handtekeningen tegen dierenproeven!!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Perlina

Berichten: 1123
Geregistreerd: 08-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 23:31

lacey072 schreef:
Ik weet niet hoe jij je dieren verzorgt, maar ik smeer toch echt geen make-up in de ogen van mijn nijntjes.

Da's ook niet de bedoeling, want het testen van cosmetica op dieren is in Nederland verboden.

picobello

Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 00:12

Ik vraag me altijd af of de mensen die hier beweren dat proefdieren slecht gehuisvest worden etc ooit wel eens daadwerkelijk een proefdierfaciliteit van binnen hebben gezien. De muizen/ratten daar leven echt beter dan diegenen die in vallen terechtkomen of slachtoffer worden van gif.
En nee, proefdieren voor make-up en dat soort zaken vind ik ook niet kunnen, maar zolang wettelijk bepaald is dat elk medicijn getest moet zijn op dieren (zelfs aspirientjes) heeft iedereen die wel eens wat inneemt profijt van dierproeven.
Helaas brengt proefdiervrij een akelig beeld naar voren waardoor alle dierproeven in een kwaad daglicht komen te staan.

Perlina

Berichten: 1123
Geregistreerd: 08-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 00:24

Heb jij wel eens een dierproefcentrum van binnen gezien, picobello? Niet sarcastisch bedoeld hoor, gewoon interesse. Ik zou er best eens willen kijken, voor m'n eigen beeldvorming.
Lijkt me ook wel interessant om er te werken als dierenarts en om dan programma's of methodes te ontwikkelen om het wat beter voor de dieren daar te maken.

picobello

Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:03

Ja dat heb ik Perlina, ik werk namelijk op het nederlands kanker instituut. Persoonlijk ben ik ook zeer voor alternatieven voor dierproeven maar dat is echt niet altijd mogelijk. Maar het is voor mij persoonlijk een stukje acceptatie van dierproeven dat ik zelf kan zien dat die dieren goed verzorgd worden en werkelijk alles gedaan word om de dieren zo fijn mogelijk te laten leven (kooiverrijking etc). Natuurlijk zijn er nog verbeteringen mogelijk, maar zoals het nu is (wat ik gezien heb dan) heb ik er vrede mee.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:08

Nou ik ga ook maar even een mening geven.

Ik ben voor dierproeven. Soms is het echt nodig, zoals bijvoorbeeld voor medicijnen. Er zullen vast een heleboel proeven geschrapt kunnen worden zoals die voor cosmetica, maar dan nog zullen er altijd proeven op dieren noodzakelijk blijven.

Zo is dat nou eenmaal.

Dus nee, noodzakelijke dierproeven niet afschaffen. Zegt een dierenarts in opleiding dus zeker GEEN dierenhater (want zo zal je hier vast bestempeld worden als je niet tegen dierproeven bent).

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:10

Yellowfish schreef:
Niet goed ! Mensen zijn eigelijk geen Carnivoren, dit is enkel aangeleerd gedrag. Mensen zijn van oorsprong Herbivoren.


Volgens mij zijn mensen van oorsprong toch echt omnivoren hoor.

De discussie laait hier wel hoog op zeg

Als iedereen hier zich nou eens ging verdiepen in proefdierkunde, ipv alleen de website van proefdiervrij te lezen... Dan hoor je het verhaal maar van 1 kant.

Er is een hele strenge regelgeving voor het houden van en behandelen van proefdieren. Er wordt alles aan gedaan om die dieren een zo goed mogelijk leven te geven. Ik durf te wedden dan 99% van de heftige tegenstanders hier zich daar nog nooit in heeft verdiept.

Doe dat eerst maar eens voordat je zo tekeergaat.

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:41

idd Ratten, muizen, konijnen, geiten... Ze hebben het echt zo slecht nog niet

Anoniem

Re: handtekeningen tegen dierenproeven!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:21

Ik ben niet tègen dierproeven maar leuk vind ik het niet. Ik zie ook liever alternatieven, maar zolang die er niet (of niet voldoende/niet betrouwbaar genoeg) zijn ben ik zo egoïstisch om dierproeven goed te keuren. Uit puur eigenbelang.
De Europese regelgeving en controle op dit gebied is trouwens zo streng dat ik er mee kan leven en probeer te geloven dat het uiterste minimum aan proefdiergebruik gedaan wordt.

Ik heb levenslang, qua medicijngebruik, en ben de proefdieren die mijn leven nu leefbaar maken erg dankbaar.
Mijn kinderen beseffen niet dat zij, dankzij een heleboel proefdieren, nog een mama hebben en zijn voor 100% tègen dierproeven. Ik steun ze daarin en hoop dat één van de kinderen van nu met een goed alternatief komt.
Tot die tijd zullen proefdieren een prominente rol spelen bij oa de ontwikkeling van medicijnen.

waar blijft Ikke trouwens met 'haar' proefdieren?

Perlina

Berichten: 1123
Geregistreerd: 08-05-05

Re: handtekeningen tegen dierenproeven!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:34

Marreke schreef:
De Europese regelgeving en controle op dit gebied is trouwens zo streng dat ik er mee kan leven en probeer te geloven dat het uiterste minimum aan proefdiergebruik gedaan wordt.

