Dees op zoek naar terreinauto

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Dees op zoek naar terreinauto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-03 14:50

Ja, het is zover; het groen licht is gegeven, [naam verwijderd] mag een auto gaan vervangen. Het mag nu eentje worden waar [naam verwijderd] geheel prive in mag rond tuffen en onbeperkt paardentrailers mee mag trekken.
dus; ik zoek een grijs kenteken terreinauto!

Graag lees ik over jullie ervaringen. Ik denk zelf aan de Nissan Terrano of de Landrover Freelander, niet nieuw, maar tweedehandsie, diesel uiteraard.
is er iemand op Bokt die in zo'n exemplaar rond mag rijden, en hoe zijn de ervaringen?
Weet iemand nog dealer-sites waar veel van dit soort autos worden aangeboden?
Moet ik ergens in het bijzonder op letten bij dit soort autos?
Wat zijn goede alternatieven voor Freelanders cq Terrano's?

Ik ben best wel een beetje blij, dat ik zo'n auto kan gaan aanschaffen, maar ik weet ook niet helemaal hoe ik het ga aanpakken. Dus, alle informatie helpt

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 15:10


I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 15:11

Wij hebben een Opel Frontera, Heerlijke auto. Ook grijs kenteken en diesel, goedkoper rijden kan bijna niet...

Die van ons is wel wat ouder, uit 92. Maar daar mek ik weing van..

tweedehands bij een bedrijf zo'n auto vinden is wel lastig... zijn dan vrij snel weg maar op internet bij marktplaats staan er genoeg..

Succes met vinden.. Je moet er wel op letten wat de auto mag trekken.. Sommige mogen toch nog te weinig trekken als je een tweepaardstrailer erachter wil hangen..

Bevalt prima in duitsland...

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 15:36

Mijn auto is een verlengde Nissan Patrol 2.8 GR met grijs kenteken.

Een oersterke auto (heeft vorige week "gekust" met een Audi A4 en de kus was fataal voor de Audi, en de Nissan mankeert weinig tot niets) die goed kan trekken, zowat nooit vast komt te zitten en een stevige constructie heeft, zodat je in een veilige kooi zit, mocht er onverhoopt iets gebeuren.

Kom maar eens een proefritje maken!!! *LOL*

Toos paardloos

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 17:28

Mijn ouders willen binnenkort een Freelander gaan aanschaffen ook op grijs kenteken.. Schijnt wel erg lekker te rijden, alleen de stoelen zijn wat kort, dus als je lange bovenbnen heb is dat minder confortabel, maar voor de rest heb ik geen commentaar gehoord..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 17:43

Dees mag je wel op schieten, bij mijn weten is het particulier grijs rijden per 1 jan 2004 afgelopen, gaat die vlieger niet meer op.
Dus schaf voor 31 december aan, dan kan het nog wel

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 18:30

Wij hebben ook een nissan patrol op grijs kenteken!
Heerlijke auto en lekker ruim voor alle paardenspullen!
Trailer merk je weinig van als die erachter hangt!
Ik ben er zeer tevrede over!
Groetjes Lundi

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 18:46

Mijn moeder heeft een oude Toyota landcruiser, grijskenteken.
Mijn vader heeft de nieuwe Landcruiser en die vind ik echt perfect Knipoog Maar die heeft geen grijskenteken (wel mogelijk)
Achter mijn moeders jeep nooit een trailer gehad, maar met die van mijn vader zit je zo aan de 120,... je merkt amper dat dat ding er achter hangt. Idemdito met de caravan...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Alja

Berichten: 25573
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 19:04

he dees, wat stoer zeg, zie je al rondtuffen van bokt meeting naar bokt meeting..
heb er helaas geen ervaring mee maar suc6 bij het uitkiezen

ONDERSCHRIFTLOOS

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 20:34

Nissan Patrol is erg duur in onderhoud!!! Onderdelen zijn stervensduur en tweedehands heb je grote kans op een verrotte motor...
Nieuw wel goed te doen, maar erg prijzig...

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 23:46

Ik heb zelf een freelander, en ik kom uit een discovery, als je voor landrover gaat, het zijn super auto's, maar let goed op, goedkoop is duurkoop. Kijk of ze niet afgeragd zijn. De prijzen liggen wel hoog, ook van de teranno, maar goed zoeken en dan vind je wel wat. Oh, en grijs kenteken gaat er niet uit hoor voor de particulier.
Gr. Clau

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 01:06

Ik heb ook een Nissan Patrol en die bevalt op zich prima alleen rijdt hij wel erg duur. 1 op 6 a 7.
Maar het is een super auto en je merkt niet dat er wat achter hangt als je met trailer rijdt.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 01:21

Yeah, Dees is verliefd geworden op mijn champagne kleurige Terrano Haha!

Nou, hier even mijn ervaringen met de Terrano.

