caviamoord

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

caviamoord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-03 10:57

Afbeelding

Vanmorgen zat ik naar een herhaling te kijken van een Rembo & Rembo aflevering. Daarin waren ze o.a. verkleed als 2 meiden die een cavia hadden welke ze van hun ouders niet mochten hebben. ze probeerden zich van de cavia te ontdoen door het o.a. te proberen te verzuipen in de plee... zou het toeval zijn?

Citaat:
Cavia's verbrand en gedumpt op terrein
ROOSENDAAL - Op een braakliggend terrein in Roosendaal zijn afgelopen week 83 gedeeltelijk verbrande dode cavia's aangetroffen, zo meldde de politie gisteren. Tussen 14 mei en 1 juni zijn er volgens in Roosendaal en omgeving 87 cavia's ontvreemd. De politie heeft nog geen spoor van de dader.


Citaat:
CAVIAMOORDENAAR GEPAKT

Het mysterie van de caviamoorden in Roosendaal is opgelost. Een 21-jarige inwoner uit Roosendaal heeft gisteren bekend dat hij honderden cavia's heeft gestolen en vermoord. De politie gist nog naar de beweegredenen van de man.

De dader werd gisteren in zijn woning aangehouden. De politie vond in zijn huis een aantal boeken over de verzorging van cavia's. 'Dat is het vreemde aan deze zaak', zegt een woordvoerder van de politie Bergen op Zoom. 'Hij lijkt de intentie te hebben gehad goed voor de beestjes te willen zorgen. Dat is hem niet gelukt.' De man is volgens de woordvoerder 'erg in de war' en 'klaar voor professionele hulp'.

De politie kwam de man op het spoor door een aantal tips uit de omgeving van de dader. De Stichting Cavia had een beloning van 500 euro uitgeloofd voor de tip die zou leiden tot de aanhouding van de caviabeul. Daarna kwamen de tips binnen.

Volgens de politie heeft de man steeds alleen gewerkt. Hij stal ruim ruim honderd dieren bij kinderboerderijen in Roosendaal, Steenbergen en Bergen op Zoom. Hij beweert er twintig aan een fokker te hebben verkocht. Van de overige beestjes zijn enkele bij vechtpartijen om het leven gekomen. De rest is door de man om het leven gebracht en verbrand.

Zodra de politie aan de Stichting Cavia heeft laten wie de 'gouden tip'heeft gegeven, zullen wij de beloning uitkeren.

© stichting cavia

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 11:03

Gadver! Wie doet nou zoiets.. Misselijk Echt walgelijk gewoon. Arme knaafjes.. Scheve mond

Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 11:10

Wat erg Scheve mond
Zou die idioot op het idee zijn gebracht door de uitzending van Rembo & Rembo?

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-03 11:18

jeuj Bloos! hebben jullie nog niet eerder van deze zaak gehoord? dat was afgelopen zomer... echt super wreed!!!

Inmiddels is de dader, een jonge, zwakbegaafde jongen berecht met TBS.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 11:21

Pellie schreef:
Inmiddels is de dader, een jonge, zwakbegaafde jongen berecht met TBS.


Slechts TBS? Zo'n zieke geest moeten ze voor de rest van zijn leven opsluiten! De volgende keer pakt hij honden, katten of paarden.

Ik had dit ook nog niet eerder gelezen.

Don't dream your life, live your dreams!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 11:41

Opsluiten moeten ze die, en hetzelfde aandoen als wat hij die arme caafjes heeft aangedaan
Gatverdamme daar word ik echt zo boos om Misselijk

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 11:54

Jeetje, zoiets durf je toch niet??? Zou zoiets niet op mn geweten willen hebben hoor!!

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 12:01

Toen dat de eerste melding daarvan in de krant stond zijn mijn knaafjes meteen naar binnen gegenaa. ( Ik woon in Etten - leur. Je bent dus ZO in roosendaal. Ik was keibang !
Maar er was in de omgeving ook iemand die konijnen de keel doorsnee --> daar wij 2 konijnen hebben werden we half ziek van angst. ONs vorige konijn is namelijk doodgegaan door een aanval van een of ander beest. Schedel was gekraakt. dwangvoeding antibiotica.. niets hielp. Konijn was na 2 dagen dood.

Nu waren alle kippen in Etten - Leur en omstreken geruimt in verband met de ziekte, en laatst was er ook een ziekte waardoor er eeer zoveel varkens afgemaakt zijn.

Er schijnt ook weer iemand rond Breda actief te zijn met verminken van koeien ofzo Verward

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-03 12:12

gabyfedde"]
[quote="Pellie schreef:
Inmiddels is de dader, een jonge, zwakbegaafde jongen berecht met TBS.


