Praten in slaap

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Praten in slaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:37

Hoihoi,

Ik heb sinds een lange tijd een "probleempje": Ik praat erg veel in mijn slaap. Volgens sommige mensen zeg ik de meest hilarische dingen, maar soms schreeuw ik gewoon alles en iedereen bij elkaar (wat men minder op prijs stelt). Ook is het heel erg als ik wakker wordt; Ik slaap dan nog half maar praat tegelijkertijd wel terug als iemand iets tegen me zegt.

Laatst bijvoorbeeld kwam mijn vader me op zondag wakker maken voor het ontbijt:

Vader: "[naam], kom je eten?"
Ik: "Het zit in het potje."
Vader: "Wat zit er in welk potje?"
Ik: "Nee, het zit toch echt in het potje."
Vader: "Kom dan maar beneden, dan kan je me zelf laten zien wat er in het potje zit."
Ik: "Nee, kijk zelf maar."

Of hoe ik een keer de kamer bij elkaarschreeuwde(wat voor de medemens dus wat minder was :+ ) met: "Stoute kamer, het waait!"

Wie zegt er nog meer de vreemdste dingen in zijn slaap?

verootjoo

Re: Praten in slaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:42

Ik := hele verhalen. En je kan ook zo een verhaal met me beginnen, praat gewoon terug :') volgende ochtend weet ik het dan niet meer.

Pas zat ik rechtop in bed en zei maar: pak nou het mandje, pak nou het mandje. Vriendlief: welk mandje? Ik: doe niet zo stom, ik moet het mandje en ik kan er niet bij!
Het duurde lang voor ik weer rustig ging slapen :D

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:43

Ik ben ook een verhalenmaker in mn slaap :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:44

verootjoo schreef:
Ik := hele verhalen. En je kan ook zo een verhaal met me beginnen, praat gewoon terug :') volgende ochtend weet ik het dan niet meer.

Pas zat ik rechtop in bed en zei maar: pak nou het mandje, pak nou het mandje. Vriendlief: welk mandje? Ik: doe niet zo stom, ik moet het mandje en ik kan er niet bij!
Het duurde lang voor ik weer rustig ging slapen :D

Hahahaha :') ik kan me werkelijk doodlachen als iemand me verteld wat ik vannacht weer heb uitgekraamd. :')

Zoals het laatst:

"......WAJOW! EEN DRAAIDEUR!" *kruipt rondje op bed, en gaat weer slapen*

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:44

Ik ook. Heel vervelend, want ik weet uiteraard niet wat ik zeg. Vooral vervelend als je bij anderen slaapt, zoals op kamp of bij vrienden... ben altijd bang dat ik aanstootgevende dingen zeg. Kennelijk is het erfelijk. Mijn vader slaapwandelde en mijn oudste zoon praat ook in zijn slaap.

Hij begon 's nachts (thuis in eigen bed) op te staan omdat hij 'de poten van de tent moest luchten' :)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:45

Hier ook ^^ mijn vriend en ik allebei. We hebben er nu een sport van gemaakt om te kijken wie de langste gesprekken aan kan knopen. Wat wil zeggen dat degene die dus niet meer slaapt vragen bedenkt die degene die wel nog slaapt beantwoordt. Zorgt voor hilarische situaties!
Ik schreeuw trouwens ook. Mijn vriend is daar heel makkelijk in. Purkt me wakker, en slaapt verder :')

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:46

Jup heel herkenbaar, ik praat ook, en goed hard :')
Vaak wel heel onverstaanbaar, maar mn moeder hoort het in de kamer ernaast met de deur dicht..
En dan echt heeele verhalen.. Mijn ex kon haast niet meer slapen met al dat geklets van mij :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:47

Ik ben ook een keer 's nachts opgestaan omdat ik "de kat nog in bad moest doen". Mijn toenmalige vriend heeft me maar weer gewoon naar bed begeleidt :')

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:48

Ik gelukkig niet...

Vroeger mijn zusje heel veel "Lianne, doe nu niet, Lianne niet doen" Dus mams al boos naar de slaapkamer... komt er een "Geef mijn rekenmachientje terug" :') Was weer een opluchting dat ze sliep :p

Vriendjelief kan soms ook hele verhalen (vooral als ie wat gedronken heeft... dan de volgende dag standaard rond 7.00 :') "je hebt je pols gebroken... " Hij pakte mijn pols vast en ik dacht help, dit gaat pijn doen :D maar gelukkig kwam er een "Nu heb ik hem weer gemaakt"... Hem lief bedankt... "hmm ja ik ben wel lief" :')

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:49

jup, hier nog eentje.
Ik mummel ook in mijn slaap, gelukkig meestal niet even verstaanbaar, dus ben er nog nooit mee in moeilijkheden gekomen :o

schijnbaar ben ik ( diegene die een gruwelijke hekel aan voetballen heeft) tijdens het WK midden in de nacht rechtop bed gaan zitten en heb ik geroepen HUP HOLLAND HUP -O- uiteraard kan ik me daar niks van herinneren.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:49

Lianne86 schreef:
Ik gelukkig niet...

