Iemand ervaring met rijden in een reclameauto?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Soris

Berichten: 583
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: OM

Iemand ervaring met rijden in een reclameauto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-03 22:57

Mijn auto is vorige maand total-loss verklaard (was niet mijn schuld, krijg het keurig uitbetaald *LOL* en ik moet dus binnenkort wat anders zoeken.
Nu las ik op internet dat er bedrijven zijn die mensen een gratis auto aanbieden met hun reclame erop. Je moet dan natuurlijk zelf brandstof en verzekering betalen, maar aanschaf en onderhoud is voor rekening van het bedrijf. Klinkt dus allemaal heel voordelig, maar ben altijd bang voor zogenaamde addertjes onder het gras....... Scheve mond

Zijn er bokkers die hier vaker van gehoord hebben, en zijn de ervaringen positief of negatief? Wil best een jaartje rondrijden in een Milka-auto ofzo....... Cheese!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 10:07

Er zitten altijd haken en ogen aan.... Als de dat ding in puin rijd moet JIJ de kosten betalen. Je mag GEEN verkeersovertredingen maken, want je rijdt met reclame van het bedrijf. Doe je dat wel, en hun komen erachter, dan krijg je een fikse boete.

De auto staat NIET op jouw naam, maar op de van het bedrijf. Eventuele bekeuringen komen dus ook bij hun binnen.
Stel je voor jij rijd op de snelweg per ongeluk 10 km te hard dan kost je dan 40 euro. Het bedrijf mag daar nog eens 35 euro bovenop gooien als boete. Want het schaadt hun reclame.

Je moet per week ook een minimaal aantal kilometers rijden in verschillende omgevingen.

Hoe ik dit weet? Ik heb het eens uit moeten zoeken voor een kennis... En mijn vader krijgt bij hem in de zaak regelmatig van die auto's binnen met schade's en dan hoort ie ook regelmatig de verhalen van de bestuurders... Nou die zijn niet leuk

Er zit dus een contract aanvast die voor jou totaal geen voordelen oplevert. Dus als ik jou was zou ik lekker doorsparen voor een leuk nieuw autootje.... Want voor niks gaat alleen de zon op hoor meis....

Soris

Berichten: 583
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: OM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-03 13:16

Kijk, zulk soort reacties zat ik op te wachten, bedankt
Klinkt inderdaad toch allemaal minder mooi dan het op het eerste gezicht lijkt. Toch nog maar eens over nadenken dus.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 16:39

Citaat:
Toch nog maar eens over nadenken dus.....

Zou ik inderdaad nog eens doen ja...

Ik heb trouwens nog eens gekeken voor je maar als je de auto krijgt heeft hij een bepaalde boekwaarde. Stel die is 15.000 Euro. Je rijdt er een jaar in, dan is de boekwaarde minder. Als jij die auto teruggeeft dan wordt ie verkocht. Het verschil tussen de boekwaarde en de verkoopprijs moet jij betalen.
Ik ken iemand die moest 9.000 Euro betalen binnen 14 dagen.....
Dus pas goed op


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie