dan niet als hulpverlener.
Oke het mág idd. niet,maar om er gelijk iets achter te zoeken? dat de TS dat denkt is logisch,maar buitenstaanders die dat gelijk denken? vind ik vooroordelen.

FB Groep Second Chance.


Shirley

Berichten: 26837
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:41

Ik neem aan dat die hulpverlener dat wil doen om jou een fijn gevoel te bezorgen ( even los van het feit of het correct is en/of mag )

Jij hebt er duidelijk geen fijn gevoel bij, dus een goede reden om het op een vriendelijke, doch duidelijke manier af te wijzen en te weigeren !

Ik geloof ook nog in de goedheid van de mensen en zie het ook niet direct als een daad om jou in zijn macht te krijgen, maar nogmaals: als jij je er niet fijn bij voelt: zeg het , dan is het ook gelijk duidelijk !

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

Christiene
Berichten: 7711
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:41

Niet profesioneel.. ik zou verder kijken na een andere hulpverlener.

The end

Tabaluga12

Berichten: 2946
Geregistreerd: 12-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:41

Het past en hoort niet bij zijn functie. En gezien zijn functie zou hij dit moeten weten én begrijpen.

Goede dat je het van je af schrijft, je ondebuik gevoel moet je mn nooit of te nimmer negeren.

Durf je het aan te kaarten? Zo ja, dan zou ik dat doen. En anders een andere hulpverlener inschakelen.

Akasha; wie het paard de mond snoert mag raden naar zijn antwoord!

shadowmember
Berichten: 15
Geregistreerd: 14-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 13:45

Ik vind het heel erg moeilijk.
ik weet dus niet of hij te vertrouwen is.
nu heb ik sowieso moeite iemand te vertrouwen
en vertrouw ik mensen over het algemeen net zover als ik ze gooien kan.
en ik vind het makkelijker het op te schrijven zoals nu.
Maar face to face is voor mij problematisch.
ik heb mezelf aangeleerd niet te praten en alles weg te stoppen.
dit heb ik 19 jaar lang gedaan.
en ben er nu pas achter dat dat niet de juiste methode is.
en voor mezelf opkomen? Kun je dat eten?
En om dat te veranderen ben ik dus in behandeling bij hulpverlener
plus dat ik nog heel heel veel te verwerken heb.

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Re: help ik zit met mijn handen in het haar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:48

Zowiezo kan je als je er niet goed bij voelt een andere hulpverlener vragen....dat kan ook via de instantie zelf als je het persoonlijk niet goed durft...

Jayden 10-12-2011
Papa, we missen je, we houden van je
[LZP] Jayden in het bos!
[BB-ITP] Mijn zoontje en zijn maatje

Tabaluga12

Berichten: 2946
Geregistreerd: 12-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:48

shadowmember schreef:
Ik vind het heel erg moeilijk.
ik weet dus niet of hij te vertrouwen is.
nu heb ik sowieso moeite iemand te vertrouwen
en vertrouw ik mensen over het algemeen net zover als ik ze gooien kan.
en ik vind het makkelijker het op te schrijven zoals nu.
Maar face to face is voor mij problematisch.
ik heb mezelf aangeleerd niet te praten en alles weg te stoppen.
dit heb ik 19 jaar lang gedaan.
en ben er nu pas achter dat dat niet de juiste methode is.


Wellicht kun je een brief schrijven? Of de stoute schoenen aantrekken (na 19 jaar) en wel eens zeggen dat je je er niet prettig bij voelt dus die voorstellen liever niet meer hebt. Anders zou ik een ander zoeken.

Blijf bij jezelf.

Succes hoor.

Akasha; wie het paard de mond snoert mag raden naar zijn antwoord!

shadowmember
Berichten: 15
Geregistreerd: 14-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 13:50

Tabaluga12 schreef:
shadowmember schreef:
Ik vind het heel erg moeilijk.
ik weet dus niet of hij te vertrouwen is.
nu heb ik sowieso moeite iemand te vertrouwen
en vertrouw ik mensen over het algemeen net zover als ik ze gooien kan.
en ik vind het makkelijker het op te schrijven zoals nu.
Maar face to face is voor mij problematisch.
ik heb mezelf aangeleerd niet te praten en alles weg te stoppen.
dit heb ik 19 jaar lang gedaan.
en ben er nu pas achter dat dat niet de juiste methode is.


