handtekeningen tegen dierenproeven!!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 18:50

Helemaal zonder is wel degelijk mogelijk, ga maar eens informeren naar de alternatieven, ik kan ze hier niet zo noemen omdat ze nogal ingewikkelde namen hadden.. maar ze zijn er zeker !!

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 18:51

Geen idee wat ik van oorsprong ben maar ik eet geen vlees omdat ik er echt niet tegen kan dat die dieren gehouden worden op verschrikkelijke manier alleen maar om ons te voeden!!!! BAH! Misselijk

denk ook eens aan het welzijn van het dier

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 18:52

iloveperry schreef:
denk ook eens aan het welzijn van het dier


Dat vinden nogal wat mensen heel erg moeilijk... Verdrietig

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:03

Yellowfish schreef:
Helemaal zonder is wel degelijk mogelijk, ga maar eens informeren naar de alternatieven, ik kan ze hier niet zo noemen omdat ze nogal ingewikkelde namen hadden.. maar ze zijn er zeker !!

ok geloof je me niet, ook goed, maar dan laat ik het hierbij, want we zijn het toch niet eens...

Lon
Berichten: 886
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:12

Ik wil jullie graag lastig vallen met nog een overweging (bij nader inzien twee):
Stel dat vandaag alle dierproeven afgeschaft worden, dan zijn nog vrijwel alle stoffen waarmee mensen in contact komen (dus ook de grondstoffen voor van alles en nog wat) ooit getest op dieren. Hoe moet dat dan? Moeten we dan zeggen: het verleden valt niet terug te draaien? Of gewoon met allemaal nieuwe synthetische stoffen gaan werken die we alleen maar op aternatieven testen? (er even van uitgaande dat dat mogelijk is)

En nog even over die grondstoffen. Ook de grondstoffen voor proefdiervrije make-up zijn ooit allemaal getest op proefdieren. Het eindproduct niet. En misschien een aantal stappen daarvoor ook niet, maar de grondstoffen altijd. Hoe proefdiervrij is proefdiervrije make-up dan?

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:36

Lon schreef:
En nog even over die grondstoffen. Ook de grondstoffen voor proefdiervrije make-up zijn ooit allemaal getest op proefdieren. Het eindproduct niet. En misschien een aantal stappen daarvoor ook niet, maar de grondstoffen altijd. Hoe proefdiervrij is proefdiervrije make-up dan?

niet Scheve mond maar dit vraag ik me nu al een jaar ofzo af... ik dacht van leuk, ik gooi mn make-up eruit en koop proefdiervrije, maar dat maakt dus weinig uit...

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 22:18

organisator schreef:
nee mag helaas niet
maar hoop dat bart contact met me opneemt hierover want nu zitten we steeds maar een paar topics hoog te houden

wat dus eigenlijk niet mag


Waar staat dat topic dan?

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 22:20

Yellowfish"]
[quote="Desiree schreef:
Ik ben het helemaal met je eens griebeltje. Ik denk er ook zo over. Ik zie nog altijd niet in waarom de pijn van de een minder erg is als die van een ander. Bij pijn ontstaat angst, hartkloppingen, stoot adrennaline, een hoop stress. Dan maakt het niet uit of je mens of dier bent. De uitwerking is hetzelfde. WAarom is dat dan bij dieren minder erg? Ik zie dat niet.


! 100 % mee eens !
[/quote]

Wie meldt zich dan aan om die medicijnen zelf te testen?Of noem een alternatief, en als er een alternatief is, waarvan wil je dat gaan betalen?

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 23:00

Hoe moet ik weten waar het van betaald moet worden ? de mogelijk is er gewoon, en mensen willen daar gewoon de tijd en geld niet insteken. En dan heb ik het uiteraard niet over alle mensen.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 23:08

ik heb zeker getekend! De mens wordt al onnodig lang in leven gehouden!!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 00:14

Yellowfish schreef:
Hoe moet ik weten waar het van betaald moet worden ? de mogelijk is er gewoon, en mensen willen daar gewoon de tijd en geld niet insteken. En dan heb ik het uiteraard niet over alle mensen.


Welke mogelijkheid dan?Als er een andere mogelijkheid is, die niet duurder is, natuurlijk gelijk doen.Als het duurder is dan niet.

Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 10:21

Ik heb getekend.... Ze moeten stoppen met dieren misbruiken voor zulke dingen!!!
Dieren hebben toch ook een leven!!!!

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 11:24

Nogmaals een vraag aan alle pricipiƫlen onder ons? Wat doen jullie met je paard???

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 15:58

Ctal"]
[quote="Yellowfish schreef:
Hoe moet ik weten waar het van betaald moet worden ? de mogelijk is er gewoon, en mensen willen daar gewoon de tijd en geld niet insteken. En dan heb ik het uiteraard niet over alle mensen.


