Blinde darm ontsteking?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 13:17

Alet schreef:
ga maar rap naar de dokter! neem meteen even wat urine mee in een potje, kunnen ze meteen kijken of je blaasontsteking hebt!!
en dat iedereen kapot ging van de pijn komt omdat iedereen te laat naar de dokter is gegaan!!
succes!


Ja precies!
Ik had ook al weken misschien maandenlang hele lichte klachten, maar had nog nooit eerder een infectie gehad.
En binnen 1 dag boem, van geen pijn naar ongelovelijke pijn Huilen

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 13:18

smurf schreef:
ik heb van kind af aan buikpijn gehad en op mijn 19e is m'n blindedarm eruit gehaald, met nog een aantal meter darm die was aangetast, daarna nooit meer zo'n erge buikpijn gehda.

Een vriendin van me had van de zomer erge buikpijn en overgeven en diaree enzo, is er 2 weken mee doorgelopen en bleek toen een doorgebroken en ingekapselde blindedarm te hebben en een wandelende nier en is 2 1/2 week zoet geweest met infusen en ziekenhuisopname


Wandelende nier? Wat is dat, daar heb ik nog nooit van gehoord Scheve mond
Lijkt me iig ook geen pretje Scheve mond

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 13:23

dan schiet je nier uit zijn "bedje"en gaat zwerven door absolute bedrust en een drain *ieks* die het vocht afvoert, moet ie weer op zijn plaats komen. Die vriendin heeft er vooral een heel lelijk litteken aan over gehouden, omdat het allemaal met spoed moest....en ze is nog jong, dus een strak, gaaf buikje is nog belangrijk voor haar......

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 13:23

Ik zou als ik jou was gewoon naar de dokter gaan Nathalie, je hebt niks te verliezen en het is voor jezelf alleen maar geruststellend als je weet wat je hebt. Het kan maar beter over zijn! En daar zijn dokters nou eenmaal voor! En anders bel je eerst en leg je uit wat je hebt..!
Alvast beterschap!!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 16:27

Tja, een blinderdarm had ik ook, vroegah Haha!
Ik heb de mijne verloren op Isla Margarita. Eerst dacht ik: teveel gedronken (laatste avond), toen moest ik overgeven en kreeg hele hoge koorts. uiteindelijk op de EHBO van het vliegveld zei die arts dat ik maar langs het ziekenhuis moest gaan voor ik mocht vliegen, en ben een paar uur later geopereerd aan een zeer acute blindedarm.

Ik denk met dit soort dingen: niet zelf gaan dokteren, even langs de huisarts dan heb je zekerheid. Beterschap (het zit je ook niet mee, wel?)

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 16:49

Toen ik een jaar of 9-10 was hebben ze ook mijn blinde darm weg gehaald. 's Nachts had ik hele erge buikpijn, het voelde als een rondje om mijn navel heen. (Heb toen natuurlijk bij mijn vader en moeder in bed geslapen Ach gut ) De volgende ochtend gingen we naar de huisarts. Mijn eigen huisarts was op vakantie (het was midden in de zomervakantie) dus ik kreeg een vervangster. "Na.... het is gewoon een griepje." Normaal heb je trouwens ook geen eetlust. Maar ik dus wel. Ik had gewoon een beetje gegeten, net als iedere zieke. 's Middags ben ik nog een keer naar die zelfde huisarts geweest. "Als je gewoon eet is er niks aan de hand." Oke, dan maar weer naar huis. 's Avonds heb ik ook een beetje gegeten en ging ik met mijn moeder naar mijn oma toe, gewoon op bezoek. Ik had lekker veel chocomelk gedronken. Op de terugweg had ik enorme pijn, elk hobbeltje in de weg voelde je zeer goed (terwijl we een goed verende auto hadden). Toen hebben we mijn zusje naar huis gebracht en gingen we naar een andere huisarts die nachtdienst draaide. Hij zag het meteen.... Direct naar het ziekenhuis! (Dit was rond half 9.) In het ziekenhuis aangekomen eventjes bloedprikken enz. En om half 11 ongeveer werd ik geopereerd. MAAAAAR ik was dus niet nuchter..... die nacht kwam dus alle chocomelk er alweer uit.... en de dagen erna kwam ook alles eruit wat erin ging....

Volgens mij ben ik niet echt kleinzerig.... dus je hoeft niet per se erge pijn te hebben....

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 16:53

Een blindedarm ontsteking ontwikkeld zich enorm snel, en daar kun je echt niet een paar dagen mee rondlopen. Het is een hele, extreem heftige pijn.

Blaasontsteking is ook vrij irritant, maar minder pijnlijk. Bij regelmatig sexueel gedrag komt regelmatig een blaasontsteking voor bij vrouwen.

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 18:08

Op dit moment ligt maessie (hier op bokt) ook in het ziekenhuis voor blindedarmontsteking... ze kreeg zondag erge buikpijn en moest ook overgeven. Maandagochtend voelde ze haar nog steeds niet lekker enzo, dus is de dokter geweest. Die heeft haar naar het ziekenhuis gestuurd en gisteravond is ze geopereerd... Ik weet niet precies waar ze allemaal last van had, maar sowieso hele erge buikpijn en overgeven.

Ben je al naar de dokter geweest? Heb nl. niet het hele topic gelezen.. zou het maar wel doen als ik jou was! Gewoon voor de zekerheid....

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-03 18:15

Blinde darm ontsteking zal het wel niet zijn, aangezien dat dus blijkbaar veel sneller gaat. Ik zit nu alweer 1,5 dag thuis en ga nog niet helemaal kapot van de pijn. Alleen als ik lig en loop. Bij mij is het wel ook begonnen zo rond mn navel, en gister daarna rechts onder mn navel, maar nu ook weer erboven soms.
Ik ga morgen ochtend naar de dokter.

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 18:32

Tja, meestal gaat het best snel. Maar hebt natuurlijk uitzonderingen!
Eet je wel goed? Wel genoeg blijven drinken he!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 12:42

IcePrincess schreef:
volgens mij zijn dat ook de symptonen van een liesbreuk...toch Verward
dat kun je iig controleren door je mond op je hand te doen en dan heel hard blazen terwijl je zeg maar in je onderbroek kijkt Tong uitsteken , als je een liesbreuk hebt komt er als je blaast een bult in je lies (had mijn neef ook en had ook pijn net een stukje daarboven)
kan het misschien niet een nawerking zijn van 'dat ene' ?


Een liesbreuk gaat lang niet altijd gepaard met het "bultje van het blazen op de hand". Ikzelf heb er 2 jaar mee rondgelopen, en pas nadat een vriendin van mijn moeder (ook arts) zei dat ze hier-en-daar last van had, kwamen we bij mij erachter. Ik heb 2 operaties moeten ondergaan, omdat de eerste mislukt was... Boos!

Maar ik heb nu gelezen dat je idd een blindedarmontsteking hebt, heel veel beterschap!!!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 13:02

Ik heb net gelezen dat ze op dit moment word geopereerd!!

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 13:36


Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 14:32

potverdorie!! ik lees hier net dat maessie in het ziekenhuis ligt?!! ik zal strax even berichtje sturen!! he dat is schrikken!

Tetris
Berichten: 5515
Geregistreerd: 04-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 16:27

heh wat erg! dat is zeker schrikken!
heel veel beterschap Ach gut

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 11:27

dan schrik je je volgens mij ook helemaal kapot, pijn in je buik enz enz enz en eerst zet je nog een berichtje neer dat je denk dat dat het niet is, t volgende berichtje dat we lezen is dat je geopereerd word...