Wellicht kun je een brief schrijven? Of de stoute schoenen aantrekken (na 19 jaar) en wel eens zeggen dat je je er niet prettig bij voelt dus die voorstellen liever niet meer hebt. Anders zou ik een ander zoeken.

Blijf bij jezelf.

Succes hoor.


dat is dus 1 van de problemen. Ik durf nog steeds helemaal niks.
behalve keihard wegrennen van de situatie.
of compleet dichtklappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:51

NOOIT doen. Dat is alles wat ik te zeggen heb. .

Tabaluga12

Berichten: 2946
Geregistreerd: 12-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:52

Dan zou ik in dit geval via de instantie iemand anders vragen. Het lijkt me dat iemand nodig hebt waarbij het gevoel goed is zodat je aan jezelf kunt werken..

Akasha; wie het paard de mond snoert mag raden naar zijn antwoord!

Pearlx

Berichten: 1366
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:54

Ik vond het een heel goed idee hier eerder in het topic om te vragen of je dan de sessies goedkoper kan krijgen en kijken hoe hij daar op reageert. Je kunt hem ook vriendelijk bedanken en zeggen dat je het wil proberen zelf te doen, dat is ook de bedoeling uiteindelijk. Het is niet professioneel en ook helemaal niet de bedoeling om mensen in de schuldsanering op een dergelijke manier te helpen. Hij weet zelf ook dat hij fout zit.

bugpluisje

Berichten: 778
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:57

Soms helpt het je om niet alleen te kijken wat je niet kan of durft maar ook te kijken naar wat je allemaal wel kan en durft. Daarnaast de vraag, wat zou jou helpen in deze situatie. Wat heb jij nodig om aan te geven hoe jij je voelt of waar je last van hebt.

Ik kan me je dilemma echt voorstellen. Maar realiseer je dat niets doen leid tot geen verandering. Hoe ik je begrijp wil je dat er iets verandert/ wil je duidelijkheid over een aantal zaken waar jij je onprettig bij voelt of vragen over hebt.

"De meeste mensen worden als origineel geboren en sterven als kopie"

Diane65
Berichten: 1639
Geregistreerd: 22-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:57

TS, ga van je gevoel uit. Ik zou hem niet face to face confronteren, je bent tenslotte 1 op 1 in een ruimte en je voelt je nu al kwetsbaar. Gewoon bellen met de organisatie en vragen om een andere hulpverlener in verband met je vertrouwensprobleem.
Ik vind het zelf een raar verhaal, zeker omdat het aanbieden van geld betreft. Dat gaat veel te ver voor een hulpverlener en is weinig professioneel. Mensen in financiele problemen kun je nog beter een tas boodschappen geven dan geld, dat weet iedereen.
De softe reacties van sommige mensen hier vind ik onbegrijpelijk. Een professional hoort afstand te bewaren, zeker in het geval het gaat om een hulpverleningsrelatie. Ik kan me voorstellen dat je hart opengaat bij sommige mensen en verhalen, maar er zijn grenzen die je als hulpverlener strak in de gaten moet houden. Ik zou zelf ook een erg onrustig gevoel krijgen als mijn hulpverlener dit aanbod zou doen.

Hevonen

Berichten: 5592
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:59

Ik zou het zeker niet aannemen. Die hulpverlener had het imo helemaal niet mogen voorstellen omdat hij ongetwijfeld weet heeft van je verleden en als hij een beetje verstand van zaken heeft moet hij zich toch realiseren dat zoiets bij iemand die misbruikt is minstens twijfels oproept.

Zou een andere hulpverlener zoeken, want je zult je bij hem niet meer op je gemak voelen denk ik zo.

Ik moet denken aan het marktplaats-motto: 'als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo.'

Sterkte!

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

lovelys
Berichten: 1090
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:02

Ten eerste is dit net een schoolvoorbeeld voor psychologie studenten! Het is niet ethisch en mag absoluut niet wat die hulpverlener doet.

Je zegt dat je niets durft, maar je hebt toch de stap genomen om hulp te zoeken en door te zetten! Wat zou het voor jou minder eng maken om toch iets te doen met je onderbuikgevoel dat dit niet klopt?

Wat is dat onderbuik gevoel eigenlijk, wat zorgt ervoor dat je dit niet vertrouwd?

