Te bizar voor woorden.. toevalverhalen anyone?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Te bizar voor woorden.. toevalverhalen anyone?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 21:14

Naar aanleiding van een topic over iemand die een ring verloren was in de zee, schoot mij weer een bizar verhaal te binnen. Ik vroeg me af of er nog meer Bokkers zijn met dit soort stomme toevalligheden? Ben wel benieuwd naar nog meer van dit soort toevalverhalen. :))

Wij waren in Turkije op vakantie en mijn vriend is ineens zijn ('onze') ring kwijt in de zee. Ik had het niet door, totdat hij een beetje door de zee liep heen te dralen en naar mij toe kwam 'ik heb een probleem'. Juust. Ring verloren. Geen idee waar, een gebied van ruim 50 meter breed, laten we het maar niet hebben over de lengte. Ik heb nog even meegezocht maar hij was toch echt spoorloos.
Ik grapte nog (met toch een naar gevoel) 'tsja, dan zijn we gedoemd te mislukken, als je de ring verliest is ons geen lang leven gegund'.
Vervolgens ga ik wat te drinken halen terwijl vriendje nog wat rondzoekt, ik neem het drinken met de zee in en ga willekeurig ergens in de branding zitten en graaf wat met mijn vingers door het zand.. Je raadt nooit wat ik in mijn handen had. Juist, die ring. :')

Onienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:23

Ik heb het ook gehad met een ring, ding was al jaren kwijt. Ooit gekregen van een vriendin, die toevallig op het punt stond om 8 maanden naar het buitenland te gaan.
Ik vond die ring dus ineens in de droger, en die droger was van mijn vriend die ik minder lang kende dan dat ik die ring kwijt was...
Na een poetsbeurt glom ie weer als nooit te voren :-)

KimD

Re: Te bizar voor woorden.. toevalverhalen anyone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:25

Hahaha, dit ga ik even volgen. Ben benieuwd naar die verhalen allemaal. :D

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:33

Ik had het niet met een ring maar met mijn vriend.
Toen wij kleuters waren (tot groep 5) woonden we samen in de straat, goed bevriend altijd samen spelen. Maar toen gingen wij verhuizen, naar een paar weken moesten we nog eens terug en toen belde ik bij hun aan. Ze waren ook al verhuist? 11 jaar lang niks van ze gehoord, gezien of wat dan ook. Twee van te voren dacht ik aan hem hoe het met hem zou zijn, hoe zijn leven op dit moment was, hoe hij eruit zou zien. Ik werkte in de snackbar voor proef, hun kwamen daar binnen en waren erg irritant bezig. Ik had niks in de gaten dat hij het was en hij herkende mij al helemaal niet. Ze gingen weer weg en toen hoorde ik zijn naam, via de leidinggevende van snackbar in contact gekomen met hem en nu hebben we 4 jaar en twee maanden een relatie. Dat ik percies twee weken van te voren nog aan hem dacht, en wou hem ook echt graag weer ontmoeten, want had er ook wel vaker aangedacht jaren daarvoor maar dat werd ook minder. Ik vind dat nog steeds heel bizar.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 21:36

Joh Nienke, daar word je ook gek van als je er geen logische verklaring voor kunt vinden toch? :') Bizar!

En wemkelover, ja, zulke dingen zijn ook onverklaarbaar.. apart he!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:36

Bijna 10 jaar geleden toen ik een jaar of 17 was had ik een vriend. Na een gezellig avondje naar de bioscoop samen had ik die nacht gedroomd dat hij vreemd ging met een meisje met zwart haar en een rode trui / vest.

Een aantal dagen erna vertelde hij dat hij vreemdgegaan was en verliefd was op haar.
Toen op msn had hij een foto van hun samen.. zij zwart haar en een rood vest aan.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:39

Wow bizarre verhalen hier zeg, super grappig om te lezen!

Die van mij is niet heel bijzonder :') We liepen vorige week in het bos en mijn zusje had een doosje krijtjes gekregen, en toen zijn we er onderweg eentje verloren. Lopen we een week later in het bos (gisteren), en wat vind ik daar op de grond. Het krijtje. :)) Ook wel grappig, haha..

Onienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:40

Roosch schreef:
Joh Nienke, daar word je ook gek van als je er geen logische verklaring voor kunt vinden toch? :') Bizar!

Ja heb er echt wakker van gelegen, maar kan er echt niet bij hoe dit heeft kunnen gebeuren :')

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:41

Wat bijzonder deze verhalen!

