Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pipo

Berichten: 8228
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 07:50

Bokkiej sterkte.
Ik herken het wel een beetje hoor, dat je je moeder niet kan steunen. (en andersom blijkbaar) Je zit alle 2 met je eigen verdriet. Je hoeft ook niet je moeder te knuffelen , maar probeer bv bij het weglopen als zoiets zich voordoet om even een kneepje te geven in haar schouder of raak even haar hand aan of zo. Zo laat je zien dat je wel om haar geeft zonder dat je wegloopt met een "schuld" gevoel. Niet iedereen kan zomaar een ander vastpakken en dat hoeft niet. Maar jij vind t zo te lezen ook erg om zomaar door te lopen.. misschien is dit een oplossing. Gewoon een blijk van ik ben er wel, maar kan t niet.
Wat mooi dat je vader dat allemaal nog meegemaakt heeft. Heel fijn voor iedereen. Sterkte!

EllisL

Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 08:22

Een hele dikke knuffel voor diegenen die het nodig hebben vandaag <3

Ik kon vannacht niet slapen en schreef dit:

Afbeelding

CoonArt

Berichten: 23301
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 08:27

Nou, fijne moederdag hoor ;(

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 10:13

In plaats van lieve woorden en cadeautjes is het dit jaar voor het eerst alleen een kaarsje..
Sterkte aan iedereen in dit topic Y;(

Caitlin_K
Berichten: 3768
Geregistreerd: 04-05-11

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 13:22

Vandaag mijn eerste moederdag zonder mama :(
Voel me zo vreselijk.

Sterkte vandaag. Y;(

CoonArt

Berichten: 23301
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 15:52

Geen moederdag maar KWELdag vandaag! -cries!- ;( ;( ;(

Avis

Berichten: 1217
Geregistreerd: 11-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 18:29

EllisL schreef:
Een hele dikke knuffel voor diegenen die het nodig hebben vandaag <3

Ik kon vannacht niet slapen en schreef dit:

[ [url=m/q0VfLA.png]Afbeelding[/url] ]

Wat mooi!

Sterkte iedereen hier die het nodig heeft :(:)

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:56

Mijn moeder overleed in maart. In oktober bleek ze ongeneeslijk ziek uit het niets. Griepje dacht ze. Ik vind het erg moeilijk allemaal. De ene dag gaat het wel de andere dag niet. Merk vooral dat ik nog steeds heel snel moe ben.

Annelien92

Berichten: 360
Geregistreerd: 19-05-10
Woonplaats: Bergen Op Zoom

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 02:20

Ben ik de enige waarbij het opviel hoe commercieel moeder en vader dag is geworden. Elke reclame voelde als n messteek. Heb uiteindelijk maar geen tv meer gekeken

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 07:02

Ik kon het ook niet goed hebben om die dag op FB te kijken, ben dan ook 's ochtends vroeg meteen gestopt na de zoveelste "mama ik hou zo veel van je" post. Doe dat lekker in het echt, en als het even kan elke dag in plaats van alleen met moederdag. Het is voorbij voor je het weet :(

Naath86
Berichten: 3878
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 11:08

Hier ook idd moeite met moederdag.. ook omdat het altijd in de week is dat mijn moeder een week in coma heeft gelegen na haar hersenbloeding. Die week was een grote achtbaan en ik herbeleef die week elk jaar weer opnieuw... Gisteren was het vier jaar geleden dat mijn moeder overleed, het blijft een rare dag...

rox_en_wilvy

Berichten: 788
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: lelystad ~ paard in Hulshorst (veluwe)~

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 17:20

Ik vind het vooral vervelend dat mijn schoonmoeder het niet schijnt te snappen dat ik geen moederdag meer wil vieren >;) ! Ik heb sowieso al geen goede band met haar.

Anomien

Berichten: 7418
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:57

rox_en_wilvy schreef:
Ik vind het vooral vervelend dat mijn schoonmoeder het niet schijnt te snappen dat ik geen moederdag meer wil vieren >;) ! Ik heb sowieso al geen goede band met haar.


Gewoon je vriend wel de gelegenheid geven of misschien zelfs iets attents van jou meegeven en daarnaast gehoor geven aan je eigen gevoel. Gewoon niet gaan dus.

Jouw moeder die er niet meer is! Niemand mag jou eisen dat je vrolijk meedoet aan Moederdag.

Niet echt een inlevend exemplaar dan.

rox_en_wilvy

Berichten: 788
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: lelystad ~ paard in Hulshorst (veluwe)~

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:27

Klopt helemaal knert. Vriendlief gaat wel langs en dat is uiteraard geen probleem. Iets aardigs van mij uit gaat er niet komen, schoonmoeder kon geen rouwkaart sturen en nadarhand op de crematie van mijn moeder werd ik door haar erop geattendeerd dat de week erop een bruiloft was van een neef van mijn vriend..... _-:( ja want daar worden we wel verwacht :roll:

espiga1984
Berichten: 533
Geregistreerd: 10-07-09

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:18

Pff moederdag en al dat commercieel gedoe. En facebook, hatelijk!
Mijn moeder is er nu bijna 10 jaar niet meer. Mijn vader heeft al een 7 tal jaar een nieuwe partner, ook een weduwe, met drie kinderen (dus een hele nieuwe familie voor mij). En alles gaat super!