Lonan
Berichten: 1960
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: plaggehut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:02

Ik heb er gemengde gevoelens mij.
Aan de ene kant denk ik "oke kan niet "
Aan de andere kant bestaan er ECHT nog wel mensen met een goed hart hoor.
Als TS aan het klagen is geweest dat ze geen geld had etc, kan het best zo zijn dat dat deze man iets doet en graag iets voor haar wil doen. Ook hulpverleners of ZELFS hulpverleners zijn niet keihard hoor, die hebben ooit voor deze baan gekozen met een reden.
Er hoeft niks achter te zitten.

Maar goed dat kan ook wel uiteraard, ik zou zeggen, bel hem, mail hem env raag er naar en zeg meteen dat jij nooit geld aan gaat nemen.

Dingen als ze zit in de schuld sanering en moet leren met geld om gaan...sorry daar gaan mijn haren recht van over eind staan. Als of mensen die daar in zitten per definitie niet met geld om kunnen gaan , er zijn meerdere manieren/oorzaken om daar in terecht tekomen hoor.
Laatst bijgewerkt door Lonan op 15-11-13 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

cooper

Berichten: 4475
Geregistreerd: 12-11-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:03

Maar je had wel vertrouwen in hem voor hij aanbood je hulp te willen bieden, of niet?
Ik zou namelijk als je hem wel vertrouwt, vragen aan hem waarom hij jou dat geld aanbied, waarom jij dan anders bent dan zijn andere cliënten en of het op een andere manier aangeboden kan worden (bv aan de hand van goedkopere sessies, of kleding die je nodig hebt op voorhand gekocht in plaats van je geld te geven)
Wanneer jij weggaat bij je hulpverlener op basis van een gevoel dat je hebt (waarvan je dus niet zeker weet of het écht is of niet, ten eerste vanwege je verleden en ten tweede omdat het misschien moeilijk te bevatten is dat mensen goed voor je willen zijn) dan zal je weer opnieuw kunnen beginnen met iemand die je ook nog niet vertrouwt, je zal weer heel dat traject moeten doorlopen van je weer leren kennen... Dat is vaak Nog moeilijker dan het gesprek aangaan met iemand waar je al een jaar gesprekken mee hebt. Bekijk het als een oefening voor jezelf opkomen. Natuurlijk is dat eng als je al 19 jaar wegloopt, maar je wil stoppen met weglopen, toch?
Dan kan het een mooi begin zijn om aan je hulpverlener aan te geven dat je je er niet prettig bij voelt, en daar eventueel vragen bij te stellen.
Volgens mij is het niet zo zwart-wit, ook al hoort de hulpverlener professioneel te zijn.
Hulpverleners willen mensen ook helpen, en soms is dat door een goed gesprek, maar soms kan aantonen dat je er echt voor ze bent ook door middel van financieel iets toe te stoppen.
December maanden zijn feestmaanden, als Ts weinig geld heeft kan het zomaar kunnen dat hij dit doet zodat ze voor zichzelf (en eventueel gezin?) wat lekkers op tafel kan toveren en een leuk cadeautje kan kopen.
Maar zoals ik zeg, ga je eigen gevoel na, is het je buikgevoel dat aangeeft : dit is niet pluis, of is het een angst uit het verleden dat je doet wantrouwen? Maak op basis daarvan je besluit :)
Nogmaals, je hoeft het geld niet aan te nemen , dat zal de hulpverlener ook wel begrijpen

Ik ben gewoon lekker mezelf,
bevalt jou dat niet?
Jammer dan.

Rex_Rolfo

Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:04

shadowmember schreef:
dat is dus 1 van de problemen. Ik durf nog steeds helemaal niks.
behalve keihard wegrennen van de situatie.
of compleet dichtklappen.

Je hebt dit topic geopend om je probleem te bespreken, je durft dus meer dan je denkt! Dat alleen al is een dikke pluim voor jezelf ;)

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:07

cooper schreef:
Hulpverleners willen mensen ook helpen, en soms is dat door een goed gesprek, maar soms kan aantonen dat je er echt voor ze bent ook door middel van financieel iets toe te stoppen.

Nee, dat kan echt niet. Een psycholoog/psychiater mag deze grens gewoon niet overschrijden.

