Vraagje aan twintigers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Vraagje aan twintigers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-03 16:08

Okay, heb een vraagje. Ik ben 27. Ik heb een nieuwe collega, vrouwelijk, van 18 en heb dit met meerdere jongere mensen meegemaakt.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil niemand over 1 kam scheren, maar ben meer benieuwd naar jullie mening (en wil het ook even 'kwijt' Knipoog ).

Ik ben zelf vrij energiek. Ik heb geen ADHD ofzo, maar onderneem gewoon veel en van alles. Ik zet me voor goede doelen in; doe vrijwilligerswerk, heb 2 paarden etc. etc. Nou, heb dus gewoon een lekker druk leven. Ik probeer prijs en kwaliteit altijd tegen elkaar af te wegen en koop bewust zoveel mogelijk producten die niet op dieren zijn getest.
Vegetarier ben ik (helaas) niet meer; ben het 5 jaar geweest (na de varkenspest).

Nu heb ik een collega van 18 jaar. In de bloei van haar leven zou je denken. Nou, haar werk doet ze goed hoor, daarover niets. Maar in haar privéleven voert ze niets uit. Ze sport niet, hangt af en toe bij een vriendin, denkt niet na over de 'problemen in de wereld' en trekt zich nergens wat van aan.

Als we dan een bepaald onderwerp over tafel gooien kan ze nergens over meepraten. Ze heeft geen eigen mening of heeft over (vrij bekende) onderwerpen niet nagedacht.

Ik kan me hier wel eens erg aan irriteren. Maken jullie dit wel eens mee?
Vat ik dit te zwaar op?

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014


Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 16:13

Ik ben zelf 20... tel ik dan mee als 20-ger?

denk zelf wel dat ik genoeg te doen heb:
- één van de hoofdmoderators van een grote online community (vrijwilligerswerk)
- studie
- bijvakken
- vriendje
- veel online vrienden
- af en toe een half bijbaantje
- tekenen en schilderen
- en 2 x per week rijden Lachen
- en waarschijnlijk nog een paar dingen die ik nu vergeet...

Maar nu vraag ik af of je mij al 'twintiger' vind of nog gewoon jong Knipoog

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 16:19

de 1 is de ander niet......een ieder leidt zijn leven zo waar hij of zij zich prettig bij voelt. Dat jij een bezig bijtje bent is ook omdat jij je daar prettig bij voelt. Vergeet niet dat jij al 27 bent en zij nog maar 18......was jij op 18 ook al zo bewust van "alle problemen"? ----> ikke niet. Op die leeftijd hield ik mij met alleen leuke dingen bezig. Ben nu 39, en door de jaren heen veranderd, zorgelijker geworden maar of je daar soms blijer van wordt.....nee dat kan ik niet zeggen. Soms wil ik ook wel weer 18 zijn en even helemaal niets behalve dan de leuke dingen. Volwassen zijn kan ze nog lang!!! genoeg.

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 16:25

Ik weet wat je bedoelt Randy! Ik kreeg ruim een jaar geleden een nieuw huisgenootje. Zij is 4 jaar jonger dan ik, maar zo anders dan ik toen ik die leeftijd was!

Natuurlijk moet ze zelf weten wat ze in haar vrije tijd doet maar je leeft maar 1x en ik doe dus erg veel!

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 16:28

Tja, de een is meer actief/bij als de ander. Ik ken ook mensen is op de één of andere manier nooit iets oppikken. Hebben geen idee van hun omgeving en de gebeurtenissen om hun heen.
Weet nog een hele mooie van een klasgenoot van een jaar of 2 geleden.

Situatie: Pim Fortuyn was net vermoord en het gesprek in de lunchpauze ging daarover.

Ik: Snap je dat nou? OK, ik was geen voorstander van 'm maar toch...
Zij: Wat?
Ik: Nou dat ie vermoord is?
Zij: Wie?
Ik: Pim Fortuyn
Zij: Wie is dat?
Ik: >;) Lips are sealed Frusty Dacht nog ff dat ze een geintje maakte... Maar helaas...

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 16:32

hahahaha! Haha! Ahum, dat is wel heel erg!