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:45

Wat dacht je van een romantisch huwelijksaanzoek verknallen O:)
Zitten mij man en ik op een hele mooie plek in de Afrikaanse wildernis, zeg ik ineens:"Weet je wat nou romantisch zou zijn? Hier een huwelijksaanzoek doen."
wat bleek nu later.... Dat had hij daar op dat moment willen doen. maar omdat ik dat toen zelf zei gooide ik mijn eigen ruiten in zonder het te weten. Manlief vond het toen niet leuk meer om het daar te vragen. Gelukkig is dat een half jaar later in Venetië helemaal goed gekomen. :-)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 21:46

Whahahaha dat is écht een briljante actie Micks.. :') Hoe bijzonder. Leek wel alsof je iets aanvoelde!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:47

Weet niet of het speciaal genoeg is.

Maar ik heb een kruisje (ben katholiek) deze ben ik 2 x kwijt geraakt.

1ste keer was ik op me werk en ik ging toevallig over me kettinkje heen toen ik schrok want was me kruisje kwijt die er aan hoorde te zitten. heb heel me werk plek door zocht niets kunnen vinden ik balende enorm! maar eind van me werk dan ik ruim alles op en stond op het punt om naar huis te gaan zie ik tussen een randje van me machine me kruisje liggen. ik dolgelukkig

2de keer dat ik hem kwijt was wist ik niet waar hij van me kettinkje gevallen was het kon echt overal zijn buiten binnen op het werk in de trein overal. ik dacht echt nu is het gedaan ben hem kwijt tuurlijk even door het huis gestruind om hem te zoeken maar niets gevonden. paar weken later na dat ik merkte dat ik hem zoek was kwam me vader er mee aan zetten hij zegt deze lag op de grond in de douchcel.

Wederom was ik dus dol gelukkig. ik kan het gevoel niet omschrijven maar iets van binnen zegt dat het zo heeft moeten zijn. toen ik hem kwijt was dacht ik (ook ben ik niet sterk gelovig ) het gene dat er is heeft me verlaten.. heel vreemd gevoel is dat. maar toen ik hem weer terug had. gaf het me een gevoel van nee hij heeft me niet verlaten maar wil me iets duidelijk maken wat weet ik echt niet. maar toch ben ik nog steeds super blij dat ik het kruisje nog steeds heb.
al durf ik hem niet meer om te doen.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:48

ik kom regelmatig bekenden tegen op vakantie.
zo ook dit jaar, Lanzarote, nou niet echt een gebied dat vol Nederlanders zit, maar kreeg ineens een facebook berichtje van de nicht van mijn vriend, "Jou foto lijkt op ons uitzicht, ook op Lanzarote?" en zo zaten we die avond nog met zn vieren in een tapas restaurant op Lanzarote.
ik blijf het toch frapant vinden als je ziet hoe groot de wereld is, als je bedenkt hoe relatief weinig mensen je kent en je toch al meerdere vakanties bekenden tegen komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:48

Eens verloor de begeleiding op het strand in het water zijn bril , na wat te zoeken helemaal niks.. Ik later weer zwemmen ook bij dat stukje en verhipt ik vindt die bril gewoon :') Heb een dikke vette magnum gekregen XD

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:50

Mickey schreef:
Wat dacht je van een romantisch huwelijksaanzoek verknallen O:)
Zitten mij man en ik op een hele mooie plek in de Afrikaanse wildernis, zeg ik ineens:"Weet je wat nou romantisch zou zijn? Hier een huwelijksaanzoek doen."
wat bleek nu later.... Dat had hij daar op dat moment willen doen. maar omdat ik dat toen zelf zei gooide ik mijn eigen ruiten in zonder het te weten. Manlief vond het toen niet leuk meer om het daar te vragen. Gelukkig is dat een half jaar later in Venetië helemaal goed gekomen. :-)

hahahaha.. wat erg.. ook echt iets voor mij!

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:59

Bizar verhaal zeg! Een ring in de zee terugvinden, denk dat je zo'n beetje de enige in de wereld bent haha. Hier wel eens gehad dat een kennis tijdens een buitenrit op de veluwe een horloge verloor, s'avonds hadden we een dropping, zaklampen mee en ergens op een ruiterpad in het zand vinden we dat horloge..ook best bijzonder!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:02

Ik heb onwijs vaak dat ik aan iemand denk en vervolgens een sms'je van diegene krijg of hem/haar tegenkom. Of dat ik aan een liedje denk en het vlak daarna op de radio komt. Beetje creepy vind ik dat altijd :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:04

Ik denk vaak hetzelfde als dat mijn beste vriendin gaat zeggen.

