help ik zit met mijn handen in het haar.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pearlx

Berichten: 1366
Geregistreerd: 11-08-06

Re: help ik zit met mijn handen in het haar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:01

Goed bezig TS, respect voor je aanpak.

_Mikey_
Berichten: 563
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: midden in 't Groene Hart

Re: help ik zit met mijn handen in het haar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 13:49

top :)

shadowmember
Berichten: 15
Geregistreerd: 14-11-13

Re: help ik zit met mijn handen in het haar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 13:40

Vandaag het gesprek gehad. Ben flink over de rooie gegaan en t was voor mij zeer emotioneel.
Hij heeft zijn excuses gemaakt en gezegd dat hij niet goed heeft nagedacht.
Ik ben van plan nog 1 x een gesprek met hem te hebben wanneer ikzelf tot rust gekomen ben.
Omdat hij vandaag alsnog iets gezegd heeft wat ik niet begrijp en waar ik geen goede verklaring voor heb gehad.
Maar ik was finaal op ik kon niet meer dus ben ik weggegaan.

Tabaluga12

Berichten: 2946
Geregistreerd: 12-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:43

shadowmember schreef:
Vandaag het gesprek gehad. Ben flink over de rooie gegaan en t was voor mij zeer emotioneel.
Hij heeft zijn excuses gemaakt en gezegd dat hij niet goed heeft nagedacht.
Ik ben van plan nog 1 x een gesprek met hem te hebben wanneer ikzelf tot rust gekomen ben.
Omdat hij vandaag alsnog iets gezegd heeft wat ik niet begrijp en waar ik geen goede verklaring voor heb gehad.
Maar ik was finaal op ik kon niet meer dus ben ik weggegaan.



Wow.. Echt knap van je. ben benieuwd hoe het verder gaat.

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 00:06

Goed gedaan. Waarschijnlijk een lastig moment, maar je hebt voor jezelf gezorgd.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: help ik zit met mijn handen in het haar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 00:45

Knap van je! Heeft je behoorlijk wat moed en emoties gekost als ik dit zo leest. Dus echt erg dapper!
Hoop dat dat wat hij gezegd heeft ,en je niet helemaal begreep niet iets vervelends is geweest.

Wees trots op jezelf TS, dit heb je góed gedaan!

shadowmember
Berichten: 15
Geregistreerd: 14-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 13:31

Punz schreef:
Knap van je! Heeft je behoorlijk wat moed en emoties gekost als ik dit zo leest. Dus echt erg dapper!
Hoop dat dat wat hij gezegd heeft ,en je niet helemaal begreep niet iets vervelends is geweest.

Wees trots op jezelf TS, dit heb je góed gedaan!


Het was vreemd. Hij bood zijn excuses aan en daarna zei hij.
Dat het voor kan komen dat cliënten hun therapeut heel erg aardig konden vinden maar dat dat andersom ook weleens gebeurde.
Toen heb ik hem gevraagd waar hij heen wilde met dat verhaal.
Maar ik kreeg er geen antwoord op hij kletste eroverheen.
Dus daar wil ik nog graag antwoord op.

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Re: help ik zit met mijn handen in het haar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:45

Ik heb alleen maar jouw posten gelezen TS.. één ding is absoluut zeker en staat als een paal boven water: een hulpverlener ( zeker die op psychologisch vlak) behoort te allen tijde een professionele afstand tot de cliënt te behouden. Kul verhalen als "soms vinden cliënten hun therapeut erg aardig, en andersom ook.." daarmee begeeft hij zich op een hellend vlak en dat leidt in sommige gevallen tot misbruik.
Kappen met die persoon - hij heeft geen enkel excuus om dit gedrag te rechtvaardigen. En ik zou zeker ook de praktijkorganisatie hierover informeren - wie weet bespaar je anderen op wie hij op zo'n manier inpraat wel een hoop ellende.

