*alle honden* verkiezing (bokthond 2003)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 19:54

Afbeelding
Afbeelding
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SwANA6sWfV9sJEPKv3S19jEEVxV2s5VgGcwYrGWh3VsmUlwkkk8wDjGTLOHxU9u1fJbABNR9OenmIhVFs9gnn1meKdJAH*!!COJxVewVZ7gzSV2BrBtY!g/harley%20s(H)it.jpg?dc=4675331145784531699[/img]

dit is onze deense dog harley, zijn schoft komt boven de eettafel uit, kwijlen is zijn specialiteit en eten....: smorgens eet ie bijna een heel bruin brood MET boter (anders lust meneer het niet Tong uitsteken ) en savonds eet ie een grote bak met brokken, plus wat restjes van het avond eten anders moet meneer die brokken ook niet Verward Tong uitsteken
hij weegt 63 kilo en is nu 7 jaar oud, zijn kleur is bont, bij dit soort honden heet dat harlekino. hij heeft een goede stamboom,alleen weet ik die zo niet Bloos

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 20:02

Nou bij deze dan...

Mijn hond Balou...
Het is een kruising tussen. in ieder geval een beagle en een herder, maar er zitten nog wel wat meer rassen in. En ik vind hem voor een vuilnisbakkie echt een PRACHT hond.... Hij heeft een gouden karakter, alleen loopt af en toe wat graag zijn neusje achterna....

Nou, even poseren na het nemen van een frisse duik in het water:
Afbeelding

En balou kan niet alleen HEEL veel kunstjes, maar hij kan ook behoorlijk goed springen, hij springt met zijn stokmaat 37 cm, over een hindernisje van ongeveer 1,10m.
Afbeelding

Nou wel allemaal straks op Baloutje stemmen he Knipoog

Ethelate

Berichten: 21122
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 20:06

Mogen verkiezingen wel?
Nouja, ik geef Axams op.

Axams is een hele stoere reu, een echte reu Knipoog
Een hele lieve hond, super karacter, zal je nooit kwaad doen, maar wel waaks, en een bodygaurtje voor zijn baas Knipoog
Een kruising van beagleXspaniel, bijna 11 jaar. Helaas achter versleten kniebanden en atrose, maar zolang hij geen pijn heeft...
Kent allerlei leuke kunstjes, wij zijn maatjes en hij doet alles voor mij Lovers
enkele topics van de laatste tijd:
[ITP] Mijn model hoor
[ITP] "zoek een hobby!" (doet het nu wel)
[ITP] Axams ingevecht met SPAGETTIE!
Afbeelding

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 20:09

Naam: Tibbe
Ras: Friese Stabij
Geslacht: Reutje
Leeftijd: 15 maanden
Kleur: Wit/bruin en schimmel
Bijzonderheden: Tibbe is een hele bijzondere hond omdat Friese Stabij's meestal wit/zwart zijn en mijn Tibbe is wit/bruin. Lachen Het is ook een hele lieve en aanhankelijke hond. Ik volg met hem de cursus E.G.G.

Foto's:

Tibbe als pup 10 weken.
Afbeelding

Tibbe 1 jaar op vakantie in de Veluwe.
Afbeelding

Tibbe op de slee.
Afbeelding

Afbeelding

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 20:19

Naam: Laika
Ras: Liefweiler
Leeftijd: 5 jaar (17 december wordt ze 6)

Afbeelding
Laika toen ze nog een pup was.. Foto gemaakt door Biebel

Afbeelding
Lai lekker lui in bed. Op deze foto heeft ze geen hangoren, maar normaal hangen de oren wel!! Haha!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 21:00

naam: Banjer
ras: Beagle
geslacht: reu
kleur: 3-kleur

Afbeelding
Banjer 2 á 3 maanden.
Afbeelding
Slopen!! Haha!
Afbeelding
En Banjer nu (10 maanden)
Afbeelding
een echt slaapkop Knipoog

Banjer is erg goed in behendigheids oefeningen (parcours met sprongen, zigzag enz.). Daar kijken veel mensen van op, omdat Beagles toch wel bekend staan als niet luisterende honden.

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 21:03

Bij deze geef ik 2 van onze honden op, beide Engelse Cocker Spaniels.