Heb gisteren mijn zonnebril in het water laten vallen, misschien komt die ook ineens bovendrijven ;)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 22:07

AronenLoutje schreef:
Bizar verhaal zeg! Een ring in de zee terugvinden, denk dat je zo'n beetje de enige in de wereld bent haha. Hier wel eens gehad dat een kennis tijdens een buitenrit op de veluwe een horloge verloor, s'avonds hadden we een dropping, zaklampen mee en ergens op een ruiterpad in het zand vinden we dat horloge..ook best bijzonder!

Ik dacht echt dat ik een zonnesteek had, of last van de alcohol en de hitte.. ik had die ring in m'n hand en dacht echt van :? :? :? :? Heeft m'n vriend hem nu zelf hier gelegd? Heb wel 2 keer gevraagd of die me aan het kloten was. :')

Dat horlogeverhaal is ook echt bizar, hoe groot is die kans nou? :')

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:09

Ik ging eens met mijn vriend met onze paarden gaan wandelen, hij vertelde over de laatste wedstrijd waarbij hij steeds zijn evenwicht verloor omdat hij een kniewrong kwijt was van zijn zadel. Nu waren we al een flink eind verder als ik ineens die kniewrong aan een weidepaal zie hangen. Ik versta niet hoe ik dat gezien heb want hij hing echt verstopt, en puur toeval dat ik die zag hangen.. Blijkbaar moet hij die op een vorige rit verloren zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:10

Nou alsof ik het over de duivel heb...

Ik zit vanmiddag naar een of ander random coverbandje te luisteren op youtube, en nu vraagt een Ierse vriendin (die dat dus niet wist) of ik ze ken! That's a bit odd!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:10

Wauw wat een bijzondere en mooie verhalen komen hier voorbij zeg.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:13

3 jaar geleden in augustus kreeg ik de sleutel van mijn eerste eigen appartement. Ik zat in de auto naar mijn appartement toe voor de 1e keer. Ik vroeg mezelf af wanneer nick en simon een nieuwe single zouden krijgen. En hoe bizar, het eerst volgende nummer was de nieuwe single van nick en simon. Maar dat was nog niet alles. Het nummer heette je bent vrij en die tekst sloeg ook nog eens verschrikkelijk op mijn situatie op dat moment, omdat ik dus net op mijn eigen ging wonen. Heel apart moment was dat.

Bizarre verhalen komen hier voorbij. Apart is dat hoe sommige dingen zo onverklaarbaar zijn.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:15

Wij waren vorig jaar met kerst in Disney en kwamen daar een leerling van mijn zus tegen. In mei lopen we in Florida Disney world en wie komen we tegen juist de zelfde mensen heel bizar in van die grote parken en beide keren in Disney

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:15

Mag ik even reageren dat toeval eigenlijk helemaal geen toeval is :D

Al jullie verhalen lijken inderdaad heel speciaal maar het is geen 'toeval'. Dat soort dingen horen te gebeuren.. en gebeuren ook vaak met een reden.

Mijn oom heeft hier een boek over geschreven met allerlei feiten en verklaringen waarom toeval geen toeval is! Voor de geïnteresseerde.. het boek heet toeval ( :') ) door Johannes David John Schilder!

Verder heb ik ook wel erg vaak dingen meegemaakt die dus 'toevallig' waren! Zo heb ik me het afgelopen jaar aangemeld voor een opleiding op een school die erg ver bij mij uit de buurt lag.. Dezelfde opleiding lag eigenlijk ook gewoon bij mij in de buurt maar mijn gevoel zei dat ik echt naar die school moest die ver uit de buurt lag. Het hele jaar was eigenlijk stom en ik heb veel problemen gehad met de leerwijze van leraren.. stond me totaal niet aan. Was het dan de verkeerde keus?? Tot dat ik mijn huidige vriend in mijn leven kreeg.. de jongen zat al het hele jaar bij mij in de klas maar pas de laatste maanden kregen we contact... Heel apart gegaan maar ik ben nu ontzettend gelukkig met hem <3 en ik blijf erbij.. dat ik met een reden voor die school heb gekozen. Ik kan het nog steeds niet verklaren maar het had zo moeten zijn!