bijna brand&daardoor hond overleden bij buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

bijna brand&daardoor hond overleden bij buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-03 09:01

ik heb al zo'n hekel aan brand, en nu dit weer!

heb als klein meisje een grote brand in Veldhoven(city centrum, bij blokker enzo) gezien, dat heeft blijkbaar nogal indruk gemaakt, want ben echt bang voor brand

3 jaar geleden is een loods naast onze huis, waar onze stal aan vast zat, afgebrand, en is ook t dak van onze stal gaan branden, en toen om 4.30 werd ik wakker gemaakt door een gillende moeder:de stal staat in brand! keek naar buiten en zag alleen maar vlammen, ben naar stal gerend, gelukkig stond Quentin in eindhoven en alleen destiny stond er helemaal in paniek was ze, t was kei heet in stal en overal geknetter en gekraak enzo
ik haar eruit gehaald en in de wei gezet, ben er net uit, ontploft in de loods een jeep met een tank vol diesel, dus t halve dak van de loods lag toen in onze achtertuin

daarna gingen de vlammen via de grond naar onze garage maar die werd gelukkig nat gehouden door de brandweer en een loods van 30 meter lang brandde compleet uit

schrik genoeg dus, nieuwe stal, die losstaat van die opnieuw gebouwde loods, en dichter bij huis, odat we alles zien&horen wat er gebeurt

nu woont er sinds een maandje of 2 een nieuw meisje in een boerderij naast ons, in die boerderij is een klein stukje apart voor haar(huis is van iemad anders die er nooit is, zij woont er & zrgrt voor paarden&veulens)
ze heeft een hele leuke hond, een golden retriever, echt een geweldig beest!
maargoed, die lag dus in haar woonkamertje toen zij+een vriendin naar de verjaardag van haar moeder gingen, tegen 23.00 ging ik onze stal afsluiten en vond ik alles bij hun achter zo donker, alle lampen waren buite uit en onze honden waren helemaal gek, en daarna de honden van de overburen ook, nou ja ik werd opgehaald en ging weg, overburen kwamen toen net naar buiten omdat hun honden bleven vervelen en iedereen wakker blaften

zien ze t meisje voor haar huis staan en roepen:de hond is nog binnen!

was er dus brand bij haar binnen uitgebroken, een tv, van net 3 weken oud, die helemaal uit stond, niet eens op standby maar echt helemaal uit, was gaan smeulen, had voor rook gezorgd en de hond was gestikt

de stal zit er aan vast en er zit een deur in haar woonkamer naar de stal, dus ze hebben snel bij de stal een ruit ingegooid, voor frisse lucht, maar daar was niet echt veel rook gelukkig

maar daar sta je dan, woon je net op jezelf, denk je alles goed te doen door dus je tv helemaal uit te zetten, gaat ie om onduidelijke reden smeulen en stikt je hond Verdrietig

maar als ze dus later terug was gekomen van die verjaardag, of niet weg was geweest maar naar bed was gegaan en was gaan slapen, dan was dus de hele boel afgebrand, en als ze zelf dus had liggen slapen had ze t zelf ook niet na kunnen vertellen en was ze dus ook gestikt door de rook

ik heb haar nog niet gezien of gesproken, kende haar ook nog niet echt goed, ze was niet zo vaak thuis als ik ook thuis was, maar ik kan me goed voorstellen dat ze er niet graag blijft wonen!
ik zou echt geen oog meer dicht doen!

echt erg voor haar en voor haar hond

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 09:11

Wat erg zeg. Zielig voor die hond.

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 09:24

Wat verschikkelijk zeg Scheve mond