Afbeelding
Xenia van de Dollardhoeve als pup
Afbeelding
Xenia van de Dollardhoeve. Zij is de moeder van Pallander Dancing Queen.

Xenia (wij noemen haar Chica) is geboren op 07-07-1999 en nu dus 4 jaar oud. Haar kleur is Black&Tan, een kleur die weinig voorkomt.

Afbeelding
Pallander Dancing Queen als pup
Afbeelding
Pallander Dancing Queen nu

Dancing Queen (wij noemen haar Queeny) is geboren op 15-11-2001 en nu dus 2 jaar oud. Haar kleur is Chocolate, een kleur die nog zeldzamer is dan Black&Tan.
Laatst bijgewerkt door gabyfedde op 29-11-03 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

happyhorse

Berichten: 4384
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 21:12

naam: Hadar
ras: Bouvier des Flandres
geslacht: reu
kleur: zwart
kei lieve hond springt wel om je te begroeten en blaft heel de tijd als de bel gaat of er brief door de brievebus komt hihih Tong uitsteken
paard fotos:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 21:25

Afbeelding

ik hoop dat ie doet, want ik ben niet zo'n ster in fotos plaatsen
dit is spijkertje hij is 3 jr oud en heeft geen stamboom, ik kijk eerst wel ff of de foto het doet voordat ik er een verhaaltje bijzet

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 21:31

jaaaaa hij doet het OK dan!

Naam: Spijkertje (hij is zo hard als een spijker Ach gut )
Ras: kr. Jack Russell/Maltezer
Leeftijd: 3 jaar
Stamboom: heeft ie dus niet
Kleur: bruin/wit, toen ie pup was had ie ook nog zwart erbij op zn oortjes en staart maar dat is ie helemaal kwijt geraakt.

Het is een eenkennig hondje met een grote bek en klein hartje, denkt volgens mij dat ie een rotweiler is (ook wel jack russell kwaal Schijnheilig )
Maar echt (als ie eenmaal vertrouwd) super lief en een echte scheet.
op de foto heeft ie 1 van z'n "kijk mij eens schattig kijken heb ik geen hoog aaibaarheids gehalte?" kop getrokken, maar houd hem in de gaten.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 21:34

oh deze verkiezing is leuk, ik geef op mijn PeeWee !! Haha!

PeeWee is een bullterrier meisje van dik 7 jaar, en zoals jullie gezien voor een Bull erg bijzonder van kleur. Meestal hebben ze meer wit maar PeeWee is bijna helemaal gestroomd, met een witte borst en 4 witte 'achterlichtjes' boven haar voetzolen.

PeeWee is bezeten van alles wat rolt, van stenen tot enorme voetballen. Haar hoektanden zijn dan ook wat afgesleten omdat ze altijd wat in d'r bek moet hebben. Ze kan voetballen als de beste, ik geloof dan ook heilig dat ze een reïncarnatie is van de Friese legende, Abe Lenstra.

Daarnaast is ze een echt moedertje, eerst was het poes Sientje waar ze zich over ontfermde en tegenwoordig is het Frits die denkt dat dit zijn moeder is.

Voor kinderen is ze eigenlijk te lief. Ze mogen alles bij haar doen; klimmen, trekken, prikken dus wat dat aangaat geeft ze niet 'het goede voorbeeld' en al helemaal niet voor een, van oorsprong gefokte 'vechthond'.

Dus hierbij nomineer ik PeeWee voor Bokthond van het jaar!!

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 21:37

Smaxie schreef:
Naam: Laika
Ras: Liefweiler
Leeftijd: 5 jaar (17 december wordt ze 6)



Afbeelding
Lai lekker lui in bed. Op deze foto heeft ze geen hangoren, maar normaal hangen de oren wel!! Haha!


Wordt het niet tijd om de nagels te knippen? Lachen

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 21:41

Vende"]
[quote="Smaxie schreef:
Naam: Laika
Ras: Liefweiler
Leeftijd: 5 jaar (17 december wordt ze 6)



Afbeelding
Lai lekker lui in bed. Op deze foto heeft ze geen hangoren, maar normaal hangen de oren wel!! Haha!


