Raar? Een collega niet feliciteren met verjaardag?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Raar? Een collega niet feliciteren met verjaardag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-03 15:07

Wat zal ik doen? Ik was zaterdag jarig, nu kom ik vandaag op mijn werk en ik zit met twee mensen op de kamer. Er is dus werkelijk niemand die mij heeft gefeliciteerd of iets dergelijks. Ik ben altijd degene die cadeautjes koopt voor de collega's op de afdeling. Zal ik de eer aan mezelf houden en taart halen bij de bakker en zeggen dat ik trakteer want jarig geweest of zal ik iedereen gewoon de touwtering wensen en het lekker zo laten? Een ding weet ik iig wel zeker, ik haal dus geen cadeautjes meer noch versier ik nog kamers voor de jarige collega's.

Ik denk dat ik ga voor de "je bent Nederlander of niet" actie, en ik laat het lekker zitten.... Het is niet om het een of het ander maar ik werk hier nu al een aantal jaar en ik vind het toch eigenlijk niet leuk. Het gaat nergens om, maar ik ben toch opgevoed met bepaalde beleefdheidsvormen. Als je hier vrij, of op vakantie, bent geweest zal er ook geen hond zijn die vraagt hoe je vakantie was... Tenminste niemand van je eigen afdeling. Lijkt mij toch een algemene beleefdheidsvorm.

En maar roepen tegen iedereen die het al dan niet horen wil, dat je zo'n goed contact met je naaste collega's hebt .

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)


RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 15:09

Oeh wat vreselijk banketstaaf...Daar kan je idd verschrikkelijk kwaad om worden...Lekker onbeleefd..
Ik zou wel trakteren op een stukje gebak...Mischien wisten ze niet dat je jarig was geweest?

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 15:10

Ik zou heel enthousiast een verjaardagslijst van de afdeling gaan maken, die je dan uitdeelt zodat ze 'm bij hun bureau kunnen ophangen.

Wedden dat je dan reactie krijgt ??

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 15:10

Collega's gewoon in hun eigen sop gaar laten koken en lekker alleen voor jezelf een gebakje kopen die je bij de koffie opeet Extreme duivel *LOL* OK dan! Vingers aflikken

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 15:12

Nou, fijn is dat, kan goed begrijpen dat je daar wel een beetje boos om kan worden.. ze kunnen je minstens even feliciteren toch?
Ik denk dat ik dat trakteren ook mooi achterwege zou laten..

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 15:16

Ik zou ze met hun neus op de feiten drukken en wel een taartje kopen (wel een goedkope natuurlijk Knipoog). Kijken hoe ze dan reageren. Als het niet tot ze doordringt dat ze redelijk onbeleeft bezig zijn, dan weet je dat voor de volgende keer en doe je er dus niets meer aan.

(nog gefeli, trouwens Lachen )

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 15:25

Inderdaad van harte. Lang zal Roosje leven, Lang zal Roosje leven, Lang zal Roosje leven in de gloria, in de gloria, in de gloria.

Ik zou inderdaad een taartje kopen en je collega's laten raden waarom. En dan heel schijnheilig zeggen: omdat ik zaterdag jarig was. Maar inderdaad gewoon geen cadeautjes meer regelen. Het zijn altijd dezelfde die hun nek uitsteken. Sommige mensen zijn zo lomp!

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 15:35

nog gefeliciteerd dan
ik vind de oplossing van Wmijn wel ok, dan hebben ze vast wel door hoe lomp ze bezig zijn...

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 15:40

Jeetje wat banketstaaf zeg. Ik zou inderdaad net als Wmijn wel op taart tracteren, dan voelen ze het wel lijkt me. En zo niet dan zijn het echt een stelletje lomperts en zou ik idd niets meer organiseren bij andere verjaardagen.
Van mij ook Van Harte en nog een fijne verjaardag!! Lachen

puntje puntje puntje

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 15:58

Veel leuker is zelfs om een mini gebakje te kopen en iedereen ieniemienie plakje te geven en zelf in verhouding met de rest en een iets grote stuk.
Als ze dan vragen waarom, zeg je gewoon dood leuk: Ja, sorry dattie zo klein is. Ik heb met me verjaardag niet zo veel cadeau's gehad dus een grote taart zat er echt niet aan.

Ik weet zeker dat ze dan flink op hun tenen getrapt zijn Knipoog

En ook van mij: Een hele fijne verjaardag nog! Lovers

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 16:20

Jennygirl schreef:
Inderdaad van harte. Lang zal Roosje leven, Lang zal Roosje leven, Lang zal Roosje leven in de gloria, in de gloria, in de gloria!

zingt mee Lachen
van harte gefeliciteerd Lachen

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 17:32

Ik denk dat je het het best laat zitten. Dan krijg je ook geen ruzie als je hen op de trenen trapt. En zelf geef je natuurlijk ook geen cadeautjes meer.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 17:41

Zijn ze het niet gewoon vergeten???

Van mij in ieder geval nog HARTELIJK GEFELICITEERD!