Nieuwprijs: 36.000 Euri's Geld, geld!, die van mij is een Terrano ll , die zijn er nog niet 2e hands of je moet echt heeeel erg veel geluk hebben, maar dan zal hij nog steeds niet te betalen zijn ben ik bang.
Grijs kenteken, diesel, bij "normaal" gebruik verbruikt hij ongeveer 1:12 a13 als je boven de 130 uitkomt gaat hij zuipen

Ik vind het de meest heerlijke auto die ik ooit heb gereden, ben gezegend met een vriend die hem voor mij leased (wat betreft je vraag per pb....je mag het lease contract overnemen hoor, nemen wij weer een nieuwe, geen probleem Haha! )

Wat heeft mij bewogen om voor de Terrano te kiezen.......
Ik wilde iets van een Freelander of een Nissan Patrol, nu is de Patrol mij gewoon te groot en te log (hoekig, hou ik niet van en tja, als je toch mag kiezen....), de Freelander viel bij ons af omdat deze meen ik maar 1800kg mag trekken, ik wil alles maximaal en de Terrano mag 2800kg trekken.
Ik zag er eens iemand mee langsrijden en was direkt verliefd, meteen op internet gaan zoeken want het enige wat ik had gezien was dat het een Nissan was en jawel, het oude model stond wel te koop op internet maar ook mondjesmaat.
Dus zijn we maar gewoon naar autodrome in Hoogeveen gegaan en hebben info gevraagd over de Terrano, tja, het is die dag niet alleen bij info gebleven want we hebben er meteen maar 1 besteld.

Dus, de Terrano die ik heb zal je (nog) niet zo snel 2e hands tegenkomen maar heb je die mazzel zou ik er zeker voor gaan, ik heb een 3 deurs gekozen, sport uitvoering, het is dus een ijzersterke terreinwagen die niet zo kollosaal is en er lekker sportief uitziet.

Oja, nog wel 1 ander nadeel, je hebt heerlijk veel ruimte in zo'n auto maaarrrr, wat ik met mijn vorige oude bestelautotje ook al had, je hebt minder beenruimte dan in een geel kenteken auto.
De bak moet aan bepaalde wettelijke afmetingen o.i.d. voldoen en die zit altijd in de weg als je je stoel naar achteren wil zetten, dat vind ik wel erg lastig met het grijze kenteken, misschien dat het bij een ander model niet zo is maar ik heb het nu al bij mijn 2e grijs kenteken auto dus......

En idd. kijk uit met het kopen van zo'n auto 2e hands, ze zijn meestal volledig afgeracht, vooral de Patrol heeft deze naam nogal

Ik hoop dat je snel een passende auto vindt, als je hem eenmaal hebt wil je niet anders meer Haha!

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 12:13

Wij hebben een Daihatsu Feroza.
Afbeelding
Kan 1500 kg trekken, je kan er ook nog een cabrio van maken Tong uitsteken

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 12:19

wij willen binnenkort ook weer een terreinauot, dat owrdt ws een mitsubitsi L200 of een toyota hilux, een leuke 4-wheeldrive iig

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 15:18

joyce B schreef:
Nissan Patrol is erg duur in onderhoud!!! Onderdelen zijn stervensduur en tweedehands heb je grote kans op een verrotte motor...
Nieuw wel goed te doen, maar erg prijzig...


Dat valt best mee. Wij halen (als het nodig is) spullen van de Jappensloop. Die zit ong. 30 km verderop en dan heb je voor een betaalbaren prijs nieuwe onderdelen.

Verder hebben wij maar zeer zelden iets aan de auto. Nu is er (na 3 jaar) een probleempje met de stuurstang en dat is eigenlijk het enige. Oja, en de banden zijn een beetje duur, maar wij hebben ook supergrote brede banden eronder liggen.

Toos paardloos

carrie79

Berichten: 1002
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 15:31

Wij hebben de allernieuwste toyota landcruiser 3l t.d. Echt een super auto! Hij zit super confortabel en je kunt er twee twee paardstrailers achterhangen! (oftewel hij is beresterk) het is wel het wat luxer type 4x4. Daarnaast is hij ook behoorlijk duur in aanschaf (42.000euri excl btw en kale uitvoering!) .....slik dus..... Maar dat is ie wel waard.

Als ik zelf een autotje erbij zou kopen zou ik een diahtsu feroza diesel kopen.

je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet er van te genieten ;)

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 15:44

Wij hebben een freelander gehad. Deze beviel op zich prima maar bij de vervanging heb ik toch gekozen voor een jeep cherokee (het kleine broertje van de grand cherokee), deze auto is gewoon net even sterker dan de freelander en iets luxer voor een slechts een klein beetje hoger aanschafbedrag.

Maar nogmaals de freelander beviel ook heel goed en die gebruikte heel wat minder brandstof dan de jeep Boos! .


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Bielsje, Escada, Gianti, GoogleAdsense, Kirsha, purny, Roosch, Roosje01, Verara, Winged, YandexBot, YvonneV en 142 bezoekers