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

YamaDeva

Berichten: 561
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:08

Pfoe... niet leuk.
Ten eerste: ik zou het geld niet aannemen, hoe welkom dat misschien ook kan zijn.
Ik vind het onprofessioneel van de hulpverlener om dit aan te bieden. Als hij die grens niet kan trekken, bewaak hem dan aub zelf.
Of hij er bijbedoelingen mee heeft, kan ik niet beoordelen vanachter een PC.

Dan rest nog een belangrijke vraag: hoe staat het nu met je vertrouwen in deze persoon?
Als dat er nog is, is dit het moment om eerlijk tegen hem zijn en te oefenen in jezelf uiten ;).
Hij mag best te horen krijgen dat dit ongepast en ongewenst is - ook als het uit een goed hart komt, is het iets wat hij niet mag doen.
Kwestie van beroepsethiek.

Als je vertrouwen weg of beschadigd is, raad ik je aan op zoek te gaan naar een ander. (Ook als je hem niet op de vingers durft/wilt tikken trouwens.)
Het is namelijk niet de bedoeling dat je er problemen bijkrijgt, het is de bedoeling dat je geholpen wordt ze op te lossen.
Je hebt al genoeg te verwerken zonder dit erbij lijkt me :(:)
Sterkte

cooper

Berichten: 4475
Geregistreerd: 12-11-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:10

MacavityL schreef:
cooper schreef:
Hulpverleners willen mensen ook helpen, en soms is dat door een goed gesprek, maar soms kan aantonen dat je er echt voor ze bent ook door middel van financieel iets toe te stoppen.

Nee, dat kan echt niet. Een psycholoog/psychiater mag deze grens gewoon niet overschrijden.


Wie zegt dat het een psycholoog of psychiater is?
Het kan ook een therapeut/coacher zijn.
Hoe dan ook, het zijn mensen, blijven mensen, en als ze doen het werk toch om andere mensen te helpen?
Als hij voelt dat Ts geholpen is met centen voor de maand december (bv voor cadeautjes of wat lekkers) dan is het toch ook maar menselijk om dit aan te bieden?
Natuurlijk kan hij vanuit professioneel aanzicht dit beter niet doen, maar hij is ook een mens met een hart, dus ergens kan ik die actie ook wel begrijpen, dat maakt hem niet meteen een potentieel misbruiker :)
Das maar wat ik wil zeggen. Ts hoeft het geld daarbij niet eens aan te nemen :)

Ik ben gewoon lekker mezelf,
bevalt jou dat niet?
Jammer dan.

betadine

Berichten: 3237
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:11

Aanvaard het gewoon niet en dan is het daarmee opgelost. Als je bang bent dat dit niet helemaal gratis is of dat je de schuldgevoelens die hiermee gepaard gaan kan missen dan kun je dit toch vriendelijk afwijzen zonder dat dit invloed heeft op de volgende gesprekken. Moest je later nog argwaan krijgen kun je nog altijd wisselen van hulpverlener, toch ?
Niet te veel piekeren meid, mischien zit daar wel helemaal niets achter en moest je het gevoel krijgen dat hij speciale dingen van jou gaat verwachten kun je nog altijd de deur toegooien ;)

uva uvam vivendo varia fit

Shirley

Berichten: 26837
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: help ik zit met mijn handen in het haar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:16

Het geld niet aannemen als je je daarbij niet prettig voelt, maar ook geen goederen en/of diensten.

Alles weigeren is voor beide partijen het duidelijkst !

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

Tabaluga12

Berichten: 2946
Geregistreerd: 12-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:17

Ik geloof niet dat een psycholoog of psychiater of wat voor een therapeutische coach dan ook volgens zijn beroepscode zo'n voorstel mag doen.

Akasha; wie het paard de mond snoert mag raden naar zijn antwoord!

Tabaluga12

Berichten: 2946
Geregistreerd: 12-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:19

Shirley schreef:
Het geld niet aannemen als je je daarbij niet prettig voelt, maar ook geen goederen en/of diensten.

Alles weigeren is voor beide partijen het duidelijkst !



Even off topic: je staat in het zonnetje {:}

Akasha; wie het paard de mond snoert mag raden naar zijn antwoord!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annabel, Annienke, Binck8, BingBot, Elitedeux, fohadie, furious, GoogleAdsense, haffiefreak, HELder, idion, Jive03, Lauke, Ptl4ever, Roosch, Sigge, sollair310, wiifke, Zebrastreep en 55 bezoekers