onzeker en jaloers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

onzeker en jaloers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-03 15:58

En daar zit ik dan 4,5 maand zwanger, pas getrouwd en eigenlijk heel gelukkig maar vreselijk jaloers. Mijn man mailt sinds kort met een ex-vriendin en ik word daar op het moment erg jaloers van. Het liefst check ik zijn mail om te zien wat er gezegd wordt. Dit heb ik nog niet gedaan maar ik weet niet hoe lang ik me nog kan inhouden.

Normaal heb ik hier niet zoveel last van maar nu voel ik me ook gewoon echt geen partij. Ik: dik en dikker, sloom en moe, net genoeg energie voor werk en huishouden, doe niets interessants meer sinds ik zwanger ben, breng alleen geld in het laatje. Zij (van wat hij verteld heeft) beklimt bergen en maakt films in het buitenland, barst van de energie.. Ik weet niet eens of hij wel mailt dat ik besta, dat hij vader wordt. Vraag er ook niet naar want dan kom ik wel erg jaloers over.

Gek dat ik me juist nu iemand zo duidelijk voor me kiest, ik zo bang en onzeker wordt. Ik ben echt bang niet meer aantrekkelijk te zijn. In de steek gelaten te worden op het moment dat ik het meest kwetsbaar ben.
Laatst bijgewerkt door dimmelim op 05-12-03 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 16:01

De hormonen gieren nu door je lijf en ik zo ook super jarlours zijn.

Tsja ik zou niet weten wat je er aan kan doen. Maar als je zijn mail checkt kan je wel zien dat er echt nix aan het handje is! Ander had ie niet met je getrouwd of een kind met je gewild...

Nog sterkte met de rest van je zwangerschap.

(jarloers zijn is juist teken dat je super gek op m bent en niet kwijt wil Knipoog )

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 16:01

Oh jeetje, niet in een dipje gaan zitten hoor. Kan me voorstellen hoe je je voelt, ik ben zelf ook best jaloers Bloos! .
Maar je omschrijft je gevoel wel heel erg goed Scheve mond Misschien kun je eens met hem over je gevoel praten?? Ik zou dat namelijk wel doen, misschien is dat ook een idee voor jou.

Nou sterkte en ga niet bij de pakken neerzitten hoor, hij is met je getrouwd omdat hij je leuk vind, lief vind, mooi vind etc. En hij kan zich vast nog wel herinneren hoe mooi je was toen je nog geen buikie had etc. Ach gut

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 16:11

Kop op! Misschien helpt het toch om erover te praten met hem. Hij zal het heus niet bewust doen. En daarbij is het niet voor niks een EX vriendin en ben jij zijn vrouw en de moeder van zijn ongeboren kind! Sterkte ermee!

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 16:18

Als hij niet van je hield dan was ie niet met je getrouwd en zat je nu niet zwanger te zijn.
Je kan het hem toch eerlijk vragen.... een ex is een ex en wie weet wat voor ellende ze hebben gehad. En ze kan dan wel mooier, sportiever, etc etc zijn/doen maar wie weet wil hij dit helemaal niet maar vind hij het gewoon leuk om te weten hoe het gaat.
Gewoon over praten, dat je jezelf er niet gemakkelijk bij voelt dat hij met zijn ex mailt omdat jij je door je hormonen niet goed in je vel voelt steken.
Met eerlijkheid kom je verder dan jezelf gek gaan zitten maken.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 16:37

Ow, ik kan er helemaal inkomen hoor!!!
Ik ben ook verschrikkelijk jaloers en onzelfverzekerd (vandaar dat ik ook jaloers ben misschien?). Ik zou het gewoon tegen mijn vriend zeggen, als ik in die situatie sta. Rustig uitleggen, en vertellen dat je het maar niets vind en dat het jou zelfbeeld 'onderuit' haalt.

