Dierentolk gezien?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 14:53

Zal ik volgende keer doen DPB
Maar strooi niet zomaar met iemands naam en verhaal Lachen
Maar op tv klinkt het toch heel anders dan jou verhaal Lachen

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 14:57

Ja, dat klopt ook wel en het is idd aardig om niet gelijk te gillen dat die gekke PB naar een dierentolk gaat!!! (En om over het andere nog maar niet te praten, ha ha) Haha!

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 16:15

hoi die Elcid

Citaat:
Overigens praten met de mishandelde paarden lijkt me een heel goed idee en ik bied mijzelf daar voor aan. Dat wik ik dan best gratis doen, als het de kans oplevert om de daders te pakken lijkt me dat het zeker waard.
Overigens wat commercie betreft, het bedrag wat deze mevrouw rekent voor een consult van een uur ( nl. 50 euro!) vind ik ronduit schandalig.


wij nemen dit aanbod graag van je aan
dus ben benieuwd

wedden dat het niets wordt daar brand ze haar vingers niet aan

Als je het wil proberen wie weet
Ik doe het niet want ik denk dat ik spontaan de slappe lach krijg Clown

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 16:45

ElCid schreef:
Daar komt bij dat dieren communicatie in dit programma afgeschilderd wordt als een bijna paranormale gave. Paranormale gaven uiten zich op heel ander gebied. Dat is het niet , het is telepathie en in feite kan iedereen dat, als je maar luistert.
ehm... telepathie is toch ook paranormaal?

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 16:55

als baby heb je die gave (schijnt), dus alle baby's zijn paranormaal? ach het is maar wat je eronder verstaat...

wij hebben een tijdje geleden ook iemand bij dolly gehad (en bij nog heel wat andere paarden en ook honden bij ons op stal) en dat was wel erg interessant, ze vertelde dingen die ze echt niet kon weten, en ook niet te gokken waren. kijk er zaten ook standaard dingen bij, maar dat had ze vantevoren al gezegd, bijvoorbeeld dat bijna ieder paard graag naar de wei wil, en ze altijd eten willen.
Ik heb beide afleveringen helemaal gezien, en ja, ik weet niet... het was allemaal zo afgekapt, zo verkort, dat het gewoon lachwekkend werd, terwijl ik er dus best in geloof en ook graag een cursus wil gaan volgen (als ik de tijd en het geld ervoor heb).

Ik las hier net trouwens dat ze 50 euro per uur vraagt, en ik vind het nogal veel, degene die bij dolly kwam was maar de helft, voor drie kwartier, maar met alle vragen die ik had werd het uiteindelijk 5 kwartier...

en nog een iets, zij vertelde mij ook dat als paarden (of andere dieren) in het verleden mishandeld zijn, ze dit als het ware verdringen, en er dus niets meer over willen zeggen. het lijkt me erg moeilijk om dan precies de daders eruit te halen, maar proberen is altijd de moeite waard...

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 18:05

Ik vraag me af hoe je de slappe lach kan krijgen als het over een mishandelingszaak gaat. Organisator, je mag me pb-en over die zaak.
En telepathie heeft niets met paranormale gaven te maken. Maar die 2 zaken worden wel eens vaker verward.
Telepathie heeft nl. weining met een 6e zintuig te maken, paranormale gaven wel. Telepathie ervaart iedereen, al proberen de meeste mensen het stevig weg te drukken.

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 18:11

nee ik krijg de slappe lach van die uitzending op de televisie. Die eigenlijk de zorgvuldig en breekbare geloof van mensen in deze hele zaak omzeep helpt.

En vertel mij niet, dat er meer is tussen hemel en aarde
ik geloof namelijk niet

IK WEET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Maar ik PB je wel even

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 18:15

ElCid schreef:
Telepathie ervaart iedereen, al proberen de meeste mensen het stevig weg te drukken.
ja zo ken ik er nog wel een paar zeg Haha! telepathie is buitenzintuiglijk en daarom paranormaal. of ruik jij dan een anders' gedachten?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 18:18

by the way:

te·le·pa·thie (de ~ (v.), ~ën)
1 paranormale gedachteoverbrenging bij van elkaar verwijderde personen

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 18:28

Geloof niet alles wat er in een woordenboek staat. Maar wat is paranormaal dan eigenlijk?????????
Meestal iets wat jij niet begrijpt, toch!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 18:30

paranormaal = buitenzintuiglijk. en dat heeft niets met niet begrijpen te maken. dat hoef ik iemand die telepathisch begaafd beweert te zijn toch niet uit te leggen?