_SC_

Berichten: 885
Geregistreerd: 07-01-05
Woonplaats: Thuis, stal of werk

Re: help ik zit met mijn handen in het haar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:49

Brrr gatver... :r Alle haren gaan rechtop staan van jouw laatste post. Ik zou deze man niet meer over de vloer willen en een andere hulpverlener vragen. Bah, die wil /voelt meer als cliënt/hulpverlener. :\ Mijn inziens... :o

troi
Berichten: 17008
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:50

Oh enne, voor wat hoor wat is een goede manier van leven. Maar er zijn bepaalde uitzonderingen, daaronder valt zeker sex! Al geeft iemand jou een huis of een paard of om mij part een reis naar Japan, nooit maar dan ook nooit hoef jij dit met sex terug te betalen. Niemand heeft namelijk recht op jouw lijf, dat is en blijft altijd van jou en niemand anders!

Dat zou toch echt wel te idioot zijn zeg!

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:53

Organisatie op de hoogte stellen en geen afspraken meer met deze man.

Waarom zou je nog een keer naar hem toe gaan?
Wat heb je daar aan?
Kom op TS: weg bij die man en zoek nou maar gewoon een goede betrouwbare hulpverlener.

Diane65
Berichten: 1639
Geregistreerd: 22-11-07

Re: help ik zit met mijn handen in het haar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:55

Gaat hij nu ineens slachtoffer zitten spelen en proberen bij jou emoties op te wekken. Walgelijke man! Wegwezen en wel heel gauw.

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:57

Super dat je de confrontatie aan bent gegaan, maar wat ontzettend raar dat hij zoiets zegt! Helemaal nu jij je als het ware openstelt zegt hij zoiets.. Dat helpt echt niet!
Goed dat je gaat doorzetten, zulke dingen moet hij gewoon niet zeggen, daar helpt hij jou niet mee. Ik zou er in ieder geval alleen maar wantrouwend van worden. Kan je niet iemand meenemen naar het gesprek volgende keer? Of vragen of er een andere therapeut bij wil zitten?

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:59

Wat een engerd , met dat antwoord geeft hij eigenlijk aan dat jou gevoel heel goed was, dat hij dus meer wil en dat nog normaal vind ook.

Geen afspraak meer mee maken en het wel melden bij een leidinggevende.
Jij bent nu erg dapper en sterk geweest (grote schouderklop!!) maar een ander misschien niet.
Door dit te melden help je die personen misschien wel.

Joltsje

Berichten: 9032
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: help ik zit met mijn handen in het haar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 14:06

goed gedaan TS. Weest trots op jezelf.
ongeacht of hoe hij er in staat.

jij hebt niet over je heen laten lopen, je bent voor jezelf opgekomen en dit is de eerste stap.
wat je dus het meest geleerd hebt nu is: JE KAN HET!!!!

goed gedaan!! echt trots zijn op jezelf.
niet meer over nadenken, jij hebt t gered!

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 14:10

shadowmember schreef:
Punz schreef:
Knap van je! Heeft je behoorlijk wat moed en emoties gekost als ik dit zo leest. Dus echt erg dapper!
Hoop dat dat wat hij gezegd heeft ,en je niet helemaal begreep niet iets vervelends is geweest.

Wees trots op jezelf TS, dit heb je góed gedaan!


Het was vreemd. Hij bood zijn excuses aan en daarna zei hij.
Dat het voor kan komen dat cliënten hun therapeut heel erg aardig konden vinden maar dat dat andersom ook weleens gebeurde.
Toen heb ik hem gevraagd waar hij heen wilde met dat verhaal.
Maar ik kreeg er geen antwoord op hij kletste eroverheen.
Dus daar wil ik nog graag antwoord op.


Ow dat zinnetje begrijp ik wel, duidelijk. Hij heeft meer gevoel voor je ontwikkeld.
Wegwezen daar, niet meer dat laatste gesprek aangaan. Zoek een vrouwelijke hulpverlener.

En als je straks uit de schuldsanering bent, doe een aanvraag bij schadefonds geweldsmisdrijven, daar kan een andere hulpverlener ook mee helpen. Dat is een eenmalig uitkering van een bedrag, sexueel misbruik valt er ook onder, ook mentale misbruik en deze recente verlies van vertrouwen in hulpverlening misschien ook wel. Ze nemen geen contact op met mensen ofzo, het wordt beoordeelt op de schade en beperkingen, mentaal en fysiek, die je hebt opgelopen door de gebeurtenissen.