Er is vast niets aan de hand, maar mannen moeten wel opgevoedt worden en altijd luisteren naar hun vrouw, en vooral naar zwangere vrouwen Knipoog

Succes ermee en geniet lekker van je zwangerschap.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 16:43

Hey joh, de hormonen gieren natuurlijk ook door je lijf nu he... dus die plotselinge jaloezie is hartstikke verklaarbaar hoor. Ik zou er gewoon lekker over praten met je mannetje, want als hij niet weet wat er in je om gaat kan hij je ook niet tot steun zijn en gerust stellen he Lachen . Praten lijkt me trouwens ook beter dan zijn mail lezen he... wellicht laat hij je die zelf wel lezen om je gerust te stellen als je over je gevoelens vertelt. Kop op meis, het komt allemaal helemaal goed en ik weet zeker dat je je geen zorgen hoeft te maken want je bent zelf een hartstikke leuke meid!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 16:46

Ik denk dat het jaloers zijn idd een groot deel met de hormonen door de zwangerschap te maken hebben... En zoals je zelf al zegt, je voelt je dik, sloom,... die dingen helpen ook niet je superaantrekkelijk te voelen... (even tussendoor, veel mannen vinden een zwangere vrouw verschrikkelijk sexy uitzien).

Ik zou het gewoon eens erover hebben met je vriend/man, hoe je je voelt en waarom je je zo voelt, hij zal hier zeker wel begrip voor hebben.

En zoals al gezegd is, moest hij niet van je houden was hij ten eerste al niet met je getrouwd en was je ten tweede ook niet zwanger...

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 17:08

Meid, je moet er met z'n 2en juist van genieten van je tijd dat je zwanger bent. Dus gewoon je gevoelens uiten. Anders laat je een fijne tijd verpesten door rotgevoelens. Zeker weten dat ie je een flinke pakkerd geeft en je geruststelt. Ach gut

Het is trouwens niet voor niets zijn ex.
Ik wens jullie een fijne zwangerschapstijd.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 18:03

Oh wat balen dat je je zo rot voelt. Ik denk dat hij zich daar helemaal niet van bewust is en dat hij dat vast ook helemaal niet fijn voor je vindt.
Gewoon met hem bespreken want hij is zich van geen kwaad bewust en kan je daarna goed troosten.

Zodra je zijn email gaat checken, ben je eigenlijk op de foute weg

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 18:07

Kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt!

Maar vergeet niet hij heeft voor jou gekozen en jij draagt zijn kind!
Misschien is het idd een idee om met hem tegaan praten en te zeggen hoe jij je voelt.
Dat lucht in ieder geval op voor je Lachen

luv_lot

Berichten: 453
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 18:13

Tja...wel te begrijpen dat je je zo voelt! Ach gut maar als iemand al zo ver met je is denk ik niet dat hij je in de steek zal laten Scheve mond en misschien is die ex van 'm wel hartstikke energievol enzo maar er zitten vast ook wel stomme kanten aan d'r Schijnheilig ! maar doet hij ook minder liefdevol tegen je?

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 23:59

Ah jakkes zeg, en jullie hebben zo'n mooie tijd gehad, vertel hem maar dat je anders nog wel een leeuw weet te vinden in Afrika Knipoog
Als huisdier hahah

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 00:21

Heel herkenbaar.

Ik zou hem vertellen hoe je je daarbij voelt. Ik vind dat hij op dit moment wel wat rekening met je mag houden en ervoor zou moeten zorgen dat jij niet zo'n naar gevoel hebt.

En misschien ben ik wel erg wantrouwend, maar ik vraag me af wat hij nu opeens met zijn ex moet. Hij zou toch op zijn klompen aan moeten kunnen voelen, dat jij je daar niet prettig bij voelt?

Mannen.. Lompe boeren zijn het Tong uitsteken

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 00:28

mannen zijn idd lompe boeren Kappe met dat mailen !!!
je hebt het toch wel aangegeven of niet?? ook al ben je niet zwanger
waarom moet hij dit nu doen (hij zal er geen kwaad in zien MANNEN!!!)

veel sterkte met je zwangerschap en ga ook mailen met een ex-vriend kijken hoe hij dat vind!!

