Wat als tegenslagen je achtervolgen en overspoelen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 21:13

Ben het helemaal met alane eens.........

leningen afsluiten als je toch al financieel niet sterk ben is wel het allerstomste wat je kan doen........

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 21:49

Alane schreef:
Dat is voor mij enerzijds een bevestiging van MIJN gedachte dat het niet zo zeer is om haar ei kwijt te raken maar het zoeken van een bevestiging dat ze zielig is...

Maar is dat nou zo erg? Dat ze zich eens eventjes laat gaan en zich even goed zielig vindt?
Nogmaals, je weet niet hoe ze er búiten dit forum mee omgaat.
Citaat:
Als je de levenswijsheid uit een boek haalt, heb je veel levenslessen gemist.

Maar als je je eigen levenswijsheid aanvult door een boek te lezen, of als je iets aan kunt nemen van een expert (zoals bijv. een psycholoog of psychiater die een boek schrijft) ben je in mijn ogen slimmer bezig dan wanneer je het allemaal zelf wel beter denkt te weten. Knipoog

Voor elk probleem bestaan verschillende oplossingen en reacties. Jullie reactie is om advies te gaan geven, die van Manon is om dat niet te doen. Beide reacties zullen heus wel goed doordacht en onderbouwd zijn (Manon geeft ook al aan dat ze haar 'boekenwijsheid' ook in de praktijk getest heeft), alleen niet iedereen verkiest dezelfde reactie.

Citaat:
Als ik echter mijn ei kwijt zou willen, zou ik het niet op een openbaar forum zetten,

Ik ook niet. Trust me on this one. Lachen
Maar sommige mensen doen dat wél...

Citaat:
En als je het al openbaar maakt, moet en kun je er vanuit gaan dat niet iedereen die het leest je misere bevestigd, er advies komt en zelfs mensen een stukje schrijven die totaal haaks staan op je eigen idee over jouw "pech"

Tuurlijk, maar als je dan zelf zo reageert op iemand, moet en kun je er ook weer vanuit gaan dat er andere mensen zijn die het voor de persoon in kwestie opnemen. Lachen

Citaat:
Dan zullen mijn kennissen me aanijken en vragen of ik ze niet allemaal op een rij heb.....of dubbel liggen van het lachen omdat ze denken dat ik een flauwe bui heb...

Tsja, mijn kennissen misschien ook wel. Maar mijn vrienden niet.
Die zullen aanbieden mijn ponies tijdelijk op te vangen, zoals ik ook voor hun zou doen. Of me helpen een goed tehuis voor ze te zoeken. Of me hun auto lenen tot ik zelf een nieuw kan kopen, als ze hem zelf kunnen missen (mijn beste vriendin zou me haar auto lenen, omdat zij en haar vriend er allebei eentje hebben).

Maar goed, we weten nu wel van elkaar hoe we hierover denken, geloof ik. En ik denk niet dat we er uit gaan komen, hoe lang we ook heen en weer blijven posten. Dit is dan ook mijn laatste post hier, want langzaamaan wordt de discussie steeds feller, en straks krijgen we nog ruzie. En dat wil ik natuurlijk niet. Lachen