There is no reality, only perception.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 17:47

Ik ben zelf ook heel slordig met het onthouden van zulke dagen, dus zal het een ander ook niet zo snel aanrekenen.
Ik zou gewoon gebak kopen, en doen alsof je neus bloed. Maar ik zou dan zelf ook niet meer voorop lopen als een ander jarig is.

Ik zeg altijd maar: je moet het van harte doen, en niet omdat het moet.
Dus als je hoofd er niet naar staat om gebak te kopen, moet je het gewoon niet doen. Ook niet omdat "het hoort".

Je suis Charlie.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 17:54

Dat vind ik inderdaad echt dom. Hebben jullie een kalender hangen, dat je verjaardag niet kan vergeten of niet?
Ik zou wel een taart kopen.. om alleen nog even er in te wrijven. Ik vind het niet meer dan normaal dat je als collega's belangstelling voor elkaar toont. Anders zou ik het werk niet vol houden!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-03 18:05

ER hangt een verjaardagskalender in de kamer, in Outlook hebben we van alle collega's op onze afdeling de verjaardagen en andere speciale dagen ingevoerd. Ik weet 't niet, het is niet dat ze het vergeten zijn, want dat kan, maar ik vind het gewoon niet leuk. Vooral omdat ik altijd degene ben die de kar trekt, met ALLES.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 18:15

Ik vind het heel erg raar...
Maar kun je wel goed met ze opschieten enzo ??

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 18:30

zo banketstaaf zeg. Heb je het wel verteld dat je jarig bent of hebben ze een kalender ofzo waarop ze het kunnen zien?
Ja toch zou ik taart halen om ze effe te laten 'schrikken' zeg maar. En er op te wijzen dat ze het vergeten zijn!
Jeetje nee ik zou dan ook niet meer voor hun iets doen zeg, echt vervelend voor je! Loop je je uit te sloven en dan stank voor dank bij wijze! Lekkere collega's dan!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 18:42

Een taart halen en daarop de tekst: 'Happy Birthday to Me' en zelf opeten voor hun neus *LOL*

En nog gefeliciteerd Haha!

It never eats, it never sleeps, it never stops...

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 19:00

s
Laatst bijgewerkt door janna op 13-05-22 06:18, in het totaal 1 keer bewerkt

-

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 19:00

Een grote taart neerzetten (stiekum) en zodra ze vragen van wie die is of wie er jarig is zeg je :"geen idee?" misschien gaat er dan een lichtje branden..

Het is idd wel een beetje banketstaaf terwijl je zelf altijd kadootjes geeft.
Ben zelf ook heel vergeetachtig, ben ook 2 weken geleden een vriendin d'r verjaardag vergeten, gister kwam ik erachter ooeps! Gelukkig had ik zelf ook nog geen kadootje gehad(jarig geweest in september) dus ze kon het me niet kwalijk nemen Tong uitsteken

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 19:05

Goh wat zou ik daar de pest over in hebben,maar nee ik zou niets laten merken. Pas als het hun eigen verjaardag is gewoon lekker net doen of je gek bent! Schijnheilig

Of ik zou het kantoor versieren als ze er niet bij zijn [na werktijd] een cadeautje op jouw bureau neer leggen,en de volgende dag heel hard roepen tegen je collega's ongens wat leuk! dat hadden jullie echt niet hoeven doen! Haha! Zullen ze elkaar wel even heel vragend aankijken,denk ik.

https://www.facebook.com/FotoBiancaS

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 19:22

Ik zou het er bij laten zitten. Dan maar geen felicitaties, maar ik zou ook absoluut geen moeite meer doen voor de verjaardagen van anderen.

* To Belg, or not to Belg *

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 19:40

Je geeft toch geen cadeautjes om er op je eigen verjaardag terug te krijgen? Als je collega's bij de verjaardag van iemand anders niks doen (je schrijft dat jij degene bent die de cadeautjes koopt en het kantoor versiert), waarom zouden ze dat bij jou dan wel doen? Niet slecht bedoeld hoor. Maar sommige mensen zijn nu eenmaal niet zo sociaal om mensen te feliciteren enz, zeker niet in werksituaties, je kan beter geen te hoge verwachtingen koesteren. Op mijn vorige job werd er door veel collega's ook nooit gevraagd hoe mijn vakantie was oid, het interesseerde ze absoluut niet (je werd soms al scheef bekeken als je tijdens de middagpauze over op vakantie gaan praatte, sommigen konden echt alleen maar over hun werk en het bedrijf praten, al de rest was zogezegd tijdsverspilling) en toen ik op mijn laatste werkdag trakteerde met een ijstaart vond mijn manager het zelfs niet nodig een stukje te komen mee-eten. Ikzelf daarentegen stuur altijd een e-cardje ofzo naar een jarige collega, dat is niet veel moeite en kost niets, maar de meesten doen helemaal niets, dus ik vind het goed genoeg. Het is ook de gewoonte (waar ik al gewerkt heb toch) dat wie jarig is trakteert. Met taart of pralines bijv. Of op mijn vorig werk *gruwel* met pizza's van de Pizzahut.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ann, ComscoreBot, Duran123, ezranka, Googlebot, Lielle, rien10, Saaams, StonedRomy, Suliko en 194 bezoekers