Mijn Geitje Belle heeft bronchitis!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jeanine

Berichten: 227
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Nederwetten

Mijn Geitje Belle heeft bronchitis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 18:44

Huilen Mijn melkgeit Belle, geboren op 11 april dit jaar, Kwam gister na een leuke dag buitenspelen met Sam de bok , geboren 5 april dit jaar, al niezend en met fflinke verhoging binnen op stal. Dus ik getemperatuurd en ze had 39,7, en voor een geit is de normale temp 38,5. Dus ikke effe overlegd met DA en die zei als je het vanavond voor het slapen gaan nog niet vertrouwd bel je me effe terug en dan kom ik effe langs.
Ja ik ben zo overbezorgd over Sam en Belle omdat ik weet hoe gevoelig ze zijn voor longontsteking. Ik heb Sam helpen geboren te worden en Belle vanaf het tweede uur dat ze op deze aarde rondliep verzorgd op de kinderboerderij bij ons in Nuenen waar ik vrijwilligers werk doe. En na drie maanden heb ik ze dus gekocht en staan ze dus bij mij thuis.
Rond 23.00 uur de DA weer terug gebeld en hij is meteen gekomen gelukkig, en toen heeft hij haar onderzocht en constateerde een flinke bronchitis! Ik dus over de zeik maar de DA zei dat hij met antibiotica een heel eind kon komen. Dus toen kreeg ze een spuit onder haar oksel en dat jeukte verschrikkelijk dus toen werd ze helemaal maf. Ze ging liggen en rollen en kruipen en kwam heel zielig tegen me aanstaan, zo van mama help me nou????!!!!!!
Dit was trouwens woensdagavond.
Gister hebben ze het rustig aan gedaan en vandaag ging het eigenlijk al weer een stuk beter met haar. Ik moet haar nu alleen extra in de gaten houden.
Groetjes Jeanine

Maskers op? Hoezo? Geupdated profiel nu, maar binnenkort met foto's!


Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 19:10

Jeetje wat vervelend.
Ze zou wel ivomec hebben gehad daar gaan ze idd van stuiteren enzo, maar dat is tegen allerlei inwendige/uitwendige parasieten!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Jeanine

Berichten: 227
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Nederwetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-03 22:55

nee ze heeft antibiotica gehad maar daar ging ze net zo van stuiteren als van de ivomec, dat klopt wel ja. heb je er ervaring mee?
Groetjes Jeanine

Maskers op? Hoezo? Geupdated profiel nu, maar binnenkort met foto's!

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 07:31

Zelf geitjes Haha!
Nouja, ik werk op een kinderboerderij endaar hebben we er ongeveer 20! (zelf heb ik er 2)

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cerosa, estell__, Gee, goesju, laura22, Paardjes83, Sica, WendyShet en 196 bezoekers