Hmm? Vegetarisch?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 10:10

Ik ben blij dat er hier ook meer vegetariers zijn die vis eten... want daar word ik ook op aangekeken... ik ben vegetarisch uit protest tegen de bio-industrie en daar valt vis die rond zwemt in de zee dus niet onder.
Ik heb ook al gezegd dat als ik 3 koeien in een weiland zou hebben en oma koe valt op een gegeven moment om van ouderdom... dat ik die dan rustig op eet. Maar dingen als kistkalveren en de hormonen en angst van de dieren die geslacht worden, zit allemaal in het vlees en je zit jezelf eigenlijk gewoon te vergiftigen...

Maar dat is heel persoonlijk... Tong uitsteken

Hmmm, Gouda, je hoeft niet af te vallen van vegetarisch zijn, dat zou namelijk inhouden dat je alleen van vlees gewicht aan zou houden?

Mijn 6 katten krijgen gewoon kattenvoer... ik dwing mijn huisgenoten ook niet om hun vlees te laten staan.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 11:37

Alet"]
[quote="verootjoo schreef:
ik ben geen vegetariër. Het is gewoon de natuur dat wij vlees eten. Iedereen eet elkaar, dieren onderling eten elkaar ook. Wel eet ik bij voorkeur scharrelvlees, maar ik laat geen kipnuggets staan ofzo.



Oh ja ik ben michiel (van alet) en niet aangemeld bij bokt vandaar deze manier.
He das handig als ik binnenkort in de supermarkt paarderookvlees zie liggen laat ik het ook liggen. ik heb namelijk ook liever scharrelvlees! vandaar dat ik die verzorgpony van jou binnenkort wel even ga vangen en roosteren op een vuurtje van gesprokkeld hout net als vroeger lekker puur natuur. Haha! poedersuiker dat ik vegetarisch ben dipje is dat ik had net zo'n zin in een sappige fjord.
[/quote] Verward


haha, grapjas je snapt natuurlijk best wat ik bedoel. en ik heb nie eens een fjord en het paard wat ik wel heb is niet mijn verzorgpony, maar mijn eigen Clown

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 11:50

gouda schreef:
ik ben een groot dierenliefhebber maar weeg erg onder mn gewicht (1.85 lang en schommel tussen de 55 en 56 kg qua gewicht) nu wil ik al heel lang vegetarisch gaan eten maar vraag me af (misschien stomme vraag maar je) VAL JE NIET AF VAN AL DIE TAUGE EN TOFU ENZO???. ik vind die gerechten heel lekker maar ben bang als ik overschakel ik helemaal een skelet word. hoe zijn jullie vegetarier geworden? onder begeleiding van een dietist die tips geeft over wat je in ieder geval moet eten om geen vitamines tekort te komen enzo. of hebben jullie dat uit boeken ofzo.


als je echt zo weinig weegt moet je gewoon naar dietiste hoor, zeker weten, ik ben iets groter en weeg nu ongeveer 63 kg. en dat is volgens mijn dokter ook te weinig, kun je nagaan hoe erg jij onder je gewicht bent. Bij een dietist krijg je een speciaal dieet waardoor je je iig wat aan zal komen, als je erbij verteld dat je graag vegetarisch wilt worden zal het daaraan aangepast worden.

Vegetariers zijn vaak wel gezonder omdat ze niet het gevaarlijke vet van vlees binnenkrijgen. Als je er vis bij eet is het wel gezonder als wanneer je helemaal geen dierlijke produkten eet.
Je zal echt niet afvallen als je vegetarisch gaat eten, maar ik raad j echt aan om bij een dietist een speciaal dieet aan te vragen want je weeg echt veel te weinig voor je lengte Scheve mond

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 12:11

ben jaren terug al een keer door de dokter verwezen naar een dietiste omdat ik problemen had met mn gewicht (maar dan meer omdat ik mijzelf niety mooi vind zo mager) toen moest ik een week bijhouden wat ik at enzo. zij vond wat ik at in principe genoeg maar ik moest gezondere tussendoortjes nemen. ipv koekje een cracker met kaas ofzo

als ik besluit ook vegtarier te worden dan moet ik denk ik een keertje terug naar haar.

staat er niets qua informatie over dieeten op het internet? weet je wel een soort menu wat iedere dag varieerd en zodat je alle vitaminen binnenkrijgt. een soort voedingscentrum maar dan speciaal voor vegatariers. wil me alvorens naar de dietiste te gaan even inlezen

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 16:16

Veel mensen zeggen inderdaad dat het ongezond is om geen vlees te eten, maar dat is zeker niet zo. Met goed gevarieerd en gezond eten ben je zeker niet ongezonder.
Mijn moeder heeft reuma en heeft daarom een dieet en moet zo min mogelijk vlees eten zelfs.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 18:06

Elise"]
[quote="Sparrow schreef:
Ikzelf ben nu ruim 2 jaar vegetarier. Wel een neppe, moet ik zeggen. Ik eet namelijk wel gewoon kroepoek (bij voorkeur plantaardige, maar ik laat het echt niet staan als er toevallig een garnaal in verwerkt zit). Ik draag ook leren schoenen. Veel mensen vinden me dus geen echte vegetarier. Dit las ik ook veel in de SlowChat maar.. Ik vind, dat je als "vegetarier" zelf je grens moet trekken.