(gelukkig kan die van en niet emailen en niet sms-en scheelt een stuk hihihi)

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-03 02:23

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb het er vanavond met hem overgehad en hij was echt stomverbaasd dat ik me daar druk om maakte. Heeft me weer helemaal gerustgesteld.

Ik ben er zelf ook wel inconsequent in denk ik. Hij mag van mij niet met haar mailen (hij heeft me mail laten lezen, hij vertelt gewoon over mij en kindje) maar een van mijn exen heeft hier bijvoorbeeld wel eens gelogeerd en met sommige anderen heb ik ook nog wel contact. Daar vind ik dan niets mis mee omdat ik niets meer voor ze voel, van mezelf weer ik precies hoe het zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 04:02

Je bent alweer een beetje gekalmeerd gelukkig, ik wilde je er net even aan herinneren dat jij en je buikje zijn grootste schat zijn op deze wereldbol, vergeet dat maar niet Knipoog. 2 eigenlijk, jijzelf en de kleine in je buik Lachen.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 07:23

Ik kan me je gevoel prima voorstellen. Hormonen. Maar eerlijk gezegd houden wij hier geen contact met exen. Ik zie namelijk niet in waarom dat nog moet. Wij zijn het daar gelukkig allebei mee eens. Dat scheelt een hoop.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-03 12:49

Fasel schreef:
Maar eerlijk gezegd houden wij hier geen contact met exen. Ik zie namelijk niet in waarom dat nog moet.


De hormonen zijn vandaag al wat minder (nu kan ik me al bijna niet meer voorstellen dat ik dit gisteren op Bokt heb gezet Knipoog )

Jullie standpunt kan ik me ook goed voorstellen. Het is ook vaak een bron van jaloezie en ellende

Mijn man heeft voor mij 2 langere relaties gehad, met zijn exen heb ik het dus best moeilijk.
Ik heb .... losse flodders gehad en 1 lange relatie, met de lange relatie heb ik geen contact meer, inderdaad geen behoefte aan, sommige losse flodders spreek ik soms (vaak via andere vrienden ) en de logee was een vakantievriendje van lang geleden, een zweed die hier op toernee was met zijn band

Toch vind ik het ook moeilijk contact te verbieden, omdat het in mijn geval niets voorstelt en in zijn geval toch belangrijke mensen zijn met wie hij veel heeft gedeeld. Als hij niet steeds de kroeg met ze induikt en ze weten dat ik besta, waarom dan eigenlijk niet?

Ik weet nog niet precies hoe ik hier rationeel in sta (emotioneel mag ik het gewoon wel en hij niet)
Laatst bijgewerkt door dimmelim op 06-12-03 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 12:57

Oh maar wij verbieden het elkaar ook niet hoor. We hebben er gewoon beiden geen behoefte aan. En we weten ook van beiden dat we het niet leuk vinden van elkaar. We zijn beiden wel jaloers. Hij niet zo erg als ik hoor maar we zijn het wel.

En vergeet niet: een beetje jaloezie is ook gezond hoor!!!

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 13:34

Ben blij dat je erover heb gepraat dat lucht al weer een beetje op.
Ja vrouwen...... we zijn soms rare wezens.....
Ik ben dus absoluut niet jaloers, nooit geweest.....
En hij heeft je de mail alten lezen ... dat zegt genoeg ... vertrouwen in elkaar hebben.....

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 18:24

Jeetje... wat klinkt me dit alles enorm bekend in mijn oren.
Inderdaad jalouzie en onzekerheid.
Ben blij dat je het onderwerp toch hebt aangesneden. Iets wat ik heel verstandig vind. Mijn complimenten daarvoor.
Uit eigen ervaring weet ik dat het heel onverstandig is hier meer rond te blijven lopen.