Wordt het niet tijd om de nagels te knippen? Lachen
[/quote]

Dat viel mij ook al op. Knipoog

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 21:47

Naam: Tommy
Ras: Duitse staander x Boxer (lijkt het meeste op Duitse staander)
Leeftijd: 2 jaar
Stamboom: *LOL* nee dus, want is kruising
Kleur: zwart/bruin. Hij is heeeel erg donkerbruin en heeft vooral in de zomer een roodbruine gloed eroverheen. Ook heeft hij op zijn borst een wit befje met zwarte strepen/vlekken/stippen erdoor. ook heeft hij rechts op zijn neus een beetje wit en op zijn teentjes en puntje van zijn staart

Foto's :
Afbeelding
Afbeelding

met bril op zijn neusje *LOL*
Kunstje bal op kop
Koekje op neus (kunstje)
Nog een koekje op neus foto, ik kon niet kiezen (denk dat deze toch íets leuker is)
'Kunstje dood'
Heeeele gekke bek! *LOL*

En helemaal:
Afbeelding

Gewicht: 29,5 kilo
Shouderhoogte: 65 cm
Karaktertrekken: Tommy is op zich een heel lief hondje, maar soms een beetje oost-indisch doof Haha!
Hij is heel bang voor de boze buitenwereld en zodra er iets 'engs' zoals een fietser of een wandelaar tijdens het wandelen langskomt, moeten die dan ook flink beblaft en begromt worden. Écht bijten zal hij niet als ik hem los zal laten. Hij is voor mensen heel erg lief en likt ze het liefste helemaal af.
Honden daar is hij ook heel lief voor, maar de meeste hondjes vinden hem te wild. Hij springt namelijk tegen ze op, geeft ze een mep met zijn voorpoten als ze niet mee spelen! (toe nouhou!) als het andere hondje ook een beetje speels is, kan Tommy heel lief spelen.
Tommy houd heel erg veel van rennen, dat kan hij ook erg lang volhouden. Springen vind hij ook leuk (zie foto) hij kán iets hoger dan een meter, maar dat durft hij niet meer nu springen we ongeveer 50 cm en dat vind hij helemaal geweldig om te doen. Vooral een parcoursje, met vier hindernisjes.
Ook kan Tommy erg veel kunstjes, maar hij wil ze alleen maar voor je doen als er niks interesanters te doen is.

[edit] foto's toegevoegd [edit]
Laatst bijgewerkt door Annetje op 29-11-03 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48436
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 21:52

Ik geef mijn honden Kyra en Nikita op.... Lachen

Nikita is een Lhasa Apso-teefje, geboren op 4 maart 2003. Ze is lief, speels, heel erg aaibaar, heeft gevoel voor humor, en ze doet haar best om als waakhond over te komen... ze blaft iig goed hard... Haha!

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding


Kyra is een kruising-teefje, geboren op 24 juni 1994. Kyra is heel erg lief, waaks, een echte goedsul, maar geen dooie... en afgestudeerd als knuffelbeer... Haha!

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

als pup:
Afbeelding

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 22:11

Dit is Hybur Wolf van 't Hoogbloklands Erf, of gewoon Wolf Knipoog

Afbeelding
Afbeelding

Hij is een Hollandse Herdershond, een reu en hij is 6 jaar!
Zijn kleur is goudgestroomd, vroeger was hij wat lichter:
Afbeelding

Zijn vader: Pulicis' Axel
Zijn moeder: Burka

Zijn overgrootvader: Wolf van Hengel was ook de grootvader van mijn vorige hond Haha!

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-03 22:13

leuk dat er al zo veel mee doen! Haha! ik wacht gewoon tot er nog wat meer mensen mee doen!

OdinJarig

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 22:22

Mijn honden mogen natuurlijk niet achterblijven bij deze verkiezing!

Allereerst ons ouwetje Rex,
Stamboom Mechelaar, officiële naam Heidy Perle de Tourbiere), geboren op 23 april 1990, al een echte senior dus! Ze is 59 centimeter hoog en weegt 23 kilo.
We hebben haar sinds ze 14 maanden oud was, en haar nog alles moeten leren omdat ze alleen maar buiten in een kenneltje gezeten had.
Met Rex heb ik in totaal 5 gehoorzaamheidsdiploma's behaald en heb ik een 4e plaats behaald op het Nederlands Kampioenschap Behendigheid van de FHN. Nu geniet ze van haar pensioen.