Normaal vieren haar kinderen wel moederdag, zonder mij dan (omdat ik dat zelf niet wel en haar ook niet als stiefmoeder zie). Over vaderdag wordt nooit geen woord gerept

Nu konden zij dit jaar niks doen met moederdag, dus de dag werd verplaatst. En ik kreeg een appje om te vragen of ik dan ook kwam om vaderdag te vieren. Vind ik wel een mooi initiatief, dan maken we er een soort 'ouderdag' van :-)

eroslover

Berichten: 3638
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Duiven

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:13

Sinds afgelopen maandag mag ik mij helaas ook bij jullie voegen.

Op maandag 9 mei is mijn moeder totaal onverwacht overleden aan een hartstilstand terwijl ze op het paard zat. Afgelopen zaterdag was de crematie. Mijn zusje en ik hebben gesproken.
Ook ben ik nu 36 zwanger van ons zoontje wat het nog veel moeilijker maakt. We zullen door moeten voor hem en dat ga ik ook doen. Maar het is zo oneerlijk. Nooit meer om advies kunnen vragen of gewoon lekker kletsen en een heel klein jongetje die een fantastische oma ontnomen is.

Hopelijk mag ik met jullie meepraten en kunnen we elkaar steunen.

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:57

He bah Eroslover! Heel erg veel sterkte voor jou en je familie!

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18682
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:30

Ach Eroslover! heel veel sterkte! :(:)

eroslover

Berichten: 3638
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Duiven

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:29

Dankjullie wel

Barron

Berichten: 373
Geregistreerd: 22-07-07

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:55

Ach Eroslover, vreselijk. Wat een schok en verdriet. Heel veel sterkte met je grote verlies!

eroslover

Berichten: 3638
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Duiven

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 12:36

Dankjewel Barron

Caitlin_K
Berichten: 3768
Geregistreerd: 04-05-11

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 15:15

Heel veel sterkte.

Ik begin nu alles eindelijk op een rijtje te krijgen. Op school, bij de paarden... overal. Alleen soms, dan stort ik ineens in. Het maakt dan ook echt niet uit waar. Wat ik nog steeds heel erg heb is dat ik jaloers ben op meisjes van mijn leeftijd die met hun moeder dingen doen, shoppen, ijsjes eten etc. Zeker als het lekker weer is valt alles heel zwaar.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 15:57

eroslover, 1954......... je moeder is niet oud geworden zeg. Mijn moeder was van 1948, dan denk je toch 'oke in elk geval heb ik nog een moeder gehad tot mijn 36e'.

Morgen zou haar verjaardag zijn, dat wordt heel raar. Vorig jaar om deze tijd wisten we nog van niets en leefden we in gelukzalige onwetendheid en wisten we niet welk onheil er boven ons hoofd hing....

Moederdag voelde idd ook als pijnlijk -O- ik was nooit zo van de commerciele moederdagen, maar je denkt toch terug aan hoe je als kind een mooie tekening maakte voor je mammie. <3

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 16:48

Caitlin hier is het nu 10 maanden geleden en nog steeds stort ik af en toe in. Het is gewoon heel zwaar.
Vindt het ook erg lastig dat ik er op haar "sterfdag" niet ben, zit dan voor 3 maanden in Canada. Dat wordt ook wel even slikken daar maar ik kom er vast doorheen.

Blijft nooit leuk zoiets.
Raar he Arabesk, dat je terugdenkt aan die tijd en je realiseert dat je toen geen flauw idee had hoe je wereld op z'n kop gezet ging worden..

Annelien92

Berichten: 360
Geregistreerd: 19-05-10
Woonplaats: Bergen Op Zoom

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:40

ik was 11 toen mijn moeder overleed 20 toen mijn vader overleed. En inderdaad heel je wereld veranderd. Ik moet toegeven dat ik het op mijn 11e allemaal niet snapte. Alles leek een waas.

Ik heb ook heel lang gehad dat ik niemand had om advies te vragen over vanalles en nog wat, van vriendjes tot problemen op school. Maar ik weet dat ze toch bij me is.
een paar jaar terug heb ik in het ziekenhuis gelegen en ben ik helemaal gesedeert (ik had een psychose) Of het een droom was weet ik niet, maar mn moeder was er. Ik heb met haar gepraat en van alles kunnen vragen. Daarvoor wist ik ook dat ze er was, voelde altijd iets om me heen, iemand die me kalmeerde als ik overstuur was. Noem maar op. Ik weet niet wat er is na de dood, of het een hemel is, of je veranderd in iets spiritueels geen idee. Maar ik weet dat het prachtig is en als je iemand echt heel erg nodig heb, dat je dan toch een teken krijgt. Zolang je er niet te hard naar opzoek gaat of op het moment dat je het minst verwacht. Dat is mijn ervaring in ieder geval. Ieder heeft natuurlijk zijn eigen manier van verwerken. Mijn moeder zei de dag voor ze overleed dat ze haar opa en oma had gezien. Die haar vertelde dat ze kon komen en het daar beter was. Die gedachte houdt mij sterk.