Vroeger mijn zusje heel veel "Lianne, doe nu niet, Lianne niet doen" Dus mams al boos naar de slaapkamer... komt er een "Geef mijn rekenmachientje terug" :') Was weer een opluchting dat ze sliep :p

Vriendjelief kan soms ook hele verhalen (vooral als ie wat gedronken heeft... dan de volgende dag standaard rond 7.00 :') "je hebt je pols gebroken... " Hij pakte mijn pols vast en ik dacht help, dit gaat pijn doen :D maar gelukkig kwam er een "Nu heb ik hem weer gemaakt"... Hem lief bedankt... "hmm ja ik ben wel lief" :')

_O-

Ik heb hier gelukkig geen last van :D

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:51

Wat een verhalen :')
Ik heb op vakantie wel eens de camping bij elkaar geschreeuwd met "Help een koe!!!" of iets dergelijks... Sloeg ook nergens op :+

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:52

Ik praat soms over eten in mijn slaap.
Een tijdje terug blijkbaar een heel gesprek over boterhammen gehad :+

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:54

Ik ben er een ster in. :')
Ik heb een keer aan een vriendin gevraagd (ik sliep al, zij nog niet) of ze even op mijn konijn Felix wilde letten, hij zat daar onder die kast. Dan ging ik even naar de wc... :') En nog meer van die hilarische dingen. Heb ook een keer aan de moeder van een vriendin gevraagd (toen ik daar logeerde) waar R was gebleven. Moeder schrok zich dood, maar R lag gewoon in haar bed. In mijn droom alleen niet meer :')
Laatst bijgewerkt door Jorinda op 23-05-13 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:55

ik doe het ook in men slaap, ik ben zo in de slaapkamer de hengst van stal eens gaan vangen :) en ook de bijtjes die in het rond vlogen... ik vertel heel veel in mijn slaap, heb soms ook bang om verkeerde dingen te zeggen of dat ze verkeerd worden begrepen... ik slaap ook 'onrustig', stamp, sla,...

Ooh ja en op ponykamp ben ik ook eens beginnen schreeuwen, de toezichthouders hadden net gezegd dat iedereen moest zwijgen :D ik sliep al maar zweeg dus niet :')

ik weet van het praten zelf niks af, ook van het onrustig slapen niet maar als ik dan opsta ben ik wel vaak moe terwijl ik eigenlijk vast heb geslapen

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:56

Ikzelf praat niet maar ik ben eens bij een vriendin blijven slapen die dat wel deed.
Staat zij ineens midden in de nacht op omdat ze dacht dat haar parkiet nog op haar arm zat en deze terug in zijn kooitje moest. Ze loopt naar het andere eind van de kamer, doet het denkbeeldige kooitje open, steekt de denkbeeldige vogel erin en zegt: 'Kruip maar terug in je kooitje jongen'. Ze doet het denkbeeldige kooitje dicht en kruipt terug in haar bed. Je kom me echt oprapen toen ik dat allemaal zag gebeuren _O-

MeesMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:04

Jaa! Ik praat ook ik mijn slaap... Het blijft niet alleen bij gezellig kletsen helaas... Ik heb eens een (gelovig) meisje erg gekwetst door heel hard te vloeken in mijn slaap := was niet leuk...
Ik herken dus ook de angst om ongepaste dingen te zeggen maar al te goed. Gelukkig weet mijn vriend dat ik soms dingen zeg in mijn slaap die ik niet meen! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:20

Lianne86 schreef:
Ik gelukkig niet...

Hahahahahaaha :') Je kan me echt opvegen door al die verhalen van jullie :')

Nog een leuke van mijn nicht:

Nicht: "Ze hebben mijn tampon gestolen!"
Ik: "Waar heb jij het nou weer over?"
Nicht: "Oh wacht ik heb hem alweer terug."

Ze is uiteindelijk wakker geworden door mijn lachuitbarsting.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:27

En het stomme is, vaak heb ik zelf door dat ik lig te banketstaaf, maar ik kan het niet stoppen :') :')

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:30

Tip: download de talk in your sleep app ^^ Heb ik ook gedaan, ik dacht dat ik nooit praatte in mijn slaap maar ik blijk dus in het Engels te dromen en ook Engels te praten in mijn slaap. Dusss :') Nooit geweten, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:30

sorry maar dit is super grappig om te lezen haha. Ik heb wel eens heel hard gevloekt.. beetje jammer :-) en wat mompelen

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:31

Ik praat ook in mijn slaap!

Laatst ging mijn broer naar de wc, en toen heb ik dus heel hard zijn naam geroepen toe hij langs mijn kamer liep. Hij schrok zich dood en is heel hard naar boven gerent en heel hard geroepen dat er een inbreker was. Mijn ouders en broer naar beneden en kijken of er iemand was, maar der was niemand. En ik ben heel de tijd rustig doorgeslapen!

De vorige morgen lag ik echt helemaal dubbel toen ik dat hoorde;p

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:34

och, och, och...

Ik praat wat af in me slaap..

Ik citeer: '' nou, als ik dan geen hond mag, neem ik toch gewoon een konijn of cavia ''

'' Ik heb geen blauwe 2 ( rummikub gedaan die avond ervoor )

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:36

Geweldigtopic

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:36

Ik ken het haha, de sleep talk is idd een goeie, je staat te kijken van wat je allemaal zegt en hoe hard je kan snurken haha