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 18:35

En trouwens , gedachten kan je weliswaar niet ruiken, maar wel voelen. En dat laatste is nu weer iets wat heel veel mensen niet kunnen, net zo min als veel mensen dingen echt kunnen zien, of ergens naar luisteren. Een stukje intuitie en gevoel, nee, inderdaad niets paranormaals, maar gewoon eens wat dichter bij jezelf en de de wereld om je heen staan.
Uiteindelijk hebben we het toch over precies hetzelfde , Pepeijn, alleen vind ik dat het woord paranormaal vaak te pas en te onpas wordt gebruikt. Het betekent namelijk dat het " boven" normaal is, " anders dan" normaal, en ik vindt het juist " heel gewoon".
Pas op met woorden, ze betekenen zoveel verschillende dingen, hangt er maar net vanaf wie, waar en wanneer ze gezegd worden.

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 18:36

daarom zeg ik dus ook niet dat ik geloof

maar IK WEET
Laatst bijgewerkt door organisator op 29-11-03 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 18:42

hoe kan jij dan voelen wat een dier denkt? en als dat nog zo is, hoe weet jij zo zeker dat wat jij dan wel voelt dat dat dier dat ook daadwerkelijk denkt? in hoeverre geef je daaraan je eigen (menselijke) draai?

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 19:35

DePennyBitch schreef:
He RK,

Je mag best zeggen dat ik het was geweest hoor.....

Het klopt dat ik bij Cecilia ben geweest en dat zij dingen heeft gezegd die zij vantevoren niet had kunnen weten of die ik vantevoren gezegd had tegen haar.

Zij wist feilloos te vertellen dat Lorenzo manegepaard is geweest, dat hij daar te weinig te eten kreeg en dat zijn stal koud en nat en lek was.

Ook wist zij te vertellen dat ik Lorenzo voor zijn dood had ingevlochten en gepoets alsof we op wedstrijd gingen. Want, zo zei ze, hij voelde zich belazerd, toen we uiteindelijk de trailer afkwamen. Dat bleef Lorenzo steeds maar herhalen, maar Cecilia wist niet te plaatsen waarom hij dit steeds maar zei, Ik kon hetgeen hij zei dus heel erg goed plaatsen.

Verder heeft zij diverse dingen en details gezegd die ze gewoonweg niet had kunnen weten en die te specifiek zijn om te verzinnen of te gokken.

Ik ben het eens dat er op tv te oppervlakkig werd gedaan, en dat kan voor negatieve gevoelens zorgen bij mensen.

Dat het commercieel is klopt, en aan de ene kant vind ik dat niet goed, aan de andere kant, het is wel haar werk en ze moet er iets aan over houden....

Ik geloof nog steeds in Cecilia's kunnen, dat heeft ze wat mij betreft bewezen.

Maar sinds ik naar een vrouwtje ga die zich ook bezighoudt met het paranormale en magnetiseren etc. en die kost een vierde van wat Cecilia kost...... tja, ik ben en blijf natuurlijk ook op de centen letten nietwaar!!!


Hey, kan het zijn dat jij toen een deel van je dagboek over het paard in de bit hebt laten plaatsen? Ik kan me namelijk zo'n soort verhaal uit het bit o.i.d herinneren.

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 19:38

Heb je het tegen mij SP

Ik denk dat we er dus een menselijke draai aangeven.
Dus je ervaart wat een paard voelt en trekt daar je conclusie uit

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 19:51

organisator schreef:
Heb je het tegen mij SP
nee, let es op joh. Tong uitsteken

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 19:56

jee man was ondertussen eten aan het koken
ik mis weer wat
oke even terug in de tijd

ben er zo weer
*****
*****
****
o ja zie het al
nou goed je weet gelijk hoe ik er over denk
mooie toegevoegde waarde

doe er wat mee
of gooi het overboord (haha)

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 22:38

Ik vond het met die kat ook zo raar.

Ze zei dat die kat zich rot geschrokken was toen ie hoorde dat zijn maatje was overleden.
hahah dat beest lag daar gewoon half te maffen Tong uitsteken

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 10:52

teriema schreef:
Ik zag pas een stukje over een hond, en de hond mocht een vraag aan zijn baas stellen. En de vraag was "waarom ben ik gecastreerd", en ik vraag mij af of een hond daar wel bewust van is?

Precies! Alsof zo'n dier zich dat realiseert! die volgen ook alleen maar hun instinctieve gevoelens. Weten zij veel dat daar de kindertjes vandaan komen! Wij mensen wisten dat toch ook pas nadat we dat op school geleerd hebben?

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 21:05

Shiloh"]
[quote="DePennyBitch schreef:
He RK,

Je mag best zeggen dat ik het was geweest hoor.....

Het klopt dat ik bij Cecilia ben geweest en dat zij dingen heeft gezegd die zij vantevoren niet had kunnen weten of die ik vantevoren gezegd had tegen haar.