Inderdaad, de Nederlandse wetgeving loopt zelf weer ver vooruit op de Europese.

ikke

Berichten: 37554
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: handtekeningen tegen dierenproeven!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:55

Tjongejongejonge, voor al die proefdiervij-volgers, bijgaand nog maar weer eens die foto van de Wageningse proefdieren, Ohohohoh, wat hebben die het slecht.....
Afbeelding

Antheya
Berichten: 1772
Geregistreerd: 01-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:57

Ik kan je foto helaas niet zien...

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 23:11

ik wel, allemaal knollies in de wei

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 14:18

Misz_Do schreef:
Ehh, ben ik de enige die alleen een reclame scherm krijgt ?


gek he, in een topic van december 2003..

Lorena

Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-01-05
Woonplaats: Wageningen

Re: handtekeningen tegen dierenproeven!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 14:23

ikke schreef:
Tjongejongejonge, voor al die proefdiervij-volgers, bijgaand nog maar weer eens die foto van de Wageningse proefdieren, Ohohohoh, wat hebben die het slecht.....


Go Wageningen!

Dat is het dus ook, hier worden genoeg proefdieren gebruikt op mijn studie (Dierwetenschappen). Maar drie keer raden waar die proefdieren voor worden gebruikt? Proeven die tot doel hebben om de uiteindelijke levensstandaard voor de dieren te verbeteren! En koe in een respiratiecel waarvan precies de ademhaling, ontlasting, voedselopname etc... wordt gemeten, en die het verder prima naar zijn zin heeft, noemt men ook een proefdier.
Dieren waarvan het gedrag wordt bestudeerd in een natuurlijke omgeving noemt men ook een proefdier.
Dus ik zet geen handtekening, er zitten altijd twee kanten aan een medaille!

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 14:27

Yessy schreef:
Misz_Do schreef:
Ehh, ben ik de enige die alleen een reclame scherm krijgt ?


gek he, in een topic van december 2003..


Toch knap, dat mensen zulke oude topics naar boven kunnen halen...

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 14:36

Perlina schreef:
lacey072 schreef:
Ik weet niet hoe jij je dieren verzorgt, maar ik smeer toch echt geen make-up in de ogen van mijn nijntjes.

Da's ook niet de bedoeling, want het testen van cosmetica op dieren is in Nederland verboden.

Het is dan misschien wel verboden,maar waarom wordt dan op dieren geteste make-up wel verkocht in Nederland...

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 14:38

weetje, als je heeeel principieel tegen dierproeven bent, dan mag je niks van make up gebruiken, beter gezegt, eigenlijk helemaal niks Alles is ooit getest op dieren...

SHALALA

Berichten: 4373
Geregistreerd: 30-08-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 14:44

Yessy schreef:
ik ga hier waarschijnlijk heel erg veel commentaar op krijgen, maar ik heb heel veel dingen uitgezocht, en soms zijn dierproeven nou eenmaal nodig om ziektes te onderzoeken, nieuwe medicijnen voor erge dingen als kanker en aids enzo. dus ik wil best tekenen tegen nutteloze dierproeven, maar niet tegen alle dierproeven.
De reden dat ik ben gaan zoeken naar info is ook omdat ik volgend jaar de studie biomedische wetenschappen gaan doen, en hoe rot ik het ook vind, daar zitten ook dierproeven in, en nog niet eens direct nodige dierproeven, die nodig zijn voor nieuwe medicijnen enzo, maar "gewoon" proeven om aankomende onderzoekers te leren hoe dit in elkaar zit.
Ik vind het heel rot dat deze proeven nodig zijn, en ben er diep in m'n hart ook echt tegen, als het aan mij zou liggen zou ieder dier een goed leven hebben, maar soms is het helaas echt nodig...

Hier heb je een heel goed punt, en ik ben het helemaal met je eens...
Ik vind het uiterst sneu voor die arme beestjes, maar het is toch echt wel nodig... Voor make-up ed vind het ik onzin, maar voor medicijnen is het toch wel anders.........

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 14:49

haha leuk, dat riep ik dus 2 jaar geleden, en nu kan ik als 2ejaars dus echt die cursus proefdierkunde gaan volgen

Lorena

Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-01-05
Woonplaats: Wageningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 15:14

Oh ja joh? Heb jij proefdierkunde? Welke Universiteit? Dat wil ik namelijk ook wel volgen...

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 15:34

Utrecht, ik weet niet hoe de contacten tussen wageningen en utrecht zijn, maar je kan het altijd proberen, ieder jaar kunnen wij het in periode 3 volgen geloof ik, maar ze zullen het via diergeneeskunde het hele jaar wel geven..

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 15:42

machie schreef:
weetje, als je heeeel principieel tegen dierproeven bent, dan mag je niks van make up gebruiken, beter gezegt, eigenlijk helemaal niks Alles is ooit getest op dieren...

Precies!
En hoe doe je het met medicijnen dan?
Die worden ook eerst getest...