Slechts TBS? Zo'n zieke geest moeten ze voor de rest van zijn leven opsluiten! De volgende keer pakt hij honden, katten of paarden.

Ik had dit ook nog niet eerder gelezen.
[/quote]


sléchts...? weet je wel wat het inhoud?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 12:14

Ter Beschikking Stelling

Don't dream your life, live your dreams!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 12:19

Sorry hoor maar al die mensen die dieren zoiets aan durven te doen, mogen ze van mij echt heel lang laten lijden!
Gatverdamme Misselijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 12:19

Pellie schreef:
Inmiddels is de dader, een jonge, zwakbegaafde jongen berecht met TBS.


Nu kunnen allemaal wel roepen dat hij het het zelfde moet ondergaan als de cavia´s, maar we hebben het hiet wel over iemand die zwakbegaafd is en dus zeer beperkte geestelijke vermogens heeft.
Ik denk dat juist voor zo´n iemand TBS een zeer goede zaak is.

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 12:22

oh mijn god weat erg. Ja sommige mensen zijn zo in de war dat ze het niet eens achteraf goed meer weten waarom ze het gedaan hebben.
En in de brand steken gun je je ergste vijand toch niet Scheve mond

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 12:22

Ilindra"]
[quote="Pellie schreef:
Inmiddels is de dader, een jonge, zwakbegaafde jongen berecht met TBS.


Nu kunnen allemaal wel roepen dat hij het het zelfde moet ondergaan als de cavia´s, maar we hebben het hiet wel over iemand die zwakbegaafd is en dus zeer beperkte geestelijke vermogens heeft.
Ik denk dat juist voor zo´n iemand TBS een zeer goede zaak is.
[/quote]

Het nadeel van zwakbegaafdheid is dat het niet over gaat. Hij krijgt dus nu TBS (voor hoelang?) en loopt over een tijdje weer vrij rond. Wie zegt dat hij niet in ervaring valt? En de volgende keer een paard vermoordt?

Dat hij hetzelfde moet ondergaan als de cavia's vind ik een beetje kort door de bocht. Maar ik vind wel dat ze zo iemand niet vrij mogen laten rondlopen.

Don't dream your life, live your dreams!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 12:40

TBS is in een gesloten inrichting, dus opgesloten zit hij wel Daarnaast kan TBS zo lang duren als het gerechtshof en behandelaars nodig vinden, kan soms nog langer duren dan de 'gewone' celstraf die hij voor zoiets opgelegd had kunnen krijgen.

Dus eerst informeren, dan uitspraken doen Knipoog

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-03 21:24

gabyfedde"]
[quote="Ilindra"][quote="Pellie schreef:
Inmiddels is de dader, een jonge, zwakbegaafde jongen berecht met TBS.


Nu kunnen allemaal wel roepen dat hij het het zelfde moet ondergaan als de cavia´s, maar we hebben het hiet wel over iemand die zwakbegaafd is en dus zeer beperkte geestelijke vermogens heeft.
Ik denk dat juist voor zo´n iemand TBS een zeer goede zaak is.
[/quote]

Het nadeel van zwakbegaafdheid is dat het niet over gaat. Hij krijgt dus nu TBS (voor hoelang?) en loopt over een tijdje weer vrij rond. Wie zegt dat hij niet in ervaring valt? En de volgende keer een paard vermoordt?

Dat hij hetzelfde moet ondergaan als de cavia's vind ik een beetje kort door de bocht. Maar ik vind wel dat ze zo iemand niet vrij mogen laten rondlopen.
[/quote]

ja maak je maar geen zorgen hoor, Haha! de patiënt moet natuurlijk wel behandelbaar zijn, zich behandelbaar opstellen, leerbaar zijn etc. Er wordt gekeken in hoeverre dit soort zaken allemaal geld en daar zetten ze een vorm van behandeling op. Grote kans ook nog dat deze jongen bij mij op m'n werk langs komt waaien... Scheve mond
Maar goed, tegenwoordig zijn mensen gewoon produkten en moeten ze van Den Haag het liefst binnen 4 jaar weer rijp zijn voor de grote boze maatschappij. Dit betekent dat ze vaak in een begeleide woonvorm belanden omdat ze domweg niet voor zichzelf kunnen zorgen.
Voor wie niet klaar is binnen 4 jaar wordt een ander alternatief gezocht of wordt nog even doorbehandeld.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amandavd, ComscoreBot, Eefsel2109, evita2, flooooo, Foreverkliek, GoogleAdsense, jadeken, Kloesje, Lanoca, LisaVH96, Marcella, Mariett, Nightingale, Paloedie, RenskeFrea, Symke, Vjestagirl, winnetou4502, xColorCross, xSCWx, xSimonee en 72 bezoekers