Afbeelding

Afbeelding
Hier samen met Sjefke trouwens

Afbeelding

En dan onze Sjefke, die volgend jaar haar eerste nest pups zal krijgen.
Dit is een stamboom Laekense Herder (officiële naam Yentl van de Schranshoeve), een heel onbekend ras in Nederland (en ook in de rest van de wereld). Zij is 56 centimeter hoog en weegt 20 kilo.
Zij is geboren op 1 december 1999 (bijna jarig dus!) en is inmiddels Nederlands (show)Kampioen en WeltSiegerin 2003. Voor het ras een hele mooie dus, alhoewel ik destijds geen vergelijking had omdat ze de laatste pup uit het nest was! Puur mazzel mee gehad dus, ook al was het mijn bedoeling destijds helemaal niet om met haar te gaan showen. Hier ben ik eigenlijk gewoon ingerold. Wat foto's van Sjefke:

Afbeelding

Afbeelding
In actie tijdens een behendigheidsparcours.

Afbeelding

Afbeelding

Voor mij zijn het echt zalige honden, het zijn allebei echt helemaal mijn maatjes!
Laatst bijgewerkt door Odin op 29-11-03 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 22:24

maar doe je wel dat iedereen een top 10 moet geven? dan heeft elke hond wat meer kansen, als je dat teveel telwerk vind wil ik wel helpen.. maar bijvoorbeeld zo...

1: 60 punten
2: 50 punten
3: 40 punten
4: 35 punten
5: 30 punten
6: 25 punten
7: 20 punten
8: 15 punten
9: 10 punten
10: 5 punten...

zo krijg je iets meer kansen voor iedereen.. das veel leuker...

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 22:25

Shiloh schreef:
maar doe je wel dat iedereen een top 10 moet geven? dan heeft elke hond wat meer kansen, als je dat teveel telwerk vind wil ik wel helpen.. maar bijvoorbeeld zo...

1: 60 punten
2: 50 punten
3: 40 punten
4: 35 punten
5: 30 punten
6: 25 punten
7: 20 punten
8: 15 punten
9: 10 punten
10: 5 punten...

zo krijg je iets meer kansen voor iedereen.. das veel leuker...


Maar zo is het wel lastiger tellen!

OdinJarig

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 22:27

Misschien een domme (blonde) vraag, maar waar kunnen we stemmen, en hoe lang?

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 22:33

komt vast in een nieuw topic.. gabyfedde is misschien wat lastig tellen, maar ik heb al aangeboden om hierbij eventueel te helpen Knipoog maar zo is het echt veel leuker.....

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 22:48

Naam: Amber (officieel Pascale)
Ras: Boxer
Geslacht: Teef
Kleur: Bruin
Leeftijd: 11 jaar
Karakter: heel lief, ook met kinderen!! Ze is al oud dus daardoor een beetje traag met alles, met reageren en met uitlaten enzo Haha! maar kan soms als ze in een gekke bui is helemaal los gaan, dan gaat ze helemaal rondjes draaien en in het rond springen enzo, echt grappig.

Foto's:


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-03 22:59

Shiloh schreef:
maar doe je wel dat iedereen een top 10 moet geven? dan heeft elke hond wat meer kansen, als je dat teveel telwerk vind wil ik wel helpen.. maar bijvoorbeeld zo...

1: 60 punten
2: 50 punten
3: 40 punten
4: 35 punten
5: 30 punten
6: 25 punten
7: 20 punten
8: 15 punten
9: 10 punten
10: 5 punten...

zo krijg je iets meer kansen voor iedereen.. das veel leuker...


ja, zo doe ik het! Lachen dat is een stuk leuker dan een poll en op 1 hond stemmen!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 23:05

Naam: Wirka
Geslacht:: Teefje
Leeftijd: 5 jaar
Ras: Cavalier King Charles Spaniel
Kleur: Blenheim(bruin gevlekt)
Karakter: Het is een schat van een hond, veel mensen die schrik van honden hebben, hebben het niet van haar. Ook met kleine kinderen kan ze goed om, als die aan haar staart en oren trekken, laat ze ze gewoon doen Lachen. Ze is altijd lief eigenlijk, maar heeft veel schrik voor andere honden, katten, enz.
Afbeelding
Afbeelding