Op naar de dierenarts

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Op naar de dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 13:49

Ja, word je 's ochtends uit je bed getrommeld met de mededeling dat je lieve kleine hummel niet meer op 1 van haar poten wilt staan en heel vreemd loopt.... Ja, daar schrik ik wel even van, want als je op madame haar staart gaat staan als ze aan het eten is dan gaat ze al etend lopen grommen (nou niet wegschieten of je been grijpen ofzo) dus het is beslist geen watje! Nouja, ik dus naar beneden, ten eerste hoorde ik al dat ze in de stront had gezeten ofzo, dr hele kont zat onder de poep, het was niet helemaal duidelijk of het van haarzelf was of van misschien een hondendrol. Op dat moment (begrijp ik) was ze nog niet mank.
Maar ik heb Me-too even zien lopen, nou, ze gebruikt mij het langzame lopen heel voorzichtig haar linker voorpootje, maar zodra ze een normaal tempo krijgt dan gebruikt ze dr poot niet meer, ook niet om op te steunen, dan loopt ze dus gewoon op 3 poten, en brengt ze dr achterwerk ver onder haar buik.
Nou zat ik in eerste instantie te denken aan een rugwervel die verschoven was en een spier klem was komen zitten ofzo waardoor die poot gewoon heel stijf was en wat zou verklaren waarom ze haar achterpoten zo ver onder haar buik bracht, maar toen ik haar met een rotvaart de trap op zag hollen (met 3 poten) begon ik daar ook aan te twijfelen.
Ik vond bij de knik in haar poot wel dat die knik wat lang was, maar dat kon natuurlijk ook gezichtsbedrog zijn, of gewoon omdat ze dr poot helemaal slap liet hangen, dus heb ook al zitten denken dat haar schouder uit de kom is.

Het is nogal een vechtersbaasje dus het is hoogst waarschijnlijk zo dat ze van een dakje is gevallen of uit een boom en verkeerd terecht is gekomen.

Ze mauwt of gromt niet naar dr poot, en ze holt nog altijd even hard voor me weg als voorheen, dus echt in hoge nood zou ze niet zitten, dus ik ben er ook niet bang voor dat er wat ernstigs met haar is...

Wat zouden jullie denken bij deze symptomen? Hebben jullie hier ervaring mee? We gaan om 6 uur vanavond naar de dierenarts, maar misschien is er iets wat ik vantevoren met haar kan doen? Ik denk zelf dat het het beste is als ik haar gewoon met rust laat en haar lekker rond laat hobbelen, maarja, wie weet heeft een ander een betere tip.

Nou groetjes Lachen

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 14:41

hmm ze wilt nu ook niet meer dat ik nog aan haar kom, ze begint gelijk te grommen (heb ik nog nooit van haar gehoord) en grijpt me hand en bijt ein, ze zit nu dr kont schoon te likken en leunt daarbij wel op het rechter pootje, maar dat is ook alles...

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 15:35

Boos! niemand dan?

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 15:41

Ik snap niet dat je niet gelijk naar de da gegan bent.
Als een kat niet op een poot steunt, is er echt wat aan de hand. En het grommen geeft al aan dat ze heel veel pijn heeft

thezjuh
Berichten: 49
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Nieuwerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 16:14

ik zou het niet weten maar ga zow snel mogelijk met je dier naar de dierenarts...want die van mij is eraan dood gegaan (te lang gewacht) en daar ben ik heeeeeel erg verdrietig over want het was m'n liefste diertje /(/(/(/(

boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 16:38

Ik zou met haar naar de DA gaan, maar als een kat voelt dat ie dood gaat kruipen ze weg. En uit jou verhaal begrijp ik dat ze dat niet doet. Dus gewoon even bij de DA langs daar kunnen ze je het best helpen. En ik denk inderdaad dat het het beste is als je haar tot die tijd gewoon lekker met rust laat.Succes en laat ons even weten hoe het met haar afloopt.

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 22:34

ja, zoals ik al zei, we konden pas om 6 uur naar de dierenarts, magoed, we zijn er geweest, er was helemaal niks aan de hand, ja, toen ze er was, liep ze wat mank, maar lang niet wat ze voorheen deed, de dierenarts kon niks vinden, heeft haar welvoor de zekerheid een ontstekingsremmer gegeven, als het aan mij lag was ik ook gelijk gegaan hoor, maarja,mijn ouders zagen er niet zo'n haast bij en de dierenarts ook niet. uiteindelijk blijkt het dan ook niks te zijn Verward tis mij een groot raadsel, nu loopt zeweer als voorheen