Vreemd telefoontje uit Engeland

Moderators: Murthul, Muurp, EvelijnS, Berdien

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

lieke2

Vreemd telefoontje uit Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 15:30

Vorige week kreeg mijn vriend bij ons thuis een wel heel vreemd telefoontje. Hij kon bij het opnemen van de telefoon al horen dat het een lijntje uit het buitenland was. Verder vroegen ze of hij zijn naam nog een keer kon zeggen, en of hij hem daarna een keer wilde spellen. Hij vertrouwde het niet helemaal en bleef een beetje vaag. Daarna vroeg de beller wat zijn lievelingskleur was zodat daaruit zou blijken dat dit een echt telefoontje telefoongesprek was Verward

Daarna werd de verbinding verbroken. Het eerste wat mijn ega dacht was dat ze via de vaste verbinding gegevens op zouden halen van onze telefoon zodat ze daarmee allemaal rare maar vooral dure gesprekken kunnen voeren. Wat ook vaak gebeurt met mobieltjes enzo. Dus hij meteen gebeld naar de KPN en melding gemaakt van dit gesprek. Ze konden zo een twee drie niet zien of er 'misbruik' was gemaakt van de lijn, en voorzover bij hun bekent is dat ook niet mogelijk met een vaste lijn. Heeft iemand van jullie dergelijke ervaringen met de vaste telefoonlijn???

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

ArwenLune

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 17:52

Als ze je geen toetsen laten intoetsen op je 'foon dan kan er volgens mij ook geen misbruik van gemaakt worden. Raar is het wel...

"They say the snow on the roof is too heavy; they say the ceiling will cave in. His brains are in terrible danger!"

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 17:58

Wij hebben ook een keer zoiets gehad. Mn zusje nam op en het begon zo als jij het beschrijft, en later vroegen ze steeds maar naar mn zusje, en zeiden ze dat ze een reis had gewonnen ofzo. Verward Ze heeft nergens aan mee gedaan dus dat was echt vaag. Toen heeft ze opgehangen. Twee dagen later belden ze weer, weer hetzelfde verhaal. Ze had een reis gewonnen naar canada ofzo, ze moest alleen nog dit en dit betalen.
Ja dag, daar trappen we dus niet in. Ze belden toen nog zo'n beetje elke dag terug, maar steeds als mn ouders er niet waren, of de telefoon niet opnamen. Toen hebben mn ouders steeds elk telefoontje opgenomen, en mn vader heeft ze flink uitgekaffert, en gedreigd dat hij de politie zou waarschuwen als ze niet op zouden houden. Uiteindelijk bleek het dat het een criminele organisatie was, die meisjes wilden lokken en geld laten betalen ofzo.

Sorane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 12:06

Mag ik dan vragen hoe jij zo zeker weet dat het telefoontje uit Engeland kwam?

Een lijn binnen Nederland kan ook vreselijk slecht zijn hoor.
Ik zou me er niet al te druk over maken. Het kan gewoon een slechte grap van een stel lolbroeken zijn.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie