Ring laten verzilveren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Ring laten verzilveren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 10:50

Ik heb laatst een ringetje gekocht welke echt zilver zou zijn. Nu bleek na 1 keer dragen al dat dit niet zo was... Een groene vinger en het ringetje is wat verkleurd, je kent 't wel. Nu vroeg ik me af of iemand weet of je zo'n ringetje kunt laten verzilveren en of dat de moeite waard is? Ik lees namelijk hier en daar dat zo'n verzilverd laagje er na verloop van tijd ook weer af slijt. En hoeveel kost zoiets? Want als 't te duur is, kan ik net zo goed een nieuw ringetje kopen natuurlijk.

Corelli

Re: Ring laten verzilveren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:14

Ik denk dat je net zo goed een nieuwe ring kunt kopen, dan zit je in één keer goed :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 11:46

Ja maar deze die ik gekocht heb, vind ik wel heel erg gaaf. Dus als het mogelijk is, zou ik 'm wel willen laten verzilveren.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:53

Misschien dat je dit kunt proberen?!
Handen vochtig maken,wat tandpasta erbij en daar je ring bij.
flink over mekaar heen rollen...nog een beetje water en tenslotte onder de kraan tot alle tandpasta verdwenen is.
Vieze verkleuring weg en lijkt weer (een poosje) als nieuw!

Kleurloze nagellak zou helpen de ring te beschermen?!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:01

_Tara_ schreef:
Ja maar deze die ik gekocht heb, vind ik wel heel erg gaaf. Dus als het mogelijk is, zou ik 'm wel willen laten verzilveren.

Dat is natuurlijk je goed recht :D Ik denk echter wel dat dit een tijdelijke oplossing is en dat het, vergeleken met de prijs van een nieuwe ring, een relatief dure oplossing is.
Misschien is het een optie om naar een goede juwelier te gaan en te vragen wat hij ervan denkt? Misschien komt hij dan ook wel met een ring die erop lijkt en/of die je net zo gaaf vindt :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 12:16

Kentaro, dat met die tandpasta wil ik wel een keer proberen. Nadat ik zeker weet dat verzilveren geen optie is :P Al ben ik bang dat 't na 1 dag weer groen uitslaat op m'n vinger. Ik heb 'm nu ook als nieuw gekocht, en toch meteen die groene verkleuring. Die nagellak wil ik sowieso doen idd als verzilveren niet lukt!

Corelli, op internet kwam ik prijzen van 20-25 euro tegen. Maar dat was allemaal wat onduidelijk. Dat heb ik er nog wel voor over. Voor een ring als deze zal ik eerder naar een edelstenenwinkel ofzo moeten gaan. Het is een beetje zo'n antiekachtig uitziende ring met een steentje. Maar dat is plan B inderdaad :j

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:22

Een echt zilveren ring kun je de volgende keer herkennen aan het nummer wat erin gegraveerd staat. 625 geloof ik. Succes ;-) met je nepring, heb het met een hangertje gehad, had ik wat paardenhaar in gemaakt, aan een ketting hangen en hele tijd hangertje heen en weer bewegen aan de ketting totdat ik hem plots in de hand had, toen zag ik dat ie van plastic was helaas.... ;-)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 12:30

925 is dat nummer. Dat ken ik inderdaad, dat dat er in hoort te staan. Een vriendin van me had echter een ring met 925 en die verkleurde ook... Was wel in India waar we die gekocht hebben. Dus daar zal nogal mee gefraudeerd worden.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:33

Dat zal idd wel ja ;-)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:42

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:46

Ga eens langs bij een juwelier.
Die kan je vast meer vertellen.

Mijn trollbeads slaan soms zwart uit, komt door mijn huid.
Ze zijn echt zilver, gekocht bij de juwelier.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 12:50

Dus dan is deze waarschijnlijk al verzilverd... Dan heeft nogmaals verzilveren dus helemaal geen nut.

Luuntje, ja zwart uitslaan kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar dit is echt die groene kleur die je op je vinger krijgt die je ook van ringen van de H&M ofzo krijgt.
En ik denk dat ik idd het beste even langs een juwelier kan gaan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:36

_Tara_ schreef:
925 is dat nummer. Dat ken ik inderdaad, dat dat er in hoort te staan. Een vriendin van me had echter een ring met 925 en die verkleurde ook... Was wel in India waar we die gekocht hebben. Dus daar zal nogal mee gefraudeerd worden.

625 en 958 (die is het) kan allebei. Alleen is 958 meer (beter) zilver dan 625, nl 958/1000e deel zilver en die andere dus 625/1000e deel.

Ik kan me voorstellen dat als je het mindere zilver hebt het groen uitlsaat. Maar het goede zilver kan dat ook geven. Ik heb het bij allebei. Heeft te maken met je huid enzo.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 15:41

958? Ik heb hier 2 echt zilveren ringen die niet verkleuren en ook geen kleur afgeven op m'n huid en daar staat echt 925 in. In alle zilveren ringen die ik ooit gehad heb, stond 925. Precies wat jij zegt inderdaad met die procenten, 92,5% zilver.

In de ring waar het om gaat kan ik geen keurmerkje ontdekken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:42

_Tara_ schreef:
958? Ik heb hier 2 echt zilveren ringen die niet verkleuren en ook geen kleur afgeven op m'n huid en daar staat echt 925 in. In alle zilveren ringen die ik ooit gehad heb, stond 925. Precies wat jij zegt inderdaad met die procenten, 92,5% zilver.

In de ring waar het om gaat kan ik geen keurmerkje ontdekken.

Oh, dan bestaat 925 ook. Ik heb nl een dwarsfluit daar staat 958 in, daarom weet ik die :P

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:43

Kan je hem niet na laten maken bij de juwelier? Er zal wel een prijskaartje aanhangen, maar als je hem echt heel graag wil hebben :=

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 17:25

Dan is een dwarsfluit meer zilver dan de meeste ringen :P

Destination, dat is inderdaad een optie waar ik al over na had gedacht maar dat prijskaartje idd... Dan kan ik beter op zoek gaan naar een nieuwe ring denk ik.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:22

Mijn Trollbeads staat 925 in.

TS je kan wellicht proberen de tandpasta te gebruiken.
Als het dan weer groen uitslaat kan je altijd een andere ring of verzilveren overwegen.