Het ligt ook een deel aan hun 'opvoeding'. Mijn ouders zijn heel cultureel ingesteld, aan tafel hadden we vaak discussies over politiek en andere zaken en om 8 uur werd er altijd naar het journaal gekeken.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 16:36

Tsja, op moment ben ik ook niet al te actief (20). Ik studeer, ik kom thuis en ik duik achter de computer (als die vrij is), anders ga ik achter de tv hangen... Als ik achter de computer zit zing ik vaak (ook over internet *LOL* ) maar verdere hobby's heb ik niet omdat ik door mijn opleiding zo wisselend tijd heb (als ik dat al heb op normale tijden) plus dat ik nu rugproblemen heb...
Oftewel ik ga naar school, doe huiswerk hang (meestal tot laat) achter de computer en kijk tv, meer doe ik niet echt...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 16:49

Ik ben altijd onwijs druk! Ik heb 2 paarden (1 staat nu dan in de opfok), m'n huisje, m'n kat (en sinds eergister ook een puppy). Verder heb ik een full-time baan, een hele lieve computer met internet!! TV kijk ik bijna niet, geen tijd voor... Sommige dingen ontgaan mij dus ook wel... Dit heeft dus niets te maken met niet geinteresseerd zijn ofzo, maar ik heb het gewoon te druk om tv te kijken. Op mijn werk zitten ze altijd de programma's van de vorige avond te bespreken. Het enige wat ik daarbij kan doen, is wazig voor me uit kijken... Zucht, er zitten gewoon te weinig uren in een dag...
Kan iemand misschien met iemand in vergadering die de dagen wat langer kan maken?

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 16:54

Tja, ik vind niet dat je daar zo over mag oordelen. Als zij er gelukkig mee is, waarom niet?
Ze is nog jong, en tja, logisch dat je dan niet alles weet, en dat je nog erg je eigen mening moet gaan vormen. Net volwassen en onafhankelijk, dan moet je nog veel leren en jezelf ontwikkelen.

En misschien is ze wel heel actief in haar priveleven, maar vertelt ze er gewoon liever niets over tegenover haar collega's. Dat kan toch ook? Ieders goed recht toch?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-03 17:07

Nee, ik veroordeel haar ook niet echt (vind ik). Maar ik vind het wel een soort generatie-kloof, terwijl we maar 9 jaar schelen!
Ze interesseert zich ook niet om 'wijzer te worden'. Als we dan iets uitleggen bv. zegt ze 'o maar dat weet ik niet hoor'. Dat vind ik wel jammer dan. Ze kan bv. verschillende meningen aan willen horen en daardoor haar eigen mening gaan vormen.

Verder ben ik het eens betreffende de achtergrond van huisuit. Mijn ouders, vooral mijn vader, discussieren ook veel over de dingen die in de wereld gebeuren, mijn vader is vrij fanatiek voor de bescherming van Dieren en houdt zich hier veel mee bezig.

Wat ik dus niet helemaal begrijp en wat mij dan ook irriteert is dat zo'n meisje, dat nog veel moet leren en meningen moet vormen, niet de moeite daarvoor neemt. Ze praat wel over haar privéleven en als ik dan verder vraag dan blijkt dus dat ze niet actief bezig is.
Dat vind ik gewoon zonde van zo'n jonge meid, zeker in deze onzekere tijden!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 17:34

Heb ik geen last van, ben 20, maar ben bijna nooit thuis, en als ik thuis ben geniet ik er hevig van of ik ben aan het leren..
Ik doe eigenlijk iedere dag brenin, daar op stal staan nog 5 andere die uitgemest moeten worden, dat doe ik dan niet iedere dag, maar brenin wordt of gereden, gelongeerd of hij mag los..
ik doe aan streetdance, volgend jaar hebben we ook een uitvoering, dus er wordt thuis ook geoefend ..
In het weekend zit ik ook nooit stil. Ik heb het hartstikke druk, te weinig uren in een dag, en zeker in de winter.. bah..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Juliaa
Berichten: 374
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 18:02

Ik als twintiger Knipoog, denk dat dat niet zoveel te maken heeft met van welke generatie je bent.. Actievere en passieve mensen heb je van alle leeftijden lijkt me. Als dat meisje haar werk goed doet, zou ik me er vooral niet aan ergeren! Bemoeizucht is ook niet alles..

ladyAn
Berichten: 774
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 19:20

Ben zelf 18...maar dat ze niet mee kan praten over onderwerpen kan dat geen onzekerheid zijn? Ik heb zelf wel een mening over veel dingen maar vind het soms wel heel moeilijk om die zomaar even over tafel te gooien!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Iris, Afanaisa91, Amazonbot, Angela, Ballard_L, douschka, GoogleAdsense, GrapeshotBot, janneke_S, Kanto, Lau07, Lestrange01, Melzazu, minouesmee, moislief, Molly1230, Paardennamen, petraaken, Pieke_Gwen, Roosch, Ruai, SentiBot, singa, Slagroomsoes, spookyskippy, Summerfly, Wopkebrok en 205 bezoekers