Scooterongelukje... hoe zit het volgens de wet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 14:23

Citaat:
Om vanaf de weg op de parkeerplaats te komen, moeten auto's wachten voor een paal, die door een kaartje tegen een sensor te drukken naar beneden gaat. Ik reed op de weg, achter een auto die voor de paal moest wachten


Hij stond ergens te wachten waar het mag. Dus jij haalt rechts in dus JIJ bent fout.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 14:27

Sorane schreef:
Citaat:
Om vanaf de weg op de parkeerplaats te komen, moeten auto's wachten voor een paal, die door een kaartje tegen een sensor te drukken naar beneden gaat. Ik reed op de weg, achter een auto die voor de paal moest wachten


Hij stond ergens te wachten waar het mag. Dus jij haalt rechts in dus JIJ bent fout.


Verward Sorry hoor, maar jij trekt allemaal conclusies die ik niet kan volgen.
Hij mag ook op een parkeerplaats wachten en dan mag ik ook niet rechts inhalen???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 15:23

Als jij denkt dat je gelijk hebt is daar kennelijk niets of niemand die de waarheid aan je verstand kan peuteren.... Succes er verder mee

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 15:28

Sorane schreef:
Als jij denkt dat je gelijk hebt is daar kennelijk niets of niemand die de waarheid aan je verstand kan peuteren.... Succes er verder mee


Dat bedoel ik helemaal niet, ik begrijp alleen niet waar jij de wijsheid vandaan haalt? Ik kan het gewoon niet volgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 15:36

Geeft niet. Ik heb het geprobeerd uit te leggen.... Maar laat maar, veel succes er mee

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 17:02

Sorane schreef:
Geeft niet. Ik heb het geprobeerd uit te leggen.... Maar laat maar, veel succes er mee


Nou ja, blijkbaar heb je het niet duidelijk genoeg uit gelegd. Ach... als je het eigenlijk niet echt weet, mag je het ook zeggen hoor!

BertinaBvd

Berichten: 2228
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 12:56

Maar met de brommer en fiets mag je wel rechts inhalen toch
(is er hier niet iemand die net zijn certificaat gehaald heeft die moet het toch weten )
mar ik blijf bij het speciale verichtingen verhaal dus dat jij voorang hebt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 13:12

Tessebes"]
[quote="Sorane schreef:
Geeft niet. Ik heb het geprobeerd uit te leggen.... Maar laat maar, veel succes er mee


Nou ja, blijkbaar heb je het niet duidelijk genoeg uit gelegd. Ach... als je het eigenlijk niet echt weet, mag je het ook zeggen hoor!
[/quote]


Nounou zeg, op je teentjes getrapt? Kom op zeg hou het even gezellig!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 13:24

Sorane schreef:
Nounou zeg, op je teentjes getrapt? Kom op zeg hou het even gezellig!


Ik ben niet op m'n teentjes getrapt hoor, maar ik heb het idee dat jij ergens de klok hebt horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt. Vervolgens beweer je wel dat dat de waarheid is, zonder dat je het werkelijk onderbouwt.

Rechts inhalen op de rijbaan mag idd niet, dat weet ik. Maar hoe zit het als een auto op een inrit stil staat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 13:28

Gut meid doe eens rustig denk aan je hart!! Ga eens informeren bij de politie ofzo!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 13:34

Sorane schreef:
Gut meid doe eens rustig denk aan je hart!! Ga eens informeren bij de politie ofzo!


Jij wist toch hoe het zat? Ik vraag alleen om onderbouwing van je uitspraken en vervolgens heb je geen zin meer om het uit te leggen. Dat komt bij mij over, alsof je het eigenlijk niet weet.

Linnie
Berichten: 1103
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 14:03

Tessebes"]
[quote="Barb schreef:
heb je getuigen??