Welke mogelijkheid dan?Als er een andere mogelijkheid is, die niet duurder is, natuurlijk gelijk doen.Als het duurder is dan niet.
[/quote]

Er zijn andere mogelijkheden, maar deze zijn nou eenmaal duurder.
Wat is een dierenleven waard ? blijkbaar voor een aantal mensen niet veel.

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 16:23

De producten die in de brochure van Proefdiervrij zijn zijn echt helemaal proefdiervrij. Ik kocht een tijd producten van Yves Rocher, want zij vermelden dat hun producten niet op dieren worden getest. Maar zij stonden niet in de brochure van Proefdiervrij, dus heb ik ze gemaild, en toen zeiden zij dat Yves Rocher waarschijnlijk hun producten niet test op dieren maar de grondstoffen wel getest zijn.

Sinds een tijdje koop ik make up van Miss Helen van de Hema. Niet duur en niet op dieren getest!

Ik vind dierproeven een erg moeilijke kwestie. Wat betreft cosmetica vind ik het gewoon niet kunnen, afschuwelijk, vesrchrikkelijk etc. Maar met medicijnen is het toch lastig. Ik vind eigenlijk dat wij dieren niet mogen gebruiken. Ik zie mijzelf in principe niet boven het dier staan. Maar ondertussen gebruik ik wel medicijnen terwijl ik weet wat daaraan vooraf is gegaan.

Ik ga na dit jaar geneeskunde studeren. Ik ga daarbij elke vorm van dierproef weigeren, maar zal als dokter toch medicijnen uitschrijven die op dieren getest zijn. Lastig!
Ik vind wel dat er veel meer gedaan moet worden aan de ontwikkeling van alternatieven, want dat gebeurt nog veel te weinig. De meesten vinden het wel best zoals het gaat. Omdat medicijnen erg belangrijk zijn, vinden ze dat een rechtvaardiging voor het doen van dierproeven daarvoor, maar dan moet er wel alles aan gedaan worden om alternatieven te ontwikkelingen en die dierproeven steeds meer te beperken.

Is mijn mening.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 10:42

Marije_jiplover schreef:
Nogmaals een vraag aan alle pricipiƫlen onder ons? Wat doen jullie met je paard???

Ik geef mijn paarden een goed leven. Een beter leven dan dieren in een laboratorium. Hoezo?

over de huidige medicijnen die al ooit getest zijn:
Laten we ze maar gebruiken, anders zijn die stumperds al helemaal voor niets doodgemarteld.

Maar laat het martelen stoppen, laat dieren niet meer lijden, en stop met dierproeven.

Eigenlijk heeft het ergens geen zin om iets tegen ziektes uit te vinden. Want dan komen er toch weer nieuwe en zo blijf je aan de gang. We moeten ooit ergens aan dood gaan.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 11:16

Precies Desiree!

lacey072
Berichten: 55
Geregistreerd: 23-01-06

Re: handtekeningen tegen dierenproeven!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 21:17

Wat maakt het nou uit als je je handtekening ergens onder zet.

Daphna

Berichten: 3691
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Aarde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 21:23

heel veel, iedere hand tekening telt, het laat zien dat je ergens voor staat, en als daar genoeg mensen van zijn, kan je misschien iets veranderen in deze wereld

issaschar

Berichten: 1359
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: was Maasmechelen, nu Sittard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:14

Pellie schreef:
De mens wordt al onnodig lang in leven gehouden!!

Helemaal mee eens

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:52

mensen mensen mensen... Ooit een wezen kijken hoe proefdieren het hebben? Dan bedoel ik proefdieren voor het testen van medicijnen?

Ik weet zeker dat de meesten het daar beter hebben als thuis ben mensen in hun kooitje!

Horsesandme

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Op de rug van mijn Pony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:57

Ik wilde het graag tekenen. Maar bij mij kwam er alleen een pop-up in beeld over dat ik kaarten enzo kon kopen..

lacey072
Berichten: 55
Geregistreerd: 23-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 23:00

machie schreef:
mensen mensen mensen... Ooit een wezen kijken hoe proefdieren het hebben? Dan bedoel ik proefdieren voor het testen van medicijnen?

Ik weet zeker dat de meesten het daar beter hebben als thuis ben mensen in hun kooitje!


Ik weet niet hoe jij je dieren verzorgt, maar ik smeer toch echt geen make-up in de ogen van mijn nijntjes.

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 23:05

Lezen meisje, ik heb het over MEDICIJNEN! Niet over make up!

Antheya
Berichten: 1772
Geregistreerd: 01-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 23:18

Ehh, ben ik de enige die alleen een reclame scherm krijgt ?