Aanrijding; niet verzekerd = niet strafbaar?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Aanrijding; niet verzekerd = niet strafbaar?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:45

Mijn pa kwam mij ooit eens ophalen terwijl de politie langskwam op de fiets, die heeft schijnbaar de auto gechecked want meneer agent vertelde dat paps al 2 maanden onverzekerd was. Paps heeft dat ter plekke kunnen regelen terwijl de politie bij mijn buurman een inval deed (je gelooft het niet maar tis echt zo) dus hij gaf paps de tijd om het te regelen (overigens was dat onbewust gebeurd) ik weet niet meer of er een boete dreigde maar wel dat paps niet met de auto mocht rijden en evt ingenomen zou worden tot het geregeld was. Vind het dan ook vreemd om te horen dat TS niet geholpen kan worden door de politie. Als ze daarop controleren dan is het toch wettelijk verplicht lijkt me..

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:17

MarvanTom schreef:
bello2005 schreef:
wtf,, dan ga ik meteen mijn verzekering opzeggen..
vind dit echt niet kunnen,,
(heb niet alles gelezen )


Ja, lijkt me leuk, moet je doen! :j
Vergeet je alleen niet de vrijstelling aan te vragen eerst?
Anders moet je toch gewoon de boete van de RDW betalen. En een verzekering alsnog. :D

En je mag er niet meer de weg mee op he

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:35

Kirsha schreef:
Ohhhh haha sorry! Ik ben niet goed in sarcastische opmerkingen herkennen :D

Troost je.. zo kwam ie ook bij mij niet over. 8-)

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:51

Citaat:
Waarborgfonds Motorverkeer
Het komt nog wel eens voor: je hebt je auto geparkeerd, gaat boodschappen doen en bij terugkomst zit er een deuk in je voordeur, terwijl je de veroorzakende bestuurder hard weg ziet rijden zonder dat je weet wie het is … Of, misschien net zo erg: terwijl je in de auto voor een stoplicht staat, botst een auto achterop je, die vervolgens onverzekerd blijkt te zijn …
In dit soort gevallen kunnen automobilisten terecht bij het Waarborgfonds, zodat ze toch een schadevergoeding kunnen ontvangen. Het Waarborgfonds is er voor schade die door andere motorvoertuigen wordt toegebracht aan je auto, fiets, huis, tuin of aan een persoon (letselschade), en waarbij de veroorzaker onbekend of onverzekerd is. Autoverzekeraars betalen allemaal een bijdrage aan het Waarborgfonds, zodat de vergoedingen kunnen worden betaald.

Checklist
Te veel Nederlanders weten echter niet waarvoor ze precies bij het Waarborgfonds terecht kunnen en welke voorwaarden daarvoor gelden. Om daar verandering in te brengen, bestaat sinds deze maand de website schadezonderdader.nl, waarop gebruikers met een simpele checklist kunnen nagaan of hun schade voor vergoeding door het fonds in aanmerking komt. Als alle vragen doorlopen zijn, kunnen ze direct online een claim indienen.


Hopelijk heb je hier wat aan! :)