Ja, maar hij werkt helaas voor de "dader".
Ze waren bij nader inzien best welwillend. Ik heb een kopie van z'n groene kaart gemaakt en als het onder de 100 euro blijft, dan moet ik maar even langskomen.
[/quote]

onder de 100 euro blijft het echt niet!!
kep ongeveer hetzelfde meegemaakt... ik reed voorbij een geparkeerde auto en die deed zn deur opeens open die mensen moeten echt eens gaan uitkijken voordat ze de deur open doen!
maargoed.. ik was dus voor een nieuwe voorkap 250 euro kwijt geloof ik... maar ik heb geen hele nieuwe genomen, zoveel schade was er niet, alleen paar krassen net als bij jou... ik heb toen een stift van de scooterdealer gehad en daarmee kon je de krassen bijwerken, je zag er niet veel meer van erna... diue stift kost iets van 50 euro geloof ik....

ja.. ik weet alleen niet of het nou jouw schuld was... je mag rechts niet inhalen... maar als je naar zo'n sensor moet Verward ik denk dat als je hen dan als schuldige aanwijst dat ze dan zeggen van "je kon ook even wachten" dus ja.. moeilijk....

veel succes verder....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 14:07

Tessebes"]
[quote="Sorane schreef:
Gut meid doe eens rustig denk aan je hart!! Ga eens informeren bij de politie ofzo!


Jij wist toch hoe het zat? Ik vraag alleen om onderbouwing van je uitspraken en vervolgens heb je geen zin meer om het uit te leggen. Dat komt bij mij over, alsof je het eigenlijk niet weet.
[/quote]

Ik heb mijn uitspraken geprobeerd te onder bouwen maar kennelijk begrijp je het zelf niet helemaal, of wil je het niet begrijpen. Dus ga maar lekker aan een ander vragen. Ik heb geen zin meer het je uit te leggen. Als jij daaruit de conclusie trekt dat ik het niet weet, tja dat is jouw eigen idee. Succes verder!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 14:16

Sorane schreef:
Ik heb mijn uitspraken geprobeerd te onder bouwen maar kennelijk begrijp je het zelf niet helemaal, of wil je het niet begrijpen.


Ik zal even quoten wat je gezegd hebt. Het zal wel aan mij liggen, dat het voor mij er niet duidelijker op wordt. Volgens mij zeg je gewoon 3x ongeveer hetzelfde... niet echt onderbouwt dus!

Citaat:
Jij zit fout. Je mag never ooit rechts inhalen! Dus een beetje eigen schuld dikke bult.
De passagier is fout omdat hij/zij eerst even wat beter had moeten kijken, maar van jou is het echt een stomme fout.


Citaat:
Je verteld net dat zie auto stil stond voor een paaltje waar hij zijn pasje voor moest houden. Dus jij zit fout. Ook als die auto gewoon stilstaat mag je niet rechtsinhalen!


Citaat:
Hij stond ergens te wachten waar het mag. Dus jij haalt rechts in dus JIJ bent fout.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 14:21

Nou vooruit nog een keer, nu wel goed opletten he!!
Auto staat stil WAAR HET MAG,
Jij rijd op scooter en haalt RECHTS in wat NIET MAG.
Passagier doet deur open (oke had wat beter op kunnen letten mag dan nog),
Jij dondert om,
JOUW FOUT

Kortom JIJ ZIT FOUT.
Snap je het nu? Anders moet ik het misschien tekenen.
En als je verder nog wat wil zeuren pb je maar even, ik denk dat jouw gekibbel het topic niet ten goede komt.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 14:24

Maar hoe zit het als de auto op een inrit stil staat. Kijk, op de rijbaan zou ik nooit rechts inhalen, altijd links. Deze auto stond geheel aan de linker kant stil op een inrit, gelden dan dezelde regels als op de rijbaan? Zo ja, waarom is dat zo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 14:29

Stond er een bord dat op het terein (dus ook die oprit) andere regels gelden dan in het normale verkeer?
Zo ja, ga dan na wat die regels zijn
Zo nee, dan zit jij fout