Zij wist feilloos te vertellen dat Lorenzo manegepaard is geweest, dat hij daar te weinig te eten kreeg en dat zijn stal koud en nat en lek was.

Ook wist zij te vertellen dat ik Lorenzo voor zijn dood had ingevlochten en gepoets alsof we op wedstrijd gingen. Want, zo zei ze, hij voelde zich belazerd, toen we uiteindelijk de trailer afkwamen. Dat bleef Lorenzo steeds maar herhalen, maar Cecilia wist niet te plaatsen waarom hij dit steeds maar zei, Ik kon hetgeen hij zei dus heel erg goed plaatsen.

Verder heeft zij diverse dingen en details gezegd die ze gewoonweg niet had kunnen weten en die te specifiek zijn om te verzinnen of te gokken.

Ik ben het eens dat er op tv te oppervlakkig werd gedaan, en dat kan voor negatieve gevoelens zorgen bij mensen.

Dat het commercieel is klopt, en aan de ene kant vind ik dat niet goed, aan de andere kant, het is wel haar werk en ze moet er iets aan over houden....

Ik geloof nog steeds in Cecilia's kunnen, dat heeft ze wat mij betreft bewezen.

Maar sinds ik naar een vrouwtje ga die zich ook bezighoudt met het paranormale en magnetiseren etc. en die kost een vierde van wat Cecilia kost...... tja, ik ben en blijf natuurlijk ook op de centen letten nietwaar!!!


Hey, kan het zijn dat jij toen een deel van je dagboek over het paard in de bit hebt laten plaatsen? Ik kan me namelijk zo'n soort verhaal uit het bit o.i.d herinneren.
[/quote]


Ja, dat klopt... maar er zijn nog maar 6 topics hierover geweest hoor....
Nagelbijten / Gniffelen

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 22:05

imker schreef:
Deze hengst heeft gewoon een pokke-opvoeding gehad en probeert nu een beetje zijn baas onder te sneeuwen, wat hem nog aardig lukt ook!

Lieverd, die man was wereldkampioen veedrijven met dat paard... iets zegt me dus dat hij dat paard best wel goed opgevoed zal hebben, en dat hij ook écht wel een ervaren ruiter zal zijn. Knipoog

Ik vond het verhaal van DePennyBitch erg typisch, tot ik las dat het in Bit gestaan heeft... dat maakt het dan wel weer minder frappant.

Wat betreft het geven van suikerklontjes aan dat paard: ze zei er ook direct bij dat hij dat NIET moest doen, ook al probeerde dat paard hem zo ver te krijgen. Ze zei ook direct: "Maar volgens mij heeft hij nog nooit een suikerklontje gehad, of wel?"
En misschien seinde dat paard wel aan haar door dat hij 'lekkere dingen' wilde, en vertaalde zij dat met 'suikerklontjes'. Of misschien had dat paard door zijn telepathische contact met andere paarden door gekregen hoe lekker suikerklontjes waren. Dat is dus op zich wel te verklaren.

Hoe dan ook, ik ga mezelf en mijn overleden pony Marco nu even opgeven voor het programma. En mócht ik dan uitgekozen worden, dan krijgen jullie natuurlijk uitgebreid verslag van hoe alles ging. Lachen

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 22:29

kan je je nu nog opgeven voor dat programma? is dat niet allang opgenomen? je kan beter gewoon haar bellen dan, kost wat geld maar als je het graag wilt weten zou ik dat er wel voor over hebben...

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 23:04

Neuh, ik ga haar niet bellen voordat ik er van overtuigd ben dat ze het kan; dat vind ik dan ook weer zonde van het geld. Zó graag wil ik ook weer niet weten of het 'echt' is wat ze zegt (want hoewel ik er wel voor open sta, ben ik nog láng niet overtuigd dat zíj het ook echt kan en de boel niet zit te flessen).

Op www.dedierentolk.nl staat nog een opgave-formulier, en dat heb ik maar even ingevuld. Kleine moeite, en wie weet. Lachen En anders kunnen ze me mooi in het archief gooien voor de volgende serie opnames. Knipoog

Ik heb mijn pony Marco, die nu 6 jaar geleden is overleden, opgegeven. Ik vraag me af wat ze over hem zou kunnen vertellen. Er zijn wel wat typische dingen (maar die ga ik hier om overduidelijke redenen niet neerzetten Haha!), en ik weet vrij zeker dat er nergens info. over hem te vinden is ofzo. Ik heb sinds zijn dood twee keer een heel heldere droom over hem gehad, en later nog een keer een droom die een andere richting op ging, maar ook erg typisch was. Daarover zou ik best eens iets aan Cecilia willen vragen, en dat heb ik dan ook opgegeven als mijn vraag.