Ben inmiddels 6 jaar vegetarier en ik vind het nog steeds zo vreemd dat mensen zeggen, jaaa maar je eet (nu) wel vis! Jaaa maar je hebt een leren zadel. Zucht... ben ik vegetarier geworden om dat woord voor mijn naam te kunnen zetten? Verward Uit principe, en nee niet vanuit het principe dat ik tegen vlees eten ben, helemaal niet. Maar de manier waarop wij tegenwoordig in deze landen met dieren omgaan is ronduit smerig en daar wil ik zo min mogelijk aan meedoen.

En zoals jij ook zegt, je trekt toch zelf je grens? Als mensen 2x per week hun vlees laten staan of bijvoorbeeld scharrel/biologisch vlees zouden kopen, nou dan is dat hun grens.

Waarom moeten 'vlees eters' toch altijd zeggen tegen 'vegetariers', dat het zo ook nergens op slaat, geen nut heeft of maar half half is.
Ik zeg verd*mme nooit iets tegen al die mensen met een andere mening dan ik!!!!! Scheve mond Sorry, kan me er wel eens kwaad om maken...

Soms heb ik het gevoel dat degenen die dit zeggen proberen het voor zichzelf goed te praten door zichzelf en de ander voor te houden dat het toch niet helpt...
Er zijn wel mensen die respect hebben voor je keuze, maar heel eerlijk gezegt zijn dat er weinig en dat is jammer, vooral omdat ik hen toch ook respecteer?
[/quote]
OK dan!
Ga hier helemaal in mee.
Ben ook vegetariër, eveneens om de reden dat ik tegen de manier ben waarop dieren gehouden worden.

Sparrow

Berichten: 194
Geregistreerd: 29-10-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 11:02

Richtje"]
[quote="Elise"][quote="Sparrow schreef:
Ikzelf ben nu ruim 2 jaar vegetarier. Wel een neppe, moet ik zeggen. Ik eet namelijk wel gewoon kroepoek (bij voorkeur plantaardige, maar ik laat het echt niet staan als er toevallig een garnaal in verwerkt zit). Ik draag ook leren schoenen. Veel mensen vinden me dus geen echte vegetarier. Dit las ik ook veel in de SlowChat maar.. Ik vind, dat je als "vegetarier" zelf je grens moet trekken.


Ben inmiddels 6 jaar vegetarier en ik vind het nog steeds zo vreemd dat mensen zeggen, jaaa maar je eet (nu) wel vis! Jaaa maar je hebt een leren zadel. Zucht... ben ik vegetarier geworden om dat woord voor mijn naam te kunnen zetten? Verward Uit principe, en nee niet vanuit het principe dat ik tegen vlees eten ben, helemaal niet. Maar de manier waarop wij tegenwoordig in deze landen met dieren omgaan is ronduit smerig en daar wil ik zo min mogelijk aan meedoen.

En zoals jij ook zegt, je trekt toch zelf je grens? Als mensen 2x per week hun vlees laten staan of bijvoorbeeld scharrel/biologisch vlees zouden kopen, nou dan is dat hun grens.

Waarom moeten 'vlees eters' toch altijd zeggen tegen 'vegetariers', dat het zo ook nergens op slaat, geen nut heeft of maar half half is.
Ik zeg verd*mme nooit iets tegen al die mensen met een andere mening dan ik!!!!! Scheve mond Sorry, kan me er wel eens kwaad om maken...

Soms heb ik het gevoel dat degenen die dit zeggen proberen het voor zichzelf goed te praten door zichzelf en de ander voor te houden dat het toch niet helpt...
Er zijn wel mensen die respect hebben voor je keuze, maar heel eerlijk gezegt zijn dat er weinig en dat is jammer, vooral omdat ik hen toch ook respecteer?
[/quote]
OK dan!
Ga hier helemaal in mee.
Ben ook vegetariër, eveneens om de reden dat ik tegen de manier ben waarop dieren gehouden worden.
[/quote]
Tegen de manier waarop dieren gehouden worden? Heb jij ook geen huisdieren ofzo dan..?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:11

Tja, moet heel eerlijk bekennen dat we hier wel een cavia hebben zitten. (is overigens niet van mij) en idd, dat zou eigenlijk ook niet moeten.

Maar... deze cavia heeft het wel heel veel beter dan de koeien en varkens die met z'n allen op een paar vierkante meter zitten en erg weinig daglicht zien.