Asieldier of niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Waar komen jullie huisdieren vandaan?

Uit het asiel natuurlijk!!!
39 (44%)
Van de fokker
8 (9%)
Van iemand die thuis een nestje had
21 (24%)
Anders
19 (21%)

Totaal aantal stemmen: 87


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 19:04

overal vandaan!
zwerfkatjes hebben we gehad, maar ook asielkatten

en hond die als pup met een broertje en zusje van 3 dagen oud was gedumpt bij de DA, die hebben we daar na 3 weken opgehaald(kennisje werkte bij de DA_
omdat we nog een hond van dat ras wilden(rhodesian ridgeback) en die nog niet heel veel voorkomen, hebben we de 2e hond bij een fokker gehaald

maar ook hebben we weleens nestjes katten bij mensen opgehaald, of gekregen van boeren uit de buurt

en laatst liepen er 5 zwerfkatjes rond, 1 is er gevangen, en die hebben wij toen maar bij die mensen opgehaald

als ik later zelf dierenneem, haal ik zeker honden&katten uit het asiel!

vind het alleen heel moeilijk om er heen te gaan, al die beestjes verdienen een 2e kans, en vind het zo moeilijk om te kiezen!!

en misschien 1 puppy bij een fokker vandaan, omdat puppy's zo superleuk zijn Lachen

maar zeker te weten ook dieren uit t asiel(ja ik wil heel veel dieren Knipoog )

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 20:21

Ik heb twee konijnen waarvan er eentje uit het asiel komt.... die andere komt uit een dierenwinkel maar nu ik weet hoe vol die konijnen asiels zitten zal ik mijn volgende konijn zeker weer uit een asiel halen!

Mijn hond komt ook uit het asiel.. ze hadden haar omschreven als een zeer negatieve hond in de omgang... maar de mensen die haar nu kennen weten wel beter Knipoog
Ik ben blij dat we haar een tweede kans hebben gegeven.

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 21:09

Wij hebben een hond uit het asiel. Ze was nog maar een jaar oud toen ze bij ons kwam. Ze kwam bij oudere mensen vandaan die haar te druk vonden (tja niet verwonderlijk een jonge hond is gewoon speels).
We zijn echt super blij met haar, ze luistert perfect en is lief en ook nog eens waaks.
Ras? een mengeling van een heleboel rassen schat ik zo.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 21:22

Toen wij een kat wilden, zijn we bij het asiel wezen kijken. Ze hadden er best wat katten zitten. Ze waren allemaal of niet zindelijk, of agressief, of heel schuw of een andere tik. M'n moeder wilde absoluut een kat die al zindelijk was, en we wilden ook een normale kat qua gedrag.
Toen hebben we maar een via-via gekocht en daaruit een kat gehaald. Bobby, de kat die het is geworden, was 2 jaar, en de vorige eigenaars moesten hem wel weg doen, omdat hij totaal niet met hun andere kat op kon schieten, hun andere kat had geen leven meer. aangezien ze bobby nog maar 3 maanden hadden en de andere kat al vele jaren, verkochten ze bobby.

de konijnen die we nu hebben, komen bij iemand vandaan die er wat kwijt wilde ( ze had er nog al veel).
de cavia's hebben we zelf gefokt. (ouders kwamen uit de dierenwinkel)
de kippen hebben we zelf gefokt (mama's kwamen van iemand die z'n kippen kwijt wilde en papa was een wilde haan)
1 vogel komt uit een nestje van iemand anders en de andere vogel uit de dierenwinkel
de vissen komen uit de dierenwinkel + nieuw geboren

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 10:08

Clair komt uit het asiel.
17 jaar geleden wilde ik graag een kat en ben naar het
asiel gegaan omdat ik vond dat de dieren daar een 2e kans
verdiende.

Waar hij vandaan kwam wisten ze niet maar hij was op straat
gevonden. Was ongeveer 2,5 jaar oud.
Ik heb heel veel problemen met hem gehad maar heb nooit
geen seconde getwijfeld om hem weg te doen. Ik heb voor
hem gekozen dus tot zijn dood zal ik voor hem zorgen.

Nu begint het een oud mannetje te worden maar ik hoop
hem nog lang bij me te hebben.....

En mocht hij er ineens niet meer zijn.... dan sta ik weer bij
het asiel op de stoep.....