Ankie2011
Berichten: 822
Geregistreerd: 28-01-11

Re: help ik zit met mijn handen in het haar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 14:15

@shadowmember, ik zou geen geen gesprek meer met hem aangaan. Wel zou ik een gesprek aanvragen met een leidinggevende van de betreffende instelling en die persoon ook schriftelijk (aangetekende brief) op de hoogte stellen van het gedrag van jouw hulpverlener. Wie weet wat hij in het verleden al meer heeft geprobeerd bij andere cliënten of in de toekomst nog gaat proberen! Ik bewonder jouw moed!

Pearlx

Berichten: 1366
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:07

shadowmember schreef:
Het was vreemd. Hij bood zijn excuses aan en daarna zei hij.
Dat het voor kan komen dat cliënten hun therapeut heel erg aardig konden vinden maar dat dat andersom ook weleens gebeurde.


Jeetjemina TS! Dat klinkt mij echt weer heeeel naar in de oren. :( Ik zou hier zelf ook een beetje dubbele gevoelens over hebben!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:59

TS, op de derde pagina van dit topic zeg ik het volgende tegen je:
Citaat:
Feit is daarbij toch ook dat juist vrouwen die misbruikt zijn, een groter risico lopen om weer misbruikt te worden. Dit is omdat deze vrouwen makkelijk aan zichzelf gaan twijfelen en niet meer durven te vertrouwen op hun onderbuik gevoel.

Want wees eerlijk: deze therapeut heeft misschien wel meer dingen gedaan die niet handig waren, maar waar je je makkelijk over heen kon zetten. Gewoon omdat het misschien niet handig was, maar waar je wel voelde dat het wel goed bedoeld was.

In deze situatie lijkt je intuitie je te zeggen dat het niet pluis is. Kennelijk wéét je diep in je hart dat het echt niet klopt ( en dat het meer is dan een uit de hand gelopen goede bedoeling). Of niet??
Als dit wel zo is: gewoon wégwezen bij deze hulpverlener.


Wil je nu even zeggen dat je héél erg trots op jezelf moet zijn omdat je én je eigen intuitie serieus hebt genomen én er naar gehandeld hebt.
Je hebt het echt heel erg goed aangevoeld, en heel erg goed gehandeld! De opmerking die je hulpverlener maakte blijkt dat je intuitie goed ontwikkeld is en dat je daar gewoon op mag vertrouwen.

Mijn advies: niet meer terug naar deze hulpverlener. Schrijf maar een brief aan hem als er nog dingen zijn die je hem wil zeggen. Stel bij voorkeur ook zijn leidinggevende op de hoogte. Dit wat deze man doet en zegt kan echt niet. Wees trots op jezelf dat je het herkend hebt, én dat je voor jezelf opgekomen bent!

shadowmember
Berichten: 15
Geregistreerd: 14-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 15:23

Toch nog dat gesprek gehad en wederom geen direct antwoord.
Wel zei hij dat het bij wet verboden is dat hij wat voor dingen dan ook van mij zou willen.

Tja bij wet verboden... wat ik wel geproefd heb bij hem dat er terdege wel gevoelens voor mij zijn.
En ik heb geopperd dat het misschien beter is als ik een andere therapeut zou zoeken.

en dat is wat ik ook ga doen. Ik ga deze week nog bellen naar de praktijk of er een vrouwelijke therapeut vrij is.

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: help ik zit met mijn handen in het haar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 17:56

Ik heb het een globaal gelezen. Het is goed dat je wg gaat bij deze hulpverlener! Het kan natuurlijk dat een hulpverlener verliefd wordt op een client maar dit mag hij nooit laten merken. Hij zou je dan eigenlijk in allebei jullie belang zelf door moeten verwijzen naar een collega. Het feit dat hij je geld geeft zegt eigenlijk al dat hij te emotioneel betrokken is bij jou en als dit verder gaat kan hij je niet goed meer helpen.

Heel veel sterkte meid!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: help ik zit met mijn handen in het haar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 23:26

TS: respect voor hoe je dit aangepakt hebt!!
Heel erg dapper van je!

En wel bellen hè..voor die vrouwelijke hulpverlener!

Anoniem

Re: help ik zit met mijn handen in het haar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 00:24

Heel goed ts!

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: help ik zit met mijn handen in het haar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 09:40

TS: Topper! Goed gedaan en ik hoop dat je snel over kan naar een nieuwe (vrouwelijke) therapeut :)